inekel1953
door inekel1953 May 2, 2010 om 12:23
Auto & vervoer

Verzoek om uw advies cq hulp over V&D Hollandia fietsaccu

Er is op 1 oktober 2008 bij V&D te Almere een Hollandia -fiets met trapondersteuning gekocht, waar je met een opgeladen accu een afstand van 50 km kan fietsen. Toch is dat door lichamelijke beperkingen en omstandigheden wegens een zeer zware operatie heb ik niet tot die maximale afstand gefietst. Die ondersteuning heb ik wel nodig om te kunnen fietsen en kan absoluut (nog) niet zonder.

In augustus 2009 begon ik er goed mee te fietsen en fietste steeds meer een grotere afstand, tot wel 20 tot 25 km. Wel bijna 1 jaar later maar in feite nog nagenoeg nieuw was omdat hij zeer weinig gebuikt was. Tijdens de koudere maanden (bij vorst) is de accu altijd in huis ook om te worden opgeladen, het is algemeen bekend dat de schuur is te koud voor een accu. De afgelopen winter kon ik ook door de weersomstandigheden geen gebruik maken van mijn fiets.
Februari en begin maart 2010, waren er mooie dagen en ben ik meteen weer begonnen, de afstand wilde ik weer verhogen, kijken hoever ik kon, helaas kwam ik niet verder dan 22 km. Vele dagen ben ik het gaan uitproberen maar als er bv wind stond was het nog minder dan de 22 km.

Half maart 2010 ging ik met dit probleem naar V&D in de kop van Noord Holland, waar ik woon. Daar kreeg ik een telefoonnummer van het service bureau die over de fiets en de accu, met de mededeling met hen contact op te nemen over het probleem, er zit immers 2 jaar garantie op de accu. De dame was wel vriendelijk maar er gebeurde niet dat gene wat men had beloofd.
Er werd mij verteld dat mijn accu niets meer deed en dat ik een gereviseerde of nieuwe accu zou krijgen, afhankelijk wat er aan de hand was met mijn accu. Regelmatig gebeld zonder resultaat, uit eindelijk werd mij beloofd dat ik een nieuwe accu zou krijgen. Maar er was een wachttijd omdat er 39 mensen vanaf januari 2010 al wachten op een nieuwe accu, wegens het zelfde probleem “slechte accu”. Uiteindelijk heb ik afgelopen week woensdag 27 april de accu ontvangen.
De accu was leeg, zag er wat beschadigd uit, het tussenstuk past niet helemaal naadloos op het boven- en onder- gedeelte van de accu, daar waar het slot zit van de accu, is het licht beschadigd alsof men met een schroevendraaier of sleutel heeft zitten wrikken.

Eerst 24 uur onder de oplader en zaterdag 1 mei uit geprobeerd.
Een volle accu, banden goed opgepompt, prachtig windstil weer, geen bagage mee uitgezonderd mijn identiteitskaart, gladde geasfalteerde fietspaden, geen heuvels of hellingen. Kijken of mij is gegeven wat mij is beloofd een deugdelijke accu, helaas kwam ik niet verder dan 36 km i.p.v. van 50 km. een tijdje uitgerust en weer geprobeerd, dat ging dan voor 50 meter, wat daarna telkens nog minder werd. Dat de teller op 38 km stond, moest ik de verder naar huis lopen.

Wie kan mij advies geven hoe ik hiermee verder moet, ik wil toch graag genieten van het feit dat ik weer kan fietsen, al is dat met trapondersteuning of heb ik nu geen recht meer in deze?

Hoopvol kijk ik uit naar een reactie van u waar ik iets mee kan.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

5218 38 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ineke,

De capaciteit in kilometers van een e-fiets met trapondersteuning is sterk afhankelijk van een groot aantal factoren. O.a.:

1. welk type accu het betreft
2. gewicht van de berijder
3. bandenspanning
4. licht of zwaar lopen van de fiets
5. mate waarin trapondersteuning gewenst is
6. laadtoestand van de accu
7. ouderdom van de accu
8. (mis)behandeling van de accu door de gebruiker.
9. corrosie in de accu-motor contacten
10. breuk of bijna breuk in bedrading van accu naar motor, vooral bij voorwiel motor.
11. situatie van het terrein waar gereden wordt
12. windsnelheid
13. windrichting
Om maar wat in willekeurige volgorde te noemen.

Sommige typen accu's kunnen er slecht tegen dat ze geheel ontladen worden en weer anderen moeten juist ontladen worden. Sommige typen moeten per sé steeds vol geladen worden. Weer bij anderen maakt dat niet uit.
In je uitvoerige vraag lees ik niet om welk type accu het hier gaat.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor uw snelle reactie, Hardware ERror MAN.

De link van een gelijksoortige fiets, allen deze is voor heren
http://www.vd.nl/vendWebShop/producten/Reizen/Fietsen/Fietsen/Electrischefiets/20539187

Fiets is 26” wielen, aluminium frame, aluminium velgen met dubbele wand van roestvrij stalen spaken
1. Het betreft een aluminium Li-ion batterij, oplaadtijd 4-6 uur, Lader: 100V- 240V, max. snelheid: 25 km/h.
2. Mijn gewicht: normaal postuur en weeg 65 kg
3. bandenspanning, speciaal laten doen door een deskundig man van de garage.
4. licht of zwaar lopen van de fiets, De fiets heeft 6 versnellingen, wanneer je hem op één zet, trap je heel licht maar vraagt dat het maximale stroomgebruik van de accu. Ik heb de versnelling de eerste 25 km op 6 gehad, daarna op de 5e versnelling. Hij fiets dan middel zwaar omdat ik zelf op eigen kracht probeer mee te werken, zodat het minder van de accu vraagt.
5. mate waarin trapondersteuning gewenst is, is (nog) wel constant nodig, in de laagste versnelling.
6. laadtoestand van de accu, 4 – 6 uur
7. ouderdom van de accu, het betreft volgens het service kantoor Trade Care te Deventer een nieuwe accu.
8. (mis)behandeling van de accu door de gebruiker. Ik ben zeer zuinig op mijn spullen en vooral op deze fiets, daar ik voor mijn operatie15 jaar in een scootermobiel heb gezeten. U kunt dan wel nagaan hoe bijzonder deze fiets voor mij is, waar ik dan uiteraard zeer zorgvuldig mee omgaan.
9. corrosie in de accu-motor contacten. Er is geen roest, hij heeft immers alleen binnen gestaan. De motor: 36V/250W borstelloze DC motor met versnellingen
10. Geen of bijna breuk in de bedrading te ontdekken.
11. Ik reed op goede, vaak geasfalteerde fietspaden
12. windsnelheid, het was windstil
13. windrichting…. Ik heb bv ook geen licht gebruikt, wat anders ook stroom van de accu vraagt.

Ik hoop dat u hier iets mee kunt.

Ineke L

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een aanvulling op mijn schrijven over de accu.
Zoals ik de accu gegevens hierboven beschreef, behoren die bij de aluminium gekleurde accu die op de fiets zat zoals die destijds dd 1 oktober 2008 is gekocht.

Toch de zwarte gekleurde accu die ik nu 27 april 2010 heb ontvangen is het mij niet bekend wat dit voor accu is, er zaten verder geen gegevens bij dan enkel een gebruiksaanwijzing.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

inekel1953

Je hebt bij een defekte accu geen recht op een andere gebruikte accu, maar je hebt recht op een nieuwe accu en daarvoor moet je bij V&D zijn en niet bij de fabrikant/importeur. Met V&D heb je destijds een koopovereenkomst afgesloten en die dient dus de afwikkeling wegens een ondeugdelijk produkt af te handelen.

Advies: ga terug naar V&D en wijs ze daar op jouw wettelijke consumentenrecht.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag read, dank voor uw reactie,

Toch nog twee vragen, moet ik dan speciaal naar het filiaal van V&D in Almere waar de fiets is gekocht of mag dat ook bij het filiaal in mijn woonplaats?

En is uw tekst, zoals u het heeft beschreven voldoende om te zeggen of moet ik nog meer tekst en uitleg geven zoals bv wetsartikelen erbij halen, waar ik echt niet in thuis ben of een aanvulling geven?

Alvast dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read: in deze situatie is de accu (hoogstwaarschijnlijk) door verkeerd gebruik defect geraakt. Dat de fabrikant dan een vervangende accu aanbiedt is uit coullance, TS kan geen aanspraak maken voor een nieuwe accu.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

inekel1953

Ineke, ik leef met je mee, maar ook ik kan niet alle vragen beantwoorden. Ik denk dat je gewoon ook naar de vestiging in jouw woonplaats kunt gaan. Wijzen zij jouw claim daar af, dan moet je naar het verkooppunt gaan.

Hieronder zet ik nog wat stuf om le lezen, zodat je beslagen ten ijs komt bij de verkoper:

Wettelijke bescherming na afloop van de fabrieksgarantieperiode

Indien een produkt na 1-5-2003 gekocht is, heb je ook wettelijke bescherming als consument na afloop van de fabrieksgarantieperiode. Dit op basis van het levensduurprincipe. Hiervoor moet je aankloppen bij de VERKOPER en NIET bij de fabrikant. Wat de verkoper regelt met zijn voorschakel (de fabrikant) is zijn zaak, daar sta jij buiten. Stel dat de fabrikant (en alleen hij kan daar een uitspraak over doen) zegt dat de gemiddelde gebruiksduur (bij normaal gebruik) van deze accu 3 jaar is en de accu gaat na 2 jaar kapot, dan hoeft de koper geen vervangingskosten danwel reparatiekosten te betalen. Alle kosten zijn dan voor rekening van de verkoper. Let wel: met vervanging wordt hier bedoeld, dat het defekte produkt vervangen wordt door een gelijkwaardig nieuw produkt.

Voorgaande is gebaseerd op:

BW7 boek 7 consumentenkoop:

http://www.st-ab.nl/wetten/0059_Boek_7_Burgerlijk_Wetboek_BW.htm

BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

http://www.klachtenbond.nl/Garantie.htm

[url]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&no_cache=1&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte deinert,

Kunt u een voorbeeld geven van "verkeerd gebruik" van de accu?

Zoals u heeft kunnen lezen, heb ik nagenoeg geen gebruik van de fiets of accu kunnen maken. In die periode heb ik de fiets in een droge ruimte (schuur) geplaatst, en de accu met oplader in mijn woning onder stroom bewaard, zoals in het boekje met de handleiding staat aangegeven.
De accu niet gebruiken of opladen bij hoge themperatuur. Ook niet bewaren samen met metalen voorwerpen.

Verder rij ik alleen op de fiets bij droog weer op droge gladde wegen.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Read: de fiets (dus ook de accu) is voor de eerste keer gebruikt in oktober 2008. Vervolgens heeft de accu stil gestaan tot augustus 2009. Ik lees nergens dat de accu in deze tijd gebruikt of onderhouden (dus ont- en opgeladen) is.
Ook nu schrijft TS dat de accu eerst leeggereden wordt, om na een poosje wachten toch nog even de allerlaatste beetjes (50 meter) er uit te halen. Dit is funest voor de accu.

Voordat u met wetten en regeltjes naar V&D stapt is het wellicht netjes om eerst even bij V&D zelf na te vragen. Immers kunt u V&D niet kwalijk nemen dat de accu verkeerd gebruikt is. Gezien de eerste coullance verwacht ik nu ook verdere service.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, onze antwoorden hebben elkander gekruisd.....

Ik schreef dat de accu hoogstwaarschijnlijk verkeerd gebruikt is. De accu is dus wel goed onderhouden. Vergeet dus dat stukje wat ik net schreef.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte ReadAC,

Woorden schieten mij te kort.
Maar ik wil u hartelijk danken voor u hulp, zeer uitgebreide uitleg, teksten en verwijzingen, waar ik dankbaar gebruik van ga proberen te maken.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog even gegoogled naar de levensduur bij een Li-on accu. Op wikipedia staat te lezen dat een volledig opgeladen batterij bij een bewaartemperatuur van 25 graden na 1 jaar 20% capaciteit verliest. Bij een half-opgeladen batterij zou dit slechts 4% geweest zijn.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte deinert,

Ook u wil ik bedanken voor het meedenken over mijn vraag op dit forum, begrijpelijk dat u ook aandacht schonk en met vragen zat over wat nog niet beschreven was.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u voor uw nette woorden! Helaas was ik iets te snel met het terugtrekken van mijn woorden, ik denk nl dat de accu wel degelijk verkeerd opgeslagen is. De accu moest los van de lader en half ontladen zijn. Kou is juist beter voor de accu. Leest u de link die ik gaf en helaas..... .....mooier kan ik het niet maken!

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

inekel1953

Aanvulling

Garantie-special van de Consumentenautoriteit:

(informatie over de plichten van een ondernemer)

http://www.consumentenautoriteit.nl/cabedrijven/Specials/Special_Garantie

1) Wat is een ondeugdelijk produkt?
2) Ondeugdelijk produkt: reparatie of vervanging?
3) Reparatie en vervanging: onmogelijk of onwenselijk.
4) Garantie aanbieden/geven.
5) Veel voorkomende misverstanden.

Zie ook:

(informatie over de rechten van de consument)

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Veelgestelde_vragen

http://www.consuwijzer.nl/Infobladen/Infobladen_Algemeen/Folder_ConsuWijzer_over_garantie

Nogmaals groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 3, 2010 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ineke1953,

Ik zal jouw bedankje naar de redactie sturen.

Nogmaals sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 3, 2010 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmmmm dat was dan wel een bedankje voor een antwoord wat in de verwachting lag van Inekel.
Read, heb je mijn wikipedia-linkje gelezen? En daarna nog een keertje het verhaal van Inekel? Er was niks mis met de originele accu, door verkeerd gebruik heeft deze zijn capaciteit verloren. Je hebt nu iemand opgestookt die uit coullance (!) een gereviseerde accu gekregen heeft...

ve
door verwijderd - May 3, 2010 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........hmmmm dat was dan wel een bedankje voor een antwoord wat in de verwachting lag van Inekel............

Ach ja. Geef de mensen het antwoord wat ze willen horen en de punten stromen binnen.

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt maar een goede accu kopen die is wel duurder maar heeft meer capaciteit. een amg accu lost veel problemen en snel op. als u een accu met laden wilt onderhouden dan is regelmatig opladen funest als u ook niet volledig ontlaad. en dan nog het liefst met een cetek. die laden en ontladen automatisch.

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een paar opmerkingen over Li-Ion accu's in het algemeen.
Li-Ion accu's mogen niet geheel leeg raken, zorg ervoor dat deze niet tot op de bodem gaat en laad 'm dan zo snel mogelijk weer op. De tips over volledig ontladen zijn alléén van toepassing op Ni-Cad en in mindere mate op Ni-MH accu's.
Als je de accu een tijd niet gebruikt, laad 'm dan op en ontlaad 'm dan tot ca. 40% vol.
Een Li-Ion veroudert met het verstrijken van de tijd, niet zozeer door vaak opladen.
Wel slijt de accu snel als deze voortdurend ongebruikt aan de oplader hangt.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte deinert,

Wat jammer dat u alleen negatieve mogelijkheden zoekt of hoopt te vinden en daarmee niet eerst goed leest wat ik heb geschreven, toch nogmaals een uitgebreidere uitleg.

Zoals u kunt terug lezen is er vanaf 1 oktober 2008 wel degelijk op de fiets gereden, alleen geen grote afstanden. Er werd wel een paar keer in de week gereden en uiteraard ook niet elke keer weer opgeladen. De accu gaf zal aan, aan de hand van het aantal lichtjes dat (nog) bleef branden.
De fiets zag in augustus 2009 er nog uitzag als nieuw omdat ik alleen met gunstige weersomstandigheden kon fietsen. Ook het verdere lichamelijke herstel maakte dat ik grotere afstanden kon gaan rijden ( 20 tot 25 km)

Dat de accu en de oplader tijdens de wintermaanden altijd in huis was en ik daar de accu ging opladen, wil nog niet zeggen dat hij dag en nacht 24 uur per etmaal aan de oplader gekoppeld zat. In mijn woonkamer mag dan wel 24 graden zijn toch dat is niet de bewaarplaats van mijn accu en oplader maar in één van de andere kamers. Ik begrijp ook niet waarom u dit doet, ik heb n.l. nergens heb gesproken over de temperatuur in mijn woning of de kamer waar dit zich bevond.
Verder zegt u,: “Er was niks mis met de originele accu, door verkeerd gebruik heeft deze zijn capaciteit verloren. Je hebt nu iemand opgestookt die uit coullance (!) een gereviseerde accu gekregen heeft.” ……….Waar haalt u dat argument vandaan???

Eenmaal de eerste rit gefietst met de vervangende accu, en ik niet verder kon terwijl de teller nog maar op 36 km stond. Ben ik afgestapt en heb een tijdje gewacht, het vreemde was dat alle lampjes nog branden, die dus aangeven dat de accu nog vol was. Dat kon onmogelijk daar ik al over de helft was van de totale capaciteit van de accu. n.l. maximaal 50 km. Dat was ook de reden dat ik ervan uit ging dat ik verder kon fietsen.

Wat ik het meest triest vind is dat anderen proberen te kijken naar een oplossing maar u zoekt ( helaas) naar het tegenover gestelde, waarbij u dan ook nog bijval krijgt van birdies die ook alleen maar met argumenten komt die kant nog wal raken. Het proeft naar afgunst en ik wil dat niet accepteren, Ik hoop nog altijd dat het met respect over en weer mag gaan. En als iemand mij wat vraagt, geef ik antwoord maar als iemand, zoals u, alleen maar verwijten over hoe slecht ik voor de accu ben geweest en daarbij woorden gebruikt die ik niet heb gezegd, vind ik het in en in triest dat u meedoet in het forum van Kassa. Ik hoop dat ook eens anders te mogen meemaken.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte birdies,

Uw naam had ik niet eerder ergens gelezen maar dat zal wel aan mij liggen, toch ook tot u een woordje.

Wat jammer dat uw reactie totaal geen waarde heeft, daar het u geen woord rept over de vraag op het forum. En daarvoor krijgt u dan, zoals ik zie nog zelfs twee punten, voor mij is dat onbegrijpelijk.
Als dat de c.q. uw manier is van punten binnen halen, geeft het wel aan waar het u om gaat, daar ik geen zinnig woord in uw reactie kan vinden dan alleen afgunst en nijd.

Hopelijk mag ik ook een andere kant van u leren kennen op andere forums.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte grindweg,

Hartelijk dank voor uw advies, over een goede accu.
U heeft gelijk wat het opladen betreft maar deze accu die ik heb mag niet helemaal leeg geraken, het is dus zorg om er wel voor te zorgen dat ongeveer 1/3 deel stroom in de accu blijft.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte edwardus,

U heeft volkomen gelijk, ook u wil ik bedanken voor uw waardevolle reactie.

Zoals u ook eerder hierboven in een tekst hebt kunnen lezen: Dat de accu en de oplader tijdens de wintermaanden altijd in huis was en ik daar de accu ging opladen, wil nog niet zeggen dat hij dag en nacht 24 uur per etmaal aan de oplader gekoppeld zat.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte forumleden

Aan hen die een reactie hebben geplaatst over het onderwerp van mijn vraag.

Ik heb het advies van de heer ReadAC opgevolgd en ben naar de winkel V&D geweest en daar werd mij verteld dat de hele partij accus’s van de fietsen, die in die periode zijn verkocht nagenoeg allemaal zijn terug gekomen.
Conclusie de accu’s cq batterijen zijn kapot, iedereen heeft recht op een nieuwe maar omdat het er zoveel zijn, is er een wachttijd.
Dat was ook de reden dat ik “voorlopig” net zoals vele andere gedupeerden alvast een 2e hands accu kregen om toch wat te kunnen fietsen. Totdat de nieuwe komen.

Allen hartelijk dank voor u meedenken.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ineke,

het spijt me als mijn meedenken negatief bij u overkwam. Ik heb net uw antwoorden teruggelezen, en in mijn ogen schreef u toch wel degelijk iets anders wbt accu onder stroom zetten en ontladen. Ik probeerde te voorkomen dat een winkelier onschuldig onder druk gezet wordt, iets wat ik op dit forum regelmatig tegenkom.

Maar dat doet niet ter zake, V&D zegt immers zelf dat het een slechte serie accu's betreft. Daarmee is uw probleem gelukkig op een eenvoudige manier (bijna) opgelost! Gefeliciteerd daarmee! Bedankt voor de terugkoppeling.

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 01:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ineke:

Toch mooi dat V&D erkent dat het een slechte accu productie is geweest en dat ze het goed oplossen, intussen zelfs met een tijdelijke accu. Met een beetje geluk mag je deze accu houden nadat je een goed retour gekregen hebt. Dat mag ook wel voor de overlast.
Bedankt dat je hier de oplossing van je probleem teruggemeld hebt.

H.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ineke,

Momenteel maak ik precies hetzelfde mee...
Ik kocht mijn fiest (Hollandia Sens Track) ook in oktober 2010 bij V&D.
Toen mijn originele accu slecht werd, adviseerden zij mij om contact op te nemen met Trade-care. Die stuurden een "nieuwe", zwarte accu...
Deze sneuvelde na circa 20 keer opladen...
(en ik heb het volledig volgens het boekje gedaan)
Trade-care reageert per telefoon met: "wij sturen u niet nog een accu, één keer vervangen is voor ons de limit"...
V&D heeft nog niet gereageerd, de verkoper vertelde mij echter dat hij dit niet normaal vond. Hij zei dat ze nooit eerder problemen met Trade-care of Hollandia fietsen hebben gehad ...
Ik geloof er niks van
Ben enorm benieuwd hoe een en ander afloopt.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ herbie:

Oktober 2010?

H.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorrie...Oktober 2008 natuurlijk...

ve
door verwijderd - Jul 6, 2010 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte forum-leden,

Bij deze wil ik even terug komen op het probleem met de accu van mijn fiets.

N.a.v. mijn bericht op dit forum van Kassa, ben ik via de redactie van Kassa benaderd door de afdeling consumenten zaken van V&D.
Ik heb daar mijn probleem neergelegd en dit is met een bijzonder goed resultaat afgehandeld.

Ik heb 29 juni een nieuwe electrische Hollandia fiets gekregen, waar ik bijzonder blij mee ben. Ik heb de fiets op 29 juni meteen voor 6 dagen uitgeprobeerd, door een rondje om de (oude) Zuiderzee te fietsen (475km).

Hiermee wil ik de afdeling consumentenzaken van V&D en de firma Trade-Care uit Deventer complimenteren met de nette afhandeling van deze zaak.

Met vriendelijke groet,
Ineke L

ve
door verwijderd - Jul 6, 2010 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de terug koppeling. het is goed om tehoren en veel fiets plezier.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2010 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

inekel1953

Proficiat!!! zo zie je maar wat KASSA kan betekenen voor de consument.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2010 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ineke:

Bedankt voor het terugmelden. Netjes opgelost! Veel fietsplezier met dit fantastische fietsweer.

H.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2010 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is mooi om te horen,
Inmiddels heeft V&D in mijn geval contact gehad met Trade-care, die mij daarna belden.
Trade-care stelde voor om mij toch (in tegenstelling tot een eerdere conversatie) een nieuwe accu te sturen...Echter, de fabriek kon ze momenteel niet leveren, dus ik wacht af wanneer ik uiteindelijks iets hoor...

@kassa: mooi dat dit voor Ineke gelukt is, ik hou me eveneens aanbevolen voor een soortgelijke oplossing, want in het bedrijf Trade-care heb ik geen enkel vertrouwen meer...

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

En jawel hoor...het bedrijf trade-care stuurt een nieuwe accu, na telefonische aankondiging...
Alweer een accu die er gebruikt uitziet (ik ga er gemakshalve vanuit dat het binnenwerk dan wel nieuw zal zijn...)
En, alweer zonder een begeleidend schrijven, leverbon o.i.d.
Enfin, de accu in de fiets gezet, opgeladen en nu maar afwachten...

ve
door verwijderd - Sep 1, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De fiets is verkocht !!! Ik hoop dat de nieuwe eigenaar meer geluk heeft, maar ik had geen plezier meer aan de fiets...Ik heb de mannen van V & D wel nog een vlaai gebracht als bedankje voor hun prima zorgen.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2010 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Herbie,

Gefliciteerd met de nieuwe fiets, hopelijk brengt deze meer geluk.
Veel fietsplezier en bedankt voor het terugkoppelen.

Ineke L