ro
door rodirida@upcmail.nl Dec 13, 2017 om 14:54
Auto & vervoer

Stuurproblemen bij suzuki

Sinds kort Suzuki Splash 2008 in bezit. Bemerkt bij sturen een klevend/weerstand gevoel bij de middenstand stuur bij het rijden, ook komt stuur bij/in bocht niet zelf terug in middenstand(je moet echt terugdraaien in de bochten). Hoogst irritant en vermoeiend bij kleine correcties en zelfs onveilig in bochten. Bv bij bocht maken en schakelen tegelijkertijd. Lees dat dit een kwaal is bij diverse types Suzuki auto zoals swift etc en zelfs ergens een opmerking gelezen over de vergelijkbare Opel Agila. Wat kan dit zijn? Graag (technisch)advies. Ron

12687 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 13, 2017 om 14:57
16824 Antwoorden / 108 Vragen

Graag (technisch) advies. Ga dan naar je Susuki garage, zou ik zeggen.

ne
door neodutchio - Dec 13, 2017 om 15:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik een vraag over mijn auto heb ga ik altijd naar mijn vaste dealer. Toen ik die nog niet had had ik wel een mannetje bij een garage die het kon onderzoeken. Daar bent u ook beter mee geholpen dan dat men hier moet gaan gokken naar een euvel.

marita5
door marita5 - Dec 13, 2017 om 15:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ron ,

Stel uw vraag eens op Problemcar , klik op de rode regel .

https://www.problemcar.nl/nl/particulier/suzuki.html

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2017 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U dient ook terug te schakelen vóór een bocht en niet in een bocht.

simon55
door simon55 Dec 13, 2017 om 17:08
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb n Mercedes en Lexus. Beide automaat,Dus wordt er gedacht voor me,en hoef ik alleen maar te gassen en soms te remmen voor een of andere idioot. Weet u wat Suzuki betekent... ? Stuur U Zelf U Kist In

tijger1
door tijger1 Dec 13, 2017 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk graag zelf.

aurora1
door aurora1 Dec 13, 2017 om 17:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ook. Ik dacht ook dat het raadseltje over het schakelen van een Susuki ging en niet over het niet schakelen van een automaat die zelf schakelt.

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 13, 2017 om 15:45
509 Antwoorden / Vragen

Even in mijn glazen bol gekeken wat het mankement precies inhoudt ,ik kom tot de conclusie dat het een stuur eigenschap van de auto is.. Stuur automatisch terug in de middenstand is mijn inziens niet echt nodig en zeker geen gebrek van een hydrlische stuurinrichting.
.

aurora1
door aurora1 - Dec 13, 2017 om 16:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga terug naar de verkoper en anders voor technisch advies naar een garage. Met een verhaaltje kan niemand een diagnose stellen. Dit forum is geen garage.
Kijk anders eens op forums van Susuki of Problem car.
Het is ook geen piepjong autootje meer, u heeft een redelijk bejaard autootje gekocht dus kan er van alles mee aan de hand zijn.
Ik zou ook de gebruikersnaam wijzigen als u geen misbruik ervan wilt.