schanullekuh
door schanullekuh Apr 23, 2012 om 06:13
Auto & vervoer

Scoutmobiel.

Hebben jullie dat nou ook? je loopt lekker in de stad te shoppen, of gewoon op straat een wandelingetje te maken em dan komt er een schootmobiel die je zowat van je sokken rijdt. Ik weet niet hoe hard ze kunnen cq mogen reiden, maar ik wind dat er mensen bij zijn die behoorlijk scheuren met hun scootmobiel. Kunnen ze daar geen snelheidsbegrenzers op gaat zetten, want ik ben van mening, dat die dingen veel te hard gaan en zeker in een winkelcentrum enz.

980 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 08:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een scootmobiel geleverd door individuele voorzieningen ( gemeente) worden allemaal afgeleverd met een maximale snelheid van 8 km. Pas wanneer de berijder is gewend en goed kan omgaan met zijn of haar scootmobiel kan de snelheid worden aangepast, afhankelijk van de capcitijden van de mobiel in kwestie kan dat maximaal tot 15 km per uur.

Dat er mensen zijn, die misbruik van een scootmobiel maken, zijn meestal die mensen die 'scheuren ' met de scootmobiel, maar ik vind dat U wel iedere berijder over een kam scheert op deze manier. Zelf ben ik genoodzaakt ook gebruik te maken van deze wet, vanwege MS en rijd ik met veel plezier met mijn scootmobiel rond, ik scheur niet, en zeker niet in een winkelcentrum...

Veelal zie ik soms om mijn heen jongen kinderen op een scootmobiel, die deze van Oma, Opa, of iemand hebben 'geleend' om stoer mee te doen..en hierop vind ik wel dat men duidelijke regels zou moeten stellen.

Maar er zijn natuurlijk ook mensen die een scootmobiel particulier kopen, laten opvoeren en vervolgens racen, en op deze manier de boel verpesten voor die mensen die werkelijk afhankelijk zijn en ook van de wet hierin..en dat is juist jammer.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Herkenbaar. Bij ons in het winkelcentrum hangen dan ook niet voor niets waarschuwingsborden voor scootmobielberijders dat ze een beetje moeten oppasen met "gas" geven.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is niet dat mensen "scheuren". Dat doet slechts een enkeling. 90% heeft die scootmobiel helemaal niet onder controle.
Daarnaast is het van de zotte dat die dingen in winkelcentra worden toegelaten. Winkelcentra zijn er niet op gebowd. Die dingen zijn veel te lomp en bedoeld voor de openbare weg.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast is het van de zotte dat die dingen in winkelcentra worden toegelaten. Winkelcentra zijn er niet op gebowd. Die dingen zijn veel te lomp en bedoeld voor de openbare weg.

Je mag dus met je scootmobiel alleen een rondje om het blok rijden, terwijl ze bedoeld zijn om gewoon mee te kunnen doen in het dagelijkse leven en zelfstandig te kunnen functioneren, o.a. boodschappen etc.

Het probleem is inderdaad, dat er geen goede instructie en rijles gegeven wordt als zo'n ding afgeleverd wordt. Daar zit de fout. Ze worden met een minimum toelichting voor de deur gezet en de mensen mogen het zelf uitzoeken met alle toestanden daarom heen.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou alles maar verbieden waar wielen opzitten, het zijn de berijders die het doen en niet de scootmobiel dus overtreders aanpakken en niet met a sociale oplossingen komen dat mensen met een beperking niet in het winkelcentrum mogen met hun scootmobiel om hun boodschappen te doen. Gehandicapte komen genoeg problemen tegen door de beperkingen waar geen mens bijstilstaat dat ze niets mankeren gelukkig voor hen maar denk ook aan een anderr. .

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee nog nooit last van gehad.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen zijn allemaal groter gegroeide kinderen. De een is er beter van afgekomen in zijn jeugd dan de ander. Dit gaat niet alleen voor scoutmobielrijders die graag en soms asociaal nog even het kind in zichzelf uitlaten op. Het is moeilijk om daar op hogere leeftijd nog iets aan te veranderen. Ergens zal de asociale neiging altijd weer opduiken. En laten we wel wezen, is niet iedereen soms een beetje stout? En, loopt niet iedereen hier en daar vinger te wijzen? Dit is maar één van de vele voorbeelden.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 23 apr 2012, 11:39:
Je mag dus met je scootmobiel alleen een rondje om het blok rijden, terwijl ze bedoeld zijn om gewoon mee te kunnen doen in het dagelijkse leven en zelfstandig te kunnen functioneren, o.a. boodschappen etc.

Er bestaan kleinere modellen waarmee je prima in winkels je weg kan vinden. Die bakken waar ze nu mee rijden zijn geschikt voor de openbare weg. Ik rij toch ook niet met mijn brommer de AH in.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vergelijking scootmobiel en brommer gaat volledig mank. Mensen die op een scootmobiel zitten, kunnen zonder niet (ver) lopen, zij zoucden een winkel niet meer inkunnen. Een brommer heb je in een winkel helemaal niet nodig.
Een betere instructie of een paar rijlessen zoals Vladja voorstelt viind ik een betere oplossing.
Overigens heb ik zelf heel weinig last van rondscheurende scootmobiels. Ben blij dat die dingen bestaan. Mijn onderbuurman rijdt iedere dag met zijn scootmobiel door de stad en naar de winkels en ik ben blij dat hij niet verwelkt achter de geraniums of totaal is aangewezen op hulpverleners.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman,

Er bestaan kleinere modellen waarmee je prima in winkels je weg kan vinden. Die bakken waar ze nu mee rijden zijn geschikt voor de openbare weg. Ik rij toch ook niet met mijn brommer de AH in.

Dat zie ik al voor me. Met het kleinere uitsluitend-binnenmodel op een aanhangertje achter je straat-scootmobiel op weg naar het winkelcentrum. Daar dat kleine model zelf afladen en opstappen om boodschappen te doen en weer zelf opladen bij de boodschappen op de aanhanger en terug op het straatmodel met je aanhangertje eraan gekoppeld.

Je moet al hemel en aarde bewegen om een scootmobiel te krijgen. Daarbij heb je geen enkele inspraak welk model etc. je krijgt. Dat wordt voor je beslist op duistere gronden. Laat staan dat je er nog een shopping-model bij krijgt.

De meeste mensen, die een scootmobiel nodig hebben, zijn niet kapitaalkrachtig genoeg om er zelfs maar 1 aan te schaffen.

Misschien eens een gesprek voeren met mensen, die erop aangewezen zijn om alle problemen te leren kennen?

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 24, 2012 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic wordt gesloten. Het betreft geen vraag of consumentenkwestie.

De redactie