Ge
door Ger Boer Oct 24, 2017 om 13:26
Auto & vervoer

Theorie examen motor cbr, sluit niet aan bij Vekabest examen materiaal.

Hallo,
Ben vandaag goed voorbereid, dat dacht ik, op theorie examen geweest. In het examen lokaal stelde ik vast dat de geleerde examenstof van Vekabest 8e uitgave, niet aansluit op de vragen van het Cbr!! 4 weken theorie geleerd met 500 examenvragen op cd en theorieboek. En opeens word je met een totaal andere manier van vraag stellen en foto's en situatie schetsen geconfronteerd, dat is schrikken. Ik ben van mening dat ik door Vekabest, die erkennen dat ze achter de feiten aanlopen, niet goed voorbereid op examen ben gegaan. Ik heb dit bij het Cbr aangekaart en ook zei erkennen deze situatie maar zien er niet op toe dat het juiste theorie materiaal gepubliceerd word!! Dit vind ik niet eerlijk ten opzichte van de examen kandidaat. Voiral jonge mensen die lang voor een rijbewijs moetten sparen worden hierdoor financieel de dupe!!
Mvg. G. Boer

9540 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2017 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, weten we ook weer.

marita5
door marita5 Oct 24, 2017 om 13:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1, OT hoe gaat het inloggen bij u ? ik klik me suf .

tenormin
door tenormin Oct 24, 2017 om 13:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ben wel geen tijger1 @marita5, maar inloggen? Bij mij is er niets (nog) veranderd. Zelfs niet automatisch uitgelogd.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2017 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5. Wat dat betreft, geen probleem. Ik heb al wel een aantal dagen bovenin een regel dat er gebruik gemaakt wordt van cookies, waar je dan op akkoord kunt klikken. Hoewel ik dat doe, blijft die regel staan.

marita5
door marita5 Oct 24, 2017 om 14:02
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger 1 en @tenormin , ik moet eerst klikken op cookies accepteren , dan op inloggen , mijn inloggegevens zijn automatisch ingevuld , ik klik dan op inloggen kom ik weer bij hetzelfde scherm uit , dus opnieuw inloggen (  Inloggen 2x ) dan kom ik uit bij mijn profiel en moet dan klikken op vraag en beantwoord , wat een rompslomp . @tijger1  die regel staat erbij mij al een aantal maanden , maar vroeger stond rechtsbovenaan een groene balk melding sluiten ook deze is er niet meer . Wanneer ik niet klik op cookies accepteren krijg ik bovenaan een grote witte balk , kan dan helemaal niks .

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2017 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, zo rampzalig is het bij mij dus niet. Blijf gewoon ingelogd. En als ik niet op het groene blok tik, kan ik ook gewoon naar de topics.

marita5
door marita5 Oct 24, 2017 om 14:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Dat word bij mij dus melden aan de redactie , @tijger1 komt u helemaal niet uit bij uw profiel ?

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 14:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik moet ook 2x inloggen en vanuit de profielpagina naar V&B. Die cookiemelding heb ik ook al maanden (ook op tablet en smartphone). Op laptop heb ik die melding geblokkeerd met Adguard.

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 14:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die cookiemelding is trouwens een NPO ding niet van @Kassa.

marita5
door marita5 Oct 24, 2017 om 14:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , dan ben ik niet de enige , i.p.v. vooruitgang wederom afgang . @carola.83 ik heb adguard erop staan , hoe heeft u die melding geblokkeerd ?

jonnes
door jonnes Oct 24, 2017 om 14:43
32 Antwoorden / 0 Vragen

Het theekransje is weer aanwezig....

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 14:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klik rechts bovenaan op Adguard, opent menu'tje, klik dan op advertentie blokkeren. Dan klik je op het gedeelte wat je geblokt wilt hebben en klik OK.

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 14:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jonnes: inderdaad en jij bent niet uitgenodigd.

marita5
door marita5 Oct 24, 2017 om 14:49
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , dank u wel .

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2017 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5. Om bij mijn profiel te komen, moet ik echt op mijn naam klikken.

@carola.83. Inderdaad, ik heb die balk ook bij de Radar site.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2017 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5,@carola.83.

Naar aanleiding van een heel ander mailtje van een bank, die hun site gewijzigd hadden, werd geadviseerd in Safari de geschiedenis en zo te wissen om problemen bij inloggen te voorkomen.

Dat heb ik gedaan, en nu is die vervelende balk hier en bij Radar ook weg. Hiep hoi.

aurora1
door aurora1 Oct 24, 2017 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij de cookies hier kun je een aantal uitvinken via cookie instellingen. Ik vink steeds de onderste vier uit. Die zijn voor aangepaste reclame etc. De analytics van deze site kun je niet uitvinken. Ik hoop echter dat mijn batterij aan beveiligers voor dergelijke zaken het plaatsen van dergelijke cookies belemmeren.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2017 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aan allen. Volgens mij is de site nu gek geworden. Edrick3 plaatst twee topics., ik wil bij de ene een reactie zetten, over mij  oude balk, nu weg, maar dat ik nu ook steeds moet inloggen en dan bij profiel uitkom, krijg ik, als ik mij  reactie wil plaatsen een heel raar scherm en is het niet te vinden.

marita5
door marita5 Oct 24, 2017 om 19:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Tijger1 , zie mijn topic , ik kan ook niks meer , inderdaad raar scherm alles staat onder elkaar ., mails krijg ik ook niet .

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reageren op topics van Marita, Tijger1 en van Edrick heeft geen enkele zin. Niemand ziet de geplaatste reacties. Oude topics kan nog op gereageerd worden.

marita5
door marita5 Oct 24, 2017 om 19:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb gereageerd op @tijger1 , reactie niet te zien . zelfs cookies verwijderen / of aanpassen gaat niet . ik vink de laatste 4 uit klik op opslaan , maar bij inloggen staan ze weer aangevinkt .

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2017 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lekker zooitje. Ga maar naar een "murder”  kijken, die wordt uiteindelijk nog opgelost.;-))

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 19:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maakt niet uit wat je doet, aanzet / uitzet het probleem zit in de site. Zelfde probleem hebben we al meerdere keren gehad. Zal eens wat goed gaan bij de NPO / Kassa.

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 19:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Ik ga lekker griezelen met Netflix, Slasher.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2017 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar ga ik straks naar kijken, maar dan Dr. Foster. ;-))

Cookies
door Cookies Oct 24, 2017 om 20:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Te soft, dr. Foster, ben in een griezel mood.

tdmduc
door tdmduc - Oct 24, 2017 om 13:49
703 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt.

Mijn "neefje" is ook gezakt op deze manier, hij heeft dan wel een baan maar toch. Sneu geld.

Maar; klagen moet je dan echt effe doen bij je rijschool. Een goede rijschool kent de ins en outs van het monster dat CBR heet.

panter22
door panter22 - Oct 24, 2017 om 14:11
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent dus gezakt op de theorie. Theorie is niet examenvragen uit het hoofd leren, maar inzicht krijgen in verkeerssituaties etc.
Dit gratis examen al gedaan?
https://www.wegrijden.nl/theorie-examen-oefenen-gratis/motor

costnix
door costnix - Oct 24, 2017 om 16:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U moet de theorie uit get boekje wel eerst ouderwets in uw hoofd stampen en niet alleen de vragen. Die zijn er om te oefenen of u delasstof beheerst!

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2017 om 16:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook eens bij de bibliotheek naar examenstof, soms ook nog te vinden bij afgeschreven boeken voor een enkele euro..
Het CBR hoeft natuurlijk er niet op toe te zien of cursussen al dan niet goed zijn. Overigens moeten ook anderen en niet alleen jonge mensen vaak lang sparen voor de kosten van een rijbewijs.
Het is ook niet zo goed om vooraf al te vinden dat u alles al onder de knie heeft.
Verder is het hier een Vraag&Beantwoord rubriek, ik zie geen vraag. Stoom afblazen kunt u maar beter in eigen kring doen, daar zijn wij hier niet voor.

Topantwoord

jo
door jorisw - Oct 24, 2017 om 17:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt de informatie van het lesmateriaal wel met de verkeersregels? Dat lijkt me de enige relevante vraag. Lesmateriaal is niet bedoeld om examentrucjes te leren, maar om de materie te doorgronden.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Oct 25, 2017 om 00:35
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mis een vraag. U heeft geen contact gehad met een rijschool?

ms
door mseerden - Jun 19, 2018 om 15:59
3 Antwoorden / Vragen

Juist bij jongere zie je steeds vaker dat ze helaas niet slagen voor het theorie-examen. Ze denken wel even het leren erbij te doen, en juist de theorie is een belangrijk fundament voor de praktijk! Ik raad dan ook altijd aan, als men geleerd heeft, om een gratis motor theorie-examen te oefenen via: https://www.theorieexamenoefenen.nl/theorie-examen-oefenen-gratis/motor

marita5
door marita5 Jun 19, 2018 om 16:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@MSeerden , kijk a.u.b naar de datum van het topic , is 7 maanden geleden .

gerbera
door gerbera Jun 20, 2018 om 16:01
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ben vandaag goed voorbereid, dat dacht ik, op theorie examen geweest. In het examen lokaal stelde ik vast dat de geleerde examenstof van Vekabest 8e uitgave, niet aansluit op de vragen van het Cbr!!

En ook het bericht goed lezen alvorens commentaar te leveren.
Ze denken wel even het leren erbij te doen,

gerard van tol
door gerard van tol - Jun 20, 2018 om 16:40
26 Antwoorden / Vragen

Als je alleen een kunstje leert om bij bepaalde vragen en situaties op het juiste lettertje te drukke, zonder in te zien wat nu echt aan de hand is, heb je ook geen recht omte slagen. Zelf jaren geleden een week flink gestudeert en geslaagd.