ha
door hamdi Apr 9, 2012 om 19:38
Auto & vervoer

Reserve sleutel

ik heb mijn reserve sleutel van mij auto kwijt,hoe moet ik nieuw bestellen? Bij Nissan dealer is behoorlijk prijzen,om de nieuw bestellen.Kan iemand mij advies geven,ergens anders de goed koop te bestellen.
Groeten

27071 37 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2012 om 21:38
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u al gegoogled bij duplicaat autosleutels Nissan? Ik zag o.a. dat het voor techneuten zelf goed te doen zou zijn, met natuurlijk de aanschaf van het een en ander. Dat de originele duur zijn weet ik (niet techneut); kwam op rond de €400,00.

stacey
door stacey - Apr 9, 2012 om 21:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Mischien wordt goedkoop dan duurkoop.........
Zou even je verzekering nakijken of je het niet moet melden of een set originele/geregistreerde dient te overleggen in geval van diefstal ofzo.......?

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2012 om 22:01
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 9 apr 2012, 21:52]Mischien wordt goedkoop dan duurkoop.........
Zou even je verzekering nakijken of je het niet moet melden of een set originele/geregistreerde dient te overleggen in geval van diefstal ofzo.......?

Nee, dat regelt de dealer met je verzekering, althans als je het officiël laat doen. Je "krijgt" 2 nieuwe sloten met sleutels, vandaar de hoge prijs, tenminste, ik vond het een bak geld.

stacey
door stacey - Apr 9, 2012 om 22:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 9 apr 2012, 22:01]Nee, dat regelt de dealer met je verzekering, althans als je het officiël laat doen. Je "krijgt" 2 nieuwe sloten met sleutels, vandaar de hoge prijs, tenminste, ik vond het een bak geld.

??

ha
door hamdi - Apr 9, 2012 om 22:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel allemaal.Ik ga morgen mijn verzekering aanvraag doen,Bedank voor medewerking.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 9, 2012 om 23:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ze zijn nl zo duur omdat de nieuwe sleutel geprogameerd moet worden en dat schjn nogal wat tijd te kosten.

stacey
door stacey - Apr 9, 2012 om 23:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hamdi schreef op maandag 9 apr 2012, 22:57]Dank u wel allemaal.Ik ga morgen mijn verzekering aanvraag doen,Bedank voor medewerking.

Aanvraag ? Ben je verzekerd voor Verlies van je sleutel dan ?

Ik bedoelde, als dat niet duidelijk was, dat als je nu een niet originele kopie ergens regelt en je auto ooit gestolen wordt je dan geen 2 originele sleutels kunt overleggen aan de verzekeraar wat dan wellicht een probleem zou kunnen opleveren.....

macwouter
door macwouter - Apr 10, 2012 om 00:56
825 Antwoorden / 9 Vragen

???? ??? ???? ?????? ???????

of te wel,

Ga naar een gewone sleutelmaker.

fe
door festinger - Apr 10, 2012 om 03:15
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 9 apr 2012, 23:04][quote=hamdi schreef op maandag 9 apr 2012, 22:57]Dank u wel allemaal.Ik ga morgen mijn verzekering aanvraag doen,Bedank voor medewerking.

Aanvraag ? Ben je verzekerd voor Verlies van je sleutel dan ?

Ik bedoelde, als dat niet duidelijk was, dat als je nu een niet originele kopie ergens regelt en je auto ooit gestolen wordt je dan geen 2 originele sleutels kunt overleggen aan de verzekeraar wat dan wellicht een probleem zou kunnen opleveren.....

Ik erger me mateloos dat behoef je een sleutel voor je auto dit zo in de papieren moet lopen en de kosten voor betalende burgers zo hoog oplopen.

En echt heb je een gewone autosleutel met handvat kan iedereen haast een duplicaat voor je maken voor nog geen 20 euro. Waarom ???

vladja
door vladja - Apr 10, 2012 om 10:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 9 apr 2012, 22:01][quote=stacey schreef op maandag 9 apr 2012, 21:52]Mischien wordt goedkoop dan duurkoop.........
Zou even je verzekering nakijken of je het niet moet melden of een set originele/geregistreerde dient te overleggen in geval van diefstal ofzo.......?

Nee, dat regelt de dealer met je verzekering, althans als je het officiël laat doen. Je "krijgt" 2 nieuwe sloten met sleutels, vandaar de hoge prijs, tenminste, ik vond het een bak geld.

Tenormin, complete onzin. Als je een sleutel verliest is dat eigen slordigheid. Dikke bult, eigen schuld en dat valt niet onder de dekking van je casco/all risk-verzekering. Het wordt een ander verhaal als er sleutels gestolen worden. Een cursus verzekeringstechniek helpt om goede antwoorden te geven i.p.v. valse hoop.

Tracey, inderdaad. Als je auto gestolen wordt, dan verlangt de verzekering dat je de twee sleutels van de auto in jouw bezit hebt. Zodat er werkelijk sprake is van diefstal en er niet 1 sleutel gebruikt kan zijn (bij vermissing) om probleemloos met de auto weg te kunnen rijden. Temeer, omdat er meestal de startonderbreker mee bediend wordt.

Vanwege het inlezen/programmeren van de sleutel (van de startonderbreker) wordt het bij bestellen van een nieuwe sleutel zo'n duur "grapje". Is er geen startonderbreker, dan kan er goedkoop een sleutel bijgemaakt worden.

Vladja

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2012 om 11:13
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 9 apr 2012, 22:05][quote=tenormin schreef op maandag 9 apr 2012, 22:01]Nee, dat regelt de dealer met je verzekering, althans als je het officiël laat doen. Je "krijgt" 2 nieuwe sloten met sleutels, vandaar de hoge prijs, tenminste, ik vond het een bak geld.

??

Waarschijnlijk Off Topic: sleutels (en veel andere zaken) zijn uit huis gestolen. Na zichtbare inbraak. Had ik n.l. geen zichtbare schade aan het raam gehad, was ik alsnog de klos geweest. Auto is teruggevonden en van nieuwe sloten voorzien. Die regeling heeft de dealer rechtstreeks afgehandeld met mijn verzekeraar, de rest is niet relevant voor het "sleutelverhaal" van TS.

jo
door jorisw - Apr 10, 2012 om 11:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=festinger schreef op dinsdag 10 apr 2012, 03:15]
Ik erger me mateloos dat behoef je een sleutel voor je auto dit zo in de papieren moet lopen en de kosten voor betalende burgers zo hoog oplopen.

En echt heb je een gewone autosleutel met handvat kan iedereen haast een duplicaat voor je maken voor nog geen 20 euro. Waarom ???

Inclusief startonderbrekerelektronica in de sleutel en softwareconfiguratie? Iemand die het voor zo weinig levert kan daar niet van leven.

stacey
door stacey - Apr 10, 2012 om 11:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 10 apr 2012, 11:13]
Waarschijnlijk Off Topic: sleutels (en veel andere zaken) zijn uit huis gestolen. Na zichtbare inbraak

Al je gezwets is Off Topic !
Zoals al 1000x eerder gezegd, vraagsteller zit niet te wachten op al jou ervaringen van TOTAAL ANDERE SITUATIE dan bij vraagsteller en dus TOTAAL NIET van enige waarde...............
Hou eens op met dat soort onzin en vraagstellers op verkeerde been zetten met je halfbakken verhalen hier steeds.

ro
door ron530 - Apr 10, 2012 om 11:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de dealer de hoofdprijs rekent kun je er gevoegelijk van uitgaan dat er sprake is van een startonderbreker. De verzekering is geen enkele partij. Een sleutel bij laten maken is eigenlijk geen optie, krijg je een sleutelmaker al zover dan kun je enkel de deur aan de bestuurderskant open maken. Starten is zowiezo geen optie want de transponder die de startonderbreker deactiveert is niet aanwezig.

haagee
door haagee - Apr 10, 2012 om 12:09
80 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt verschillende soorten sleutel. Mt of zonder transponder i.v.m. de startblokkering in het motormanagement of als de auto wat ouder is een gewone sleutel. In het laatste geval gewoon naar de sleutelmaker en 1 bij bestellenop namaak vande orgineel resterende sleutel of sleutelcode als je die nog weet.

Met een transponder heb je ook 2 soorten. Met afstandsbediening of zonder. Als je voor goedkoop gaat neem je een gewone sleutel met transponder, dan ben je rond de € 100 ,00 kwijt en met afstandsbediening rond €200,00. In beide gevallen za lde dealer de sleutel moeten inlezen om te matchen. Dat is ongeveer 20 min werk en zit vaak bij de kosten van de sleutel.

Ik heb hierboven in alle revieuws hopeloos gezwets gelezen en allemaal opmerkingen die niet ter zake zijn. Het zou prettig zijn om de eigen ego eens los te laten en alleen antwoord te geven op de vraag. Elkaar afzeiken doe je maar elders

pino123
door pino123 - Apr 10, 2012 om 12:09
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 10 apr 2012, 11:13][quote=stacey schreef op maandag 9 apr 2012, 22:05][quote=tenormin schreef op maandag 9 apr 2012, 22:01]Nee, dat regelt de dealer met je verzekering, althans als je het officiël laat doen. Je "krijgt" 2 nieuwe sloten met sleutels, vandaar de hoge prijs, tenminste, ik vond het een bak geld.

??

Waarschijnlijk Off Topic: sleutels (en veel andere zaken) zijn uit huis gestolen. Na zichtbare inbraak. Had ik n.l. geen zichtbare schade aan het raam gehad, was ik alsnog de klos geweest. Auto is teruggevonden en van nieuwe sloten voorzien. Die regeling heeft de dealer rechtstreeks afgehandeld met mijn verzekeraar, de rest is niet relevant voor het "sleutelverhaal" van TS.

Het geheel is niet relevant, aangezien er hier kennelijk geen sprake is van diefstal.

op
door oplossing - Apr 10, 2012 om 12:22
119 Antwoorden / 1 Vragen

Hamdi, bij vele auto's krijgt u 2 sleutels en aan één van deze sleutels hangt een plaatje met een nummer erop aan, met dit nummer gaat u naar de Nissan Garage en vraagt een nieuwe sleutel aan deze kosten tussen den €25,-- en €50,-- het ligt aan het type auto.
Ik heb hetzelfde met mijn Toyota gehad, de verzekering betaald niet uit voor een verloren of gestolen sleutel en autosleutels kunt u niet bij de schoenmaker of sleutelboer na laten maken, deze moeten n.l. geprogrammeerd worden op uw type auto(sleutel) ook zijn zij hier niet bevoegd voor en dus ook dit soort sleutels niet op voorraad mogen hebben .
succes

co
door cohoef - Apr 10, 2012 om 12:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn diverse sleutelmakers die autosleutels met transponder kunnen maken o.a. De winkel waar ik werk. Dit gaat echter niet voor alle type / merken auto's. Wij testen altijd eerst de sleutel en zeggen dan of het kan. Kosten vanaf 42.90.
De tijd die ervoor nodig is om de sleutel te maken varieert. Afhankelijk van het type transponder.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2012 om 14:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De hamvraag is : welk type auto is het, en welk bouwjaar
Vraag 2 : is het een transpondersleutel die ook de startonderbreker kan uitschakelen ?
Als het een sleutel is die alleen de deuren op afstand kan openen dan hoeft bijmaken weinig te kosten.
Je laat dan alleen het sleutelgedeelte namaken voor rond een tientje.
Dan zit het electronische zender gedeelte er niet op en dus moet je dan de deur met de sleutel openen.
Vraag 3 : waarom kijkt u niet gewoon op Google : autosleutel bijmaken.

ro
door ron530 - Apr 10, 2012 om 14:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Heb ook al gegooled maar voor een Nissan zijn enkel sleutels zonder transponder te koop, nog ongeslepen ook. Er zijn wel sleutelmakers te vinden die leveren en middels de orginele sleutel de nieuwe transponder kunnen inlezen Maar Nissan blijkt toch heel moeilijk te zijn. Toch iets heel doms de reservesleutel ligt vaak thuis op een plaats waar je in eerste instantie niet zoekt, is het niet handig om nog eens een grondige zoektocht te beginnen.

vr1944
door vr1944 - Apr 10, 2012 om 15:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je auto gestolen wordt, dan verlangt de verzekering dat je de twee sleutels van de auto in jouw bezit hebt

Wat een onzin.De laatste tijd wordt er nogal vaak bij mensen ingebroken en de autosleutel gestolen.Auto weg met gestolen sleutel.Ik kom deze clausule niet tegen bij mijn autoverzekering.Waarschijnlijk ben je in de war met een fietsverzekering of heb je wat tegen Ternormin.

vr1944
door vr1944 - Apr 10, 2012 om 15:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 10 apr 2012, 10:22][quote=tenormin schreef op maandag 9 apr 2012, 22:01][quote=stacey schreef op maandag 9 apr 2012, 21:52]Mischien wordt goedkoop dan duurkoop.........
Zou even je verzekering nakijken of je het niet moet melden of een set originele/geregistreerde dient te overleggen in geval van diefstal ofzo.......?

Nee, dat regelt de dealer met je verzekering, althans als je het officiël laat doen. Je "krijgt" 2 nieuwe sloten met sleutels, vandaar de hoge prijs, tenminste, ik vond het een bak geld.

Tenormin, complete onzin. Als je een sleutel verliest is dat eigen slordigheid. Dikke bult, eigen schuld en dat valt niet onder de dekking van je casco/all risk-verzekering. Het wordt een ander verhaal als er sleutels gestolen worden. Een cursus verzekeringstechniek helpt om goede antwoorden te geven i.p.v. valse hoop.

Tracey, inderdaad. Als je auto gestolen wordt, dan verlangt de verzekering dat je de twee sleutels van de auto in jouw bezit hebt. Zodat er werkelijk sprake is van diefstal en er niet 1 sleutel gebruikt kan zijn (bij vermissing) om probleemloos met de auto weg te kunnen rijden. Temeer, omdat er meestal de startonderbreker mee bediend wordt.

Vanwege het inlezen/programmeren van de sleutel (van de startonderbreker) wordt het bij bestellen van een nieuwe sleutel zo'n duur "grapje". Is er geen startonderbreker, dan kan er goedkoop een sleutel bijgemaakt worden.

Vladja

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2012 om 15:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nou kom ik na wat nadenken op een ideetje :
een reservesleutel verlaat alleen de woning als de eerste sleutel zoek is.
De sleutel zou dus nog in de woning moeten zijn.
Maarrrr, heeft u misschien de auto weggebracht voor een beurtje met de reservesleutel in het contact, en de auto weer opgehaald met de eerste hoofdsleutel ?
Dan ligt uw reservesleutel misschien nog bij de garage.
Of in het dashboard kastje.
Het is maar een gedachtenkronkel hoor !

ro
door ron530 - Apr 10, 2012 om 16:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het betreft hier niet de hoofdsleutel maar de reserve sleutel, je kan er wel alle rare zaken bijhalen maar met een beetje mazzel ligt de reserve sleutel gewoon thuis op een plek waar je niet aan denkt.

vladja
door vladja - Apr 10, 2012 om 16:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 10 apr 2012, 15:53]Als je auto gestolen wordt, dan verlangt de verzekering dat je de twee sleutels van de auto in jouw bezit hebt

Wat een onzin.De laatste tijd wordt er nogal vaak bij mensen ingebroken en de autosleutel gestolen.Auto weg met gestolen sleutel.Ik kom deze clausule niet tegen bij mijn autoverzekering.Waarschijnlijk ben je in de war met een fietsverzekering of heb je wat tegen Ternormin.

Ik heb het over alleen de diefstal van de auto, niet over inbraak in huis gecombineerd met diefstal van de auto. De rest of off topic.

Vladja

vladja
door vladja - Apr 10, 2012 om 16:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De meeste verzekeringsmaatschappijen hebben in hun voorwaarden staan dat bij diefstal van de auto er pas uitkering wordt verleend op het moment dat je alle delen van het kentekenbewijs, het overschrijvingsbewijs en de sleutels kunt overleggen. Dit houdt in dat wanneer je één of meerdere zaken niet kunt overleggen, de maatschappij niet tot uitkering van de schade over zou hoeven te gaan.

Vladja

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2012 om 16:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Onzin, pure onzin.
Als ik op straat beroofd wordt van mijn sleutel en auto dan zou mijn verzekering niet uitbetalen ?
Klinkklare onzin !
Als door middel van een woninginbraak de autosleutels en de auto worden gestolen dan zou ik niet verzekerd zijn ?
Omdat ik geen 2 sleutels kan overleggen ?
Klinkklare onzin !
Misschien een verzekerings cursusje volgen ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=vladja schreef op dinsdag 10 apr 2012, 16:37: De meeste verzekeringsmaatschappijen hebben in hun voorwaarden staan dat bij diefstal van de auto er pas uitkering wordt verleend op het moment dat je alle delen van het kentekenbewijs, het overschrijvingsbewijs en de sleutels kunt overleggen. Dit houdt in dat wanneer je één of meerdere zaken niet kunt overleggen, de maatschappij niet tot uitkering van de schade over zou hoeven te gaan.

Vladja

ro
door ron530 - Apr 10, 2012 om 16:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hou eens op over de verzekering, vraagsteller is gewoon de reserve sleutel kwijt geraakt, niet gestolen gewoon hopeloos zoek. Nu wil hij/zij toch een vervangende sleutel en bij de dealer moet de hoofdprijs betaald worden. Even terug naar de essentie van de vraag aub.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2012 om 16:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hohohho Ron530.
Als we ons puur tot de vragen zouden beperken, wat blijft er dan over van de amusementswaarde van deze rubriek ?
Dan wordt het een saaie boel !!
Enne Ron530 : uw bijdrage heeft geen bal met de vraag te maken !
De pot verwijt de kerel.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=ron530 schreef op dinsdag 10 apr 2012, 16:52: Hou eens op over de verzekering, vraagsteller is gewoon de reserve sleutel kwijt geraakt, niet gestolen gewoon hopeloos zoek. Nu wil hij/zij toch een vervangende sleutel en bij de dealer moet de hoofdprijs betaald worden. Even terug naar de essentie van de vraag aub.

vladja
door vladja - Apr 10, 2012 om 17:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Lezen is en blijft een slecht onderwezen vak. Ik heb het over diefstal van de auto. Niet over diefstal met beroving, inbraak en wat je er allemaal bij wil verzinnen!

ro
door ron530 - Apr 10, 2012 om 17:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"ik heb mijn reserve sleutel van mij auto kwijt,hoe moet ik nieuw bestellen? Bij Nissan dealer is behoorlijk prijzen,om de nieuw bestellen.Kan iemand mij advies geven,ergens anders de goed koop te bestellen."

Dit is de vraag, ik ben niet degene geweest die de verzekering erbij haalde zo dom ben ik ook weer niet.

vr1944
door vr1944 - Apr 10, 2012 om 17:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat je een goed bent in het bedenken van niet bestaande en zinloze voorwaarden of je bent in de war met een fietsverzekering.Lastig als je te maken gehad met carjacking.Krijg je niks uitbetaald

=vladja schreef op dinsdag 10 apr 2012, 16:37: De meeste verzekeringsmaatschappijen hebben in hun voorwaarden staan dat bij diefstal van de auto er pas uitkering wordt verleend op het moment dat je alle delen van het kentekenbewijs, het overschrijvingsbewijs en de sleutels kunt overleggen. Dit houdt in dat wanneer je één of meerdere zaken niet kunt overleggen, de maatschappij niet tot uitkering van de schade over zou hoeven te gaan.

Vladja

ro
door ron530 - Apr 10, 2012 om 17:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hamdi is door dit oeverloze gedoe allang afgehaakt. Waar een reservesleutel die kwijt is toe kan leiden. Sec gezien is een reservesleutel die zoek is niet zijnde gestolen geen verzekeringskwestie, het is gewoon ongemakkelijk dat dan weer wel. Nissan rekent de hoofdprijs voor de sleutel, dat was toch het uitgangspunt van vraagsteller of zie ik nu zo bleek?

mi
door midas - Apr 10, 2012 om 21:35
64 Antwoorden / 1 Vragen

Zeg maar gerust 'lijden'... :-)

=ron530 schreef op dinsdag 10 apr 2012, 17:29: Hamdi is door dit oeverloze gedoe allang afgehaakt. Waar een reservesleutel die kwijt is toe kan leiden. Sec gezien is een reservesleutel die zoek is niet zijnde gestolen geen verzekeringskwestie, het is gewoon ongemakkelijk dat dan weer wel. Nissan rekent de hoofdprijs voor de sleutel, dat was toch het uitgangspunt van vraagsteller of zie ik nu zo bleek?

natuurmens
door natuurmens - Apr 11, 2012 om 09:18
158 Antwoorden / 4 Vragen

In de nieuwe autosleutels zit electronica voor de start-onderbreker en soms voor carjacking. Verder zijn er ook nog magneetjes in de sleutel verwerkt om na maken onmogelijk te maken. De je kan vaak via de hoofd dealers site een sleutel bestellen als je over de sleutel nummer en de rest van de gegevens beschikt. Voor de meeste dealers is het eenvoudiger om alle sloten te vervangen en ik vermoed daarom de hoge prijs.

da
door daphy - Apr 11, 2012 om 19:15
36 Antwoorden / 4 Vragen

De reservesleutel MOET altijd thuis liggen?
Nou bij mij niet! Ik heb hem in mijn beurs (portomonee schrijf ik vast fout en dan wordt daar weer over gevallen).
Ik heb al 2 keer "mazzel" gehad dat ik hem in mijn beurs had.

da
door daphy - Apr 11, 2012 om 19:17
36 Antwoorden / 4 Vragen

En op die manier kan je de reserve sleutel dus ook verliezen.