tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 12:33
Auto & vervoer

Stella fietsen niet op Kieskeurig.nl?

Mijn eerste vraag hier:

Ik ben/was nieuwsgierig naar meningen en klant-ervaringen over Stella E-bikes maar kwam niets tegen op de website van Kieskeurig.nl

Te zien is een lange lijst met bekende en onbekende merken maar Stella staat er niet tussen.

►Weet iemand wat hierachter zIt? Is dit bewust?◄(heb contact gehad maar ze gaan er niet op in)

Ik weet dat de fabrikant vaak negatief over de tong gaat bij diverse consumentenprogramma's en dito fora maar omdat ik er zelf al jaren bezoeker ben dacht ik kom ga eens kijken wat er op Kieskeurig van te vinden is maar helaas.

2167 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2017 om 12:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bedrijven/shops/leveranciers moeten toch betalen om aan die vergelijkingssite mee te doen. Denk dat Stella daar geen zin in heeft, zoals wel meer bedrijven daar geen zin in hebben.

Topantwoord

ro
door ron503 - Oct 14, 2017 om 12:45
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Stella fietsen is in zekere zin geen webwinkel want u kunt enkel een brochure aanvragen en vanuit die brochure een E-bike of fiets uitkiezen. Kieskeurig kan geen vergelijking maken want er zijn geen prijzen bekend dus kan de Stella E-bike niet met andere andere merken vergeleken worden.

tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 12:50
703 Antwoorden / 2 Vragen

inderdaad, die prijzen zijn vrij geheim. Toch koopt men hier als een malle. Zo ook een oude collega van me.

Hij zweert bij zijn Stella fiets en heeft deze al weer een aantal jaren.

ro
door ron503 Oct 14, 2017 om 13:06
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw collega goede ervaringen heeft met Stella fietsen dan is een goede referentie op kieskeurig ook niet nodig want uw collega is een soort van ervaringdeskundige.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 14, 2017 om 12:49
7156 Antwoorden / 3 Vragen
tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 12:56
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben lid van de Consumentenbond en heb de test in de consumentengids gelezen. Maar toch mis ik hier (als wel vaker) klantervaring.

Technische specs genoeg maar hoe bevalt(of niet) de fiets op lange termijn. Dus geen service en garantie perikelen of dat de koffie in de winkel lekker is maar of de fiets wel of geen gebreken vertoond of de accu goed is of juist niet, dat soort zaken.

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2017 om 12:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat heb je trouwens aan reviews op Kieskeurig? Ik hecht daar geen enkele waarde aan, aangezien er vaak een winkans door de shops gegeven wordt als je een review daar neer plempt.

tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 13:01
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik schrijf er zelf ook wel eens wat. En lees ervaringen met producten die ik zelf ook heb, zodoende.

Heb er al veel aangehad m.b.t. andere zaken die ik zelf gekocht heb of help anderen met een product wat ik zelf heb gekocht.

Mind you: ik vindt het niet echt een toffe organisatie hoor want ze gaan erg op de paus-stoel zitten als je een stukje wilt schrijven die zeg maar een beetje "minder rooskleurig" is. ook is het lastig om je eigen stukjes terug te vinden want het accountbeheer is een drama.

De laatse tijd gebruik ik het vaak voor richtprijzen zoeken.

jo
door jorisw Oct 16, 2017 om 09:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou een punt hebben als er daardoor alleen maar hallelujah verhalen over producten staan. Echter, als je de alle reviews bekijkt krijg je toch een vrij genuanceerde indruk van een product. Veel mensen maken echter de fout dat ze bevestiging zoeken van hun keuze en kijken dan (te) vaak alleen naar de positieve reviews.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2017 om 12:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

https://www.anwb.nl/fietsen/merken/stella-fietsen en kijk ook hier: https://www.google.nl/search?q=reviews+stella+fietsen&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=8OvhWcnYJKnc8AfisKPADg
Genoeg reviews lijkt mij. Zelf zou ik niet zo gauw een Stella fiets kopen wegens de vele dure reclame op tv en overal, dat geld wordt n.m.m. onttrokken aan kwaliteit en mogelijk service.
Op Kieskeurig vind je meestal de reacties van mensen die nog maar net het bedoelde product aangeschaft hebben, die dus nog erg positief en enthousiast zijn en daar heeft men niet zo veel aan. Zelden zie je de ervaringen van na minstens een jaar gebruik.

tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 13:03
703 Antwoorden / 2 Vragen

"Zelden zie je de ervaringen van na minstens een jaar gebruik"

van mij wel...... ;-)

Tot aan het verkopen van het mormel aan een goede bekende.....die er overigens heel blij mee was en nog steeds.(mag ook wel voor die spotprijs)

Maar ja hij heeft een beun die alles voor hem repareerd.

Cookies
door Cookies Oct 14, 2017 om 13:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@aurora1: helemaal eens met je laatste zin.

ge
door gewicht - Oct 14, 2017 om 13:13
170 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een fiets wilt kopen is dat toch echt persoonsgebonden, om het maar zo te zeggen. Heel belangrijk is hoe hij zit ,rijdt , stuurt ,schakelt en remt om maar een paar dingen te noemen. Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je er jaren met plezier op rijdt.
Ga naar een rijwielzaak voor advies, uitproberen en niet vergeten de service. Vergeet daarbij ook het belang van het zadel niet, je moet er toch vaak uren op zitten. Omruilen van zadel ,onbeschadigd en niet zichtbaar gebruikt is meestal geen probleem.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 15, 2017 om 13:10
509 Antwoorden / Vragen

Practige lofzang over Stella fietsen !!

ma
door manwijf Oct 15, 2017 om 13:23
574 Antwoorden / 1 Vragen

@V1126 Waar leest u dat?

costnix
door costnix Oct 15, 2017 om 19:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat staat met citroen tussen de regels geschreven :-)

Topantwoord

costnix
door costnix - Oct 15, 2017 om 18:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al bijna drie jaar een Stella Vicenza en die bevalt prima.