Ai
door Aisha1809 Apr 11, 2017 om 11:03
Auto & vervoer

Schade door inparkeren

Afgelopen vrijdag heeft een auto zijn trekhaak in onze kentekenplaat gezet.
Zonder een briefje achter te laten of iets dergelijks heeft mijn partner degene weg zien lopen.
Nadat ik de schade had gezien heb ik zelf een briefje onder de ruitenwisser van die auto gelegd om contact op te nemen.
Tot op heden nog niks gehoord van de persoon.
Nu is mijn vraag kan ik daarvoor aangifte doen?
De schade is voor zover wij kunnen zien alleen een flinke deuk in onze kentekenplaat maar wie weet zit er achter de plaat ook schade?

Moet ik aangifte doen of niet?
Ik heb foto's gemaakt van de schade en van de auto van de tegenpartij.

3732 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 11, 2017 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel het kenteken genoteerd? Zou in ieder geval aangifte doen bij de politie.

Ai
door Aisha1809 Apr 11, 2017 om 11:07
Antwoorden / 1 Vragen

Ja heb ook een foto van het kenteken van die auto gemaakt.
Men tevens ook een foto dat duidelijk te zien is hoe dicht de auto op die van ons stond

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2017 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op naar de politie dan. En laat uw auto controleren of er achter die kentekenplaat ook schade zit.

hansje klein
door hansje klein Apr 11, 2017 om 11:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Onredelijk en hufterig ....

In ieder geval bij uw garage laten controleren of er toch meer schade is ontstaan. Bumpers zijn tegenwoordig van kunststof en u blijft op de schade zitten wanneer dit later pas een groter probleem gaat worden. Bij het verwijderen van de kentekenplaat kan deze meteen met een paar tikken uitgedeukt worden.

Het is dan de vraag of u aangifte moet doen wanneer er verder geen kosten gaan ontstaan. De 'hufter' die helemaal niet reageert had zich tenminste kunnen melden. In ieder geval kan de reactie volgens u  niet zijn dat het colideren helemaal niet is opgevallen. Met een ontkenning dat er een briefje aan de auto was aangebracht begint waarschijnlijk het welis-nietes-verhaal en een lange emotionele 'oorlogstoestand'.

Blijft de vraag, of u eraan gelegen is in een rechtsstaat van een hufter uw gelijk te willen halen.

Ai
door Aisha1809 Apr 11, 2017 om 14:11
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ter bewijs nadat ik een briefje heb geschreven deze gekopieerd en de originele onder de ruitenwisser geplaatst. Tevens ook meteen een foto gemaakt. En ik weet dat de eigenaar van die auto ook hier bij mij in het gebouw woont want zijn of haar auto staat 7 dagen in de week hier, waardoor ik ook in de centrale hal een brief heb opgehangen.

hansje klein
door hansje klein Apr 11, 2017 om 14:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... dus ook nog mogelijk, dat 'de hufter' de auto nog niet verplaatst en het briefje ook niet gezien heeft.

Ai
door Aisha1809 Apr 11, 2017 om 15:12
Antwoorden / 1 Vragen

Hansje ongeveer een half uur nadat ik het briefje onder het raam had gelegd kwam ik terug wandelen na het boodschappen doen en toen was de auto weg. Dus de eigenaar van de andere auto heeft wel degelijk het briefje gezien.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 11, 2017 om 11:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aisha1809 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/aanrijding-en-dan/schade-verhalen-hoe/stappenplan-schade-verhalen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2017 om 11:48
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, aangifte doen. In dit geval is er m.i. zelfs sprake van een misdrijf. Zie de al gegeven ANWB aanwijzing.

Topantwoord

Wi
door Wil_H - Apr 11, 2017 om 12:02
270 Antwoorden / Vragen

Altijd aangifte doen en de auto door je garage laten onderzoeken.
Een automonteur heeft me ooit verteld dat dit soort aanrijdingen er toe kan leiden dat airbags later spontaan geactiveerd kunnen worden omdat de sensoren door de schok beschadigd kunnen raken.

panter22
door panter22 - Apr 11, 2017 om 14:38
6599 Antwoorden / Vragen

Die persoon gaat echt niets doen,
Uw partner zag het gebeuren? Hij zag alleen iemand weglopen, meer niet.
Dit soort zaken zie je regelmatig. Er zijn krappe parkeerplaatsen en dan gaat er wel eens wat mis.
Koop een nieuwe kentekenplaat als die deuk je irriteert. Kost een euro of 10.

Ai
door Aisha1809 Apr 11, 2017 om 15:06
Antwoorden / 1 Vragen

Panter22 mijn partner heeft niet gezien dat t gebeurt is die liep naar zijn werkauto op het moment dat de eigenaar van die auto zijn auto op slot zette en wegliep naar de ingang van het flatgebouw. Toen ik een uurtje later wegging vond ik dat de auto nogal dicht op onze auto stond en ben ik gaan kijken en toen stond degene met zn trekhaak bij ons in t kenteken waar ik ook foto's van heb gemaakt.

Ai
door Aisha1809 Apr 11, 2017 om 15:15
Antwoorden / 1 Vragen

En panter qua parkeerplaatsen komen wij hier zeker plekken te kort waardoor wij onze auto langs de weg parkeren omdat ze hier niet normaal in de vakken kunnen parkeren.
En toch parkeren ze hier bijna allemaal alsof ze hun rijbewijs hebben gekocht bij een pakje boter.
Het is gewoon zo raar we wonen hier jaren nooit schade en hebben we net 2 maanden een gloednieuwe auto en er zit er in ene keer iemand tegen op.

jo
door jorisw - Apr 11, 2017 om 14:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is de bewoner wel thuis? Het is pas vrijdag gebeurt dus als die persoon een paar dagen weg is heeft hij zijn auto misschien helemaal nog niet gezien.

Ai
door Aisha1809 Apr 11, 2017 om 15:03
Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet wie van de bewoners de eigenaar van de auto is. Maar een half uur nadat ik een briefje onder de auto had gelegd en terug kwam van boodschappen doen was de auto weg. En later op de avond stond die er weer.

TP
door TPeeters - Apr 11, 2017 om 15:03
31 Antwoorden / Vragen

Aangifte doen lijkt me logisch. Hopelijk heb je dan wel het kenteken van de andere auto..

Ai
door Aisha1809 Apr 11, 2017 om 15:07
Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig heb ik daar ook een foto van gemaakt. Waar tevens is te zien dat het duidelijk is dat die auto de schade heeft aangericht. Omdat wij het zelf niet hebben zien gebeuren.

TP
door TPeeters Apr 20, 2017 om 16:38
31 Antwoorden / Vragen

Dan zou ik het er zeker op wagen. Ook al had je het wel zien gebeuren, de kans is klein dat ze je zomaar gaan geloven op je woord. Je foto's kunnen nu dienen als bewijs.