Ke
door Kenny1 Apr 18, 2018 om 21:59
Auto & vervoer

Strafblad auto verzekering

Hallo,

Ik heb sinds een half jaar geleden een strafblad op mijn naam. Het is 2 jaar geleden gebeurd. Verder heb ik gewoon een baan en geen achterstand. Ik wil graag een auto verzekering maar de kosten zijn €700 voor een opel corsa uit 2002 voor 3 maanden!!! Zijn er ook andere verzekeringen die mij zouden willen want het is absurd duur!

12068 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2018 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, en dat duurt circa acht jaar.  Neem een fiets.

jayrayskull
door jayrayskull - Apr 18, 2018 om 22:20
48 Antwoorden / Vragen

Een strafblad kan invloed hebben op de premie van uw (auto)verzekering. Verzekeringsmaatschappijen controleren uw gegevens en achtergrond en als ze tot de conclusie komen dat u een strafblad heeft, kan uw premie hoger uitpakken dan normaal.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 19, 2018 om 00:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja,  als  je alles vtv wist.  Hoe klein of stom je fout ook was je krijgt nu 8 jaar extra straf waar je niet onderuit kan komen. Tenzij je kan verzekeren op naam van bijv ouders of familie.

emcede
door emcede Apr 19, 2018 om 07:38
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een ontzettend domme tip! Verzekeren op een andere naam - vooral doen als je nóg meer problemen wilt krijgen... Beste Kenny, doe dit niet!

tenormin
door tenormin Apr 19, 2018 om 10:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@emcede, +10

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 19, 2018 om 12:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Emcede,  het risico ligt inderdaad bij degene die het toelaat om op zijn naam te verzekeren maar hoeveel ouders laten hun kind niet verzekeren op hun naam?

Zolang dat strafblad niets met verkeer te maken heeft vind ik het belachelijk dat je daarvoor 8 jaar lang gestraft wordt

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2018 om 12:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet dan ook die auto op naam van pa of moe.

aurora1
door aurora1 Apr 22, 2018 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En dat niet alleen: gééf die auto dan aan pa of moe......

marita5
door marita5 - Apr 19, 2018 om 07:42
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@Diewilik ,

Auto verzekeren op naam van iemand anders .

Het is géén oplossing om je eigen auto te laten verzekeren door een vriend of familielid. De verzekeraar ziet dit als fraude. Je bent als eigenaar van de auto namelijk verplicht om je eigen auto te verzekeren.

Wanneer je probeert de auto te verzekeren op naam van iemand anders, kun je nog verder in de problemen komen. Eventuele schades worden niet uitbetaald en de verzekeraar kan een EVR-melding achter je naam plaatsen. Door deze melding wordt het nóg moeilijker om een auto te verzekeren.

https://www.lastenvrij.nl/autoverzekering/faq/autoverzekering-afsluiten-met-strafblad-kan-dat/

DOOR DIEWILIK - 19 APR. 2018 OM 00:53
3272 ANTWOORDEN / 20 VRAGEN

Tja,  als  je alles vtv wist.  Hoe klein of stom je fout ook was je krijgt nu 8 jaar extra straf waar je niet onderuit kan komen. Tenzij je kan verzekeren op naam van bijv ouders of familie.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 19, 2018 om 12:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita,  Ik ben bekend met het risico maar heel veel kinderen worden ook door hun ouders verzekerd.  Dit is volgens mij geen fraude zolang je maar opgeeft wie de regelmatige bestuurder is.
Alleen spijtig van je noclaim in geval een van de kids een ongeval hebben.

door 14peter Apr 19, 2018 om 12:39
567 Antwoorden / 2 Vragen

@Diewilik; in de voorwaarden van de autoverzekering staat dat kentekenhouder en verzekeringnemer dezelfde moeten zijn. Er hebben zich in het verleden al diverse mensen gemeld op dit en andere fora die om die reden hun schade niet vergoed kregen. Zonde van de betaalde premie, want die krijg je niet terug...

ne
door neodutchio Apr 20, 2018 om 07:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@diewilik, heel veel auto’s van die kinderen staan ook op naam van de ouders. Het kind wordt dan als bestuurder opgegeven. Zo wordt er wel al no claim opgebouwd en loop je geen risico als het mis gaat.

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2018 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die kinderen bouwen dan helemaal geen no-claim op.

ro
door ron503 - Apr 19, 2018 om 12:44
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Er is in de media al aandacht voor geweest en hopelijk worden de verzekeraars in de toekomst wat coulanter in dit soort kwesties maar daar heeft u nu nog niets aan. De enige tip die ik u kan geven is naar een assurantiekantoor stappen en uw situatie voorleggen wie weet kunnen zij nog iets voor u betekenen want nee hebt u en ja kunt u krijgen.

sa
door sander2424 - Apr 20, 2018 om 02:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelfde probleem gehad. maar met een VOG voor mijn baan via een tussenperoon iets kunnen regelen.

Onthoud ook bel je in die 8 jaar voor een verzekering en weigeren ze je moet je dit 5 jaar lang ook vermelden. Strafblad en weigering staan in landelijk register dus liegen hierover werkt niet.

Dus zou je in je 7de jaar een poging doen om verzekering af te sluiten dien je 5 jaar lang te vermelden dat je geweigerd was (is samen met strafblad vraag een acceptatie vraag)
Houd hier rekening mee omdat je hierdoor na de 8 jaar het strafblad gebeuren weer opnieuw mag uitleggen.

Ik kreeg ook soms te vraag om volledige dossier van de rechtbank met uitspraak door te sturen. Let hier ook mee op dit soort gegevens deel je niet 123 met een verzekeringsmaatschapij.

Suc6 dit heeft mij voor een klein iets na mijn straf flink wat zorgen en problemen gegeven.

ap
door apiejoepie - Apr 20, 2018 om 09:57
130 Antwoorden / 4 Vragen

het mooie is hij word niet geweigerd alleen is het duurder

mo
door mof - Apr 21, 2018 om 08:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe weet de verzekering van uw strafblad?

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2018 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is een vraag op het aanvraagformulier.

holstein
door holstein Apr 21, 2018 om 09:52
922 Antwoorden / 16 Vragen

En als je het niet hebt vermeldt en je krijg schade, dan gaat de verzekering moeilijk doen, ook al heeft het strafbare feit niks met je auto historie te maken.....

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2018 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze gaan niet “moeilijk” doen. De schade wordt op jezelf verhaald, de verzekering wordt geroyeerd en uiteraard krijg je geen premie terug, maar wel nog een aantekening in het register. :-))

holstein
door holstein Apr 21, 2018 om 19:57
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dat is toch moeilijk doen of wil je het laatste woord hebben Tijger, het eerste heb je altijd al, mijn reactie is toch overduidelijk.

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2018 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moeilijk doen, impliceert dat er nog een mogelijkheid is tot een gunstige afloop. En die is er helemaal niet. Dus uiterst onverstandig dat niet te vermelden.

holstein
door holstein Apr 22, 2018 om 09:16
922 Antwoorden / 16 Vragen

Pfffffffff, word hier zo moe van.....

jo
door jorisw Apr 22, 2018 om 09:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger heeft gewoon gelijk. De verzekering gaat niet moeilijk dien. Dit is voor hun gewoon business as usual. Moeilijk doen suggereert dat ze iets extra's zouden gaan doen in deze specifieke situatie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2018 om 15:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb hier toch ook een vraag over:

als iemand een strafbaar feit pleegt en er een gerechtelijke procedure volgt met een veroordeling dan omhelst de veroordeling de opgelegde straf.
Hoe kan dan vervolgens een verzekeraar ook nog een straf opleggen? €700,00 premie voor 3 maanden voor een 16 jaar oude auto?
Of dat 'kosher' is vraag ik mij af.