ha
door hansenkarinv Apr 18, 2009 om 09:21
Auto & vervoer

Veel problemen Volkswagen T5 2005 128 kw

Wij hebben een VW T5 128 kw van 01-2005 met nu 142.000 km. Auto valt sinds een jaar af en toe in de noodloop (turbo over en onderdruk) Verder de waterpomp is stuk gegaan in Duitsland tijdens een vakantie. Nu sinds 2 weken de automatische versnellingsbak stuk. Moet een revisie hebben. Ook gaat de ruitenwisser voor en achter aan en-of juist niet uit wanneer ze dat zelf willen.


Als je het forum van VW T5 (www.weetjewel.com) leest blijken deze problemen bij een T5 2004 en 2005 te horen en is er op model 2006 een modificatie geweest.


VW Pon Heron en Marin Schilder willen niets doen omdat het voertuig niet door hun geleverd is en onderhouden is. Buiten de garantie valt en coulance niet mogelijk is.


Aangegeven dat er een consumentenbescherming bestaat en dat het geleverde produckt een langere levensduur verwachting heeft maar men wil niets doen. Nu ben ik genoodzaakt om mijn knip te trekken en ongeveer 7500 € op te hoesten voor een reparatie.


Wat kan ik verder doen, ant volgens mij spreken we hier over een ondeugdelijk produckt.

29836 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

grindweg
door grindweg - Apr 18, 2009 om 19:11
2308 Antwoorden / 28 Vragen
0

nee de waterpompen sneuvelen al van af 70000km.dus bij u heeft het al langer geduurd. het is een slijtage artikel. die modificatie slaat niet op de waterpomp of aan drijving. bij ongeveer 170000km moet ook de aandrijving van de airco pomp en dynamo vervangen worden een duur klusje. automaten gaan allemaal stuk. van elk merk auto. als u een zware kar trekt en er hangt 2ton achter dat vind een bak waar 174 pk achter hangt echt hard werken.dan kan een extra koeler de levens duur van de bak verlangen. maar kapot gaat hij echt wel . als er wel iets te verhalen was moet u bij de leverancier van de auto zijn. dus die auto berijven hebben gelijk .ook als u dit voorlegt bij de bovag geeschillen comissie gaat u nat. en ten leste een technisch iets gaat geen leven lang mee.

sandra1983
door sandra1983 - Dec 10, 2013 om 18:22
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hier Sandra met een reactie over onze vw transporter 128KW 10-2008 altijd dealer onderhouden !!!
toen de bus 4 jaar en 3 maanden oud was moesten we weggetakeld worden uit de stad omdat een pompverstuiver kapot was gegaan, Dit schijnt NORMAAL te zijn bij dit type bus ! De km stand was toen 121.000 km. Op onze vraag of de andere pompverstuivers binnenkort ook stuk zouden kunnen gaan kregen we van de werkplaatschef zonder enige schroom te horen dat dit zeker wel zou kunnen.
Het was een kwaal bij dit type motor. garantie kregen we niet want dat was maar tot 4 jaar, ook als het fabrieksfouten zijn . Ruim 1200 euro armer vertrokken we weer uit de garage betaald voor EEN pompverstuiver. Op 130.000 km ging onze bus s morgens steeds slechter aanslaan , weer naar de garage, en weer BINGO ! Er moest een nieuwe cijlinderkop op , wat blijkt, de stalen pompverstuivers trillen in de aluminum kop de gaten waar ze inzitten ovaal. Ook een kwaal bij dit type motor. En dan komt er lucht in het sijsteem .De werkplaatschef vertelde eerlijk dat de enige goede oplossing was een cijlinderkop met stalen bussen erin, dan kon het niet meer gebeuren. Als je weer een orginele cijlinderkop zou nemen zou je 130.000 km later weer hetzelfde hebben. Dus een Kwaal weer ! Wij gekozen voor een cijlinderkop met stalen bussen, kosten; 4200 euro ! Maar omdat we wisten dat de pompverstuivers, er zaten er nog 4 oude in van 1200 euro per stuk, ieder moment het ook zouden kunnen begeven de bus als een speer weggedaan, Wat een rampenbus en de dealer staat erbij te lachen. Nee volkswagen daar zijn we helemaal van genezen, NOOIT MEER !

Wij waren ruim 5000 euro armer aan reparatie's waar we nix aan konden doen omdat het kwalen zeg fabrieksfouten zijn van de fabriek, en de dealer zowel als de fabriek laten je letterlijk in de stront zakken. NOOIT meer een VW !!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer