cp
door cpkoster Sep 12, 2022 om 13:40
Auto & vervoer

Reparatieservice stella fietsband

hallo
ik heb een vraagje
wij hebben de band van de electrische fiets van onze dochter laten maken met de thuis reparatie service van Stella.
Deze hebben de band gemaakt, is ruim betaald.
Helaas bleek op de dag dat ze naar school moets de band lek.
We hebben gebeld met Stella en nu kunnen ze pas begin oktober (ruim een maand later langs komen).
Hierdoor moet mijn dochter een maand de bus pakken, 8 euro per dag * 20 dagen = 160 euro omdat Stella niet eerder kan langskomen om de fiets te maken.
Dit kan toch niet, doordat de band niet goed is gemaakt, zijn wij nu de dupe, een bedrijf als Stella moet deze reparaties (die fout zijn gegaan) toch tussendoor kunnen inplannen? Wat kan ik hier verder nog mee doen?
mvg cathy valkenburg

4553 12 Rapporteer

br
door bravehenk - Sep 12, 2022 om 13:49
206 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon even naar een fietsenmaker in de buurt gaan,of een handige kennis of buur vragen.
Vroeger voor mijn kinderen altijd zelf de band geplakt zo moeilijk is het niet op youtube staan tig hulp video's.
Vaak is het beter na meerdere lekkages een nieuwe binnenband  te monteren. ook de buitenband goed inspecteren of er toch niet iets inzit wat de lekaage kan veroorzaken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2022 om 13:51
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn grote vraag is: waarom niet nu even naar een fietsenmaker gegaan? Een band is snel geplakt. Ergo, mijn advies is, ga naar een fietsenwinkel bij u in de buurt en dan heeft u verder geen kosten. Bij Stella zal men zich toch beroepen op overmacht.

(Ik zie na verzenden dat @BRAVEHENK mij net voor is.)

me
door mein33 Sep 12, 2022 om 19:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Leest u even mijn bijdrage, dan zult u begrijpen waarom de fietsenmaker om de hoek misschien wel geen optie is.

pe
door pebk - Sep 12, 2022 om 14:13
581 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe weet u zo zeker dat de band niet goed gemaakt is? Het zou ook opnieuw lek kunnen zijn.

Een band plakken (waarschijnlijk vervangen) is niet echt raketwetenschap.

panter22
door panter22 - Sep 12, 2022 om 14:34
6599 Antwoorden / Vragen

Tussen de reparatie van de band en de dag waarop je dochter er op naar school moest heeft de fiets in de berging gestaan?
Zo niet, dan kan er van alles gebeurd zijn met die band.
Was je van plan  je de buskosten op Stella verhalen?
Ik denk niet dat dat gaat lukken.
Hooguit de reparatiekosten van de fietsemaker om de hoek als Stella de band verprutst heeft.

mahadma
door mahadma - Sep 12, 2022 om 14:38
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Een fietsband plakken kan toch bijna iedereen zelf toch wel . Dus kijk of er een slimme harry in de buurt is. Die buskosten zijn rekening man/vrouw.

sira
door sira - Sep 12, 2022 om 15:57
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Jammer dat de fiets bij Stella is gekocht. Bij de plaatselijke fietsenhandelaar was het plakken sneller gegaan of uw dochter had een leenfiets meegekregen.

ro
door ronny530 - Sep 12, 2022 om 16:06
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Maar toch een lekke band is een serieus iets dat kan niet iedereen dus wordt de verkoper Stella in dit geval ingeroepen om die lekke band te maken. Nu blijkt dat de band nog steeds lek is dan ga je toch zelf niet die lekke band herstellen want Stella dient dat te doen. Ik geef u groot gelijk en zou zeker de lekke band niet elders laten herstellen want uw dochter kan nu er regen wordt verwacht op kosten van Stella met het ov reizen. Pak Stella als ze de kosten niet willen vergoeden keihard aan want uw dochter is danig gedupeerd vanwege een lekke band van haar fiets. Nu voor het eggie dacht u werkelijk dat Stella die kosten ging vergoeden?

pe
door pebk Sep 12, 2022 om 16:16
581 Antwoorden / 0 Vragen

Is de lekke band nog steeds of is deze weer lek?

En ja, wanneer ik geen maand kan wachten, zou ik hem lokaal laten repareren en vragen of ze bewijs kunnen vinden dat Stella geprutst heeft. En ik zou ook boos en teleurgesteld zijn.

ro
door ronny530 Sep 12, 2022 om 16:48
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Is het wel gepruts of is de band gewoon leeggelopen door het staan en weer op druk gebracht moet worden. Ik weet niet wat er na het repareren van die lekke band met de fiets gebeurt is, Stella weet dat ook niet enkel de dochter die na reparatie van de band de fiets gebruikt heeft. Kom op zeg in een grijs verleden plakte men een lekke band zelf met een reparatie setje of gingen als ze dat zelf niet konden naar de fietsenmaker waar de band geplakt werd waar ze bijstonden. Maar nu het Stella fietsen betreft zijn de rapen gaar want oh wat een slechte service en Stella zal alle kosten moeten gaan vergoeden. Zo triest om te denken dat er overal maar garantie op zit en ook nog eens een schadevergoeding eisen omdat de fiets niet stande pede hersteld kan worden.

va
door vanlotjegetikt - Sep 12, 2022 om 17:20
809 Antwoorden / Vragen

Ik sta versteld van het niet meer aanwezig zijnde oplossingsvermogen van de huidige fietsgebruiker of ouders/verzorger hiervan.
Als mijn fiets een lekke band heeft ga ik naar de fietsenmaker om de hoek en ik ben een beetje lui want bandenplakken is niet mijn hobby. Als ik naar de verkoper moet gaan voor reparatie moet ik helemaal naar Boskoop.

me
door mein33 - Sep 12, 2022 om 18:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik lees vooral de opmerking dat Ts maar naar de fietsenmaker in de buurt moet gaan om die lekke band te laten repareren.
Echter zo eenvoudig is dat niet als het wiel met de lekke band ook het wiel js waarin de elektromotor is geplaatst.
Als dit wiel gedemonteerd moet worden, dan moet de ondersteuningstechniek na het terugplaatsen worden gereset en dat is bij de meeste merken e.bikes geen probleem voor de fietsenmaker, maar bij merken met een eigen dealer/serviceorganisatie zoals Stella wel, aangezien deze fietsen alleen door Stella kunnen worden gereset.

va
door vanlotjegetikt Sep 12, 2022 om 18:22
809 Antwoorden / Vragen

Heb in mijn schooltijd altijd een gewone fiets gehad en gebruikt . Waarom zo'n elektrisch milieu verpestend(accu) mormel.

me
door mein33 Sep 12, 2022 om 19:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@vanlotjegetikt,

In mijn lagereschooltijd schreven wij nog met een kroontjes pen met echte inkt uit en inktpotje en had ik ook een oud afgetrapt fietsje, dat doe en heb ik nu ook niet meer. ;-)) Tel eens al de apparaten met dien u gebruikt waar een accu/batterij in zit omdat het anders niet werkt.

ne
door neodutchio - Sep 12, 2022 om 18:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U koopt een fiets bij een online bedrijf die afhankelijk is van een landelijke dekking van busjes voor reparatie. En dan verwachten dat ze op stel en sprong kunnen langskomen?
U mag enkel hopen dat een plaatselijke fietsenmaker u zou willen helpen. Immers gunt u hen ook geen verkoop van een fiets, maar wel voor het oplossen van problemen. Maar gelukkig verkoopt diezelfde fietsenmaker (maar ook bijvoordeeld de Action) een reparatiesetje. Drie bandenlichters, een gatzoeker, beetje lijm en plakkers. Voor een paar euro en een uurtje is alles weer gemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 13, 2022 om 09:27
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad, in feite 'zo gepiept' bij zelf doen.

rj
door rjw - Sep 12, 2022 om 18:30
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Een band plakken kost 10 minuten. En als je niet weet hoe dat moet dan kan je op youtube vast wel een tutorial vinden.

Iv
door Ivo W - Sep 12, 2022 om 19:05
729 Antwoorden / Vragen

Als uw dochter zo afhankelijk is van de fiets, dan is nu de tijd rijp om haar een paar handige lessen te leren.

1: bedrijven hebben niet altijd direct tijd als je ze nodig hebt, je bent immers niet de enige klant.

2: de goedkoopste internet-aanbieder biedt meestal niet de beste services. Een lokale/regionale kwaliteits-zaak is duurder, maar biedt vaak wel betere service of dienstverlening.

3: een band plakken kan bijna iedereen leren. Waarschijnlijk ook uw dochter wel. En dat is wel zo fijn als ze elke dag heen en weer naar school moet fietsen. Kan ze tenminste direct haar probleem oplossen als ze nog eens een lekke band heeft. Want scholieren die elke dag fietsen hebben wel meer dan eens fiets-pech.

4: wat moet een doorsnee scholier met een elektrische fiets? Hoe verschrikkelijk ver is die school wel niet?