ge
door gerryrozendaal Nov 28, 2018 om 16:52
Auto & vervoer

Waarom er in het winkelcentrum ongelukken gebeuren met scootmobiel met slachtoff

dat er met scootmobiel wat aan de hand is geloof ik, maar ik merk, ik ben zelf een scootmobiel rijder en merk dat ouderen met 25 kilometer door het winkelcentrum rijden, terwijl er wordt aan gegeven met borden stap voets te rijden of te wel schilpad niveau, maar dat gebeurt niet waardoor kinderen slachtoffer of zelfs ovelijden en de scootmobieler die dit aan richt vaak een ouder gewoon door rijdt.
en als je een ouder aan spreekt op zijn of haar gedrag dan krijg je een grote mond dat de ouders hun jong kind maar vast moet binden of het de ouders hun eigen schuld is dat zei recht hebben omdat zij oud zij gewoon te mogen rijden zo hard als zei zelf willen in het winkelcentrum of niet het legt altijd aan een ander maar nooit aan hun.
ik ben 52 jaar en ik rij altijd bij de winkels op schilpad niveau, juist van wegen de kleine kienderen want ook zei hebben recht om zich te ontwikkelen dus geeft niet de schuld alleen aan een probleem met de scootmobielen wat ik geloof maar pak de ouderen ook maar eens harder aan, want ze zijn heel erg asocial .
als de ouder de bocht om rijden moet je, je tempo verminderen, maar nee hoor ze rijden met de zelfde vaart door en ook daar gebeuren ongelukken mee met volwassen mensen die aan gereden worden en ook dan rijden ze door, heel soms stopt er een.
ik vindt het jammer dat daar niet naar gekeken wordt en de schuld gegeven wordt de ongelukken aan een defeckt, maar dat ook ouderen asocial en egoistich zijn een alleen aan ik, ik denken en de rest kan stikken, wordt er aan voor bij gegaan.

1810 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2018 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U komt in een winkelcentrum waar kinderen door scootmobielrijders dood gereden worden, terwijl ze nadien gewoon doorrijden?

Heel ongeloofwaardig, heb daar niets over in de krant gelezen of van op tv gezien.

ne
door neodutchio Nov 28, 2018 om 18:15
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Het stond op Feestboek, moet dus wel waar zijn.

tijger1
door tijger1 Nov 28, 2018 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Oh, vandaar dat ik niet “geïnformeerd” ben.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2018 om 17:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat sommige ouderen op scootmobiel zich asociaal gedragen is bekend, maar dat gedrag is in alle lagen van de bevolking terug te vinden. Wat u schrijft: "kinderen doodgereden", daarvan zou ik graag van u een verwijzing naar een krantenartikel of nieuwsbericht willen zien/lezen. Gelukkig dat u zich wel aan het schildpad tempo houdt.

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2018 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, bedankt voor de uitleg .....
Zou ik zelf niet opgekomen zijn....
Maar fijn dat je zelf niet tot deze groep behoort.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 28, 2018 om 17:40
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is nu net het probleem met die dingen. Veel berijders hebben geen enkele kennis van de geldende regelks zoals stapvoets moeten rijden of hebben daar ' lak aan'. Maar ja, als je op zo'n ding rijdt en nooit bijv. auto hebt gereden is dat niet geheel merkwaardig.
Maar als 'steun' zie ik hetzelde met ook oudere fietsers die fietsen in een gebied waar dat niet mag en je soms 'ook een grote bek' geven als je er iets over zegt.

Tja, een en ander behoort nbij handhaving van regels maar die handhaving is steeds verder te zoeken.

Ps. als anekdote; ooit had mijn moeder op gegeven moment ook zo'n apparaat en reed op gegeven moment met volle vaart in een gemeentehuis tegen een muur.

Cookies
door Cookies - Nov 28, 2018 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Veel ouderen houden zich met hun scootmobiel helemaal niet aan de verkeersregels. Of het interesseert ze niet of ze kennen de regels niet.

Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat iedereen zonder rijvaardigheidbewijs en zonder theorie examen in zo'n ding mag.

my
door mystery Nov 28, 2018 om 18:21
34 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt tegenwoordig meer hoe ouder hoe associaler.
Ze menen overal voorrang te hebben zowel op de fiets in een auto en al zeker met een scootmobiel.
Vanmiddag hier ook in een straat bij een winkelcentrum gewoon volgas weg rijd bijna iemand van de fiets af schiet de kruising zo op terwijl ze duidelijk het overige verkeer voor moet laten gaan en veroorzaakt gewoon een aanrijding.

De ander stapt uit en kijkt of er met dat oude mens iets aan de hand is en krijgt me daar toch een scheld konnonade over zich heen, want mevr. had voorrang zo was het vroeger hier ook dus nu ook nog.
Politie erbij en uitgelegd dat ze fout zit en dat het overige verkeer voorrang heeft maar dat was niet waar gelukkig heeft politie meteen haar rijbewijs afgenomen, maar van dit soort rijden er teveel rond en mogen ze geen auto meer rijden ja dan gaan we in een scootmobiel verder

tenormin
door tenormin Nov 28, 2018 om 18:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@mystery, hoe ouder hoe a-socialer. Ben die mening, als 78+ ook toegedaan. De TS echter is pas 52 jaar; behoort (nog) niet tot de ouderen. Ze is dan waarschijnlijk nog wat soepeler in.....  Maar wat ze schrijft over kindjes zelfs doodrijden: is wat overtrokken gesteld. Denk dat ze dit gebruikt als een Stint voorbeeld. ;-((

panter22
door panter22 Nov 28, 2018 om 19:04
6599 Antwoorden / Vragen

@Net of alle ouderen asociaal rijden.Ook de gewone automobilist kan er ook wat van,
In onze straat  met veel kleine kinderen mag je maar 30 km rijden. Verkeersdrempels zijn aangelegd, groen mannetje met vlaggetje staat op de stoep, En de meeste mensen jakkeren gewoon door.
En dat zijn echt geen ouderen, maar vaak mensen de zelf kinderen hebben.

Cookies
door Cookies Nov 28, 2018 om 19:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@pan: Je kan er wel weer van alles bij halen (doet men graag hier zodra er kritiek op ouderen wordt gegeven), maar ik heb het NU over ouderen op scootmobiel.

panter22
door panter22 Nov 28, 2018 om 19:16
6599 Antwoorden / Vragen

Mystery had het over een oudere in de auto die haar rijbewijs kwijt geraakt was, Daar gaf ik antwoord op. De meeste ongelukken gebeuren omdat die scootmobiel omkiepert of er in het water gereden wordt. En scootmobiel op 3 wielen rijdt heel instabiel, hoorde ik van een ervaren gebruiker, maar vanwege de WMO wordt deze nog altijd verstrekt.

tijger1
door tijger1 Nov 28, 2018 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De scootmobielrijder was haar rijbewijs kwijt aan de politie. Niet de autobestuurster.

my
door mystery Nov 28, 2018 om 20:54
34 Antwoorden / 0 Vragen

Een scootmobiel is stabiel als ie gebruikt word waar ie voor bedoeld is dan valt ie ook niet om.
Maar als je sommige ziet rijden op de snelste stand door de bocht ja dan kan je de pech wel hebben als het een beetje schuinloopt dat ie op zijn kant gaat.

Ligt dat aan het apparaat nee dat ligt aan de gebruiker.

tenormin
door tenormin Nov 29, 2018 om 00:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

netflixfan, ik verberg me nooit achter excuses als oud zijn: constateer alleen dat mensen van mijn leeftijd, uiteraard niet iedereen, zich redelijk aso gedragen. Ook zonder vervoermiddel trouwens. Dat terzijde: ik word regelmatig, bijna dan, van de sokken gereden. En, ook opvallend, het zijn niet allemaal invaliden (die dingen kan je gewoon kopen zoals je weet). Dat veroorzaakt meestal de speed met die dingen. Vind alles wat tegenwoordig goed is voor het "milieu" behoorlijk gevaarlijk worden. De E-bikes hoor je niet, onderschat de snelheid (denk dat je nog wel over kan steken); elektrische auto's, hoor je ook niet. En de scootmobiels dus idem dito. Ik voel me ook niet aangesproken als men over oudjes die slecht auto rijden schrijven. Denk dat ik beter rij dan de de meesten. Is me geleerd sinds mijn 18de: door de rij-instructeur: "ga ervanuit dat niemand goed rijdt" dus anticipeer. Of dat nu op welk vervoermiddel dan ook is. Ja, verwacht: je praat/schrijft uit je nek; toen was het nog niet druk op de weg. Was het ook niet, alleen, toen moest je echt zelf alles qua regels uitvoeren: moet je nu zien als stoplichten niet werken. Een puinzooi.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 28, 2018 om 18:03
521 Antwoorden / Vragen

Al die dode kinderen in dat winkelcentrum. Dat nog niemand dat heeft gemerkt.

tijger1
door tijger1 Nov 28, 2018 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zullen wel voorzichtig opzij geveegd zijn. :-))

aurora1
door aurora1 Nov 29, 2018 om 00:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, daar zegt u me toch wat @tt....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 28, 2018 om 23:59
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerry,

Ik herken dit rijgedrag.
Ook rijders van elektrische fietsen kunnen er wat van hier in Amsterdam!
Ik zag een man zonder helm 50 kilometer per uur rijden op het fietspad....
Een dame met een kind in het stoeltje op het stuur scheurde langs mijn bumper,beiden zonder helm.....
En dan heb ik de pizzakoeriers,jongetjes van 13/14 ,nog niet gemeld,die door rood licht scheuren om hun pizza's op tijd te bezorgen.....
Tevens heb je hier ook nog die rijke yuppen,met hun grote bakfietsen met elektrische hulpmotor,die met hun zware bakfiets het trottoir onveilig maken.....

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2018 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach, ach, en dan komt u er aan op uw oude pruttel brommertje. Het is toch wat.

Ieder ander rijdt slechter en houdt zich niet aan de verkeersregels. Het is me wat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 29, 2018 om 00:45
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tijger ,

Dit Topic gaat over gevaarlijk rijgedrag met een elektrisch vervoermiddel....

aurora1
door aurora1 Nov 29, 2018 om 00:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, u rijdt een oude brommert die wegens het milieu niet meer gereden mag worden en waar u het niet mee eens bent. Gelukkig bent u de enige in het land die goed rijdt en zich aan verkeersregels houdt. Was iedereen maar zoals u.

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2018 om 00:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemd verhaal.
Maar mooi toch en gelukkig dat u de enige bent die het allemaal wél goed doet?