Tomtom updateservice 1 jaar nieuwe kaart werkt niet meer
Nog geen jaar gelden heb ik een nieuwe kaart gekocht voor mijn Tomtom (€39,95) met een updateservice garantie van één jaar. Blijkbaar is mijn Tomtom nu verouderd en kan ik geen gebruik maken van deze updateservice. Tomtom is ook niet meer bereikbaar via telefoon en email vanwege deze verouderde Tomtom. Voel mij als klant behoorlijk te grazen genomen. M.i. had Tomtom mij geen kaart meer mogen aanbieden, zeker niet omdat ze de garantie op de updates niet kunnen/ willen nakomen.
Niet telefonisch bereikbaar? Heb ze vorige week nog gebeld. Je hebt een kaart gekocht voor één jaar en na een jaar moet je weer en nieuwe aanschaffen. Als je in dat jaar je updates niet gebruikt hebt is dat jammer maar eigen schuld. Dus of verder gaan met je oude kaart of en nieuwe aanschaffen.
Heeft u in dat jaar de kaart wel kunnen updaten?
Lees ook eens
https://www.tomtomupdate.nl/meest-voorkomende-problemen/
Dank voor de mededeling.
Heeft u dit ook bij TrosRadar gemeld (knippen/plakken)?
Naar het eruit ziet hebben anderen dit probleem niet.
U kunt als tijdelijke opossing de gratis MapFactor op uw smartphone installeren. Gratis updaten met wifi. Werkt prima en is altijd up to date als u de updates bijhoudt.
Als eerste Tomtom heeft u de kaart niet verkocht u heeft er zelf voor gekozen om de kaart aan te schaffen. U wist dat de updateservice garantie maar één jaar van toepassing was en nu dat jaar bijna voorbij is gaat u klagen. De Tomtom is nog best wel bruikbaar want zo snel veranderd het wegennet niet.
O ja de TomTom. Bestaat ie nog? Was een revolutie toen. De eerste navigatie die jouw precies kon vertellen hoe je moest rijden haha. Was een fantasties ding en wij zelf snapte er niks van. Maar de verloedering sloeg toe en ze waande zich onaantastbaar. Met de komst van de mobiele telefoons is het bergafwaarts gegaan en heeft men daar niet op tijd gereageerd en zitten nu flink in de shit. Door flink te knokken om de concurrent voor te blijven is er geen tijd meer om de klant te voorzien van een goede service. Iedereen heeft een mobiele telefoon waarom zou je dan met nog een apparaat aan de sjouw gaan die je na een half jaar aan de draad moet gaan hangen omdat die batterijen het niet meer doen ? Ik gebruik de app HERE WeGo. Die kun je off-line gebruiken dus die kost je geen data en hij waarschuwd voor flitspalen. Dus weg met die handtas vol apparatuur en kabels en gebruik je telefoon.
Wat een flauwekul. Heb verleden jaar een nieuwe Tom Tom gekocht, had daarvoor al jaren en jaren een of ander onbekend merk.
Regelmatig een gratis update, met de accu is niets mis. En over wat voor handtas hebt u het?
Naast al genoemde is het ophalen van Google Maps op een smartfone ook een zeer goede optie. Er zijn inmiddels houdertjes op de markt waarmee je de telefoon op een ventilatierooster kunt bevestigen (vastklikken). Alleen dat houdertje kost dan iets.
Komt mij bekend voor...
September 2017 mailde TomTom betreffende per 11 oktober verlopend abonnement:
"Op 17 augustus hebben we een gloednieuwe versie van de kaart van het Kaart van Europauitgegeven. Dat is de laatste kaart die je ontvangt als onderdeel van je kaartupdateservice. We hopen dat de service een goede ervaring is geweest. Vernieuw vandaag en bespaar 40% op je volgende abonnement."
Een nieuw abonnement voor een jaar werd aangegaan. Omstreeks december maakte TT bekend dat mijn type TT niet van nieuwe kaarten kon worden voorzien.
Telefonisch nog e-mailcontact leidde tot enig resultaat (lees 'antwoord').
Wèl krijg ik sedert eind vorig jaar regelmatig 20% kortingaanbiedingen ter vervanging van mijn 'verouderde' apparaat. Ten tijde van vernieuwing van het abonnement was men zich er dus bewust van dat van een (bruikbaar) 'nieuw abonnement' geen sprake kon zijn...
Na mijn afschuw over de handelswijze te hebben uitgesproken moet ik óók zeggen dat ik jarenlang plezier van mijn TT-XXL heb gehad; zonder problemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer