wimmi20
door wimmi20 Oct 21, 2009 om 22:40
Auto & vervoer

TomTom valt van de ruit

Na slechte ervaring met de Tom Tom one--deze viel regelmatig van de ruit--ging ik in op een internet aanbod van Tom Tom zelf om rechtstraaks bij hen een model LIVE (normale prijs 249 euro) te kopen voor 186 euro. Dit model heeft de volgende kuren: rijdend op een autosnelweg zegt de stem: nu linksaf slaan of nog vreemder: neem op de rotonde de vierde afslag. Zonder verkeersopstoppingen laat de nieuwe TT mij op een korte rit 12 kilometer nodeloos omrijden. Na aankoop sloot ik de TT aan op de internetsite van TT en kreeg meteen de melding dat de kaarten meer dan een half jaar oud waren en dat ik 47.80 euro diende te betalen voor up to date kaarten. De raambevestiging van dit model is hetzelfde liedje als  bij model one. Ook het model LIVE valt van het raam als de buitentemperatuur stijgt. Als de auto in de schaduw staat als je de TT bevestigt en je rijd hierna in de zon dan zet de lucht achter de zuiger zo uit dat de TT losraakt van de ruit. De zuiger is gewoonweg te klein. Linke soep als je 120 km/h rijdt en je het vallende apparaat moet opvangen. Ik heb ook andere navigatie apparaten, daarvan is er nog nooit een van het raam gevallen. Bovendien is er veel kracht voor nodig om het wiel van de TT raamzuiger aan te draaien, dat zie ik bv vrouwen niet makkelijk doen.

Wie heeft gelijke ervaringen met dit wanprodukt ?

WimW

7904 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Tomtom is in reparatie. Het zogenaamde Easyport systeem klikte wel maar toch viel het apparaat met een gebroken scherm tot gevolg. Zojuist heb ik van Tomtom bericht gekregen dat er pas tot reparatie overgegaan wordt als ik €175 voor mijn kosten neem. Dat is nota bene bijna de nieuwprijs!! Als ik het er niet mee eens ben kan ik contact opnemen met de klantenservice. Ik heb hen zojuist gemaild. Ik ben benieuwd of zij deze blunder alsnog recht kunnen zetten. Op dit moment ben ik ronduit teleurgesteld en boos. Het is immers de kwaliteit van het systeem wat het vallen veroorzaakt heeft!! Leuk onderwerp voor in een uitzending lijkt mij.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

nooit geen problemen meegehad. wel eerst de plek reinigen en dan de zuiger bevochtigen.ook bij brezan kun je daar speciale extra hulpstukken voor krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote"Bovendien is er veel kracht voor nodig om het wiel van de TT raamzuiger aan te draaien, dat zie ik bv vrouwen niet makkelijk doen. "

Wat is dat voor een rare opmerking, ik ben een vrouw en draai zonder probleem die raamzuiger vast.

Is er ook nog nooit afgevallen.

In de zomer niet en in de winter niet, en zelfs in de lente en de herfst niet.

Misschien heb je toch iets niet goed gedaan (te krachtig aangedraaid misschien?)

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

" Leuk onderwerp voor in een uitzending lijkt mij"

Welja, dan moet Kassa op TV drie uur gaan duren als je aan elk product waarover gemopperd wordt aandacht gaat schenken...

Heb al jaren een TT, nog nooooooooit problemen mee gehad, doe al drie jaar geen updates, geen enkel probleem! Kom overal! En blijft altijd "aan mijn voorruit hangen"...

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wim,

Je schrijft: Wie heeft gelijke ervaringen met dit wanprodukt?

Hoewel je wel een vraag stelt, is dit soort vragen toch meer geschikt om op het Kassaforum te zetten. Je bereikt dan een breder publiek en hebt meer kans op adequate respons. Ook zou ik dit item op het Radarforum zetten, dat verhoogd de kans op respons met ongeveer een faktor 5 (als je het dagelijkse aantal bezoekers van beide forums als uitgangspunt neemt).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let op: mijn TomTom is dus niet van de ruit gevallen. Mijn TomTom is losgekomen van de zuignap! Het nieuwe systeem wat zogenaamd handig inklikt laat soms gewoon los. Verschillende veertjes moeten vast klikken maar dat gebeurt niet altijd. Gevolg. Houder zit nog gewoon op de ruit maar TomTom ligt op de grond. En als je pech hebt is hij dus kapot en dat kost je dan €175,

ve
door verwijderd - Nov 1, 2009 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

laat dan even de veertjes de puntjes daar van even controleren. maar dat probleem kennen wij niet .hij moet er wel goed ingeklikt worden . dat vergt wel wat kunst werk namelijk