in
door ingrid@meditrain.nl Dec 16, 2019 om 12:57
Auto & vervoer

Rijles\

onze dochter van 19 is een kwetsbare puber die graag snel haar rijbewijs wil halen. helaas zijn we in zee gegaan, met een zo nu blijkt, malafide rijschoolhouder. hij reageert op minder dan 1 % van alle telefoontjes, appjes, mails en met hem is dus geen enkele afspraak te maken. in augustus kon hij  haar een snelcursus bieden zo beloofde hij, nu heeft ze pas 6 lessen gehad. hij komt niet opdagen, hij appt kort te voren af, komt 1,5 uur later, of zegt dat hij voor de deur heeft staan wachten, terwijl dat niet zo is. echt een onmogelijke man. we betaalden hem 1200 euro en zijn bang dat we naar het geld kunnen fluiten. heeft u tips?

2129 7 Rapporteer

@H
door @HENK@ - Dec 16, 2019 om 13:11
159 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is een kwetsbare puber en wat heeft dat te maken met het betalen van €1200,- voor iets waarvan u niet weet wat het precies inhoud en hoe het afgehandeld gaat worden?

mo
door moetdat Dec 16, 2019 om 13:32
104 Antwoorden / 19 Vragen

Nou Henk, moet dat zo!

marita5
door marita5 Dec 16, 2019 om 13:36
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@henk@ , wat een onbeschoft / en flut antwoord .

tenormin
door tenormin Dec 16, 2019 om 13:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@henk@ meestal worden rijlessen van te voren betaald dus lijkt me overbodig om de ouders dom te noemen. Wat het verhaal betreft: komt veel vaker voor dan men denkt: er zit veel kaf onder het koren van rijschoolhouders. Deze familie is hier kennelijk de dupe van geworden. Heel veel zonde-geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 16, 2019 om 13:40
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Is gerapporteerd.

@H
door @HENK@ Dec 16, 2019 om 14:12
159 Antwoorden / 1 Vragen

ik vroeg me in eerste instantie gewoon af wat precies bedoeld word met kwetsbare puber en wat dat met de zaak te maken heeft..

En verder,  het is super slim om €1200,- vooruit te betalen voor iets waarvan je niet precies weet wat het inhoud en aan een persoon waarvan je de achtergrond niet kent....  zo beter dan??

stroop smeren heeft naar mijn mening geen enkel nut en okee beste kreeft, rapporteer me maar maar naar mijn idee zijn er ergere dingen te rapporteren dan het gebruik van het woord dom voor iets wat niet echt slim is

diumenge
door diumenge Dec 16, 2019 om 14:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik had dezelfde gedachte hoor Henk, dus van mij een +.

tijger1
door tijger1 Dec 16, 2019 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henk ++10

Dat hele verhaal van "kwetsbaar" doet er toch niet toe. Elke 19-jarige wil graag een rijbewijs.

En een "snelcursus"? Ze moet gewoon goed leren rijden. En de ouders moeten eerst kijken waar ze iets afsluiten.

aurora1
door aurora1 Dec 16, 2019 om 20:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

1x ++10 erbij en nog een keer +10.
Ik dacht ook altijd dat je met 18 al lang geen tiener meer bent maar meerderjarig, dus zeker met 19 jaar. En die kan maar beter zo verstandig zijn om een normale cursus te nemen, en goed te leren rijden. Maar misschien zie ik dat alles wel verkeerd.....

marita5
door marita5 - Dec 16, 2019 om 13:35
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ingrid ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.rijbewijsinfo.nl/autorijbewijs/rijbewijs/Rijscholen_Problemen

Klacht indienen bij de Geschillencommissie Rijopleidingen ,

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/rijopleidingen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2019 om 13:37
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Is het een idee dat u op basis van http://www.ombudsman.nl/ http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html middels een aangetekend te verzenden brief naleving vordert of anders uw geld terug? Voor een voorbeeld brief https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven  en zie ook o.a.  https://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/columns/een-overeenkomst-wordt-niet-nagekomen-dit-kunt-u-doen/

  U kunt eventueel ook nader advies vragen bij www.juridischloket.nl  Succes.

En zie ook de verwijzingen van @MARITA5 m.vb.t. de geschillencommissie die mijn reactie net voor was. Let op de voorwaarde: Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. De ondernemer moet zijn aangesloten bij BOVAG Rijscholen. Als de ondernemer dat niet is heeft een klacht bij de Geschillencie. geen zin. (Of een 'malafide' ondernemer is aangesloten bij BOVAG Rijscholen is dus de vraag.

rf
door rfd - Dec 16, 2019 om 14:28
27 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk gaat u proberen uw geld terug te krijgen. Daarnaast kan ik u de ANWB rijschool van harte aanbevelen. Daar krijgt ze eerst een les om te kijken hoe haar vaardigheden en mogelijkheden zijn. Daarna maken ze een schatting van het aantal nodige lessen. En dat klopt meestal wel. U betaalt waarschijnlijk wel wat meer, maar daarvoor krijgt u wel meer kwaliteit. Succes gewenst.

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2019 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zult nu wel mails met aanbiedingen krijgen .....

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

panter22
door panter22 - Dec 16, 2019 om 15:56
6599 Antwoorden / Vragen

Om welke rijschool gaat het? Een eenmanszaak die nergens bij aangesloten is?
En dan direkt €1200 betalen?
Heeft je dochter zelf het contract afgesloten en betaald? Of staat er niets op papier .
Als ouders kun je in eerste instantie samen met je dochter bij de volgende rijles zijn.

Even meerijden om te kijken wat de vorderingen zijn en hoe het nu verder moet.
Je dochter kan zich niet redden met die man. Misschien bedoel je daarmee dat ze kwetsbaar is. Dus dan als ouders maar even voor haar afspraken maken. Netjes natuurlijk, geen ruzie maken.

tdmduc
door tdmduc - Dec 16, 2019 om 17:20
704 Antwoorden / 2 Vragen

het is stil aan de overkant......