Mi
door Micha999 Oct 13, 2017 om 14:19
Auto & vervoer

Spatbord Gazelle Esprit breekt steeds

Ik wil toch eens informeren bij andere gebruikers van een Gazelle Esprit. Vorig jaar voor mijn zoon deze fiets gekocht en al snel brak het spatbord. Ik dacht dat mijn zoon lomp was geweest en we hebben op eigen kosten een nieuw spatbord gekocht bij de fietsenmaker. 2 weken later weer kapot, zelfde breuk, geen oorzaak gevonden. Weer een nieuwe gekocht. 2 maanden geleden voor de 3e keer afgebroken. Dit kan niet waar zijn. Contact opgenomen met de winkel waar ik deze gekocht heb. Ik vroeg bij Gazelle of dat vaker gebeurt maar daar kennen ze het probleem niet.
Gazelle heeft als service een nieuwe toegezonden. Echter vandaag komt mijn zoon weer thuis... met een gebroken spatbord. Is het de plastic rommel van tegenwoordig? We kunnen er niet achterkomen waarom dit gebeurt en waarom zo vaak. Mijn zoon is zuinig op zijn spullen en staat hier te janken omdat hij niet weet waardoor het komt. Ik denk ga het toch eens via deze weg proberen. Helaas hebben ze geen alternatief (ijzer) want dan had ik die erop gezet.

MiC

10536 4 Rapporteer

jo
door jorisw - Oct 13, 2017 om 14:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Op welke plek breekt het spatbord?

boppe1943
door boppe1943 - Oct 13, 2017 om 14:43
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U bent niet de enige met deze klacht. Zie: https://www.klacht.nl/spatbord-gazelle-esprit-gebroken/
N
oem dit bij de leverancier en vraag of hij er een spatbord van een sterker materiaal op kan zetten.

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2017 om 22:22
7361 Antwoorden / 14 Vragen

We kunnen er niet achterkomen waarom dit gebeurt en waarom zo vaak.

Neem aan dat het het voorspatbord is. Heeft de fiets vorkvering dan zit daar het probleem. Door de vering worden de stangentjes die aan de as en onderzijde spatbord bevestigd zijn naar achteren gedrukt. Omdat het spatbord tegen de onderzijde van de vork wordt gedrukt gaat deze aan de achterzijde van de vork zgn "scharnieren" en ontstaat daar een zwakke plek die binnen de kortste keren gaat scheuren. Uw zoon kan hier niets aan doen. Een manier om dit op te lossen zou zijn aan weerzijde van de beugel waar het spatbord mee vastzit rubber ringen te plaatsen zodat deze kan mee bewegen. Spatbord dan niet strak tegen de onderkant van de vork plaatsen.

L.s. Het overnemen van deze techniek door Gazelle is, zonder mijn toestemming, niet toegestaan

zw
door zwaardvis - Oct 13, 2017 om 23:52
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb nu 3 jaar een Gazelle Esprit C en ik heb nog geen enkel probleem met enig spatbord gehad terwijl ik toch al meer dan 10.000 km heb afgelegd.