Terubetaling vindt niet plaats
Op 5 sep heb ik een fiets besteld online bij een fietsenzaak in het noorden van het land. Ik kreeg ook betalingsbevestiging. Na een aantal dagen contact gezocht, via mail op 8 sep, wanneer de fiets geleverd zou worden. Fiets bleek niet meer op voorraad en het geld zou binnen 1 a 3 werkdagen teruggestort worden. Daarna is het heel stil gebleven. Geld is nog niet gestort, diverse mails verstuurd, tig x gebeld er wordt niet opgenomen, via contactformulier vraag gesteld, op facebook om reactie gevraagd. Kortom ik krijg geen contact met deze firma. Wat kan ik nog doen, behalve 2 uur rijden om de winkel te bezoeken? Kan ik ze in gebreke stellen of is daar een termijn voor?
Ik hoor het graag!
Hallo Schaap2021 ,
Kan ik ze in gebreke stellen of is daar een termijn voor?
Welke fietsenzaak is dit ? Zijn ze nergens bij aangesloten .
De ondernemer heeft 14 dagen de tijd om het geld terug te storten .
Zie ook deze voorbeeldbrief , moet u een beetje aanpassen , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd
Topantwoord
Hoop niet dat u bij Amslod een fiets heeft gekocht? Mocht het u lukken om de koop te ontbinden: ga naar een fietsenwinkel in uw naaste omgeving: gegarandeerd wel service etc.
Beste Tenormin,
Vervelend om te lezen. Helaas kunnen wij u op basis van uw naam niet vinden in ons klantsysteem. Om u verder te kunnen helpen ontvangen wij graag uw NAW-gegevens via webcare@amslod.nl.
Mocht u vragen hebben. onze service desk is bereikbaar via 038 20 20 808 (otie 3).
Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod
Leuk, Schaap koopt en Amslod leest maar half.
Als ze u hebben gezegd dat u het geld krijgt teruggestort en het is nog niet gebeurd: aangetekende brief met betalingsherinngering en betalingstermijn van 14 dagen en consequenties noemen van niet betalen, dus incassokosten etc. Daarna ingebrekestelling en geld vorderen via de rechter of zo.
Misschien had je wat minder moeten bellen of mailen etc.
Als het een goede fietsenzaak is, dan krijg je echt wel je geld terug binnen een redelijke termijn.
Welke fietsenzaak is het? Heb je al gekeken in de algemene voorwaarden?
u kunt hen een brief/mail sturen met daarin een termijn van 15 dagen dat u uw geld terug wilt en als ze hieraan geen gehoor geven dat u de vordering uit handen geeft aan een deurwaarder....
Wat mankeert er aan Amslot? Wij hebben hier hele goede ervaringen mee.
Toch een tip: kijk eens met zoeknaam klachten AMSLOD op het i-net en u ziet dat er toch redelijk veel andere ervaringenm zijn dan de uwe.
Met zoeknaam 'kassa amslod' https://nieuwsfiets.nu/2020/10/18/amslod-woest-op-kassa-uitzending/ , https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/ik-voel-mij-opgelicht-door-amslod-e-bikes , en bij Radar: https://radar.avrotros.nl/forum/fiets-brommer-scooter-f78/verschillende-problemen-met-elektrische-fiets-van--t192950-s20.html
De Amslot van enkele jaren terug waren inderdaad bekende in de werkplaats.
Nieuwe gezien en die zijn heel veel beter geworden.
Mijn buren hebben ze nu 7 maanden!
Beste Heremietkreeft,Wij vinden het vervelend om te lezen dat u dit bericht plaatst. Uiteraard doen wij onze uiterste best onze klanten zo goed en snel mogelijk te helpen. We zijn constant bezig met het verbeteren van onze dienstverlening. Naast de luxe reparatieservice aan huis, kunnen klanten bij onze servicepunten door het hele land terecht voor onderhoud en reparatie.Vanzelfsprekend bent u vrij om te kiezen waar u een e-bike aanschaft. Wij wensen u heel veel succes met de zoektocht naar een passende e-bike.Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod
@Amslod, uiteraard kunt u mij niet vinden in uw klantensysteem. U beantwoord ook de verkeerde, de vraagsteller, Schaap2021. Die heeft problemen met u. En zo te lezen: veel meer mensen hebben klachten. Advies is: zoek in uw klantensysteem of u iemand kan vinden met de naam Schaap. (Ik hoop niet dat dit hier een nickname is). Anders moet de vraagsteller maar weer met u proberen contact te zoeken.
M.b.t. in gebreke stellen nog deze 'tip': https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Alles goed en wel , maar Schaap had het over een fietsenzaak in het noorden van het land. Hij noemde toch geen naam ? Waarschijnlijk zijn er meer fietsenzaken in het Noorden waar je fietsen kan bestellen. Naar mening is het gewoon een aanname, die nog aangewakkerd wordt door niet al te snuggere reacties van Amslod.
@gewicht, helemaal gelijk. @schaap noemde geen naam. Maar mijn eerste antwoord, waarin ik suggereerde: "Ik hoop niet dat het Amslod, moet bijna wel", anders had @schaap me geen topantwoord gegeven. Niet dat mijn bijdrage nu top was, maar goed. Zo vertaal ik het tenminste.
Hier ben ik heel hard in.
ik weet niet hoe je met vervoer zit... ik zou op het drukst van de dag de winkel binnen vallen en het verhaal heel hard door de winkel vertellen wat er gebeurt is en waar je geld blijft.. let maar op hoe snel je het krijgt.
dit is niet hoe je met mensen omgaat. Zij hebben rechten en plichten maar ook als consument hebben we die. Wij hoeven echt niet alles met een smoes te pikken
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer