ag
door agnesd Sep 4, 2017 om 15:59
Auto & vervoer
Waar dient dit kastje voor

Wij hebben een toercaravan gekocht en komen een voor ons onbekend onderdeel tegen.
Aan het kastje zit een kabel die is afgeknipt.
Het is bevestigt onderin de bak van de zitbank aan de voorzijde.
Zoals de foto laat zien staat er "Brake Control" op.
Wie kan ons vertellen wat het is en waar het voor dient.
Tevens zoeken wij er de gebruiksaanwijzing voor.
De verkoper weet ons ook niets te vertellen.
Alvast bedankt
@gnes

6565 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2017 om 16:03
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Kunt u dat dan niet vragen aan degene waar u de toercaravan heeft gekocht? Maar goed, er zullen vast forumleden zijn die het wel weten. Ik had het n.l. zelf wel gevraagd waar het voor gediend heeft. Omdat de kabel afgeknipt is.

lexgensen
door lexgensen Sep 4, 2017 om 16:07
274 Antwoorden / 88 Vragen

in de tekst staat dat de verkoper het niet weet. Lezen dus

r.kemperman
door r.kemperman Sep 4, 2017 om 16:10
423 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien heb je hier iets aan?
http://raemacaravans.nl/brake-control.html

tenormin
door tenormin Sep 4, 2017 om 16:13
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@lexgensen, dom van me, sorry, overheen gelezen. Ook sorry aan @gnes. ;-)

tdmduc
door tdmduc Sep 4, 2017 om 19:23
703 Antwoorden / 2 Vragen

De kabel afgeknipt? Waar zie jij dat dan?

tenormin
door tenormin Sep 4, 2017 om 19:33
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@tdmduc, ook leren lezen, net als ik. ;-) Aan het kastje zit een kabel die is afgeknipt. Net als ik: ook sorry zeggen?

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2017 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het heeft in ieder geval van doen met de rem.

Cookies
door Cookies Sep 4, 2017 om 16:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Knap van je.;-))

tijger1
door tijger1 Sep 4, 2017 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vond ik ook.:-))

@agnes. Toets het eens in op Google met het merk erbij.

me
door mein33 - Sep 4, 2017 om 16:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een hulpmiddel bij het afremmen van de caravan, met name in heuvel- en bergachtig gebied.
Het niet werken hiervan vraagt om herstel cq vervanging.

di
door digioma - Sep 4, 2017 om 16:13
646 Antwoorden / 29 Vragen

Kijk eens op het "Caravanforum".... bestaat echt en ze kunnen je vast verder helpen. Allemaal mensen die ook caravannen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 4, 2017 om 16:23
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is dit duidelijk
KLIK

Ge
door Genee - Sep 4, 2017 om 17:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Rem/anti slinger systeem voor caravan ( denk dat onder het woord control by ivra staat)
U zou de betreffende firma Ivra eens kunnen vragen.
Voor wat info over remsysteem
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=4531

ro
door ron503 - Sep 4, 2017 om 18:46
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt inderdaad een hulpmiddel die de remmen van de caravan kan bedienen maar om er zeker van te zijn zal u toch een kijkje onder de caravan moeten nemen want daar zullen de hulp remcilinders te vinden zijn. Het systeem wordt gevoed door de accu van de auto en wordt geactiveerd door de remlichten als die oplichten worden de remmen van de caravan sneheidsafhankelijk geactiveerd om de combinatie stabiel te houden. Doordat het systeem sneller reageert dan de oplooprem van de caravan die pas gaat werken als de caravan tegen de auto gaat duwen zou het een toevoeging kunnen zijn. Ik lees echter dat er draden zijn weggeknipt dus vrees ik dat het systeem defect is.

ag
door agnesd - Sep 5, 2017 om 20:19
10 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties
Het is ons iets duidelijker geworden
Daar wij een jaarplaats hebben van 1 maart tot 1 november en de caravan wordt gehaald en gebracht door de winterstalling ongeveer 5 km verderop zal het onderbreken van de control niet echt een probleem zijn.
Misschien dat we even onder het "vooronder" de 2de kabel opsporen die vanuit binnen de vloer in gaat en kijken waar die uitkomt
Nogmaals bedankt en de exusses zijn aanvaard
@gnes

lemmy
door lemmy - Sep 6, 2017 om 20:39
41 Antwoorden / 1 Vragen

Dit apparaat is een handig hulpmiddel voor het rijden in (bijvoorbeeld) bergachtige gebieden en ook bij plotseling en enigszins stevig afremmen. Zonder zo'n apparaat duwt de caravan eerst tegen de auto alvorens de oplooprem in werking treedt en de caravan zelf gaat remmen. Kortom, met dit apparaat geen 'duwtje in de rug' meer van de caravan tijdens het remmen.

Voor zover mij bekend gaat het dus niet het slingeren van de caravan tegen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 8, 2017 om 00:26
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo Agnes,

Wanneer de caravan een jaar of 15 oud is, zou het een Electronic Brake Control van IVRA BV kunnen zijn.
Zie:https://www.rd.nl/oud/auto/991023auto05.html

Hardware ERror MAN.

Paola Castor
door Paola Castor - Sep 8, 2017 om 02:48
66 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het letterlijk vertaald: remcontrole!