etenhaken
door etenhaken Jul 11, 2018 om 13:01
Auto & vervoer

Tomtom updateservice 1 jaar nieuwe kaart werkt niet meer

Nog geen jaar gelden heb ik een nieuwe kaart gekocht voor mijn Tomtom (€39,95) met een updateservice garantie van één jaar. Blijkbaar is mijn Tomtom nu verouderd en kan ik geen gebruik maken van deze updateservice. Tomtom is ook niet meer bereikbaar via telefoon en email vanwege deze verouderde Tomtom. Voel mij als klant behoorlijk te grazen genomen. M.i. had Tomtom mij geen kaart meer mogen aanbieden, zeker niet omdat ze de garantie op de updates niet kunnen/ willen nakomen.

3087 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2018 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe oud is uw Tom Tom dan?

Ik heb hem van de week nog geüpdatet.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2018 om 13:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
clio23
door clio23 - Jul 11, 2018 om 13:27
46 Antwoorden / 0 Vragen

Niet telefonisch bereikbaar?  Heb ze vorige week nog gebeld. Je hebt een kaart gekocht voor één jaar en na een jaar moet je weer en nieuwe aanschaffen.  Als je in dat jaar je updates niet gebruikt hebt is dat jammer maar eigen schuld. Dus of verder gaan met je oude kaart of en nieuwe aanschaffen.

Ge
door Genee - Jul 11, 2018 om 13:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u in dat jaar de kaart wel kunnen updaten?
Lees ook eens
https://www.tomtomupdate.nl/meest-voorkomende-problemen/

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2018 om 14:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling.
Heeft u dit ook bij TrosRadar gemeld (knippen/plakken)?
Naar het eruit ziet hebben anderen dit probleem niet.
U kunt als tijdelijke opossing de gratis MapFactor op uw smartphone installeren. Gratis updaten met wifi. Werkt prima en is altijd up to date als u de updates bijhoudt.

ro
door ron503 - Jul 11, 2018 om 17:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste Tomtom heeft u de kaart niet verkocht u heeft er zelf voor gekozen om de kaart aan te schaffen. U wist dat de updateservice garantie maar één jaar van toepassing was en nu dat jaar bijna voorbij is gaat u klagen. De Tomtom is nog best wel bruikbaar want zo snel veranderd het wegennet niet.

tdmduc
door tdmduc - Jul 11, 2018 om 20:28
703 Antwoorden / 2 Vragen

Gebruik gewoon Waze, nooit kaarten updaten en altijd actuele verkeersinfo en meer....gebruik dit nu al weer 4 jaar en alijd betrouwbaar gebleken.

sc
door schippernaastmathilde - Jul 11, 2018 om 23:21
38 Antwoorden / Vragen

O ja de TomTom. Bestaat ie nog? Was een revolutie toen. De eerste navigatie die jouw precies kon vertellen hoe je moest rijden haha. Was een fantasties ding en wij zelf snapte er niks van. Maar de verloedering sloeg toe en ze waande zich onaantastbaar. Met de komst van de mobiele telefoons is het bergafwaarts gegaan en heeft men daar niet op tijd gereageerd en zitten nu flink in de shit. Door flink te knokken om de concurrent voor te blijven is er geen tijd meer om de klant te voorzien van een goede service. Iedereen heeft een mobiele telefoon waarom zou je dan met nog een apparaat aan de sjouw gaan die je na een half jaar aan de draad moet gaan hangen omdat die batterijen het niet meer doen ? Ik gebruik de app HERE WeGo. Die kun je off-line gebruiken dus die kost je geen data en hij waarschuwd voor flitspalen. Dus weg met die handtas vol apparatuur en kabels en gebruik je telefoon.

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2018 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een flauwekul. Heb verleden jaar een nieuwe Tom Tom gekocht, had daarvoor al jaren en jaren een of ander onbekend merk.

Regelmatig een gratis update, met de accu is niets mis. En over wat voor handtas hebt u het?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 12, 2018 om 09:53
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Naast al genoemde is het ophalen van Google Maps op een smartfone ook een zeer goede optie. Er zijn inmiddels houdertjes op de markt waarmee je de telefoon op een ventilatierooster kunt bevestigen (vastklikken). Alleen dat houdertje kost dan iets.

Ma
door Matthew - Jul 13, 2018 om 13:24
2 Antwoorden / Vragen

Komt mij bekend voor...
September 2017 mailde TomTom betreffende per 11 oktober verlopend abonnement:
"Op 17 augustus hebben we een gloednieuwe versie van de kaart van het Kaart van Europauitgegeven. Dat is de laatste kaart die je ontvangt als onderdeel van je kaartupdateservice. We hopen dat de service een goede ervaring is geweest. Vernieuw vandaag en bespaar 40% op je volgende abonnement."
Een nieuw abonnement voor een jaar werd aangegaan. Omstreeks december maakte TT bekend dat mijn type TT niet van nieuwe kaarten kon worden voorzien.
Telefonisch nog e-mailcontact leidde tot enig resultaat (lees 'antwoord').
Wèl krijg ik sedert eind vorig jaar regelmatig 20% kortingaanbiedingen ter vervanging van mijn 'verouderde' apparaat. Ten tijde van vernieuwing van het abonnement was men zich er dus bewust van dat van een (bruikbaar) 'nieuw abonnement' geen sprake kon zijn...
Na mijn afschuw over de handelswijze te hebben uitgesproken moet ik óók zeggen dat ik jarenlang plezier van mijn TT-XXL heb gehad; zonder problemen.