Vraag: M.i. is hier sprake van wanprestatie (je kunt niet alles blijven afschuiven op corona). Bent u het met mij eens? Vraag: Is hier sprake van misleidende reclame op TV?
Op 9 mei een order geplaatst bij Amslod voor de levering van 2 e-bikes. Levering zou plaatsvinden in week 22/23 (begin juni).
Op 5 juni mail gestuurd naar Amslod - dat ik diverse malen gebeld heb / diverse malen gemaild heb. Dat ik totaal niets vernomen heb.
Op 9 juni mail ontvangen van Amslod: herenfiets wordt vanwege corona pas ujitgeleverd begin augustus.
Op 12 juni mail ontvangen van Amslod: factuur voor damesfiets.
Op 15 juni mail ontvangen van Amslod: vooraankondiging levering damesfiets op 30 juni.
Op 10 augustus mail ontvangen van Amslod: verwachte levering herenfiets in week 37 - factuur in week 35.
In week 32 (0308-0908) gebeld met Amslod over levering herenfiets: factuur zou komen in week 33 en levering in week 34.
Reclame op TV: alles uit voorraad leverbaar!
Vraag: M.i. is hier sprake van wanprestatie (je kunt niet alles blijven afschuiven op corona). Bent u het met mij eens?
Vraag: Is hier sprake van misleidende reclame op TV?
Ik hoor graag van u.
Het halve land heeft een nieuwe fiets gekocht, al dan niet met zo'n batterij. Zelfs gewone fietsen zijn nu niet aan te slepen.
vanlotjegetikt: U bedoeld met potje een pothelm? en als u na 3 maanden wachten nog geen reactie heeft gehad van de leverende partij, dan wacht u gewoon nog eens 3 maanden ?
Een helm.
heb op mijn nieuwe gewone fiets 3 maanden moeten wachten
Dus bekend verhaal.
Voor mij niet want daar ik internet een groots iets vind koop ik als het kan het liefst in een stenen winkel , dus gebeld naar de fietsenwinkel in Coesfeld dat is in duitsland en gevraagd of de fietsen direct te leveren waren en (nederlanders eigen) gevraagd om korting bij aanschaf van twee fietsen ,antwoord was komt u eerst toch even proeffietsen op onze trainingsbaan met heuvels .Gedaan en de dames en heren fiets op juiste hoogte laten zetten mijn vrouw mocht nog een fietsmand voor aan het stuur uitzoeken en kregen 35 procent korting op de totaalprijs , de twee fietsen zijn achter op de auto op de fietsendragen geplaatst door de verkoper en wij zijn huiswaards getogen .
Zo kan het dus ook !
@mrmoto,
Bij mij hetzelfde, proefrijden, afstellen, papieren in orde maken en daarna inpakken en weg wezen. Kon zelfs mijn oude fiets (barrel) achter laten waar ik nog een paar € ' ries voor kreeg. Inmiddels 2 "gratis" servicebeurten gehad dus zo'n stenen winkel is toch wel handiger en is er wat mee kun je altijd "binnenvallen" altans bij mijn winkel.
Kijk in de algemene voorwaarden.
https://amslod.nl/algemene-voorwaarden/
Heb je de damesfiets ontvangen en is het wachten nu nog op de herenfiets.
Nu bestel je op 9 mei een fiets, aan het begin van het seizoen. Er is altijd sprake van een levertijd. De bezorger staat niet direct voor de deur. En dan begint het gedonder. Zomer voorbij en nog geen fiets.
Voortaan maar een fiets kopen uit voorraad bij de winkel.
Waarom belt en mailt u al ruim voor de te verwachte levertijd? De verwachte levertijd is week 22/23 en voor 5 juni (voor het einde van week 23) heeft u al diverse keren gebeld en gemaild. De verwachte levertijd herenfiets is week 37 en in week 32 belt u alweer.
Deze fietsen moeten gemaakt worden en als door corona de fabriek dicht is tot eind juni, dan kan er weinig geleverd worden Amslod. Er zijn door corona veel meer electrische fietsen verkocht dan verwacht, mede omdat het ov op zijn gat lag. Ook de voorraad van Amslod raakt op.
Het uit voorraad leverbaar wil niet zeggen dat ze de volgende dag op uw stoep staan met de fiets. Het betekend dat de fiets aanwezig is en geleverd kan worden maar e.e.a. afhankelijk is van de (vervoers)capaciteit en het aantal monteurs voor uitlevering. Het feit dat beide fietsen niet gelijk afgeleverd worden kan betekenen dat er, naar het door u uitgekozen model, veel vraag is geweest en de fiets dus nog niet klaar is voor aflevering. En dat kan dan weer te maken hebben met de corona omstandigheden waarbij nou eenmaal alles anders loopt dan we zouden willen.
Dus nee ik ben het niet met uw stelling (wanprestatie) eens en er is geen sprake van misleidende reclame..
Op 10 augustus mail ontvangen van Amslod: verwachte levering herenfiets in week 37 - factuur in week 35.
In week 32 (0308-0908) gebeld met Amslod over levering herenfiets: factuur zou komen in week 33 en levering in week 34.
De levering wordt dus 3 weken naar voren gehaald, dat is toch magnifiek en dat in Coronatijd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer