pvanharen
door pvanharen Jul 30, 2019 om 12:37
Auto & vervoer

Stella Modena FDST € 1999 anwb ADVIES € 1399 ???????????????? Wat is juiste prijs ?

Zij hadden een actie inruil retour € 600.-  Ik kreeg offerte € 1999.- -/- € 584 = € 1415.-
Maar als inruilkorting wordt verstrekt moet dat dus zijn € 1399 -/- € 600.-     = € 799
ANWB  gaat met Stella opnemen (volgens Stella was het een fout van ANWB !!!)
Heb Stella gezegd deze fiets te willen voor € 799.- Nog geen reactie (30/7)
N.B. precies deze fiets !! ( 7 versnellingen )
Moeten zij hieraan gevolg geven ?

6659 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2019 om 12:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U betaalt in ieder geval mee aan al die dure tv reclames en hun dure figuranten. En zoek ook eens naar klachten over die fietsen.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/inruilkorting-stella-fietsen

panter22
door panter22 - Jul 30, 2019 om 13:17
6599 Antwoorden / Vragen

Die fiets kost €1399. En denk je nu werkelijk dat een oude e-bike €600 waard is, Dit is een lokkertje wat nergens op slaat. Maar iedereen is dol op kortingen, dat verkoopt.
Voor €1999 heb je ook een Gazelle en misschien kun je je oude e-bike ook inleveren. Heb je wel een proefrit gemaakt? Er zitten nogal wat nadelen aan een motor in het voorwiel.Nadelen voorwielmotor

  • De fiets stuurt zwaarder door het extra gewicht in het voorwiel
  • Het is niet eenvoudig om de voorband van de fiets te vervangen of te plakken
  • Het gewicht van de fiets zit voornamelijk in het voorwiel, dit vergroot het slipris
https://www.gazelle.nl/orange-c7-hfp-v3

Gr
door Grunn1 Jul 30, 2019 om 23:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De link van die gazelle is er anders ook 1 met voorwiel motor.

pe
door peentjes Jul 31, 2019 om 00:45
421 Antwoorden / 0 Vragen

En geen antwoord op de vraag.

panter22
door panter22 Jul 31, 2019 om 07:58
6599 Antwoorden / Vragen

@peentjes
Nou wat dacht je? Leden van de Anwb krijgen €600 extra korting? De rest betaalt de winkelprijs? Of er komt een advertentie in de krant dat iedereen die deze fiets heeft gekocht, €600 terugkrijgt, Spontaan zal dat niet gbeuren.

Gr
door Grunn1 Jul 31, 2019 om 10:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@peentjes, ik vind het juist wel een heel goed antwoord op de vraag want het laat dat kortingen fictief zijn en de alternatieven beter.

pe
door pebk Jul 31, 2019 om 22:44
580 Antwoorden / 0 Vragen

Maar er zitten ook voordelen aan. Bijvoorbeeld: Vrijloop bij een lege accu, kun je tenminste wel fietsen. Een over het algemeen zijn de motoren niet heel zwaar. De accu compenseert de balans wel aardig.

me
door mein33 - Jul 30, 2019 om 13:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@p van haren,

Stella hoeft uiteraard niet te leveren voor de prijs die de ANWB aangeeft, gekker moet het niet worden.
De ANWB (advies)prijs van € 1399,00 is de prijs waar de (inruil)korting al is afgetrokken, maar die inruilkorting krijg je bij Stella dan ook alleen maar als je een vehicle inruilt.
Het rekensommetje van u klopt daarmee van geen kant, want het zou u dus een dubbele korting opleveren !

Maar probeer eens of de ANWB deze fiets, met dubbele inruilkorting, voor slechts € 799,00 wil leveren. ;-))

P.S.
Als ik in uw schoenen stond, dan zou me wel twee/drie/viermaal en vaker afvragen of ik voor m'n centjes wel een Stella fiest zou aanschaffen.
Zelf zou ik een geen echt cent aan uitgeven, lees eens op Google de zeer overtollig aanwezige klachten over Stella fietsen.

tenormin
door tenormin Jul 30, 2019 om 13:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, denk dat ze meer geld uitgeven aan reclame dan aan het product zelf. Zoals je al schrijft: enorm veel klachten over die "goede Stella fietsen".

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2019 om 13:47
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kan er met mijn pet niet bij dat men een duur artikel op internet besteld. Ik heb het dan met name over fietsen: zo iets wat persoonlijk is. Dat moet je voelen, uitproberen, op je lengte worden ingesteld. Ga toch alsjeblieft naar de gewone fietsenmaker in dorp of stad, die hebben niet alleen klanten nodig maar zorgen ook nog eens voor een goede garantie als er iets mis mocht gaan. Een dure TV van €4000,00 is tot daaraan toe (zou ik ook niet doen) maar een fiets en voor zo'n bedrag: kan het toch niet kloppen.

sira
door sira Jul 31, 2019 om 19:33
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Alleen als er problemen zijn, gaan ze naar de plaatselijke fietsenmaker

tenormin
door tenormin Jul 31, 2019 om 21:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, dat is tegenwoordig het probleem; de fietsenmaker helpt wel uit maar vaste klanten gaan voor, uiteraard, zoals al geschreven: ik heb liever de fietsenmaker waar ik de fiets heb gekocht. Is toch veel meer betrouwbaar, los van dat de middenstand het al zo moeilijk heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2019 om 14:57
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Ik onderschrijf de reactie van @TENORMIN met aantekening dat ik dit soort dure z\aken niet via het i-net zou aanschaffen en zeker geen fiets zoals u noemt.
Bij een 'stene'winkel die het merk dat u noemt ook op diverse plaatsen heeft bent u qua consumentenbescherming/garantie m.i. beter uit.

Wel een vraag: waar heeft u de adviesprijs info vandaan, op deze site https://www.anwb.nl/fiets/elektrische-fiets-vergelijker/trefwoord=stella zie ik andere adviesprijzen.

Naar mijn mening kunt u aan adviesprijzen geen rechten ontlenen m.b.t. de werkelijke prijs bij de leverancier.

gerbera
door gerbera - Jul 30, 2019 om 15:10
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de prijzen bekijk is bij de ANWB blijkbaar die € 600,- in mindering gebracht op de normale prijs. Daarnaast is de korting, zo u die al krijgt, op de prijs die Stella vraagt en niet op die van de ANWB. Verder ben ik het met @panter22 eens v.w.b. de voorwielmotor. Heb daar ervaring mee gehad en ben overgestapt op een middenmotor. Voordeel van een e-bike is dat je heel hard en snel de Stella winkel kan uitrijden zonder daar een fiets te kopen, zelfs met die 16 vraagtekens van u.

sw
door swat1500 - Jul 31, 2019 om 01:14
3772 Antwoorden / 0 Vragen

Wie is zij?  Stella of de ANWB?
Als de ANWB de inruil korting geeft en de fiets kost bij de ANWB 1399 dan moeten zij de fiets dus leveren voor 799.
Biedt Stella de korting en kost de fiets bij Stella 1999 dan moeten zij de fiets leveren voor 1415.
Stella hoeft zich niets aan te trekken van het feit dat de ANWB een lagere verkoopprijs hanteert.

Gr
door Grunn1 - Jul 31, 2019 om 11:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee zij hoeven die fiets niet te geven voor de prijs die u wilt.
Vaak zijn deze inruil kortingen op basis van de adviesprijs en niet op basis van de laagste prijs garantie.
Waarom de ANWB goedkoper is doet niet ter zake want je wilt de fiets rechtstreeks bij Stella kopen dus krijg je korting op de door hun gehanteerde prijs. De ANWB zal wel korting krijgen omdat zij een grote hoeveelheid fietsen afneemt en wil je daar korting voor inruil dan zul je de ANWB moeten vragen of ze ook inruil korting geven.
Stella geeft altijd 600 euro korting als ik naar de tv reclames kijk en dus is de fiets per definitie 600 euro te duur. De ene keer is het inruil korting en de andere keer zomer korting an dan weer openings korting maar altijd 600 euro.

o.t. Over het algemeen betaal je extra inruil korting altijd zelf. Kijk ook maar eens hoeveel akties auto dealers hebben met extra inruil korting op nieuwe autos. Onder de streep staat het bedrag wat je moet bij betalen en die is bijna altijd gelijk voor of tijdens de extra inruil akties.

lo
door lovewinnie - Jul 31, 2019 om 11:22
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk is er geen actie op actie en is anwb advies prijs een actie prijs Inc inruil of eigen prijs exc inruilactie. Stella mag andere prijzen handhaven en heeft niks met de anwb prijzen te maken.
Stella bied aan 600 euro korting als je daar loopt
Anwb bied actie prijs aan