Ho
door Hollyfield Mar 29, 2019 om 04:51
Auto & vervoer

Tomtom na een paar jaar ongebruikbaar !

Ik heb in December 2015 een nieuweTomtom navigatie aangeschaft, deze werkte perfect. In Feb 2017 kocht ik een nieuwe auto waar al een navigatiesysteem in zat, dus heb ik de Tomtom binnen in de kast gelegt. Nu gaan we dit jaar een camperroute in Amerika rijden en daar er geen navigatie in de camper zit dacht ik, ik koop een kaart van Amerika en neem mijn Tomtom mee. NIET dus want na slechts 1 jaar gebruikt te hebben kan ik nu geen kaarten meer kopen omdat mijn Tomtom binnenkort is uitgeteld. IK heb dit probleem voorgelegd bij de helpdesk en tot 2 keer toe krijg ik een nietszeggend door de computer gegenereerd antwoord terug, waarin ik alleen uitgenodigd wordt om een nieuwe te kopen.

10657 13 Rapporteer

Ge
door Genee - Mar 29, 2019 om 06:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u HIER  al gekeken of de kaart op uw type tomtom geinstalleerd kan worden?

Ge
door Genee Mar 29, 2019 om 08:18
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat geen update meer mogelijk is heeft meestal te maken met de opslagcapaciteit, de kaartupdate is dan te groot geworden voor het beschikbare geheugen van het apparaat.

ne
door neodutchio - Mar 29, 2019 om 08:11
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee welk type u gekocht hebt, maar als u 3,5 jaar geleden al een ouder type gekocht hebt, dan houdt het sneller op.

costnix
door costnix Mar 29, 2019 om 08:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In 2015 kocht de vragensteller een nieuwe TomTom en in 2017 een auto met een ingebouwd navigatie systeem.

panter22
door panter22 Mar 29, 2019 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

Een nieuwe Tom Tom kan ook van productiedatum 2014 of ouder zijn. Die van 2015 is intussen (bijna) 4 jaar oud. En de goedkoopste heeft minder geheugen dan de duurste.

Gr
door Grunn1 - Mar 29, 2019 om 09:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Even voor de duidelijkheid, het maakt niet uit dat je hem maar 1 jaar gebruikt hebt maar hoe oud hij is. De TomTom is al minimaal 4 jaar oud en heeft bijna 2 jaar werkloos in de kast gelegen. Met wat geluk leeft de accu nog maar de software is al achterhaalt en garantie heeft u al jaren niet meer.

Ho
door Hollyfield Mar 29, 2019 om 11:54
Antwoorden / 1 Vragen

De Tomtom is nog geen 3,5 jaar oud en was nieuw op dat moment, een type one xl. Ik erger me nog het meest dat ik geen persoonlijk antwoord van Tomtom krijg of op zijn minst excuses! Was toch een apparaat van €200 waar ik nu niets meer mee kan. Mijn reisgenoot heeft een veel oudere Garmin en heeft totaal nergens last van, dus een duidelijk aanwijsbare nalatigheid van Tomtom!

ne
door neodutchio Mar 29, 2019 om 12:51
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Nieuw gekocht wil niet zeggen dat u ook een nieuw apparaat heeft. Modellen worden meerdere jaren verkocht en gaan dan in de uitverkoop. Het laatste type one is begin 2012 op de markt gekomen en is dus ondertussen al 7 jaar oud. Geen worder dat u er ‘maar’ €200 voor betaald hebt, de goedkoopste versie begon bij €199 (kleine variant Benelux).
U hebt dus een toestel gekocht die bij aankoop al bijna 4 jaar oud was en voor een lager bedrag is verkocht dan de startprijs.

@H
door @HENK@ Mar 29, 2019 om 13:37
159 Antwoorden / 1 Vragen

de accu doet er bij gebruik niet zo erg toe, wanneer aangesloten krijgt hij zijn stroom van de auto !

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 29, 2019 om 10:04
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Hollyfield,

Zet de app "Here we go" op je smartphone.

Deze app kun je ook offline gebruiken,maar voor de Verenigde Staten heb je wel veel geheugen nodig om de kaarten te downloaden op je telefoon.

Updates zijn gratis.

Ho
door Hollyfield Mar 29, 2019 om 11:49
Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap dat ik een App kan downloaden, maar ik heb een route gemaakt die ik zo in de Tomtom kon downloaden ! Ik begrijp niet dat ze bij Tomtom wel problemen hebben en bij Garmin helemaal niet !

tdmduc
door tdmduc Mar 31, 2019 om 14:06
704 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor, ik heb TomToms van oudere leeftijd aan de gang gekregen....effe wat moeite en inlezen en handig zijn met de pc.

Vraag het anders eens bij Waypoint in Rijssen.

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2019 om 10:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zet een gratis navigatie op uw smartphone zoals bijv. MapFactor. Problem solved.
“Maar 1 jaar gebruikt” is uw eigen besluit als u apparatuur ongebruikt in de kast laat liggen.
Nu nog een recente kaart voor Amerika kopen.

Ho
door Hollyfield Mar 29, 2019 om 11:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil geen app op de phone, maar gewoon een werkende Tomtom ! Garmin heeft deze problemen niet ! Rara hoe kan dat ?

tijger1
door tijger1 Mar 29, 2019 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan had u een Garmin mieten kopen.

panter22
door panter22 Mar 29, 2019 om 12:34
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een werkende tom tom wil hebben, dan moet je een nieuwe kopen,

aurora1
door aurora1 Mar 29, 2019 om 15:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dus dat u geen Garmin gekocht heeft!
Koop een nieuwe Tom Tom!
(Kinderen die willen....).

jo
door jorisw Mar 31, 2019 om 20:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Garmin heeft weer andere issues die TomTom weer niet heeft. Het perfecte apparaat bestaat niet.

ne
door neodutchio - Mar 29, 2019 om 13:00
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Garmin is TomTom niet, net zoals Navtec geen Mio is. Elk bedrijf kiest zijn eigen software, kaarten en mogelijkheden. Een Fiat kan geen 200 en een Mercedes wel. Wil ik 200 kunnen rijden moet ik dat dus van te voren uitzoeken.
De oneXL is in 2012 op de markt gekomen en kostte toen minimaal €349,-. U hebt dan wel een niet eerder gebruikt apparaat gekocht, maar de software was toen al bijna 4 jaar oud. TomTom kan tot 7 jaar updates doen, daarna is het geheigen niet toereikend meer. 2012 plus 7 jaar in 2019. U hebt er minder lang plezier van gehad, vandaar dat de prijs ook een stuk lager was.

@H
door @HENK@ Mar 29, 2019 om 13:36
159 Antwoorden / 1 Vragen

de usa kaart is voor opslag bij lange niet zo groot als de europa kaart, hooguit de helft!

er zijn daar in verhouding beduidend minder wegen!

Wat betreft software, kaarten zijn vaak wel uitwisselbaar, zeker op een Mio!

@H
door @HENK@ Mar 29, 2019 om 13:45
159 Antwoorden / 1 Vragen

ennehhhh.......hier de specs van een 1969 fiat....bron wikipedia    ;-)

ModelTypeConfigurationDisplacementPowerTorqueTop speed
Dino 135 B.000 DOHC 12v 65° V6
aluminium block
1,987 cc (121.3 cu in) 160 PS DIN (118 kW; 158 hp) at 7,200 rpm 163 N⋅m (120 lb⋅ft) at 6,000 rpm Coupé: 200 km/h (124 mph)
Spider: 210 km/h (130 mph)
Dino 2400 135 G.000 DOHC 12v 65° V6
cast iron block
2,418 cc (147.6 cu in) 180 PS DIN (132 kW; 178 hp) at 6,600 rpm 216 N⋅m (159 lb⋅ft) at 4,600 rpm Coupé: 205 km/h (127 mph)
Spider: 210 km/h (130 mph)

Gr
door Grunn1 - Mar 29, 2019 om 13:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Altijd raar die reacties op vragen betreffende navigatie systemen dat je een app op je telefoon kan downloaden. Totaal off topic en niet relevant op de vraag. Als je bewust een navigatie aanschaft in je auto of een los apparaat dan doe je dat omdat je dus geen app op je telefoon wil gebruiken.
Zie dit steeds op soortgelijke vragen terug komen.

aurora1
door aurora1 Mar 29, 2019 om 15:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat vind ik nu ook zo raar: mensen een tip voor een oplossing bieden. Vooral als ze geen vraag stellen maar dit forum misbruiken om af te geven op iets, om te zeuren dus. En dan de toon ervan.

@H
door @HENK@ - Mar 29, 2019 om 13:17
159 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien dat je er iets aan hebt, Ik heb daar ondertussen al wat road trips gemaakt (meer dan 25) en doe dat al jaren met een heel oude Mio zak computer.

Voor dat computertje zijn er al jaren geen kaarten meer te krijgen en mijn nieuwste USA kaart is dan ook van van 2012

Buiten hier en daar een rotonde die niet op de kaart staat en een hotel wat van naam veranderd was heeft me dat nog nooit onoverkomelijke problemen opgeleverd.

Het wegennet is er minder dicht dan hier en toch zeker de verbindingswegen zijn al jaaaren dezelfde en de echte bezienswaardigheden verhuizen ook niet snel!

Wanneer je dus b.v. voor je oude tomtom een kaart van laten we zeggen 2015 op de kop zou kunnen tikken ben je in grote lijnen gewoon helemaal up to date!!

Maak je geen zorgen, er word daar minder veranderd dan hier en je moet er moeite doen om echt fout te rijden wanneer je de weg nummers in de gaten houd!

De eerste jaren deed ik het zelfs met een Rand Mcnalley wegenkaart (te koop voor pak weg 15 - 20 euro) en zelfs daarmee is er daar bijzonder goed te navigeren,  dorpjes met 50 inwoners staan zelfs op dat soort kaarten vermeld!

Succes en HAVE FUN!

p.s. ik lees hier ook opslag capaciteit.

Ten eerste is de USA samen met Canada en Mexico kaart maar amper de helft van de Europa kaart  en vaak kunnen de staten apart ingeladen worden zodat het niet nodig is om wanneer je b.v. naar het westen gaat om dan ook heel het oosten op je routeplanner te zetten.

mijn antieke mio kan zelfs per staat werken en reageert dan ook sneller

pk49
door pk49 - Mar 29, 2019 om 15:58
243 Antwoorden / 2 Vragen

de Tomtom aansluiten op je computer, de tomtom software installeren en vaak herstelt de Tomtom zich weer. Ik heb zelfs een Tomtom One,een van de eerste Tomtom's, op dit manier weer aan de gang gekregen. En een andere Tomtom Start die in de regen had gelegen en niks meer deed, na opdroging ook weer aan de gang gekregen. Raar maar waar !

tdmduc
door tdmduc Mar 31, 2019 om 14:02
704 Antwoorden / 2 Vragen

klopt...hier ook voor mijn "niet zo digitale"-buurtjes gedaan.
Even wat moeite insteken en hup!

Ho
door Hollyfield Mar 31, 2019 om 14:41
Antwoorden / 1 Vragen

Hij werkt nog, maar ik ken geen kaart van Amerika downloaden voor mijn systeem.

tdmduc
door tdmduc - Mar 31, 2019 om 14:13
704 Antwoorden / 2 Vragen

Maar zo'n USA vakantie is ook niet gratis.....kan er dan geen neuwe TomTom vanaf?

Voor Auto: 180 euro(Go Basic)

Voor Camper: 400 (de Go Camper)

(Bij Coolblue is alles nog goedkoper)

Ben je in één keer klaar en heb je een nieuw toestel met de nieuwste snufjes....ik zou het wel weten.

Ho
door Hollyfield Apr 1, 2019 om 04:30
Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk niet dat je de v

Ho
door Hollyfield Apr 1, 2019 om 04:35
Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk niet dat jij de vraag goed gelezen hebt! Ik kan wel 100 Tomtoms kopen daar gaat het niet om, ik gebruik hem echter daarna weer niet meer, daar er in mijn auto een ingebouwde navigatie zit. Het gaat mij om het principe, dat Tomtom er gewoon mee weg komt om mensen 3,5 jaar geleden een apparaat te laten aanschaffen waarbij ze toen al wisten dat de levensduur maar beperkt was. Dat hadden ze moeten vermelden op de verpakking! Bv Let op dit apparaat kunt u na 3 jaar niet meer updaten.

panter22
door panter22 Apr 1, 2019 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

Had dan een recente Tom Tom gekocht en niet een achterhaald model met een fikse korting.
Goedkoop is duurkoop.

tdmduc
door tdmduc Apr 2, 2019 om 13:32
704 Antwoorden / 2 Vragen

ALs je een camper huurt in USA zit er 9 van de 10 keer een GARMIN in. De route van je TomTom kan je gewoon importeren. En niet weer zeggen dat ik je vraag niet begrijp. Die begrijp ik donders goed zoals de meeste vragen hier gesteld worden. Live with it, zou ik zeggen. Dat geklaag over die oude apparaten(smart TV's enzo) kennen we nou wel hier op dit forum.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Mar 31, 2019 om 15:13
51 Antwoorden / Vragen

Tomtom ??? U heeft 20 jaar onder een steen geslapen. En vergeet die navigatie in je auto ook maar want over een jaar kun je er ook niets meer mee. Wat betreft die Tomtom, die is best wel te herstellen via de PC maar dat is haast onmogelijk uit te leggen op dit forum. Heb er genoeg weer aan de praat gekregen maar doe er de moeite niet meer voor.

gompy2
door gompy2 - Mar 31, 2019 om 17:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

> Ik heb in December 2015 een nieuweTomtom navigatie aangeschaft, deze werkte perfect.

> De Tomtom is nog geen 3,5 jaar oud en was nieuw op dat moment, een type one xl.

De Tom Tom One XL is in april 2007 uitgekomen en wordt niet meer ondersteund omdat het geheugen te klein is voor de huidige routekaarten die veel meer data bevatten als de kaarten van toen, typisch geval van jammer vrees ik.

Als je een route door Amerika wil maken wil ik je een syteem adviseren wat Here kaarten gebruikt, het vroegere Navteq.
Navteq is een Amerikaans bedrijf en is in 2012 overgenomen door Nokia en heet nu Here.

Garmin, ook een Amerikaans bedrijf, gebruikt bijvoorbeeld Navteq kaarten.

De gratis app Here is ook een optie als je iets op een smartphone wilt hebben.
Uit informatie uit diverse internationale forums is gebleken dat Navteq (Here) kaarten beter voldoen in de USA, beter als de kaarten van TeleAtlas (TomTom)

Neem je verlies, doe in het vervolg eerst goed huiswerk en ik wens je veel plezier op je camperroute