th
door thunder_1 Nov 3, 2003 om 18:30
Auto & vervoer

Slechte kwaliteit fietsen

Wij hebben een set fietsen gekocht bij Neckermann. Al heel snel trad er slijtage op bij beide fietsen van de trappers en krenk. Het schroefdraad van de trapper en krenk was al heel snel bijna weggesleten vanwege de slechte kwaliteit van het materiaal. Terwijl de fietsen niet eens vaak worden gebruikt! Neckermann wil alleen de fietsen telkens repareren, maar niet zorgen voor een blijvende oplossing. Dit moet echter wel, want met dit materiaal treedt slijtage onherroepelijk weer op. Wie weet hoe je een oplossing kan afdwingen ?

36216 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo heel vervelend, maar hoe oud zijn de fietsen? Vaak is het met fietsen van postorderbedrijven dat ze snel roesten en slijten, zelfs bij zeldzaam gebruik, echter moet het mogelijk zijn om de fiets enkele jaren naar behoren te gebruiken. Neckermann is niets meer verplicht dan het repareren. Wanneer dit geen lange termijn oplossing biedt, zou ik een offerte opvragen bij een fietsenmaker. Daarmee kunt u proberen om met Neckermann een schikking te treffen. Dit is echter allemaal afhankelijk van de leeftijd. Als ze nog geen jaar oud zijn moeten ze u gewoon een goed product leveren en anders kunt u de koop ontbinden. Hiervoor moet u de voorwaarden van Neckermann doorspitten om te bekijken via welke weg er mogelijkheden zijn. Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

het probleem zit er meestal in dat de fietsen niet of niet goed worden afgemonteerd. dit is niet bij de leveranciet te clamen. wel is het zo dat er een dugdelijk produkt moet worden gelverd. en dat de reapratie minstuns 6 manden garantie heeft dat is wetelijk.als het daar binnen valt zijn zij verplicht het opnieuw te herstellen

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kwaliteit van fietsen die gekocht worden bij Gamma, Karwei, Neckermann, Otto en nog vele anderen te wensen over. Echter wordt de uiteindelijke prijs van de fiets bepaald door de materialen welke op de fiets worden gemonteerd als; Slot , crankstel, kogellagers, stuurpen, assen en kleinmateriaal (schroefjes, boutjes etc.) Het "afmonteren" in de fabriek is een massaal proces en gebeurt veelal in de "goedkope landen". Wat betreft de crank en pedalen is dit eigenlijk het zelfde: Zeer goedkoop metaal met een ruime passing van schroefdraad. Dus ga maar na: Goedkoop metaal en een ruime passing van schroefdraad is uiteindelijk het loswerken bij een draaiende beweging (trappen) In principe adviseer ik op dit moment om bij Neckermann de vraag neer te leggen of een erkende fietsenmaker het complete crankstel mag vervangen, en de rekening hiervan opsturen naar de vrienden van Neckermann. Als Neckermann dit niet accepteerd, zou ik nogmaals Neckermann de kans geven om dit te repareren. Nadat je de fiets van reparatie heb teruggekregen adviseer ik je het volgende: Demonteer je pedalen (dit is apart schroefdraad) Vervolgens draai je om het schroefdraad van je pedalen 2 of 3 laagjes aluminiumfolie. Daarna smeer je de schroefdraad met folie in met een goede klodder vet. Monteer vervolgens je pedalen weer (let op je linker en rechter pedaal: meestal zie je een "R" staan op de kop van je schroefdraad, dit is dus uiteraard de rechtse, en dus bij de linkse een "L") Draai deze pedalen echt stevig aan. Je moet dus met je sleutel richting de voorkant van je fiets draaien. Zo.....het klusje is in principe nu geklaard. En...als je pedalen nog een keer los moeten, zitten ze tenminste niet vastgeroest omdat er vet tussen zit. Laatste tip: controleer sowieso even alle boutjes en schroefjes op je fiets, ook je trapasbouten (verbinding tussen cranck en trapas) en.....koop in het vervolg de fiets bij: de vakhandel ? succes ermee!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onlangs kocht ik een nieuwe fiets bij de vakhandel. Kwaliteit alom; het werd een Batavus. Kwaliteit als verkoop-imago!
Nou net even niet. Na 8 maanden en 3500 km een nieuw gespaakt wiel nodig (veel spaken los en velg kapot). Ook een nieuwe set tandwielen en nieuwe ketting! En dat na 8 maanden en ca. 3500 km. Helemaal geen kwaliteit dus. en garantie alleen het opnieuw spaken en een nieuwe velg. En ook de fabrikant verschuilt zich achter de beperkte garantievoorwaarden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of je intussen een permanente oplossing hebt voor je fietsen maar houd even met de volgende wettelijke regeling rekening.
Je hoeft een produkt maar 3x ter reparatie aan te bieden om het probleem hersteld te krijgen. op de reparatie zelf zit ook weer garantie (3 tot 6 mnd, product afhankelijk) blijkt het product nog steeds niet naar tevredenheid te werken, dan kunt u het terug sturen met verzoek tot ontbinding van de koop. zij diennen hier gehoor aan te geven.
Veel suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ook al eerder mensen hebben gezegd. Fietsen die je koopt bij postordebedrijven en bouwmarkten zijn van slechte kwaliteit en zijn in massa processen in goedkope lonen landen gemaakt. De fietsen maken daarna ook nog eens een lange reis. Daar kan veel beschadigen. Maar het belangrijkste daarbij, dat rubberen onderdelen niet in beweging zijn. Uit kunnen drogen. Hier kunnen later vaak vele problemen ontstaan. De volgende keer kunt u beter iets goeds kopen en een goede fiets kopen. Zelf heb ik een Gazelle Medeo. Er hing wel een prijskaartje aan, maar ik rijdt nu al drie jaar op deze fiets. Per jaar rijdt ik 8000km en ik heb geen problemen. Alleen de banden en de ketting slijten.

Het beste kunt u proberen de fiets via om via Neckermann ervoor te zorgen dat de fiets gerepareerd wordt of om het aankoop bedrag terug proberen te krijgen.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2004 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 4 juni 2003 schafte ik een Giant Freerider FS24LDS (à €769,-) aan. Eind oktober 2003 had ik plotseling zonder duidelijke oorzaak een slag in mijn voorwiel. Ik heb het wiel laten vervangen, maar medio augustus 2004 had ik weer een slag in het voorwiel, en wederom zonder duidelijke oorzaak. Verder trapt de fiets ongewoon zwaar, hetgeen bij service- en reparatiebeurten niet verholpen werd.

Inmiddels heb ik aan reparatiebeurten (het vervangen van voorwielen en het onderzoeken van de trapproblemen) €99,60 uitgegeven. Wat de vervanging van de tandwielen kost is mij niet bekend, maar de leverancier meldde mij wel dat het een kostbare reparatie is.

Met betrekking tot het gebruik van mijn fiets kan ik u het volgende melden:

·         De fiets wordt dagelijks gebruikt voor woonwerkverkeer en het doen van (kleine) boodschappen. Ik heb er tot nu toe ca. 2500km mee gereden over normale wegen in de stad.

·         De fiets wordt niet zwaar belast (ik weeg ca. 72kg en er zitten nooit kinderen achterop) en er wordt nooit de stoep mee op- of afgereden.

Ik ben van mening dat de bovengenoemde problemen (en de daaruit voortvloeiende reparatiekosten) voor een fiets van deze leeftijd en uit deze prijsklasse niet acceptabel zijn. Ik heb inmiddels twee klachtenbrieven naar Giat gestuurd, maar Giabt reageert niet.