Li
door Limpens Aug 11, 2020 om 08:53
Auto & vervoer

Vraag: M.i. is hier sprake van wanprestatie (je kunt niet alles blijven afschuiven op corona). Bent u het met mij eens? Vraag: Is hier sprake van misleidende reclame op TV?

Op 9 mei een order geplaatst bij Amslod voor de levering van 2 e-bikes. Levering zou plaatsvinden in week 22/23 (begin juni).
Op 5 juni mail gestuurd naar Amslod - dat ik diverse malen gebeld heb / diverse malen gemaild heb. Dat ik totaal niets vernomen heb.
Op 9 juni mail ontvangen van Amslod: herenfiets wordt vanwege corona pas ujitgeleverd begin augustus.
Op 12 juni mail ontvangen van Amslod: factuur voor damesfiets.
Op 15 juni mail ontvangen van Amslod: vooraankondiging levering damesfiets op 30 juni.
Op 10 augustus mail ontvangen van Amslod: verwachte levering herenfiets in week 37 - factuur in week 35.
In week 32 (0308-0908) gebeld met Amslod over levering herenfiets: factuur zou komen in week 33 en levering in week 34.

Reclame op TV: alles uit voorraad leverbaar!

Vraag: M.i. is hier sprake van wanprestatie (je kunt niet alles blijven afschuiven op corona). Bent u het met mij eens?
Vraag: Is hier sprake van misleidende reclame op TV?

Ik hoor graag van u.

1951 7 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Aug 11, 2020 om 09:22
809 Antwoorden / Vragen

Het halve land heeft een nieuwe fiets gekocht, al dan niet met zo'n batterij. Zelfs gewone fietsen zijn nu niet aan te slepen.

mr
door mrmoto - Aug 11, 2020 om 09:30
167 Antwoorden / 4 Vragen

vanlotjegetikt: U bedoeld met potje een pothelm? en als u na 3 maanden wachten nog geen reactie heeft gehad van de leverende partij, dan wacht u gewoon nog eens 3 maanden ?

va
door vanlotjegetikt Aug 11, 2020 om 12:07
809 Antwoorden / Vragen

Een helm.
heb op mijn nieuwe gewone fiets 3 maanden moeten wachten
Dus bekend verhaal.

mr
door mrmoto Aug 11, 2020 om 13:44
167 Antwoorden / 4 Vragen

Voor mij niet want daar ik internet een groots iets vind koop ik als het kan het liefst in een stenen winkel , dus gebeld naar de fietsenwinkel in Coesfeld dat is in duitsland en gevraagd of de fietsen direct te leveren waren en (nederlanders eigen) gevraagd om korting bij aanschaf van twee fietsen ,antwoord was komt u eerst toch even proeffietsen op onze trainingsbaan met heuvels .Gedaan en de dames en heren fiets op juiste hoogte laten zetten  mijn vrouw mocht nog een fietsmand voor aan het stuur uitzoeken en kregen 35 procent korting op de totaalprijs , de twee fietsen zijn achter op de auto op de fietsendragen geplaatst door de verkoper en wij zijn huiswaards getogen .
Zo kan het dus ook !

gerbera
door gerbera Aug 11, 2020 om 15:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@mrmoto,
Bij mij hetzelfde, proefrijden, afstellen, papieren in orde maken en daarna inpakken en weg wezen. Kon zelfs mijn oude fiets (barrel) achter laten waar ik nog een paar € ' ries voor kreeg. Inmiddels 2 "gratis" servicebeurten gehad dus zo'n stenen winkel is toch wel handiger en is er wat mee kun je altijd "binnenvallen" altans bij mijn winkel.

panter22
door panter22 - Aug 11, 2020 om 09:39
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene voorwaarden.
https://amslod.nl/algemene-voorwaarden/
Heb je de damesfiets ontvangen en is het wachten nu nog op de herenfiets.
Nu bestel je op 9 mei een fiets, aan het begin van het seizoen. Er is altijd sprake van een levertijd. De bezorger staat niet direct voor de deur. En dan begint het gedonder. Zomer voorbij en nog geen fiets.
Voortaan maar een fiets kopen uit voorraad bij de winkel.

Gr
door Grunn1 - Aug 11, 2020 om 10:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom belt en mailt u al ruim voor de te verwachte levertijd? De verwachte levertijd is week 22/23 en voor 5 juni (voor het einde van week 23) heeft u al diverse keren gebeld en gemaild. De verwachte levertijd herenfiets is week 37 en in week 32 belt u alweer.

Deze fietsen moeten gemaakt worden en als door corona de fabriek dicht is tot eind juni, dan kan er weinig geleverd worden Amslod. Er zijn door corona veel meer electrische fietsen verkocht dan verwacht, mede omdat het ov op zijn gat lag. Ook de voorraad van Amslod raakt op.

gerbera
door gerbera - Aug 11, 2020 om 11:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het uit voorraad leverbaar wil niet zeggen dat ze de volgende dag op uw stoep staan met de fiets. Het betekend dat de fiets aanwezig is en geleverd kan worden maar e.e.a. afhankelijk is van de (vervoers)capaciteit en het aantal monteurs voor uitlevering. Het feit dat beide fietsen niet gelijk afgeleverd worden kan betekenen dat er, naar het door u uitgekozen model, veel vraag is geweest en de fiets dus nog niet klaar is voor aflevering. En dat kan dan weer te maken hebben met de corona omstandigheden waarbij nou eenmaal alles anders loopt dan we zouden willen.
Dus nee ik ben het niet met uw stelling (wanprestatie) eens en er is geen sprake van misleidende reclame..

getty
door getty - Aug 11, 2020 om 15:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar wat wilt u dan? Ontbinden?

justmeagain
door justmeagain - Aug 11, 2020 om 23:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

Op 10 augustus mail ontvangen van Amslod: verwachte levering herenfiets in week 37 - factuur in week 35.
In week 32 (0308-0908) gebeld met Amslod over levering herenfiets: factuur zou komen in week 33 en levering in week 34.

De levering wordt dus 3 weken naar voren gehaald, dat is toch magnifiek en dat in Coronatijd.