Ka
door Karel2019 Aug 3, 2019 om 17:34
Auto & vervoer

Verkeers boete

Ik ben Dom geweest ik ree ruim 4 maanden geleden  op een weg waar je 80 mag 115 super dom Ben staande gehouden boete zou via om lopen nu ruim 4 maanden Verder niks gehoord Is dit gebruikelijk dat het zo lang duurt ruim 4 maanden

8390 12 Rapporteer

pe
door peentjes - Aug 3, 2019 om 17:42
421 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal zes weken. Misschien het Centraal justitie incassoburo eens bellen of er iets genoteerd staat?

Ka
door Karel2019 Aug 9, 2019 om 17:30
1 Antwoorden / 3 Vragen

Heb van middag cjib
Gebeld stond niks Open  was niet gebruikelijk maar af handeling
Kan soms lang duren

heb ook cvom
Gebeld  daar was niks bekend
Over mijn zaak die vinden het lang duren
Dus afwachten

panter22
door panter22 - Aug 3, 2019 om 17:47
6599 Antwoorden / Vragen

Gaat het om een lichte verkeersovertreding? Deze worden meestal binnen vier maanden verstuurd. Gaat het om een gehuurd voertuig, dan kan het acht maanden duren.

In sommige gevallen duurt het langer. Bijvoorbeeld als u tussentijds bent verhuisd. Het duurt dan langer omdat de juiste gegevens moeten worden achterhaald.

Voor andere boetes dan lichte verkeersovertredingen gelden deze termijnen niet.
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/vraag-antwoord/virtuele-map/boetes-beschikkingen-0/

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2019 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, dat is niet gebruikelijk.
Ter info: https://www.cjib.nl/overzicht-openstaande-zaken

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2019 om 17:47
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk heeft u geluk dat de melding van deze overtreding niet is doorgekomen. Ik zou in uw geval dus even niets doen en maar afwachten of er nog een brief komt van het CJIB.

Ka
door Karel2019 - Aug 3, 2019 om 18:38
1 Antwoorden / 3 Vragen

De boete Zou via oficier justitie gaan
Om dat het meer als 30 te hard was

jantje7
door jantje7 - Aug 3, 2019 om 19:31
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Juist op het moment dat u denkt, die komt niet meer, val hij op je deurmat......

Ka
door Karel2019 Aug 3, 2019 om 20:55
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind lang duren ruim 4 maanden  geleden  is het gebeurd eind maart

Th
door Thijs124 - Aug 3, 2019 om 20:13
289 Antwoorden / Vragen

Dat komt wel. Begin maar te sparen. Reken maar op minimaal € 330.

Ka
door Karel2019 Aug 3, 2019 om 20:55
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind lang duren ruim 4 maanden
Eind maart is het gebeurd

Th
door Thijs124 Aug 3, 2019 om 21:24
289 Antwoorden / Vragen

Juist omdat het meer dan dertig te hard is duurt het zo lang. Anders wordt gewoon het bedrag ingevuld. Nu moet hij er naar kijken en een beslissing nemen. Met volledige vrijheid. Dus kan ook veel meer zijn.

tenormin
door tenormin Aug 4, 2019 om 00:04
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Gaat eerst naar de Officier van Justitie (kijk maar naar Wegmisbruikers); kan lang duren, dus maakt u zich niet blij  met het idee dat men u vergeet. U weet "de ambetelijke molens draaien traag", helaas, ze draaien wel. Veel te traag, trouwens, volgens de Nationale Ombudsman.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2019 om 00:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch fijn dat het lang duurt? Hebt u meer tijd om te sparen. U wordt echt niet vergeten.

sw
door swat1500 - Aug 4, 2019 om 00:23
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Als de zaak via de officier van justitie gaat kan het inderdaad een tijdje duren.

ro
door ron503 - Aug 4, 2019 om 08:38
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat uw overtreding vergeten is omdat het proces verbaal digitaal naar het OM wordt gestuurt. De officier van jusitie kijkt behalve de snelheidsovertreding ook naar het gevaar die het rijden met zo'n hoge snelheid op kan leveren, ook wordt gekeken of u eerder verkeersovertredingen hebt begaan. Aan de hand van de ernst van de overtreding en het verleden wordt het boete bedrag vast gesteld en zou binnen 4 maanden toch wel afgehandeld moeten zijn omdat e.e.a. administratief afgehandeld wordt. Het kan ook zijn dat de officier van justitie van mening is dat de rechter zich over de overtreding mag buigen en u ter zijner tijd een uitnodiging krijgt om bij de rechter te verschijnen of het door de rechter bepaalde boetebedrag te voldoen. Als het laatste het geval is kan er een vertraging van maanden zijn omdat de zitting eerst ingepland dient worden en u ruim voor de zittingsdatum een uitnodiging krijgt.

Ka
door Karel2019 Aug 4, 2019 om 12:30
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dank Voor mailtje
Dit is eerste keer dat
Ik boete via om zou krijgen
Nooit eerder boete gehad via om

ekiem
door ekiem - Aug 4, 2019 om 19:21
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

https://www.cjib.nl/  Als je met je  op deze link klikt en met je Digid inlogd kan kun je hier eventuele openstaande boetes nakijken. Je kunt direct inzien of er een boete staat en deze ,als je wilt , meteen betalen.

De boete krijg je ook thuis gestuurd met daarin een uiterste betaal termijn.

Ekiem