Be
door Bert Analbers May 4, 2021 om 12:40
Auto & vervoer

Voorschot op scooter van 250 euro niet terug te krijgen

Heb bij Fast Furious een scooter besteld en 250 euro aan voorschot betaald. De scooter is niet te leveren. Wil nu mijn 250 euro terg, maar na herhaalde oproep geen teruggave.

5084 5 Rapporteer

AWYeah28
door AWYeah28 - May 4, 2021 om 12:49
355 Antwoorden / Vragen

Beste Bert,

Fast Furious Scooters is aangesloten bij Q-Shops keurmerk. Dien daar een klacht in zodat zij kunnen bemiddelen.

https://www.qshops.org/pages/klacht_melden

marita5
door marita5 - May 4, 2021 om 13:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bert Analbers ,

De voorwaarden :

Bestelling en aanbetaling

Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt boven een order van 5000 euro vragen wij 10% van het aanschaf bedrag als annulering kosten. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden. Acties gelden niet in combinatie met andere aanbiedingen. U krijgt slechts 1 couponcode per bestelling. Alleen bij betaling via iDeal ontvangt u gratis een ART3 goedgekeurd slot van 120cm.

Levertijden

Normaal gesproken worden alle bestellingen binnen +/- 2 tot 4 weken weken geleverd. In incidentele gevallen kan het soms voorkomen dat de bestelde brommer of scooter niet binnen deze tijd geleverd kan worden. Dit vanwege drukte of een ontoereikende voorraad bij de importeur. Hierdoor kan de levertijd oplopen tot maximaal 12 weken. Uiteraard doen wij er alles aan om de levertijd toch zo kort mogelijk te houden. Indien wij onverhoopt niet in staat zijn binnen 12 weken te leveren dan kan de koop worden ontbonden.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel.

https://www.fastfuriousscooters.nl/Garantie-voorwaarden

sw
door swat1500 - May 4, 2021 om 13:59
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Welke reden geeft men op om niet terug te betalen?
Stuur een aangetekende brief dat u binnen 14 dagen het geldbedrag terug wil ontvangen en dat u anders een deurwaarder inschakelt.

we
door weethet May 5, 2021 om 09:40
107 Antwoorden / 2 Vragen

Top antwoord

panter22
door panter22 - May 4, 2021 om 16:41
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe lang is het geleden dat je te horen kreeg dat de scooter niet meer leverbaar is?
Je moet ze wel even de gelegenheid geven om het voorschot terug te betalen.
Dan kan wel 14 dagen duren.

alfatrion
door alfatrion May 13, 2021 om 13:12
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Betaling kan binnen 3 werkdagen plaats vinden.

De
door DennisR - May 13, 2021 om 10:43
8 Antwoorden / 2 Vragen

De voorwaarden moeten opgesteld zijn volgens het Nederlands recht, en gelukkig is wat dat betreft de consument goed beschermd en kan men niet de wettelijke verplichtingen naar eigen inzicht even veranderen door wat voorwaarden op te stellen. Als je meester Frank visser kijkt op tv dan kan je een aangetekende brief sturen waarin je een termijn zet waarin ze het terug moeten betalen, hou ook een kopie van deze brief zelf.

Betalen ze nog niet terug dan kan je gewoon een deurwaarder inschakelen, de kosten voor deze deurwaarder zullen hun dan ook extra erbij in rekening gebracht krijgen