se
door seahorse57 Dec 2, 2019 om 21:03
Auto & vervoer

Verzekeringsfraude

Ik vraag mij af waarom verzekeraars die omgekeerde fraude toepassen op claimanten en hun schadeclaims steeds de hand boven het hoofd gehouden wordt door Vara's Kassa. Ik ben helaas verkeersslachtoffer van meerdere verkeersongevallen waarbij ik voor de dommen onder ons opmerk dat ik 30 schadevrijejaren heb opgebouwd. Op 12 oktober jl. werd ik in een parkeergarage in Hellevoetsluis aangereden door een personenauto en liep daarbij een linker gekneusde enkel knie, heup en pols op! De bestuurder bracht mij naar het ziekenhuis en wachtte zelfs op mij. De volgende dag heeft de bestuurder het schadeformulier keurig ingevuld en zelfs het letsel op mijn in te vullen zijde van het schadeformulier ingevuld. Ondanks dat wij beiden het schadeformulier ondertekenden weigert Allianz tot op heden een voorschot te verstrekken. Ik ben niet verzekerd voor fysiotherapie en mijn medisch behandelaar heeft een verwijsbrief geschreven dat fysiotherapie medisch noodzakelijk is! Mijn vraag is dan ook waarom Vara's Kassa de omgekeerde fraude van verzekeraars alsmaar niet onderzoekt. En daarnaast gelijk verband houdend met deze zaken (letselschade) de claimregistraties van schadegevallen bij de Stichting CIS. Schadegevallen buiten je schuld tellen ondanks dat het niet mag wel degelijk mee! Vergeet er eens 1 op te geven en je bent de klos. Mijn vraag is ook of Vara's Kassa mijn dagboek wil volgen over de (letselschade)afhandeling bij Allianz en ook goed wil kijken naar de inbraak bij Allianz waar mijn persoonsgegevens zijn buitgemaakt en die van vele andere personen vanuit een Datalek ook daar horen wij niks over in de media. Ook hier wil Allianz met gesloten beurs onderuit komen terwijl iedereen aan wie Allianz een brief heeft gestuurd recht heeft op schadevergoeding! De Algemene Verordening Gegevensbescherming van de Autoriteit Persoonsgegevens is hier volkomen duidelijk over!  Dus twee schadeclaims bij Allianz maar er geen uitgekeerd krijgen! De laatste vraag: Ik vraag Vara's Kassa dan ook een oproep te doen over de brief die Allianz heeft gezonden aan iedereen waarvan de persoonsgegevens bij Allianz gestolen zijn! De brief in kwestie zend ik u toe. Zijn er personen met soortgelijke ervaringen??

2161 9 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Dec 2, 2019 om 21:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Seahorse,

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

Zo nee,dan zul je zelf de juridische hulp moeten betalen.:-(

aurora1
door aurora1 - Dec 2, 2019 om 21:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U gebruikt een zwaar woord voor een zware beschuldiging, dus ik zou maar eens de betekenis van dat woord opzoeken.
En u bent hier op het forum. Voor Kassa moet u naar beneden scrollen en tikken/klikken op Contact.
Ik zie nu dat u in 2013 ook al een dergelijk verhaal/dergelijke klacht hier op het forum geschreven heeft.
Heeft u sindsdien geen rechtsbijstandsverzekering genomen?

diumenge
door diumenge - Dec 2, 2019 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zet lekker de toon, succes ermee hè.

"... waarbij ik voor de dommen onder ons ..."

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2019 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wend u tot een letselschadebureau om uw zaak te behandelen. Kassa houdt niemand de hand boven het hoofd en op het forum bent u aan het verkeerde adres met uw klachten.

En wat heeft een datalek met letselschade van doen? Waarom zou u daar een geldelijke vergoeding voor moeten krijgen? Wilt u daar een slaatje uit slaan?

tenormin
door tenormin Dec 2, 2019 om 21:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat eerste statement: dat weet ik nog niet: het programma is niet onpartijdig.

tijger1
door tijger1 Dec 2, 2019 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus volgens u houdt Kassa verzekeraars de hand boven het hoofd? Sparte constatering.

tenormin
door tenormin Dec 2, 2019 om 22:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is geen aparte constatering. Ik let alleen op al de gemaakte fouten die deze rubriek in de loop der jaren, veel jaren, heeft gemaakt.

tijger1
door tijger1 Dec 2, 2019 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel bijzonder dat ik u daar dan nooit over heb gehoord.

gerbera
door gerbera - Dec 2, 2019 om 22:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig ben ik niet zo dom om te constateren dat dit bericht feitelijk voor de redaktie van "KASSA" is bedoeld. En daar is op deze site geheel onderaan een rubriek "SERVICE" voor met de keuze Contact. Klik daar op en er gaat een wereld voor u open want wij vrijwilligers van dit furom kunnen totaal niets met uw verhaal.

jo
door jorisw - Dec 2, 2019 om 23:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Begin een rechtzaak als je overtuigd bent van de fraude. Dat is effectiever dan proberen of een groepje programmamakers het willen oplossen voor je. Het is leuk als Kassa hier aandacht aan besteed maar hun mening heeft uiteindelijk geen enkele waarde. De uitspraak van een rechter wel.

panter22
door panter22 - Dec 3, 2019 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent in de parkeergarage aangereden door een automobilist en gevallen. Gelukkig alleen maar gekneusd, dus de schade valt mee.
Je moet naar de fysiotherapeut en je hebt geen geld om die te betalen, want je wilt een voorschot.
Misschien is het beter volgend jaar een aanvullende verzekering af te sluiten, kost nog geen 10 euro per maand en je hebt recht op minstens 7 behandelingen.
Of als je een laag inkomen hebt, een gemeentepakket zorgverzekering afsluiten. Daarin zit vaak een ruime vergoeding voor fysiotherapie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2019 om 09:39
16770 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een andere invalshoek: als u werkelijk overtuigd bent  dat er - al seder 2012 -  fraududleus wordt gehandelt, wat heeft u dan belet om daar strafrechtelijke aangifte van te doen?

En heeft u hier de Ombudsman van www.kifid.nl ook nog niet over benaderd? De Ombudsman van de Klachtencommissie Financiële Instellingen waar u ook uw klacht als geschil kunt laten behandelen.
Hoe dan ook, met uw vraag of de Kassa redactie 'handen boven het hoofd hou'kunnen wij helemaal niets als al gemeld. U kreeg daarvoor al een contact adres kassa@bnnvara.nl als directe herhaling/link.

me
door mein33 - Dec 3, 2019 om 11:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@seahorses57,DOOR SEAHORSE57 2 DEC. 2019
Ik ben helaas verkeersslachtoffer van meerdere verkeersongevallen waarbij ik voor de dommen onder ons opmerk dat ik 30 schadevrijejaren heb opgebouwd.

Op 12 oktober jl. werd ik in een parkeergarage in Hellevoetsluis aangereden

@seahorse57,

"Ben ik nou zo slim of benj jij nou zo dom" dit sitaat was het 'tweede' wat bij mij opkwam toen ik dit relaas las, het eerste wil ik liever maar niet benoemen. :-((

Alleen de "allerdomste" loopt tegen meedere ongevalletjes in korte tijd aan, of zijn het misschien gevalletjes van "domme" pech, laten we het daar dan maar op houden.
Alleen de "allerdomste" begrijpt niet dat bij een schade gevalletje, van nog geen twee maanden geleden, de verzekeraar niet zo snel tot het verstrekken een 'voorschot' zal overgaan, aangezien er eerst het nodige m.b.t. deze zaak moet worden onderzocht om te kunnen bepalen waar de "schulvraag" ligt.
Hier kan wel een jaar of nog langer over heen gaan, alvorens het tot een mogelijke (voorschot)uitkering komt.

Neem uw rechtsbijstandverzekeraar in de arm, of bent u daarvoor misschien ook al niet verzekerd !