In
door Ina Limburg Feb 25, 2020 om 13:21
Auto & vervoer

Valse rekening uit leeuwarden

Wij hebben een rekening ontvangen uit Leeuwarden op 07-10-2019 van  65,50 euro
Het gaat om een parkeerbon op de Willemskade
Ons kenteken klopt
Maar we zijn nog nooit in Leeuwarden geweest
En het tijdstip 20.37. We rijden savonds geen auto.

Nu een nieuwe aanmaning verhoogd tot  72,50 euro.

Wat moeten we hiermee doen.

Help ons Met vriendelijke groet Fam Limburg   Werkendam

9014 23 Rapporteer

redfloor
door redfloor - Feb 25, 2020 om 13:28
166 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt mij een foutieve rekening (geen valse rekening). Als u niet op de eerste rekening heeft gereageerd is het logisch dat u nu een aanmaning krijgt. Bent u al in bezwaar gegaan? Heeft u een foto als bewijs opgevraagd? Dat lijken mij twee logische stappen...

tdmduc
door tdmduc Feb 25, 2020 om 13:34
703 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor, kentekenplaten zijn gekopieerd door criminelen.

Gebeurt aan de lopende band. Had een kennis van me ook.

redfloor
door redfloor Feb 25, 2020 om 13:39
166 Antwoorden / 21 Vragen

Of gewoon een tikfoutje in het kenteken bij de opname. Kom je achter door de foto op te vragen;).

jo
door jorisw Feb 25, 2020 om 18:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@TDMDUC: knap dat je zo stellig kunt beweren hoe het is gegaan. Je zou bijna denken dat je er bij betrokken bent.

ju
door juliomariner - Feb 25, 2020 om 13:28
1311 Antwoorden / 2 Vragen

De "rekening"  is niet vals. U moet protest aantekenen ( achter op de beschikking staat hoe dit moet. Waarschijnlijk rijd er iemand met valse kentekenplaten van uw kenteken rond.

redfloor
door redfloor Feb 25, 2020 om 13:34
166 Antwoorden / 21 Vragen

Of een tikfoutje bij het opnemen van de boete... Kan natuurlijk ook!

tdmduc
door tdmduc - Feb 25, 2020 om 13:32
703 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt er op dat uw kentekenplaten zijn gekopieerd door boefjes.

Succes bij de Politie.

me
door mein33 - Feb 25, 2020 om 13:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR INA LIMBURG 25 FEB. 2020 OM 13:21
AUTO & VERVOER Wij hebben een rekening ontvangen uit Leeuwarden op 07-10-2019 van  65,50 euro Het gaat om een parkeerbon

@INA,

Als dit volgens u niet mogelijk is, neem dan eerst ter verificatie contact op met de instantie die de parkeerbon heeft uitgeschreven.
Controleer eerst of de adres en telefoonnummer gegevens die op de bon staan dezelfde zijn als die u op de site van de betreffende Gemeente heeft kunnen vinden.
Welke automerk en eventueel het type wordt er vermeld en komen die overeen met die van uw auto ?

panter22
door panter22 - Feb 25, 2020 om 14:09
6599 Antwoorden / Vragen

Gisteren Radar gezien?
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/gemeente-amsterdam-schrijft-onterechte-parkeerboetes-uit-radar-checkt/
Om bezwaar te maken ben je al veel te laat. Nooit niets doen. De boete, ook al is hij onterecht, verdwijnt niet vanzelf. Neem contact op met de gemeente of het CJIB
https://www.leeuwarden.nl/nl/gemeentelijke-belastingen/parkeerboete-naheffingsaanslag

Ka
door Kassagebruiker - Feb 25, 2020 om 15:13
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ga in bezwaar en vraag de foto op die genomen moet zijn. Er is of een gecopieerd kenteken (met een andere kleur/merk/type) of een type fout gemaakt. In elk geval wel reageren/bezwaar maken. Anders wordt het een trein die niet meer te stoppen is met veel kosten.

justmeagain
door justmeagain Feb 25, 2020 om 23:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

@kassagebruiker. Vaak zijn criminelen wel zo slim om hetzelfde type en kleur auto te gebruiken. Dat valt veel minder op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2020 om 15:34
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk in iets andere woorden deels herhaald wat al is gemeld: Is de bon uitgesvchreven door een Handhavingsmedwerker van de Gemeente Leeuwarden, dan kunt u daar (oo) bezwaar maken. Als u echter de aanmaningen krijgt van het CJIB dan is het allereerst zaak om na te gaan of die nota wel echt van het CJIB afkomstig is! Het CJIB waarschuwt zelf dat er sprake kan zijn van valse nota's. Indien de rekening werkelijk van het CJIB afkomstig is is het absoluut zaak om bezwaar te maken op de wijze die dan door het CJIB zelf is aangegeven en ook om een foto op te vragen. Van dit soort overtredingen wordt altijd als het door politie of BOA is opgemaakt een foto genomen als bewijsdat dan wordt benut door hen. U kunt dan nagaan of het inderdaad uw auto is die op de foto staat hetgeen dus een andere kan zijn met vals kenteken.

Dus nu eerst meteen het CJIB opbellen: Kijk hier welk telefoonummer u het beste kunt benutten (betaalverzoek, verkeersboete) https://www.cjib.nl/telefoonnummers

Het kan dus inderdaad een valse rekening zijn afkomstig van lieden die uw portemonnaie lichter willen maken of er is sprake van een andere auto dat dan uit de foto is af te leiden als bewijs voor u.

he
door henkie.penkie Feb 26, 2020 om 13:24
148 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt dit zelf ook controleren bij het CJIB namelijk door in te loggen met je DIGID-code . Je kunt dan ook meestal de foto met het duidelijke kenteken van en met je auto zien of het om jullie auto gaat, is hier niets bekend dan willen ze jullie eventjes oplichten verder kijk eens of het bankrekeningnummer daadwerkelijk van het CJIB is. Als je deze incasso via je mailadres gestuurd hebt gekregen dan is deze ZO WIE VALS. Het CJIB zal nooit hiervoor een mail sturen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 26, 2020 om 13:31
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@HENKIE.PENKIE, waarom geeft u dit als reactie op mijn opmerking? Het is beter omdat als 'eigen' reactie te doen en dus niet zoals nu onder mijn reactie.Uw reactie is, als ik het goed lees, ook geen reactie op mijn reactie maar rechtstreeks bedoelt voor dee vraagsteller. Ik zie dat u dat ook deed maar dan niet met de inhoud die ik lees onder mijn reactie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2020 om 15:52
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vergat zojuist de link naar de echte CJIB telefoonummers te geven. Bij deze dan ook nog hier: https://www.cjib.nl/telefoonnummers

Th
door Theawaalen - Feb 25, 2020 om 17:04
113 Antwoorden / 5 Vragen

Op de bekeuring staat ook een nummer en daar kun je bij het CJIB inloggen om de foto te bekijken.

sw
door swat1500 - Feb 25, 2020 om 18:02
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt tegen een boete in de regel bezwaar instellen. Afhankelijk van het soort boete gelden specifieke termijnen.
Dat u een aanmaning hebt gekregen zal zeer waarschijnlijk betekenen dat de bezwaartermijn is verstreken.
Betreft het een bestuurlijke boete of een (parkeer)belasting dan zijn die bezwaar termijnen zeer strict en te laat is dan ook echt te laat ook al zou de boete onjuist zijn.
Kortom wat voor soort boete heeft u gekregen (staat op de girokaart) en tot wanneer had u de tijd om bezwaar te maken.

Ka
door Kassagebruiker Feb 25, 2020 om 19:31
683 Antwoorden / 5 Vragen

Er moet dan wel een girokaart bij zitten.

sw
door swat1500 Feb 26, 2020 om 01:23
3763 Antwoorden / 0 Vragen

is inderdaad steeds zeldzamer.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2020 om 08:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom heeft u dit maanden laten sloffen zonder enige actie erop te nemen? Is de rekening wel "vals" en eerder niet terecht aan u gezonden?

Heeft u een foto van de auto op genoemde dag en tijdstip nabij uw huis?

Kijk eens hier:
https://www.leeuwarden.nl/nl/bezwaarschrift-indienen

1paul
door 1paul - Feb 26, 2020 om 10:59
3101 Antwoorden / 0 Vragen

bezwaar aantekenen en betalen wel eerst bellen uiteraard om fraude te voorkomen...

auto niet gebruikt door een ander toevallig???

Bromsax
door Bromsax - Feb 26, 2020 om 11:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Even een vraag zo tussendoor: Toevallig zit ook het CJIB in Leeuwarden, ben je niet ergens anders op de bon gesligerd en krijg je de boete via het Centraal Justitieel Incasso Bureau uit Leeuwarden?

panter22
door panter22 Feb 26, 2020 om 11:20
6599 Antwoorden / Vragen

Adres CJIB:

Tesselschadestraat 558913HALeeuwarden

sira
door sira Feb 27, 2020 om 14:27
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Even een vraag zo tussendoor: Toevallig zit ook het CJIB in Leeuwarden, ben je niet ergens anders op de bon gesligerd en krijg je de boete via het Centraal Justitieel Incasso Bureau uit Leeuwarden?

Geen verkeerde opmerking.
Het zou zo kunnen zijn dat de TS vanuit Werkendam wel op de Willemskade in Rotterdam is geweest.

ma
door mariet54 - Feb 26, 2020 om 12:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jaren gelden hetzelfde meegemaakt. Gebeld met ??? Bleek het nummer op een totaal andere (merk en kleur) auto te zitten. Nooit meer iets vernomen over de bekeuring.

mo
door mof - Feb 26, 2020 om 13:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In beroep aan. En zorgen dat u kunt aantonen dat het niet uw auto was die fout geparkeerd stond. Anders herft u pech.

he
door henkie.penkie - Feb 26, 2020 om 13:11
148 Antwoorden / 0 Vragen

Wat veel mensen niet weten is dat je dit zelf met je digid code kunt controleren op de site van justieel incasso bureau hoe en waar precies. Als je niet kunt bewijzen (hard-maken) heet dit in juridische termen dan zul je er weinig persoonlijk iets tegen kunnen doen.. Advies, probeer het eens of vraag eens advies bij het Meerts juridisch kantoor in Beegden Limburg die is vakkundig op dit gebied.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 26, 2020 om 13:34
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@INALIMBURG, kunt u al iets melden over 'de stand/gang' van zaken?

gerbera
door gerbera Feb 29, 2020 om 15:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

optimist;-))

ka
door kassa2551 - Feb 26, 2020 om 14:54
21 Antwoorden / Vragen

Weet U zeker dat het geen nep rekening is met een rekeningnummer ergens in Litouwen.
wij krijgen tegenwoordig ook " aanmaningen " via de mail. Allemaal spam.

fr
door fredhannie - Feb 26, 2020 om 15:05
19 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf jaren geleden meegemaakt met bekeuringen (te hard en door rood op hetzelfde moment) uit Amsterdam op ons kenteken en type auto terwijl we nooit in Amsterdam komen en al zeker niet met de auto. Helaas niet gefotografeerd want dan konden we het bewijzen aan de hand van kenmerken van de auto en volgens de politie van onze woonplaats zou het bewijs een harde dobber worden want je moet nl. bewijzen dat jouw voertuig daar niet was (er kan immers een ander in gereden hebben bv. een familielid). Realiseerde me al snel maar wel wat later het verband, nl. dat we een aantal maanden eerder een inbraak hadden gehad en dat er een portefeuille met o.a. een kopie kentekenbewijs was gestolen en hiervan hadden we de aangifte...bingo! Direct gaan bellen met Amsterdam en het nummer van de agent (in opleiding) weten los te peuteren, dat laatste vonden ze niet zo fijn maar niet mijn probleem. Ook had hadden we getuigen (nl. buren van onze winkel) die konden bevestigen dat de voor ons drukke dag voor kerst (feiten waren gepleegd op 24 dec.),  wij in en ons voertuig voor de winkel van ons stond in onze woonplaats. Brief op poten dat er puur op kenteken is verbaliseerd (geen foto's of staandehouding) want dan hadden ze het direct kunnen ontdekken aan de hand van valse autopapieren of de kopie en dan was het direct duidelijk geweest en wij dan slachtoffers zouden zijn van criminelen en dat dit toch de bedoeling niet kan zijn. Men stelt nl. in eerste instantie dat de agenten altijd samen zijn en altijd gelijk hebben tenzij...Eind goed al goed gelukkig. Je hebt dus veel bewijsmateriaal nodig en ik wil niemand bang maken maar die criminelen, want dat zijn het, gaan gewoon verder met boetes maken op jouw naam en mogelijk zal dit de laatste niet zijn. Hiervoor waren wij ook al direct gewaarschuwd door de politie in onze woonplaats.

aurora1
door aurora1 Feb 28, 2020 om 17:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou een boek erover schrijven.

jo
door jorisw Feb 29, 2020 om 15:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wordt dan wel een heel slecht boek met deze schrijfstijl.

tijger1
door tijger1 Feb 29, 2020 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wel een boek op poten. :-))

gerbera
door gerbera - Feb 29, 2020 om 15:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

te hard en door rood op hetzelfde moment

@fredhannie,
Dat laatste zou ik mij kunnen voorstellen dat dit is waargenomen maar het eerste, moet die agent toch wel een heel goede inschatting kunnen maken. En dat u het nummer (welk?) van de agent in opleiding heeft gehad, die overigens geen nummer zoals vroeger hebben maar gewoon bij naam genoemd worden, geloof ik geen barst van,  Dit kan en mag niet en zo'n zaak wordt, bij onduidelijkheid, intern besproken met betreffende agent(en). Er is altijd een beëdigde mentor bij die uiteindelijk verantwoordelijk is voor het handelen van de aspirant, want zo heet een agent in opleiding. Ook vreemd dat u zich pas later herinnerde dat o.a. het kenteken gestolen was, heeft toch wel wat voeten in aarde gehad alvorens u nieuwe kentekenplaten kon laten maken. Zo u er een boek over wilt schrijven, zoals @aurora1 voorsteld, er zijn al zoveel sprookjesboeken dus doe maar niet.

di
door digioma - Feb 29, 2020 om 16:24
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ooit iets dergelijks gehad. We kregen bekeuring na bekeuring omdat we met onze caravan veel te hard reden. Bizar, want onze caravan was ofwel (met ons erin) op een camping in Frankrijk of wel hier in Nederland in een bewaakte en overdekte stalling. Soms wel 2 bekeuringen in één week of eentje dat we 1e Kerstdag om 05.10 uur ergens in Twente reden. Na elke bekeuring steeds keurig eerst bij het bureau gevraagd naar een foto... werd prima geleverd al waren ze soms wat donker, een brief gestuurd naar Leeuwarden. Het waren trouwens steeds verschillende plaatsen in Nederland. Altijd keurig te woord gestaan door de mensen die ik belde. We hadden al een grote ordner vol met brieven etc.; heeft ons kapitalen aan porto gekost. Uiteindelijk zagen we op een wel heel goed genomen foto een aanhanger achter een vrachtauto waarop net een Poolse tekst te lezen was én die ons kenteken voerde. Bingo... bureau in Brabent gebeld en de politie daar heeft geduldig gewacht totdat de wagen na een paar dagen weer terug kwam bij een bedrijf. Ze hebben direct contact met ons opgenomen. Wat er verder gebeurd is weet ik niet maar nooit meer die aanmaningen ontvangen. Hulde voor de Brabantse politie. Buiten de portokosten en wat telefoonkosten heb ik nooit een bekeuring betaald omdat ik steeds bijtijds kon bewijzen dat onze caravan niet op genoemde plaatsen is geweest.

Ik zou dus zo snel mogelijk contact opnemen met Leeuwarden; je voorkomt dan een hoop gedoe.

Donuts
door Donuts - Feb 29, 2020 om 16:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nou, Ina nu wordt u op uw verzoek geholpen, bent u in geen velden of wegen te bekennen.