Fa
door Fay-Lien Jan 10, 2020 om 14:35
Auto & vervoer
Scheur in vooruit na onderhoudsbeurt bij de garage

Na een bezoek aan de Peugeot garage voor het vervangen van de ruitenwissermotor zit er een scheur in de vooruit. Deze heb ik na het uitrijden van de straat ontdekt en ben direct terug gereden. Medewerker geeft aan te moeten overleggen met de filiaalmanager over wie de kosten gaat betalen. Want de monteur zegt het niet veroorzaakt te hebben.

Bestaat er een kans dat ik dit daadwerkelijk zelf moet betalen?

2318 9 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 10, 2020 om 14:38
7179 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw verzekering inlichten, dan zoekt deze het verder voor u uit.

Fa
door Fay-Lien Jan 10, 2020 om 14:40
Antwoorden / 1 Vragen

Welke verzekering doelt u dan op? Het is namenlijk een leaseauto.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 10, 2020 om 14:46
7179 Antwoorden / 3 Vragen

U zou bij de verhuurder navraag kunnen doen hoe de auto is verzekerd als u dat niet zelf gedaan heeft.
https://www.berekenautoverzekeringen.com/leaseauto-verzekeren/

Topantwoord

me
door mein33 - Jan 10, 2020 om 14:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

WW-extra of All-risk dan via de ruithersteller die uw verzekeraar aangeeft.
Heeft geen invloed op uw no-claim.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2020 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het kan zijn dat u het eigen risico moet betalen als de ruit vervangen moet worden.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 10, 2020 om 16:40
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fay-Lien ,

Schade tijdens de reparatie

Bij het ophalen van de auto ontdek je dat deze schade heeft, een deuk die er bij het brengen nog niet zat of een technisch mankement welke bij inleveren niet aanwezig was. Om de schade te kunnen claimen moet je bewijzen dat de garage deze heeft veroorzaakt. Stel de garage aansprakelijk door middel van een brief.

Schade voor de deur van garage

Als de auto is gerepareerd wordt hij door de garage vaak voor de deur of op het terrein van de garage neergezet. Ook daar kan schade ontstaan aan de auto. Je mag verwachten dat je de auto in de zelfde staat terug krijgt als dat je hem hebt achter gelaten. De garage kan aansprakelijk zijn voor eventuele schade, ook als die is toegebracht door derde

Voor verdere informatie, klik op de rode regel .

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/reparatie-en-onderhoud/uw-rechten

justmeagain
door justmeagain Feb 16, 2020 om 23:27
623 Antwoorden / 8 Vragen

 Je mag verwachten dat je de auto in de zelfde staat terug krijgt als dat je hem hebt achter gelaten. De garage kan aansprakelijk zijn voor

Nu naar hopen dat je hem niet vol deuken hebt gebracht voor herstel. Krijg je hem hetzelfde terug :-)

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 10, 2020 om 16:57
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een scheur ontstaat natuurlijk niet zomaar. Het kan zijn dat bij de reparatie een tikje tegen de ruit is gegeven, maar het kan ook zijn dat er eerder door steenslag al een beschadiging opgetreden is. In beide gevallen hoeft er niet direct een scheur te ontstaan, wel door temperatuurverschillen of een hobbel in de weg.

Het is aan u om aan te tonen dat de ruit 100% in orde was en dat u daarmee bewijst dat de monteur dit veroorzaakt heeft. Tenzij u foto’s hebt is dit onbegonnen werk.
Het is dus de leasemaatschappij benaderen. Geen idee of het operationele, financiële of zakelijke lease is, voor alles gelden andere regels. De leasemaatschappij kan u daar meer over vertellen.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2020 om 17:25
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als u er met uw garagehouder niet uitkomt zie dan: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/juridische-stappen/geschillencommissie-voertuigen
 maar neem toch ook eerst als al aangegeven contact op met uw verzekeraar.

Het komt mij voor dat het vervangen (helaas) tot gevolg heeft gehad dat er spanning op de ruit is ontstaan. Het kan dus zijn dat indien u het niet heeft ontdekt bij het inspappen en wegrijden het trillen tiijdens het rijden daarna de scheur heeft veroorzaakt. En dan is toch onjuiste reparatie de oorzaak lijkt mij.  > ook nu ik, op zich merkwaardig nu ook pas de laatste  reacties zie en hetgeen ik aangeef dus dubbel is.

ekiem
door ekiem - Jan 10, 2020 om 19:36
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Ik vrees dat het zomaar zou kunnen dat u deze kosten zelf moet gaan ophoesten. Heb dit persoonlijk zelf bij de hand gehad maar het probleem is dat het al snel een "welles, nietes "spel wordt. Ik kon niet bewijzen dat de fout bij de garage lag, maar kon ook niet bewijzen dat mij géén blaam betrof.

Magnum007
door Magnum007 - Jan 10, 2020 om 20:42
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Fay-Lien,

Heb je de auto ook bij deze garage geleased?
Ik bedoel daarmee,dat deze garage het onderhoud doet.

Zo ja,meld dit dan bij je leasebedrijf.

H.
door H.T. - Feb 16, 2020 om 17:01
1 Antwoorden / Vragen

Dit is bijna zeker gebeurd met het demonteren van de paravan plaat (kunststof afdekking op de voorruit). Vaak zit dit heel erg vast en gaat er een schroevendraaier o.i.d tussen om hem los te wippen, en dan scheurt je ruit. Heb het al vaker gezien. Ik zou zeggen kijk onder de plaat waar de scheur begint, als je in het randvlak een beschadiging ziet is het vrijwel zeker op die manier gebeurd.