aa
door aad piraat Mar 4, 2019 om 14:21
Auto & vervoer

Station toiletten

Kan iemand mij de logica uitleggen achter de sanifair waardebon bij toilet bezoek op stations? Ik vindt het nogal belachelijk te stellen dat zo'n bezoek € 0,20 kost en je daar € 0,70 voor moet betalen. Je krijgt dan een waardebon voor € 0,50 met een verval datum. Om te achterhalen wat en waar je er mee kan betalen moet je over een apparaat beschikken dat een code kan lezen en dan mag je maximaal één zo'n bon inwissellen. Heel veel van deze bonnen zullen op grond van deze beperkingen nooit worden ingewisseld waarmee onduidelijk is wie met deze winst aan de haal gaat. Ik zie deze manier van handelen dan ook als pure oplichting, immers als ik gewoon € 0,20 kan betalen houd ik die € 0,50 vrij besteedbaar in mijn zak en kan met dat geld overal en zonder beperking of verval datum betalen.Tevens is elke winkelier blij als ik met een veelvoud van deze munten betaal. Als je deze dubieuze praktijk afzet tegen honderden bezoekers per dag meen ik dat het hoog tijd wordt om hier een defenitief einde aan te maken.

13368 36 Rapporteer

costnix
door costnix - Mar 4, 2019 om 14:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat gebeurt al jaren. Maar het absoluut verwerpelijk.

costnix
door costnix Mar 4, 2019 om 16:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U had de invalidentoilet gratis mogen gebruiken. Die is gratis, indien aanwezig, maar is wel een horkenstreek.

marita5
door marita5 - Mar 4, 2019 om 14:40
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aad Piraat ,

Lees deze informatie eens door ,

https://www.sanifair.nl/stations/

De voorwaarden ,

https://www.sanifair.nl/stations/agb.html

aa
door aad piraat Mar 4, 2019 om 14:50
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Maritas bedankt voor je reactie en ik heb de inhoud gelezen. Deze inhoud geeft mij echter nog steeds geen logische verklaring voor het feit dat ik geen gebruik van het toilet kan maken voor € 0,20 en dus af kan zien van deze onzinnige waardebon.

me
door mein33 - Mar 4, 2019 om 14:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een toilet bezoek kost 70 eurocent ! Niets mis mee, lijkt mij !
Omdat je er tijdens je reis gebruik van maakt kun je, tegen inlevering van het betaalbewijsje, een korting krijgen van 50 eurcent op een consumptie die je in de stationsrestauratie gebruikt.
Deze consumptie zal weer aandrang tot een toiletbezoek geven, waarvoor dan weer 70 eurocent voor moet worden betaald en het betaalbewijsje kun je dan weer  ...   enz. enz.
Maak je geen gebruik van de kortingsaktie, dan betaal je voor je plas en/of de grote boodschap slecht 70 eurocent om er vanaf te komen en daarbij krijg je ook nog eens een schoon toilet ter beschikking.

Overigens, de toiletten en stationsrestauratie worden niet geexploiteerd door de NS, maar door pachters die daarvoor een niet onaanzienlijke pachtsom moeten betalen.
De winst wordt niet behaald uit het toiletbezoek, maar uit de consumties die worden verkocht, want je neemt er al snel iets bij en wat dat dan weer kost, daar hoor je dan weer niemand over "zeiken".

En nog wat : niemand verplicht u om van het stationstoilet gebruik te maken,u kunt het ook gewoon even ophouden en wachten tot u in de trein naar het toilet kan, als die er tenminste inzit.  ;-))

aa
door aad piraat Mar 4, 2019 om 15:10
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Mein 33, bedankt voor je reactie waarin je stelt dat het bezoek € 0,70 kost en de kotingsbon een kadootje is. Naar mijn  mening is die bon een sigaar uit eigen doos en je hebt er niets aan als je geen tijd hebt voor of behoefte aan een consumptie. Tevens is ophouden zeker niet altijd mogelijk en in de trein geen schoon toilet aanwezig. Dus afschaffen van deze gekkigheid is zeker op zijn plaats en middels een kostenraming gewoon een reeele prijs gaan rekenen zonder die poespas en iedere rieziger daarmee zijn vrijheid van handelen en besteden teruggeven. Oh ja en de term "zeiken" acht ik ook niet bepaald op zijn plaats, er zijn mensen die daar weer op "schijten" om maar op dat niveau te blijven.

me
door mein33 Mar 4, 2019 om 15:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Oh ja en de term "zeiken" acht ik ook niet bepaald op zijn plaats, er zijn mensen die daar weer op "schijten" om maar op dat niveau te blijven.

@aad piraat,

Jammer dat u de 'ironie' in mijn bijdrage heeft gemist.

Het is niet meer dan een zakelijk belang om (u) een kortingbonnetje te geven bij een toiletbezoek dat slechts 70 eurocenten kost.
 Afschaffen van het kortingbonnetje kan ook** en dan betaald u, in alle vrijheid van handelen, gewoon 70 eurocenten voor het toiletbezoek.

**de exploitant zou echter wel gek zijn als hij dat zou doen, want "den Ollander" is gek op kortingbonnetjes, ook al kost dat ze uiteindelijk alleen maar meer.
Neem maar de spaarakties bij bijv. AH, Jumbo en PLus als voorbeeld.

aa
door aad piraat Mar 4, 2019 om 16:15
50 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas zorgen in dit forum niet ironisch bedoelde termen nogal eens voor verwarring en voor evenzo bedoelde reacties. Ik ben er echter van overtuigt dat wanneer "den Ollander" op een werkelijk neutrale wijze zou worden ondervraagt over wat hij werkelijk vindt van al de door u aangehaalde marketeer spaarakties deze zal zeggen , schaf af die ellende en maak alles voor iedereen evenredig goedkoper. Niemand zit te wachten op opgedrongen zelfbetaalde kadootjes.

me
door mein33 Mar 4, 2019 om 16:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@aad piraat,

U zult wel gelijk hebben en het zou u sieren als "u" nou eens op bijv. de social media een (handtekeningen)aktie zou starten om dit fenomeen voor altijd uit de wereld te helpen.
Be benieuwd naar het resultaat !

ad
door ad5 Mar 6, 2019 om 14:06
11 Antwoorden / 3 Vragen

MEIN33, je begrijpt exact hoe het werkt! De meeste Ollanders worden nu eenmaal graag voor de gek gehouden...

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 4, 2019 om 14:57
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het zal wel om klantenbinding gaan en hoopt men dat u binnen 3 maanden weer gebruik maakt van deze voorzieningen.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2019 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, dan schaffen ze dat cadeautje af en betaalt u toch gewoon 70 cent of een euro. Wees blij dat u naar eenschoon toilet kunt.

ri
door rioleur - Mar 4, 2019 om 15:58
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je wilt een blinkend schoon toilet, zonder onaangename luchtjes, je handen wassen en drogen en dat voor 20 cent? Tja, ik denk dat 70 cent helemaal niet zo gek is. Een openbaar toilet kost een hoop (pun intended) om te onderhouden. Er zijn bedrijven die bereid zijn om een deel te betalen als je bij hun dingen koopt en dat is best wel een nette oplossing vind ik. Je ziet dit ook langs snelwegen, je kunt die 50 cent dan weer in mindering krijgen op een aankoop in de shop of het restaurant.
Het is dus geen dubieuze praktijk. Je bekijkt het vanuit de negatieve hoek, bekijk het anders: toiletbezoek kost 70 cent en je krijgt er gratis een kortingsbon bij.
Als je 70 cent teveel vindt dan ga je naar een restaurant of café, bestelt daar wat lekkers en dan mag je gratis naar de wc.

Of je gaat ergens "niet op een toilet" plassen, maar als oom agent je betrapt krijg je een omgekeerde cadeaubon van € 140, daarvoor kun je 200 keer op een blinkend schoon toilet plassen...

aa
door aad piraat Mar 4, 2019 om 16:28
50 Antwoorden / 24 Vragen

Als je bij elk bezoek € 0,50 van € 0,70 aftrekt middels een bonnetje houd je automatisch € 0,20 over dus wordt de indruk gewekt dat het bezoek € 0,20 kost. Kwestie van oorzaak en gevolg, dit zegt niet dat ik alleen voor dat bedrag het gebruik van een schoon toilet eis. Als ik zelf betaal voor een kadootje is dat geen gift maar een aankoop. Als ik iets koop is dat een bewuste keuze en dat is dit bonnetje dus niet. Als je een bonnetje geeft en hoopt dat daar geen gebruik van wordt gemaakt is dat misleiding en daar gaat het nu net om. Als afschaffen van het bonnetje inhoud dat het bezoek werkelijk welk bedrag dan ook gaat kosten het zij zo, maar het stopt de het als dombo behandelen van je klant en de misleiding.

tijger1
door tijger1 Mar 4, 2019 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent helemaal niet verplicht daar te gaan plassen. U wordt niet misleid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 4, 2019 om 16:16
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Hoie dan ook is er dus bij u een toilet te vinden. Ik ken in mijn woonplaats alleen nog toiletten waarvan de deur opent met een 50 eurocentmunt en dan vaak nog niert eens choon zijn. Maar mogelijk achterhaald want ik heb er al geruime tijd geen gebruik van gemaakt.
En toiletten ijn de trein (tenzij afwezig in sommige sprinters) zijn gratis.

Ergo: ik zal zo'n bon nooit kopen.

costnix
door costnix Mar 4, 2019 om 16:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De bon krijg je bij een toiletbezoek à €0,70.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2019 om 17:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat was de reactie van sanifair (of de NS) toen u uw grieven aan hen bekend maakte?
Als ik uw diverse vragen bekijk heb ik de indruk dat u vrij zwaarmoedig door het leven sjokt en zelden iets positiefs ziet, zoals dat hier een schone wc zou kunnen zijn.
Door uw gebruikersnaam zou de argeloze lezer kunnen denken dat u avontuurlijk bent en van alles iets leuks en positiefs maakt.....

diumenge
door diumenge - Mar 4, 2019 om 19:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus jouw principes moeten iemand anders, die zo'n bonnetje wel gebruikt, geld kosten? Zat mensen die het bonnetje niet eens meepakken uit de automaat, kan jij ook doen!

Je koopt geen kortingsbon, je koopt een toiletbezoek en als dank krijg je 50 cent korting op een eventuele aankoop. Ga je druk maken om echt belangrijke zaken.

DOOR AAD PIRAAT 4 MRT. 2019 OM 16:28
37 ANTWOORDEN / 16 VRAGEN

Als je bij elk bezoek € 0,50 van € 0,70 aftrekt middels een bonnetje houd je automatisch € 0,20 over dus wordt de indruk gewekt dat het bezoek € 0,20 kost. Kwestie van oorzaak en gevolg, dit zegt niet dat ik alleen voor dat bedrag het gebruik van een schoon toilet eis. Als ik zelf betaal voor een kadootje is dat geen gift maar een aankoop. Als ik iets koop is dat een bewuste keuze en dat is dit bonnetje dus niet. Als je een bonnetje geeft en hoopt dat daar geen gebruik van wordt gemaakt is dat misleiding en daar gaat het nu net om. Als afschaffen van het bonnetje inhoud dat het bezoek werkelijk welk bedrag dan ook gaat kosten het zij zo, maar het stopt de het als dombo behandelen van je klant en de misleiding.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 5, 2019 om 07:24
423 Antwoorden / 4 Vragen

Het toiletbezoek kost € 0,70.
Niets meer en niets minder.

Als u bij de supermarkt iets koopt, krijgt u op vertoon van uw Bonuskaart / Airmiles of iets dergelijks dan krijgt u geld terug in de vorm van korting of punten.
In dit geval krijgt u dus een waardebon te besteden bij geselecteerde winkels

Als deze bon bij elke winkel inwisselbaar was in vergelijking met een 50 cent munt, dan had u gelijk.

Dit systeem is makkelijker en goedkoper voor de ondernemers dan om het om te draaien:
bij elk bezoek aan de winkel krijgt u een waardebon om goedkoper naar het toilet te gaan.

pino123
door pino123 - Mar 5, 2019 om 08:30
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ze kunnen ook €0,70 vragen zonder bonnetje, aan u de keuze om hier gebruik van te maken. Daarentegen heeft u een redleijk schoon toilet.

panter22
door panter22 - Mar 5, 2019 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Er kan best een einde aan deze "dubieuze parktijken' gemaakt worden door de openbare toiletten af te schaffen.

gerbera
door gerbera - Mar 5, 2019 om 09:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ik vindt het nogal belachelijk te stellen dat zo'n bezoek € 0,20 kost en je daar € 0,70 voor moet betalen.

Kan u wel vinden maar waar staat dat het bezoek € 0,20 moet kosten. Staat zelfs in geen enkel wetboek. Dus weer een zinloze discussie.

me
door mein33 - Mar 5, 2019 om 10:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR AAD PIRAAT       Als je bij elk bezoek € 0,50 van € 0,70 aftrekt middels een bonnetje houd je automatisch € 0,20 over dus wordt de indruk gewekt dat het bezoek € 0,20 kost.

Blijkbaar wordt deze "indruk" alleen bij u gewekt en wilt/kunt u maar niet begrijpen dat een plaspauze 70 eurocent kost.

U krijgt alleen maar een korting van 50 eurocent op een consumptie als u het bonnetje van het toiletbezoek inlevert.
Geen bezoek aan het toilet dan ook gen 50 eurocent korting op een consumptie.
Maar links om of rechts om, legaal een plasje doen kost  70 eurocent en geen cent minder.

Wel vreemd eigenlijk dat je moet betalen als je iets "grastis" wil komen brengen. ;-))

gerbera
door gerbera Mar 5, 2019 om 10:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De piraat heeft nog een, storend, tikfoutje gemaakt. Oplichting moet zijn opluchting wat dat is het als je je plas kwijt bent;-))

me
door mein33 Mar 5, 2019 om 10:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

"Bingo" en dat allemaal voor maar 70 eurocent !    ;-))

He
door Helen 66 - Mar 6, 2019 om 12:33
119 Antwoorden / Vragen

Als de nood hoog is betaal je dat toch gewoon en graag?

ja
door jan24 - Mar 6, 2019 om 12:36
109 Antwoorden / 4 Vragen

Het moeten betalen voor een schoon toilet vind ik geen probleem.
Maar zoals TS schrijft over de inwisselbaarheid van de bon en de vervaldatum en het aantal in te leveren bonnen , daar kun je een kritische kanttekening bij plaatsen.

De Serways (Raststattes) langs de Duitse autosnelwegen hanteren hetzelfde principe. Echter daar is geen vervaldatum, je kunt meerdere bonnen tegelijk inleveren en dat kan bij alle Serways. Ongeacht of je in die specifieke Serways gebruik hebt gemaakt van de toiletvoorziening.

rf
door rfd - Mar 6, 2019 om 12:37
27 Antwoorden / 0 Vragen

Sanifair functioneert al jaren prima in Duitsland. Ik krijg ze altijd bij toiletten bij wegrestaurants en benzinestations. Echter, daar kan je meerdere bonnen tegelijk inleveren, ook als ze over de datum zijn. Ze blijven geld waard. In Nederland is dit systeem overgenomen door benzinestations als Shell. Hier mag je er echter maar een per aankoop inleveren. Dus als je je je bon wil bewaren voor een volgende keer en er dan twee inlevert, kan dat niet. Ik ervaar dit als typisch Nederlandse zuinigheid en benepenheid. Wel iets weggeven, maar het mag niets kosten. Ik laat me toch echt niet verleiden tot het doen van een aankoop van onzinproducten omdat het gratis is. Dus betaal ik 50 of 70 cent voor het toilet en ben blij als het redelijk schoon is.  (want dat is helaas niet altijd het geval) Wat mij betreft mag dat bonnetjes gedoe afgeschaft worden. Papierverkwisting. Mensen betalen toch wel voor het toilet. En Sanifair op de stations is helemaal een lachertje, bij veel zaken kan je ze niet kwijt, dus ophouden ermee. Lever gewoon een schoon toilet en klaar.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2019 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@red

Typisch Nederlandse zuinigheid en benepenheid om over iets dat je krijgt te gaan zitten z**ken.

me
door mein33 Mar 6, 2019 om 12:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

zitten z**ken.

Foei toch , deze opmerking mag niet van @aadpiraat hij heeft mij daarover al terecht gewezen.  ;-)))))))

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aadpiraat moet eensterecht gewezen worden over zijn gez**k.

me
door mein33 Mar 6, 2019 om 13:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij deze dan maar !!   ;-))

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

aurora1
door aurora1 Mar 6, 2019 om 16:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doe mij daar ook maar bij.

jhogaarts
door jhogaarts - Mar 6, 2019 om 13:31
101 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gebeurt al vele jaren bij tankstellen in Duitsland. Al je een plasje doet krijg je een ticket en met deze ticket (max 5) kun je 50 cent (totaal dus € 2.50) korting krijgen bij het bijbehorende restaurant en de tickets zijn een jaar geldig. Als wij naar Oostenrijk gaan verzamelen wij deze tickets en dan kunnen we er eventueel op de terugweg korting mee krijgen of we bewaren ze tot volgend jaar voor gebruik weer op de heenreis.

marijke77
door marijke77 - Mar 6, 2019 om 13:43
156 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat je dan toch meestal meer koopt, of gat kopen als je daarvoor dat niet van plan was.

ronrimac
door ronrimac - Mar 6, 2019 om 13:51
1 Antwoorden / Vragen

het is pure misdaad. openbare toiletten horen gratis te zijn in een "beschaafd" land.

costnix
door costnix Mar 7, 2019 om 11:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die gratis openbare toiletten vindt u in de bosjes.

rebek
door rebek - Mar 6, 2019 om 13:53
228 Antwoorden / 97 Vragen

De Hema had vroeger,net als cafe's dat je gratis naar de wc mocht als je een aankooobonnetje van die dag kon tonen. Geld nu ook niet meer

Ja
door Jaonneke - Mar 6, 2019 om 13:53
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ken deze handelwijze wel bij wegrestaurants in Duirtsland. Een mooie truc om iets in het restaurant te besteden. ik heb hier geen probleem mee, zeker niet als je bedenkt dat de toiletten uitermate schoon zijn.

pe
door pebk - Mar 6, 2019 om 14:04
579 Antwoorden / 0 Vragen

In Nederland is het heel gewoon dat je betaalt voor dit soort dingen. Blijkbaar accepteren we dat gewoon, net als chagerijnige obers in restaurant en onvriendelijke klantenservicemedewerkers (Nee niet allemaal hoor). In veel landen waar ik geweest ben is het heel normaal dat je even gratis gebruik maakt van het toilet als je moet. Of het nou een restaurant is (nee, geen consumptie verplicht) een supermarkt, langs de weg bij een tankstation op het station of waar u maar wilt. Het is gewoon een stukje service. Veel meer voorbeelden zijn er niet te vinden, want openbare toiletten zijn er nauwelijk meer te vinden.

Hier in Nederland kennen we dat stukje service niet. Alles kost geld, dus het gebruik van het toilet ook. Stel dat u voor een ander zou mee betalen in de prijs van uw knakworst, banaan, brandstof, treinkaartje of gemeentelijke belastingen. Het hoort gewoon bij ons individualisme en onze knieperigheid. Zie ook de reacties hierboven. We vinden het blijkbaar normaal. Dus, die 20 (of 70 cent) moet dan maar door de toiletgebruiker betaald worden.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar naar het buitenland verhuizen. Daar is alles beter.

aurora1
door aurora1 Mar 6, 2019 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@pebj: Direct emigreren want in zo een land zou ik niet willen leven. Het werkt dan wel 2 kanten op: hier dan gelukkig een z..kerd/zeurder minder.

Bartus
door Bartus - Mar 6, 2019 om 14:22
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
jullie moet hier niet zeiken ,maar op het toilet

de groeten

me
door mein33 - Mar 6, 2019 om 14:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR RONRIMAC - 6 MRT. 2019 OM 13:51
1 ANTWOORDEN / VRAGEN

het is pure misdaad. openbare toiletten horen gratis te zijn in een "beschaafd" land.

Weer zo'n "zunige Ollander" die niet wenst te betalen voor het netjes doneren van z'n plasje en z'n drukwerkje.
En wie betaald dan de kosten voor het schoonhouden en onderhouden van die toiletten.
De "vervuiler betaald" en waarom zou de belastingbetaler er voor moeten opdraaien, laat een ieder een paar centen voor z'n eigen vuilafvoer betalen.
In je eigen huis moet je er toch ook voor betalen, waarom dan buitenshuis niet ?

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2019 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pebk

Hebt u uw voordeur openstaan zodat langslopers gratis van uw toilet gebruik kunnen maken?

Je
door Jendek - Mar 6, 2019 om 15:13
7 Antwoorden / 1 Vragen

Waar gaat dit over? Zeuren we tegenwoordig ook hier al over? Wat te denken van alleen al de schoonmaakkosten. Weest u toch blij met het bestaan van deze openbare toiletten! Of doet u het ergens onderweg zijnde liever in uw broek?
mvrgr
Jaap

kr
door kradje - Mar 6, 2019 om 15:58
1 Antwoorden / Vragen

Schandalig, die kende ik nog niet. Ik ben al meer dan 1 jaar niet meer met de trein weg geweest. Niet te betalen meer voor mij. Ik ga maximaal 1 keer per jaar met 1 of 2 van mijn kleinkinderen op een Kruidvatkaartje weg met de trein. Bedankt voor de tip, dan kan ik daar  volgende keer rekening mee houden wanneer wij naar het toilet moeten. Ga ik nog liever snel een straatje verder een kopje koffie halen waar wij ook nog gratis naar het toilet mogen.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2019 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kradje

Wat dacht u van een Tena luier en dan koffie van huis in een thermoskan?

Nogveel goedkoper.

gerbera
door gerbera - Mar 6, 2019 om 16:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@kradje;

Das niet waar want met het bonnetje krijgt u wel ff € 0,50 korting in de restauratie.
En 1 keer per jaar met de kleinkinderen in de trein en dan nog bezuinigen op het toiletbezoek. Straatje verder hebben de kleintjes het inmiddels wel al in de broek gedaan denk ik.

fr
door fredhannie - Mar 6, 2019 om 17:12
19 Antwoorden / 2 Vragen

In bv. Duitsland en Oostenrijk zijn de toiletten schoon en uitgebreid ingericht (bv. voor babyverzorging) en dat kost geld. Ga je op die raststätte echter ook wat eten, drinken of kopen dan krijg je (een deel van) het geld terug middels de bon. Anders zou iedereen daar gratis naar het toilet gaan en het schoonhouden door personeel en onderhoud kost geld. Ik heb zo op de Brennerpas een aantal van die bonnen ingewisseld na ook een paar keer daar naar het toilet te zijn geweest (heb ik soms een aantal keer achter elkaar). Een heerlijke pakje chocolade voor mijn partner van gekocht en ik zeg nog steeds dat ik dat bij elkaar heb gep.... op de Brennerpas. :-)

M.
door M.Kaap - Mar 6, 2019 om 17:13
1 Antwoorden / Vragen

Beste Aad

Ik zie het probleem niet zo.

Ik persoonlijk ben erg blij met de service van Sanifar. Je hebt geen kleingeld nodig om naar binnen te kunnen, aangezien je met je bank of creditcard kunt betalen. De toiletten zijn altijd schoon en alles is handsfree te gebruiken (toilet doorspoelen, prullenbak, zeep en water. Dit was vroeger wel anders op de stations. Ik vind een bijdrage van 70 cent hiervoor erg schappelijk.

Dat sanifair afspraken heeft gemaakt met de horeca op de stations snap ik wel en zou ik niet dubieus willen noemen. Gebruik die 50 cent lekker voor je volgende kopje koffie en wees blij dat deze service geboden wordt.

Groet M

koekeloer
door koekeloer - Mar 7, 2019 om 00:44
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ga danl lekker in de trein naar het toilet, smerig maar gratis (bij een geldig ticket)

aa
door aad piraat - Mar 7, 2019 om 11:04
50 Antwoorden / 24 Vragen

Ik dank u allen hartelijk voor uw reacties ook voor de volstrekt onzinnige. Het is mij duidelijk dat geen van u een zinnige verklaring heeft voor of de zin ziet van het inwissellen van cash geld als enig wettelijk en altijd inwisselbaar betaalmiddel voor een (cadeau)bonnetje,zegeltje of welk ander onwettig en beperkt inwisselbaar betaalmiddel dan ook.Rekenend op invloed van de volgzame kuddegeest zullen bedenkers van dit soort acties altijd in de gelegenheid blijven hun zakken te vullen. Voor mij staat in ieder geval vast dat er geen gratis producten bestaan vanuit de logica dat elke neringdoende die zijn producten gratis weg geeft snel falliet is. Gratis bestaat alleen in de voedselbank en daarmee is het ook niet zo gek dat je daar geen geen (cadeau)bonnetjes of zegeltjes bij je boodschappen krijgt. Nogmaals mijn hartelijke dank en wat mij betreft case closed.

me
door mein33 - Mar 7, 2019 om 11:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR AAD PIRAAT - 7 MRT. 2019 OM 11:04  Het is mij duidelijk dat ""geen"" van u een zinnige verklaring heeft voor of de zin ziet van het inwissellen van cash geld als enig wettelijk en altijd inwisselbaar betaalmiddel voor een (cadeau)bonnetje,

Zinnige verklaringen zijn er duidelijk en in overvloed gegeven, alleen staat @aadpiraat niet open voor die verklaringen en daar zit'm nou net nou de kneep.
@aad.... houdt vast aan zijn standpunt en daar is op zich helemaal niets mis mee.
De (economische) "zin" voor het verstrekken van een bonnetje heeft men u meerdere keren proberen uit te leggen, alleen u ziet het anders en dat is uw goed recht.

TIP:  o.a. uw betaalpas is ook geen "wettig" betaalmiddel en kan gelijk gesteld worden met het door u gewraakte bonnetje, maar u kunt mij niet wijsmaken dat u, ondanks dat, van die pas niet veelvuldig gebruik maakt.  ;-))