M4
door M46P Mar 30, 2023 om 19:31
Auto & vervoer

Terugroepactie Citroën c4 cactus

Ik heb onlangs een brief ontvangen van Citroën, dat mijn auto naar de garage moet voor een terugroepactie ivm problemen met het rembekrachtigingssysteem. Ik heb er zelf helemaal geen verstand van, maar het blijkt volgens de garage, ook van invloed te kunnen zijn op de distributieriem. Naar aanleiding van deze oproep heb ik een afspraak gemaakt met de garage en mijn auto ingepland voor een inspectie op 28 april aanstaande. Echter in de tussentijd is het lampje voor het oliepeil gaan branden. Dit is in het verleden al vaker voorgekomen, maar na bijvullen van de olie, of soms bij het opnieuw starten, ging het lampje steeds weer uit. Toen het gisteren weer aan sprong tijdens het rijden, heb ik mijn oliepeil gecheckt en dat bleek in orde. Omdat ik bang was, dat het wellicht iets te maken had met de terugroepactie, heb ik de garage gebeld. Hun advies: niet meer rijden met de auto en de auto naar de garage brengen. Echter, wegens enorme drukte kunnen ze geen enkele mededeling doen over wanneer de auto aan de beurt is voor controle. Ook is er geen leenauto beschikbaar.


Ik heb een baan waarvoor ik mijn auto echt nodig heb. Vandaag heb ik zelf vervangend vervoer geregeld en morgen luit dat ook nog, maar vanaf volgende week zal ik een auto moeten huren. En geen idee voor hoe lang..... Vandaag heb ik nogmaals contact opgenomen met de garage, of ze al iets meer weten, maar ze kunnen me echt niks zeggen over hoe lang het gaat duren voor ze een diagnose kunnen stellen. En als ze de diagnose stellen dat het met de distributie riem te maken heeft, dan kan het nog makkelijk een maand duren voordat die reparatie plaats kan gaan vinden en tot die tijd kan ik dan niet met de auto rijden. 


Naar een andere garage dan Citroën gaan raden ze me af ivm de garantie en een andere Citroëndealer zit hier niet in de buurt. 


Iemand advies? 

1738 2 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 30, 2023 om 20:35
1622 Antwoorden / 29 Vragen
2

Geachte M46P,

Als uw auto de beruchte 1.2 Puretech motor heeft, neem dan contact op met de redactie van Kassa,klik op de volgende link: 


https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa

Franske1958
door Franske1958 - Mar 31, 2023 om 11:25
348 Antwoorden / 2 Vragen
0

"Ook is er geen leenauto beschikbaar" 
Als uw garage adverteerd met met een gratis leenauto bij een reparatie dan heeft uw garage zich daar maar aan te houden. 
Dat uw auto niet onmiddelijk gerepareerd kan worden is in dit geval een probleem van uw garage en niet van U en kunt U
vervolgens de kosten van een huurauto claimen bij uw garage. Die is immers degene die zich niet aan de afspraak houdt.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

leonie carree
leonie carree - Sep 29, 2023 om 13:54
Huishouden & energie

Ervaringen met verkoper Heuts ?

Ik had een mooie airco aanbieding met Klarna betaling gevonden online .
In mijn enthousiasme zag ik niet dat deze uit Limburg moest weg komen naar Drenthe toe.
Maar ik verwachte wel dat de airco naar boven getild zou worden voor 30E verzenden want de rest van de verkoop op de site is gratis verzenden.
Helaas konden zij mij dit niet garanderen want de verzender was een ander bedr ... Lees meer

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Hu
Hueting - Sep 27, 2023 om 11:19
Garantie & verzekeringen

Ik heb vraag over bcc service plus polis dat is 2jaar + 5jaar en daar betaal je

Voor 5 jaar heb ik 114,95 betaald maar mijn tv is nog geen 2 jaar oud wat kan je me adviseren. [edit-redactie] Lees meer