Ab
door Abb.020 May 13, 2022 om 07:37
Auto & vervoer

Tot hoeveel mag mijn auto kosten student

Ik ben een mbo student van 19 bijna 20.ik heb nog nooit gewerkt ik leef van studiefinanciering alleen ben ik van plan om een auto te kopen tot hoeveel euro mag ik die halen? Ik wil niet dat ze me studiefinanciering lager gaan zetten!
Ik ben nog thuis wonend ik krijg rond de 440-460

3599 10 Rapporteer

pino123
door pino123 - May 13, 2022 om 08:26
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Naar mijn weten wordt hier niet naar gekeken.

panter22
door panter22 - May 13, 2022 om 08:31
6599 Antwoorden / Vragen

Bij studiefinanciering wordt niet gekeken naar eigen vermogen. De waarde van een auto hoort tot het eigen vermogen. Dus kun je er een aanschaffen. Je ziet het zelf toch ook. De parkeerterreinen bij de scholen staan vol auto’s van studenten. Neem even contact op met de studiefinanciering, dan weet je het zeker.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2022 om 09:07
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Daar wordt niet naar gekeken en belangrijker is dat u voor u zelf bepaalt hoeveel u aan de auto kunt besteden en dan niet alleen betreffende de aankoop maar ook aan belasting, onderhod en verzekering. Omdat dan alleen van uw studiefinanciering te bekosten lijkt mij niet zo gunstig resp. feitelijk onhaalbaar.

ne
door neodutchio - May 13, 2022 om 09:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Naast de aanschaf, hoe wilt u die auto betalen? Brandstof, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, enz.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2022 om 11:53
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U gaat weer off-topic......

ju
door juliomariner May 13, 2022 om 16:36
1311 Antwoorden / 2 Vragen

de pot verwijt de ketel .........

Ja
door Jan Netten May 13, 2022 om 17:30
9 Antwoorden / Vragen

Neo heeft gewoon gelijk. En studentje wat luxe wil leven en niet eens een bijbaantje heeft om dat te faciliteren is gewoon een sneuneus wiens toekomst al bepaald niet rooskleurig is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2022 om 17:41
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Catklein,

U geeft een ongenuanceerde opmerking.

Misschien heeft TS een autootje geërfd van oma?......

ne
door neodutchio May 13, 2022 om 18:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

TS wil een auto kopen, niet erven. En een beetje auto kost tussen de €100 en €250 per maand aan verzekering, wegenbelasting en onderhoud. TS woont nog thuis dus zal weinig kosten hebben, maar een ziektekostenverzekering is een verplichting. Toch ook een €100 per maand met reservering voor het eigen risico. Een telefoon zal TS ook hebben, kleren moeten er ook komen en om uit te kunnen gaan zal er toch echt brandstof in de auto moeten.
En met een maandinkomen van max €460 gaat dat behoorlijk krap worden.

Gr
door Grunn1 May 13, 2022 om 19:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En jij weet blijkbaar dat ts dat allemaal zelf moet betalen.

kan je voor mij een staatslot kopen als je alles al weet

Ja
door Jan Netten May 13, 2022 om 19:09
9 Antwoorden / Vragen

@ GA, u spoort niet, bent al jaren een trol met uw "beroemde vragen" Misschen eens naar de dagbesteding gaan?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2022 om 20:02
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Catklein,

U bent pas actief op dit forum sinds 26 april 2022....

Of heeft u al mijn vragen en antwoorden teruggelezen?......

Ja
door Jan Netten May 14, 2022 om 15:57
9 Antwoorden / Vragen

GA, bijster slim bent u niet, iedereen kan dit forum de vragen én alle reacties lezen lezen, ook als je geen lid bent. Dus die kul van u lees ik al net zo lang mee als u het plaatst.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 13, 2022 om 11:58
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte ABB,

Het is voordeliger voor u om een extra autootje te kopen voor uw ouders en die af en toe leent....... ;<))

Thecla58
door Thecla58 May 13, 2022 om 12:02
843 Antwoorden / 3 Vragen

@GA

Dan nog blijft de vraag hoe TS de auto verder bekostigd. Kan me niet voorstellen dat zijn ouders de overigen kosten zoals genoemd door @Neodutchio (die van onterecht commentaar voorziet) en @Heremietkreeft.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2022 om 12:38
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thecla58,

Ik vermoed ook, dat de ouders van TS de rest van de autokosten betalen.....

Gr
door Grunn1 May 13, 2022 om 16:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

GA je gaat weer eens off topic

Ja
door Jan Netten May 13, 2022 om 17:31
9 Antwoorden / Vragen

GA, jij bent echt compleet gestoord, trol.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2022 om 17:39
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Catklein,

Kunt u uw reactie ook onderbouwen?

mahadma
door mahadma - May 13, 2022 om 12:23
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Één klein (en gratis) adviesje, een auto kopen is 1 ding, een auto rijden kost wegenbelasting, verzekering, onderhoud (apk) en vooral brandstof (a € 2,10) per 10 tot 15 km, dus ga eerst effe rekenen wat je na de aankoop per maand beschikbaar hebt voor deze genoemde punten. Anders ga je diep de boot in........... en dan vergeet ik nog parkeren als dat betaald is .........

Gr
door Grunn1 - May 13, 2022 om 16:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het bezit van een auto heeft geen gevolgen voor je studiefinanciering.

De rest van de gegeven antwoorden over hoe je iets wil betalen of wat de kosten zijn is niet relevant aangezien dat niks met je vraag te maken heeft.

Ja
door Jan Netten May 13, 2022 om 17:33
9 Antwoorden / Vragen

Ja ja, totdat hij in de schuldsanering komt en de belastingbetaler er weer voor op mag draaien. Als een knaapje van die leeftijd al zo begint weet jij ook wel hoe dat verder gaat.  Die generatie van dat kaliber heeft al niet door hoe het werkt in het leven, de ouders van dat spul wat zo denkt blijkbaar ook niet, die zijn vast net zo, voer het dan ook niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2022 om 17:56
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Catklein,

U bent wel erg bevooroordeeld.....

Misschien heeft TS een leuk bedrag geërfd.......?

ne
door neodutchio May 13, 2022 om 18:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ook al zal TS geerft hebben, waarschuwen mag best en is niet verboden. Het is ook niet aan anderen om te oordelen of iets terecht of onterecht is. €460,- is zeer weinig en wellicht ziet TS zaken over het hoofd.

Gr
door Grunn1 May 13, 2022 om 19:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Allemaal aannames waar je niks vanaf weet. Geef antwoord op de vraag en speculeer thuis met aandelen ofzo.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 13, 2022 om 20:34
2010 Antwoorden / Vragen

Wel grappig dat je je zorgen maakt of dat gevolg heeft voor je stufi maar niet of je stufi wel voldoende is om een auto op de weg te houden.

sira
door sira - May 14, 2022 om 08:53
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben het met een heleboel mensen hier eens, ook al wordt het als off topic aangeduid, houdt u ook wel rekening met de overge kosten die een eigen auto met zich meebrengen?
U bent een beginnend bestuurder, dus hogere verzekeringspremie, de wegenbelasting, de hoge benzineprijs en inderdaad ook de onderhoudskosten.

rj
door rjw - May 14, 2022 om 18:04
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Waar ga je je opleiding van betalen als je die auto hebt? Ga je bijlenen?