Pi
door Pitbulleke Dec 7, 2018 om 12:21
Auto & vervoer
TinQ 11 liter meer getankt dan de inhoud van de tank kan zijn

Op een Max-zondag heb ik maar liefst 11 liter meer getankt in een benzineauto van 65 liter inhoud.
Ik geloofde mijn ogen niet. 76 liter.

De auto is vaker leeg geweest (is geen nieuwe auto en ik ken deze auto) zodat ik stilstond en dan kon er 67 liter in. Nu stond hij nog niet stil en ging er maar liefst 11 liter meer in.

Als er ergens benzine onder de auto had gelegen was het duidelijk geweest.

Een mailtje naar Agentschap Telecom en men ging meten. Natuurlijk was de 'goedkope' zondag al lang voorbij. Meetwaarden waren goed.

Ook TinQ kwam met een kul antwoord over expansievat en toevoerleiding. Dat laatste zie je gewoon en dat eerste is natuurlijk l koek.

Goedkoop is duurkoop. Nooit meer TinQ tanken.

Wie heeft hier nog meer negatieve ervaring mee?

21424 33 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2018 om 12:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, geen ervaring mee. En wat is een MAX zondag?

Pi
door Pitbulleke Dec 7, 2018 om 12:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een zondag dat er Formule 1 gereden wordt en dan is de benzine nog goedkoper van 10 tot 22 uur. De tijden zijn zeer moeilijk te vinden op hun site.

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2018 om 12:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heel vervelend voor u, maar wat heeft u nu eigenlijk aan ervaringen van andere mensen? Daar wordt de tankinhoud niet groter door. En is een MAX-zondag een dag met aanbieding benzineprijzen? Want dat weet ik dan weer niet.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 7, 2018 om 13:05
7154 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin Dec 7, 2018 om 14:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dank shoppie, had inmiddels het antwoord van TS al gelezen, aan tijger1.

Beps
door Beps - Dec 7, 2018 om 12:43
75 Antwoorden / Vragen

Oei, en was je tank dan ook nog eens helemaal leeg tot en met de laatste druppel? Want ik tank altijd als er nog wat in zit en dat scheelt ook nog eens een paar liter natuurlijk, dus heb je ineens een opgeblazen tank die misschien wel 80 liter kan hebben, is toch makkelijk! Nee, natuurlijk niet, dit is dus een niet juist bedrag (ik moest mijn opmerking aaanpassen) en zijn flauwekul antwoorden inderdaad, bij deze heb je de mensen die daar in de buurt wonen en willen tanken voor deze pomp gewaarschuwd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 7, 2018 om 13:10
16767 Antwoorden / 202 Vragen

@BEPS, let op met termen als pure oplichting. Om een dergelijke term te gebruiken moet men wel heel goed kunnen bewijzen dat dat het geval is. Zo niet, dan is er sprake van laster.

Beps
door Beps Dec 7, 2018 om 13:43
75 Antwoorden / Vragen

@GERRITALTENA Ik heb het aangepast hoor, ook al blijf ik het wel zo voelen, want het bewijs staat daar duidelijk op het bijgeleverde plaatje.

simon55
door simon55 - Dec 7, 2018 om 12:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En op 23 december 2018 , 27 januari 2019 , en 24 februari 2019 kunt u meer liters tanken , dan de tank aankan. Maar u moet wel even kijken of uw tankstation daar aan mee doet . Gooi anders n tijger in uw tank

edrick3
door edrick3 - Dec 7, 2018 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Stond de meter wel op 0 toen je met tanken begon?
Nog nooit dit soort probleem gehad.
Er staat 76 l op je bon? (Ja, zie ik op je foto)
Je kunt natuurlijk aantonen dat je auto niet zo'n tankinhoud heeft, maar NIET dat er bv. niet ook een jerrycan gevuld is.
Dan moet er met camerabeelden gecontroleerd gaan worden. Zal wel geen beginnen aan zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2018 om 13:08
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Een zeer vreemd probleem aangezien alle pompen bij tankstations met regelmaat worden gecontroleerd/geijkt.
U kunt wel navraag doen/melding maken bij het NMI (Nederlands Meetinstituut) m.b.t. dit fenomeen.

De enige oorzaak zou wel kunnen zijn dat u bent gaan tanken terwijl de meter aanduiding op de pomp nog niet naar '0' was teruggezet. In dat geval heeft u dan een deel betaald van de vorige klant (of mogelijk wel alles als die maar heel weinig heeft getankt en niet is gaan afrekenen.

edrick3
door edrick3 Dec 7, 2018 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

niet is gaan afrekenen.  Onzin:
Bij Tinq moet je vooraf pinnen!

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 7, 2018 om 13:19
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Dan te vertalen naar 'niet correct is afgerekend', zoals u zelf al eerder meldde heeft de teller waarschijnlijk niet op '0' gestaan.
Bij eenn zelftanksation gaat na het ophangen van de slang normaal gesproken de teller op 0 en komt er (bij TinQ) een bon. En is er een koppeling met de betaling/pinpas/bankrekening van de pinpas.
Maar ook dat is niet per defenitie altijd onfeilbaar.

Een feit is dan wel dat Ts op basis van de tankbon kan bewijzen dat er iets fout is gegaan en dus extra reden om het NMI te benaderen.
In ieder geval: schriftelijk het teveel betaalde terugvorderen bij de exploitant van dat TinQ station.

my
door mystery Dec 7, 2018 om 15:29
34 Antwoorden / 0 Vragen

TS kan helemaal niks bewijzen een teller gaat na elke tankbeurt op 0 zodra de slang opgehangen is ik heb zelf te maken met dit soort installaties mocht er om wat van reden dan ook de teller niet op 0 gaan springt ie in storing en kan er absoluut niet getankt worden.

Wat wel veel vaker voorkomt dat men zelf niet weet wat er in een tank gaat een tank van 65 liter is de netto inhoud maar er zit ook nog een deel reserve in bij de ene is dat 5 liter bij de andere 15.
Als ik uitga van mijn auto daar zit een tank in 35 liter en reserve 10 liter rijd ik hem bijna leeg dus echt de naald omlaag dan haal ik met gemak 46 liter en dan staat ie echt bovenaan.

In de papieren staat ook tank 35 liter maar in werkelijkheid heb je een reserve van 10 liter, dat is ook veel beter te verklaren dan dat een tank 11 liter meer geeft das absoluut onmogelijk

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 7, 2018 om 16:20
16767 Antwoorden / 202 Vragen

@MYSTERY, helaas en raar mischien geldt ook hier dat uitzoderingen de regel bevestigen. Mede op basis van eigen ervaring kan het wel degelijk gebeuren dat bij het niet goed inhaken van het tankpistool na tanken de meter niet op 0 terug gaat (en de pompmotor ook doorblijft lopen - al valt dat soms niet op als aan de andere kant ook wordt getankt). Als dit het geval is kun je daarna 'gewoon 'doortanken'.
Dus herhaald: altijd controleren of de meter op 0 is teruggezet.

Ps. En wat echt niet kan is nog nooit gebeurt.

my
door mystery Dec 7, 2018 om 21:57
34 Antwoorden / 0 Vragen

Verzin geen uitvluchten als de slang niet goed is teruggehangen wat bijna onmogelijk is dan zou je dus tanken nog op de andere zijn kosten immers de tankbeurt is niet afgesloten.
Dan had de TS ook niks betaald van zijn eigen rekening.

door 14peter - Dec 7, 2018 om 13:10
567 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb hier ook negatieve ervaringen mee, met mensen als u dan wel teverstaan.

Ik heb jarenlang op een tankstation gewerkt en daar kwamen ze ook wel eens met dit soort teksten aan. En als je dan vroeg of ze bij de ANWB de tankinhoud wilden laten opmeten zag je ze nooit weer...

edrick3
door edrick3 Dec 7, 2018 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je de bijgevoegde foto wel bekeken? Daarop staat de tankinhoud én de getankte liters vermeld.
(Of TS moet met een andere auto getankt hebben; zou ook nog kunnen).

door 14peter Dec 7, 2018 om 13:19
567 Antwoorden / 2 Vragen

Eddrick3, heb jij die foto wel bekeken? Met name die rooie vlek rechts onderin en de getankte brandstof volgens de bon?

tijger1
door tijger1 Dec 7, 2018 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

€ 1.499 voor diesel? Maar er gaat net zo veel diesel in een tank als benzine hoor.

gerbera
door gerbera Dec 7, 2018 om 14:09
7346 Antwoorden / 14 Vragen

@14peter, wel eens gehoord van een algemen handleiding. Onder die rode vlek staat nog meer info als het gaat om diesel tanken.

edrick3
door edrick3 Dec 7, 2018 om 14:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@14peter: ja hoor, dat is gewoon de tekst van het handboek waarin staat dat je de juiste brandstof voor je auto moet tanken. Er boven staat ook iets over loodvrije benzine en katalysator. ;-)

my
door mystery Dec 7, 2018 om 15:31
34 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edrick

De tankinhoud is de tankinhoud zonder reservetank dus 11 liter meer kan heel goed als de tank heel ver is leeggereden.

edrick3
door edrick3 Dec 7, 2018 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mystery: TS schrijft: De auto is vaker leeg geweest (is geen nieuwe auto en ik ken deze auto) zodat ik stilstond en dan kon er 67 liter in. Nu stond hij nog niet stil en ging er maar liefst 11 liter meer in.

my
door mystery Dec 7, 2018 om 22:01
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ja mooi wat ie schrijft maar 90% leest alleen wat in het boekje staat en verder niks.
67 liter geeft al aan dat zijn tank dus geen 65 liter is maar een reservetank ook nog heeft van ongeveer 10 liter.

Dat de meters niet 100% accuraat zijn op auto's klopt wel degelijk een auto van mij heeft een keer een probleem gehad moest tank er compleet uit moest hem leegrijden tot meter compleet omlaag stond, uiteraard tappen ze hem alsnog leeg en zat er nog 6 liter in.

Dus veel waarschijnlijker is dat tank nu echt leeg was

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Dec 8, 2018 om 19:57
51 Antwoorden / Vragen

Inderdaad @14PETER. Zelf ook een aantal jaren bij een tankstation gewerkt. Je wil niet weten hoe dom mensen kunnen zijn. Volg je een opleiding in de richting Psygiatrie ga dan een tijdje werken bij een tankstation dan gaat er een wereld voor je open.

endemion
door endemion Dec 10, 2018 om 16:56
237 Antwoorden / 3 Vragen

Er wordt wel veel kan niet geroepen en dat de fout wel bij de tankende moet liggen. Maar hoe verleidelijk is het om op met name kortingsdagen even de meters een maar ml minder per liter te laten registreren. Zoals hier wel duidelijk wordt aangetoond is het heel moeilijk om dat naderhand te bewijzen. Wat het nog verleidelijker maakt. Ook hoe ernstig zijn de gevolgen als je betrapt wordt, uhm foutje volgende keer beter?

ne
door neodutchio - Dec 7, 2018 om 13:33
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn auto heeft een officiele tankinhoud van 40 liter, maar er kan 55 liter in. Als je het ontluchtingspalletje in de vulopening indrukt, of de tankspuit tegenaan tikt, dan kan je behoorlijk meer tanken.

Echter, als u problemen heeft gehad met deze pomp, dan zouden er meer slachtoffers moeten zijn. Als de ijking niet goed is, dan moet het bij elke tankbeurt fout gaan.

Wat ik wel regelmatig gehad heb bij onbemande pompen, dat ik een kassabon van mijn voorganger kreeg. Dus in uw geval, wat is er afgeschreven van uw rekening?

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Dec 8, 2018 om 20:02
51 Antwoorden / Vragen

Mijn volvo precies hetzelfde.

marita5
door marita5 - Dec 7, 2018 om 13:41
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pitbulleke ,

N.a.v uw reactie ,

De kortingsactie ‘TINQ MAX.KORTING’ wordt georganiseerd door TinQ Nederland B.V. gevestigd te Ampèrestraat 5, 3846 AN Harderwijk, hierna te noemen ‘TinQ’.

  1. De actie op de TinQ Tankstations is herkenbaar aan het promotiemateriaal. De openingstijden van de stations kunt u vinden op www.tinq.nl.
  2. Kijk voor het aantal TinQ tankstations die deelnemen aan de speciale actie TinQ MAX.KORTING en de TinQ racetijden op www.tinq.nl/max.korting.
  3. De actie is alleen geldig op de TinQ Racezondagen in 2018 welke gecommuniceerd zijn via de app TinQ4U en de website www.tinq.nl/max.korting
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://max.korting.tinq.nl/voorwaarden#MAX.KORTING

DOOR PITBULLEKE 7 DEC. 2018 OM 12:40
2 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dat is een zondag dat er Formule 1 gereden wordt en dan is de benzine nog goedkoper van 10 tot 22 uur. De tijden zijn zeer moeilijk te vinden op hun site.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2018 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kijk altijd of de standen op de pomp overeenkomen met die op de bon. Dus hoeveelheid getankt en bedrag.

me
door mein33 - Dec 7, 2018 om 13:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U tankt "benzine" en vergelijkt de getankte liters op uw tankbon met de tankinhoud van een auto die op "Diesel" loopt.

Op de foto is 'diesel' nl. geen uitgesloten brandstof en een benzinemotor draait daar echt niet op.

Blijkbaar is uw auto ook in een diesel-versie verkrijgbaar en wijkt de tankinhoud daarvan af ten opzicht van die van de benzine-versie.

Lees in uw instrucieboekje bij de technische gegevens eens na wat de tankinhoud is van het door u gereden model auto.
Mogelijk heeft een benzine-versie een grotere tankinhoud dan een diesel-versie, aangezien het verbruik van een diesel-versie beduidend lager ligt dan die van een benzine-versie.

gerbera
door gerbera - Dec 7, 2018 om 14:28
7346 Antwoorden / 14 Vragen

als ik hier  lees zou het met de temperatuur te maken kunnen hebben.

tijger1
door tijger1 Dec 7, 2018 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk, maar geen 11 liter meer op 65 liter.

Gr
door Grunn1 - Dec 7, 2018 om 16:30
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geen ervaring met TinQ.
Wat mij zelf wel opgevallen is het volgende maar kan natuurlijk toeval zijn: Als ik de de tank vol gooi dan zet ik altijd de boordcomputer weer op nul. Als ik hier in de buurt bij zo’n onbemande goedkope pomp tank dan gaat er altijd tussen de 3 en 4 liter meer in dan ik volgens de boordcomputer heb verbruikt. Als ik bij de bemande pomp van de Shell tank gaat er altijd tussen de 0,5 en 1 liter meer in dan dat de boordcomputer aangeeft. Kan toeval zijn maar heb dit al tientallen keren opgemerkt.

aurora1
door aurora1 - Dec 7, 2018 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen ervaring mee. Integendeel zou ik haast zeggen.
Maar wat denkt u te kunnen hebben aan de ervaringen van anderen?
Ik denk dat u zich vergist in uw (veronder) stellingen. Immers, als die pomp niet in orde is zouden velen dezelfde ervaring als u bij deze pomp moeten hebben en zeker op die Max-dag. Als men zo precies op dergelijke voordeeltjes uit is zouden al die anderen die ervaring hebben en reclameren.
Ik blijf lekker tanken bij Tinq want dat bevalt me prima en ik denk dat u maar beter wat voorzichtiger kunt zijn met uw uitlatingen en anti-reclame.

ne
door neodutchio - Dec 7, 2018 om 17:58
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Jammer dat er geen antwoord komt op mijn vraag. Welk bedrag is er afgeschreven van de rekening? Zoals gemeld komt het wel eens voor dat er een verkeerde bon uit de printer komt.

er
door erwin398 - Dec 10, 2018 om 10:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm...

Op het bonnetje zie ik dat je 76 liter EURO 95 (loodvrij) hebt getankt.

In het boekje zie ik dat jouw auto op diesel rijdt....

jo
door jorisw Dec 10, 2018 om 11:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Precies. Onzintopic dus. Wellicht dat TS gewoon Tinq wil zwart maken.

gerbera
door gerbera Dec 11, 2018 om 11:51
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Helemaal geen onzin, kwestie van ff goed kijken. Het boekje is een handleiding v.w.b. het tanken. Er staat ook info over het benzine tanken.

henkvanputten
door henkvanputten - Dec 10, 2018 om 11:19
7 Antwoorden / 0 Vragen

Een keer bij Gulf dat gevoel gehad op een actiezaterdag. Probleem was dat ik geen idee had hoeveel er nog in mijn tank zat toen ik ging tanken...als mijn vrouw veel rijdt rijden we namelijk een stuk zuiniger dan waneer ik veel rijd (110 of 140 op de snelweg is een groot verschil), dus het aantal KM zegt dan niets.

mo
door mof - Dec 10, 2018 om 11:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Geen negatieve ervaringen. De benzinepompen zijn gecalibreerd en worden regelmatig gecontroleerd, ik denk niet dat er een probleem met Tinq is anders dan dat misschien net in uw geval inderdaad iets niet goed gewerkt heeft. Stond de meter op nul toen u begon te tanken? Heeft de vorige bestuurder misschien getankt en niet afgerekend en is dit niet goed afgesloten zodat u nu betaald heeft voor die andere bestuurder?
Of heeft u zelf niet goed gekeken? In het verleden of nu?
Op de bon staat 76 liter zegt u en in uw tank gaat 67 liter ... mmh dat zijn twee cijfers die verwisseld zijn ...

oldyeller
door oldyeller - Dec 10, 2018 om 11:50
54 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heeft u de expansieruimte van de tank ook gevuld. Dat is geen probleem met de huidige temperatuur. Maar dat kan wel een probleem worden in de zomer als u tankt en daarna de auto in de volle zon zet, want benzine zet dan uit. Dus met warm weer alleen helemaal vol tanken als u daarna ook een flink eind gaat rijden. Wachten met tanken tot de tank bijna leeg is, is ook niet goed, omdat er dan vuil of water in de motor terecht kan komen.

ha
door harrybre - Dec 10, 2018 om 12:03
240 Antwoorden / Vragen

De volumemeter controle is iets voor het Agentschap Telecom
zie https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/benzinepompen
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-1998-14-p33-SC12361.html  IJkregeling benzinepompen.

Ik kan me enkel aansluiten bij edrick3 - 7 dec. 2018 om 12:46

sp
door sphinx45 - Dec 10, 2018 om 12:15
5 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is de controle mondjesmaat en kunnen ze makkelijk knoeien.
En toegeven dat de meter te veel aangeeft doen ze echt niet.

ne
door neodutchio Dec 10, 2018 om 12:45
5128 Antwoorden / 12 Vragen

En de rest van de mensen die getankt heeft meldt zich niet. Zou de meter dan net even alleen op dat moment kapot zijn geweest?

endemion
door endemion Dec 10, 2018 om 17:03
237 Antwoorden / 3 Vragen

En hoe groot is de kans nu helemaal dat men zich met zoiets actief gaat bezig houden, bij dit topic uitkomt? Dus zo makkelijk kun je het niet op de tanker afschuiven.

ellencc
door ellencc - Dec 10, 2018 om 13:00
31 Antwoorden / 6 Vragen

Bij Tinq betaal je vooruit op je pinpas. Het getankte bedrag wordt afgeschreven als je stopt bent met tanken. Dus die domme reacties van iemand voor je heeft niet betaald kloppen niet.

ti
door tinischuller - Dec 10, 2018 om 13:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is al tientallen jaren geleden maar als ik op de A2 bij Boxtel gas ging tanken stond er steeds (2x gas getankt) 10% meer op de bon dan de tank groot was.
Ik heb daar daarna natuurlijk nooit meer getankt.
Nu nog niet.

ve
door venmans - Dec 10, 2018 om 14:10
6 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik bij de Shell tank rijdt mijn auto 1 op 19 á 1 op 20. Als ik bij Tinq tank dan rijdt mijn auto 1 op 12 á 1 op 15. Verschil moet er zijn. Dus voor mij geen Tinq meer.

ma
door maarten heest Dec 10, 2018 om 16:23
463 Antwoorden / 0 Vragen

Tot het moment,  dat dat middels een onafhankelijke test met een rollerbank bewezen is, kan ik dit niet geloven.

endemion
door endemion Dec 10, 2018 om 17:05
237 Antwoorden / 3 Vragen

Maarten, het zou beter zijn als je het als mogelijk open houd ipv het af te doen als onwaar zolang het onbewezen is.

ma
door maarten heest Dec 11, 2018 om 11:53
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @ENDEMION, ik ben van het meten is weten. Hier een al wat ouder artikel waarin de resultaten van een wetenschappelijk onderzoek staan.
Premium benzine of benzine van de witte pomp, het maakt allemaal niet uit. Sterker nog, de meeste brandstof komt uit een en dezelfde terminal en krijgt pas op het laatste moment -vlak voordat het een tankwagen in gaat- een merk opgeplakt.

ne
door neodutchio Dec 11, 2018 om 12:24
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Het grote verschil met een onbemande prijsvechter en een keten is dat er bij de goedkope variant geen additieve wordt toegevoegd.
Helaas is het effect daarop niet te meten. De prijsvechters kopen partijen en steeds bij verschillende depots. Theoretisch zou er dus niet 100% dezelfde brandstof elke keer getankt kunnen worden.

ma
door maarten heest Dec 12, 2018 om 12:00
463 Antwoorden / 0 Vragen

Uit het onderzoek dat ik hierboven noemde blijkt dat er geen verschil is tussen premium brandstof, met additieven, en merkloze brandstof, zonder additieven. Dat effect is dus wel degelijk te meten.

lo
door lovewinnie - Dec 10, 2018 om 16:30
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Op het boekje staat kei groot diesel? U tankt euro 95? Dan gaat er indd wat mis.

gerbera
door gerbera Dec 11, 2018 om 11:55
7346 Antwoorden / 14 Vragen

In het boekje staat keigroot ook iets over benzine tanken, het is simpelweg gewoon een keigroote handleiding v.w.b. het tanken. Zie ook niet wat er mis gaat  behalve dat er meer in de tank gaat dan volgens de gegevens van de auto in kan. Tenzij u denkt dat de Ts niet weet wat die moet tanken,

lo
door lovewinnie Dec 11, 2018 om 12:40
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Brandstoftanken. Er staat niks over benzine.
Heb z'n zelfde boekje. Wat er "niet" o moet is doorgehaald. Aangezien diesel er op staat en niet doorgehaald kun je er vanuit gaan dat deze op brandstof diesel rijdt.
Zie echt enkel brandstoftank e geen benzine tank?

gerbera
door gerbera Dec 11, 2018 om 22:01
7346 Antwoorden / 14 Vragen

In dan gaat de Ts euro 95 tanken, en vervolgensmet zijn auto thuis komen. Dus volgens u is deze dus dom.

@H
door @HENK@ - Dec 10, 2018 om 17:24
158 Antwoorden / 1 Vragen

volgende keer de motor eens afzetten ???  ;-)

be
door bennodev - Dec 11, 2018 om 11:05
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ben er niet mee bekend, maar ter informatie: in Italië moet je opletten. Als men je naar een bepaalde pomp wil leiden als u aankomt is er iets niet in orde; uit ervaring in het verleden worden er dan meer liters afgerekend dan getankt;

niet intuinen en een andere pomp nemen!

he
door henry1942 - Dec 11, 2018 om 14:25
100 Antwoorden / 28 Vragen

En "Pitbulleke" doet je auto het nog, de motor nog niet in "diggelen" ?
want je tankt benzine ( euro 95) en je auto is een diesel !!

gerbera
door gerbera Dec 12, 2018 om 12:11
7346 Antwoorden / 14 Vragen

is geen nieuwe auto en ik ken deze auto

Ja hoor, de Ts is dom ook al heeft die vaker euro95 getankt. Dat woord diesel staat als inleiding hoe diesel te tanken.

gerbera
door gerbera Dec 12, 2018 om 14:06
7346 Antwoorden / 14 Vragen

O ja nog als aanvulling, er is diameter verschil tussen benzine en dieselvulpistolen. Benzine is dunner en vaak is de vulopening van het voertuig daar op aangepast en past daar geen dieselpistool in. Verder is er een kleurcode, benzine=groen en diesel=zwart. En ik denk dat de TS dat ook wel weet.

Gr
door Grunn1 - Dec 11, 2018 om 15:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Toevallig was een TinQ station hier uit de buurt afgelopen week in het nieuws. Bij meerdere mensen zat er een grote hoeveelheid water in de tank nadat er getankt was bij TinQ, er bleek in meerdere voorraad tanks teveel water te zitten. Heeft natuurlijk niks met de vraag te maken en zal waarschijnlijk niet bewust gebeurt zijn maar toch vond het wel grappig.

ho
door honza23 - Dec 11, 2018 om 18:11
259 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een Seat gehad, daar kon ik ook 12 liter meer in tanken dan de tankinhoud. Kwam door de ontluchtingsslang, bij VAG (VW, Audi, Seat, Skoda) zat er zelfs een palletje rechts in de tankopening, als je daar met het vulpistool even tegenaan drukte kon je er zo weer meer bijgooien, net zolang totdat ook dat helemaal vol zat. Dus nee, het is geen lölkoek.

ja
door janf43 - Dec 11, 2018 om 22:04
733 Antwoorden / 0 Vragen

****

Jo
door JokeSk55 - Dec 14, 2018 om 00:27
20 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien dat de voorganger (motor of iets wat niet veel nodig had) niet goed heeft afgetankt en dat daardoor de literteller niet op 0 gestaan heeft.

Zou ook kunnen want ik heb ook een heer meegemaaakt dat de teller niet op 0 stond.

me
door mein33 - Dec 14, 2018 om 10:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@pitbulleke dropt hier een zgn. probleem met een leverancier.
Vele panelleden plaatsen hierover hun mening en ervaring.
Alleen @pitbulleke reageert in het geheel niet meer en dat omdat hij/zij er allang achter is dat de fout niet bij Tinq ligt, maar bij hem/haar zelf vanwege het gebruik van de verkeerde gegevens uit het instuctieboekje.