Esmy
door Esmy Jun 1, 2023 om 14:46
Auto & vervoer

Vliegtickets amerika overstap

Waarom kost een vliegticket van Düsseldorf naar Schiphol naar San Fransico met koffers op 13 oktober €597,-. Terwijl als je hem direct vanaf schiphol pakt, dus een complete vlucht minder. 718 euro. Ik snap dat het waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod is.... maar millieu technisch kan KLM dit echt niet maken.

1452 6 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 1, 2023 om 14:50
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Kwestie van vraag en aanbod, gekoppeld aan belastingen en milieuregeltjes. En hoeveel de aandeelhouders willen ontvangen, en uit te keren bonussen.

pe
door pebk - Jun 1, 2023 om 14:56
581 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kunt u nu bepalen of dit milieutechnisch niet correct is? U legt meer afstand af en het kost u meer tijd. Maar als men (gechargeerd) speciaal voor u een vliegtuig moet laten vliegen of er gaat al een vliegtuig vanuit Dusseldorf dat nog vele extra stoelen over heeft, dan kan het best milieutechnisch gunstiger zijn om via Dusseldorf te vliegen. Misschien zou u naar Dusseldorf kunnen gaan met de trein, dat zou ook kunnen schelen.

Daarnaast wordt de prijs van een ticket door vele factoren bepaald, die per maatschappij anders zijn. De kosten voor een maatschappij om een klein vliegtuigje (city hopper) van Schiphol te laten vertrekken kan wel eens veel lager liggen dan de kosten voor een 747 of A380. Het is niet alleen de afstand die telt.

ne
door neodutchio - Jun 1, 2023 om 15:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Met een overstap is nagenoeg altijd goedkoper omdat dat een drempel is voor velen. Het reizen duurt langer en zijn minder mensen in geïnteresseerd. Om toch te kunnen verkopen bieden ze dat goedkoper aan. Rechtstreeks is een luxe waarvoor betaald mag worden.

Het is laatst al voortgekomen dat iemand met de trein naar Polen ging om daar het vliegtuig naar Amsterdam te pakken om over te stappen naar Amerika. Zelfs met de extra treinreis was het veel goedkoper dan rechtstreeks.

ju
door juliomariner - Jun 1, 2023 om 16:07
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Als je tijd heb om alles goed uit te zoeken kun je soms (vooral op de lange vluchten) met meerdere keren overstappen first class vliegen voor een businessclass of zelfs cattleclass prijs.

JMA2
door JMA2 - Jun 2, 2023 om 00:25
115 Antwoorden / 2 Vragen

Grappig dat u zich zorgen maakt om het milieu maar dan vervolgens wel naar de Verenigde Staten vliegt. Dat is pas milieutechnisch een aanslag.

ro
door ronny530 - Jun 3, 2023 om 10:23
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Vrij simpel het vliegtuig van KLM maakt een tussenstop om passagiers uit te laten stappen en tegen een lager tarief nieuwe passagiers in te laten stappen als zijnde vliegtuig vulling want vol of leeg Schiphol is de eindbestemming. Economisch en milieu technisch goed bedacht want als eerste hoeft er geen extra vliegtuig in gezet te worden, reizigers die vanuit Dusseldorff naar Nederland willen reizen kunnen ook mee en de overstappers worden naar een klaar staand vliegtuig geleid en met de gebruikelijke vertraging naar de eindbestemming gebracht.