ma
door marjajch Nov 28, 2011 om 20:53
Auto & vervoer

Verkopen scootmobiel

Op 5 maart 2011 heeft mijn schoonmoeder bij Practicomfort in Katwijk aan Zee een tweedehands opvouwbare scootmobiel, merk Mobigo model F7 gekocht. Zij heeft hier toen € 800,= voor betaald.
De scootmobiel is op 12 april 2011 bij haar afgeleverd. Zij heeft er toen driemaal op gereden, waarna zij op 25 maart 2011 is opgenomen in het ziekenhuis. Op 3 april 2011 is zij in het ziekenhuis overleden.
De eerste keer dat zij op de scootmobiel reed, haperde de scootmobiel constant, Daarom is de accu vervangen.
Nu wij bijna alles afgerond hebben, zijn we naar Practicomfort gegaan om te vragen of zij de scootmobiel terug willen kopen. Zij verkopen immers ook gebruikte scootmobielen.
De eerste keer dat wij kwamen was op zaterdag, we hadden de scootmobiel in de auto. Maar die verkoper kon ons niet helpen. De collega die daar over gaat, werkt alleen op een doordeweekse dag.
Dus wij een paar weken later op vrijdag weer terug naar Practicomfort. Ze konden ons toen wederom niet helpen. We moesten maar foto's maken en dan een mail sturen om te vragen of zij de scootmobiel terug wilden kopen.
Dus wij dat gedaan.
Kregen we een mail terug, met het bod van € 150,=.
Wij zijn van mening dat dit schandalig laag is. Zelfs een auto zakt in 8 maanden tijd niet 80% in waarde. We gaan hier dus niet mee akkoord. Maar ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn die deze ervaring hebben met Practicomfort? En wat hebben zij gedaan? Mag dit ook zomaar?

8785 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 28, 2011 om 21:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zou dat niet mogen? Ze zijn toch niet verplicht iets van u terug te kopen?

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 28, 2011 om 21:16
1961 Antwoorden / 1 Vragen

12 April moet ws zijn 12 Maart.

En ja waarom zouden zij niet zelf mogen bepalen wat zij voor de scootmobiel willen geven?

abarth
door abarth - Nov 28, 2011 om 21:55
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb geen ervaring met prakticomfort.
Ze zijn zoals eerder gemeld niet verplicht om de scootmobiel terug te kopen.
Ik zou u adviseren om deze via marktplaats te verkopen.

zwemmer
door zwemmer - Nov 28, 2011 om 22:01
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Tja, 150 euro is niet veel, maar hoe dan ook het vervoersmiddel is nu derdehands en het is aan de winkel om nu te bepalen wat zij er nog voor over hebben. Marktplaats is geen slecht idee.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 23:50
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Men heeft het hier wel over dat dit mag en waarom ze dit of dat, maar ik lees nergens dat er van reageerders ook maar enige empathie is over het feit dat de scootmobiel door die zeer nare omstandigheden zo goed als niet gebruikt is geweest en dat die firma Practicomfort best enig mededogen had kunnen tonen. Ik vind het niet netjes, maar ja, daar is marjajch niet mee geholpen.

su
door susannef - Nov 28, 2011 om 23:55
303 Antwoorden / 9 Vragen

Is het misschien een idee om de scootmobiel op Marktplaats oid te verkopen? Gezien de nieuwwaarde denk ik dat je zeker meer moet kunnen krijgen dan het bod van Practicomfort.

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2011 om 00:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=susannef schreef op maandag 28 nov 2011, 23:55]Is het misschien een idee om de scootmobiel op Marktplaats oid te verkopen? Gezien de nieuwwaarde denk ik dat je zeker meer moet kunnen krijgen dan het bod van Practicomfort.

het was al een tweede hands scootmobiel en dus spreek je inderdaad-in zakentaal- derdehands. Maar eigenlijk is het nu tweedehands (mevrouw heeft hem zo goed als niet kunnen gebruiken, 3 x noem ik niets).

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2011 om 07:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 28 nov 2011, 23:50]Men heeft het hier wel over dat dit mag en waarom ze dit of dat, maar ik lees nergens dat er van reageerders ook maar enige empathie is over het feit dat de scootmobiel door die zeer nare omstandigheden zo goed als niet gebruikt is geweest en dat die firma Practicomfort best enig mededogen had kunnen tonen. Ik vind het niet netjes, maar ja, daar is marjajch niet mee geholpen. Sorry hoor, maar de vraag is "Mag dit ook zomaar?", daar krijgt MarjaCh een antwoord op. Verder is er het alternatief aangedragen om via Marktplaats iets te proberen.

zwemmer
door zwemmer - Nov 29, 2011 om 09:44
2638 Antwoorden / 35 Vragen

@tenormin. Je bent erg subjectief en niet zakelijk. De scootmobiel is derdehands. Hoevaak er gebruik van gemaakt is doet er niet toe voor de bepaling van de prijs, tenminste deze winkel heeft daar geen boodschap aan. Trouwens is het niet te controleren hoevaak het vervoersmiddel gebruikt is en de winkel gewoon zakelijk. Dat moet wel....

Zwemmer

inekel1953
door inekel1953 - Nov 29, 2011 om 10:55
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Marjajch,

Waarom zou je de scootmobiel "bijna gratis" aan die frima willen terug verkopen.

Je kunt het ook zelf te koop aanbieden, vooral de opvouwbare schootmobielen liggen in de smaak bij veel minder validen omdat ze ook in een auto vervoerd kunnen worden.

Zo zijn er vele internet verkoopadressen te vinden, ook kun je denken aan winkels in de buurt en hulpmiddelen winkels die geen bemiddeling in schootmobielen hebben maar wel andere hulpmiddelen verkopen. De kans is daar nog groter om deze te kunnen verkopen voor een redelijke prijs.

M.vr.gr.,
Ineke L

inekel1953
door inekel1953 - Nov 29, 2011 om 11:04
323 Antwoorden / 2 Vragen

Foutje, schootmobiel..moet natuurlijk scootmobiel zijn.

ma
door marjajch - Nov 29, 2011 om 18:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag heb ik een reactie gehad van Practicomfort. Zij hebben ons een leuk aanbod gedaan, waar wij op in zijn gegaan. Zo is het toch nog netjes afgehandeld.

inekel1953
door inekel1953 - Nov 29, 2011 om 18:48
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Marjajch,

Fijn dat het netjes wordt afgehandeld door de firma Practicomfort, en dat u er zelf een voldaan gevoel over hebt.

Bedankt voor het terug koppelen.

M.vr.gr.,
Ineke L.

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2011 om 19:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 29 nov 2011, 09:44]@tenormin. Je bent erg subjectief en niet zakelijk. De scootmobiel is derdehands. Hoevaak er gebruik van gemaakt is doet er niet toe voor de bepaling van de prijs, tenminste deze winkel heeft daar geen boodschap aan. Trouwens is het niet te controleren hoevaak het vervoersmiddel gebruikt is en de winkel gewoon zakelijk. Dat moet wel....

Zwemmer

Ik mag in uw ogen niet zakelijk zijn, maar ik ben toch erg blij dat marjajch
toch wel een leuk aanbod heeft gehad; iets wat ik bepleitte. Zakelijkheid en menselijkheid kunnen namelijk goed hand in hand gaan, dat was waar ik op hoopte.