ch
door chimazi23 May 2, 2018 om 18:13
Auto & vervoer

Waarom is een huur auto goedkoper op een duitse website

Ik ben wezen kijken voor een huurauto op Sunnycars.nl

Hierna ben ik wezen kijken op sunnycars.de

Heb gekeken naar dezelfde auto en bleek dat de auto op de duitse website totaal 30 euro goedkoper is.

Hoe kan dit terwijl dit hetzelfde bedrijf is maar enkel goedkoper is door de website aan te passen naar een ander land?

met vriendelijke groet,

8931 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 2, 2018 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, er zijn zoveel zaken die in diverse landen verschillend geprijsd zijn.
O.a. bv door verschil in allerlei belastingen. En zo zijn er nog wel meer zaken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2018 om 18:19
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, kwestie van aanbod en verschil in belastingen, ander soort kosten etc.
De vraag is van het zelfde karakter als: waarom is de benzine in Duitsland goedkoper of waarom is bier/wijn/sterke drank in Duitsland goedkoper en is bijv. koffie duurder.

jo
door jorisw - May 2, 2018 om 18:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou ik 'm gewoon in Duitsland huren als die daar goedkoper is. Let wel even op de "kleine" lettertjes.

ne
door neodutchio May 2, 2018 om 18:25
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Maar dan wel een aantal weken van te voren het kenteken doorgeven aan de belastingdienst, anders mag je er niet mee rijden in Nederland.

Gr
door Grunn1 May 3, 2018 om 00:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wie zegt dat ts een auto voor in Duitsland wil huren?

tijger1
door tijger1 May 3, 2018 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als je een auto in Duitsland huurt, zul je er toch echt, in ieder geval een stukje, mee in Duitsland moeten rijden.

ne
door neodutchio May 5, 2018 om 08:44
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt in Nederland gekeken naar een huurauto. Je kan dan aannemen dat er vanuit huis vertrokken gaat worden. Als je in Duitsland gaat kijken naar een huurauto ga je niet met al je bagage naar Duitsland om vanaf daar de reis voort te zetten.

jo
door jorisw May 5, 2018 om 08:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat jullie de sarcastische ondertoon in mijn bericht hebben gemist.... Het is immers volkomen zinloos om prijsverschillen met andere landen te bekijken als je niet in dat andere land bent.

ne
door neodutchio - May 2, 2018 om 18:25
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Duitsland is groter en er wonen meer mensen. Meer concurrentie, ander btw tarief, enz enz. Onlangs een mercedes cabrio gehuurd in Duitsland bij een grote internationale keten. In Nederland alleen op een aantal plaatsen tegen speciale voorwaarden en bedrag te huren (€ 800 per dag), in Duitsland zonder moeite in een dorpje voor € 200 incl. meer km.

Ik koop ook wel eens merk cola bij een Duitse supermarktketen voor € 1,00 voor 2 liter. Hetzelfde concern heeft in Nederland een keten en daar is het veel veel duurder. Tja, vraag en aanbod.

hansje klein
door hansje klein - May 2, 2018 om 18:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Heeft u bij voorbeeld de aangeboden verzekeringen meegenomen en/of het verschil tussen BTW en Mwst? Wordt er misschien met volle tank afgegeven bij goedkopere brandstof ect.

Bovendien is Duitsland algemeen al goedkoper en bij alles wat met auto's te maken heeft sowieso ...

Autoverhuurbedrijven werken per land zelfstandig en kunnen/moeten de prijzen regionaal dus aanpassen.

Lees deze  >discussie<  eens of je via Sunnycars.de vanuit Nederland überhaupt kunt boeken, tenminste volgens de deelnemers >en deze discussie< over de prijzen.

https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=39523
https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=68057

Gr
door Grunn1 May 3, 2018 om 00:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb dit ooit eens bij het reisbureau aangegeven dat via .de het goedkoper was (was nog in de tijd dat ik reizen daar boekte jaren geleden). Zij belden met sunnycars .nl en die vertelden doodleuk dat als je in Duitsland zou boeken dat je achteraf nog een rekening van Nederland zou krijgen. Nou daar hebben we hartelijk om gelachen want dat is onzin uiteindelijk via .de geboekt en honderden euro’s goedkoper uit en dat reisbureau heeft geen zaken met de Nederlandse vestiging van Sunnucars meer,gedaan.

Gr
door Grunn1 - May 3, 2018 om 00:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik weet niet voor in welk land je een auto wilt huren al denken de meesten hier in Duitsland maar ik denk dat je waarschijnlijk naar Amerika gaat?

Jaren geleden boekte ik ook huurauto’s in Nederland als ik op vakantie ging naar Amerika tot ik er achter kwam dat het veel voordeliger is om dit in andere landen te doen. Duitsland of Engeland of rechtstreeks in Amerika. Nooit weer geboekt in Nederland, veel duurder en vaak zijn de voorwaarden in andere landen ook nog eens beter(wel goed naar kijken).
Inderdaad sunnycars Duitsland is goedkoper dan in Nederland met dezelfde voorwaarden, via Engeland nog goedkoper en inclusief extra bestuurder gratis en ga zo maar door.
Selecteer bij boeking altijd dat je uit Nederland komt en er kan weinig mis gaan.

me
door mein33 - May 3, 2018 om 14:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe kan dit terwijl dit hetzelfde bedrijf is maar enkel goedkoper is door de website aan te passen naar een ander land?

Doe dat zelfde eens voor de (aankoop)prijs van een nieuwe auto en het zal u duidelijk worden waarom de huurtarieven per land zo veschillend zijn. ;-))

Gr
door Grunn1 May 4, 2018 om 16:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@mein, je redenatie klopt niet helemaal eigenlijk helemaal niet. Stel zoals ts stelt je in een ander land een auto wil huren laten we zeggen in Canada en je reserveert die auto via een Duitse of via een Nederlandse website wat doet de prijs van die auto er hier dan toe? Het zou dan gaan om de nieuwprijs in Canada en niet in Duitsland of Nederland.

De redenatie van jou gaat alleen op als je hier in Nederland een auto wil huren en hier wil gebruiken of in een ander land een auto wilt huren en daar wil gebruiken. Ik vergelijk zelf ook vaak verschillenden sites in verschillende landen als ik een auto wil huren in Amerika, bijvoorbeeld, Alama.nl, Alamo.com, Alamo.de of Alamo.uk en je zal zien dat je voor dezelfde auto en dezelfde voorwaarden soms honderden euro goedkoper uit kan zijn en ja via .nl is altijd nog het duurste geweest.

Ch
door Chrizz - May 3, 2018 om 15:02
1 Antwoorden / Vragen

Houd er wel rekening mee dat je niet zomaar met een buitenlands kenteken in nederland mag rijden.

Als u in Nederland met een auto rijdt, moet u voor die auto bpm en motorrijtuigenbelasting betalen. Het maakt niet uit of de auto een Nederlands of een buitenlands kenteken heeft.

Hierop is een uitzondering. Het gaat dan om kort tijdelijk gebruik, bijvoorbeeld als u in het buitenland een auto hebt gehuurd om naar huis te rijden, omdat u bent gestrand op een buitenlands vliegveld. Voor dit tijdelijk gebruik is er de zogenoemde veertiendagenvrijstelling. Dit betekent dat u 1 keer per jaar voor hetzelfde kenteken een vrijstelling kunt krijgen.

link Belastingdienst: Auto met buitenlands kenteken

Gr
door Grunn1 May 4, 2018 om 15:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

.?? Wie zegt dat ts met een huurauto vanuit het buitenland in Nederland wil rijden?

mo
door mof - May 4, 2018 om 13:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Om touristen te lokken.

Gr
door Grunn1 May 4, 2018 om 15:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Tuurlijk

aurora1
door aurora1 - May 4, 2018 om 23:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bekeuringen zijn in Duitsland ook goedkoper.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2018 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Buurmans gras is altijd groener.:-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 5, 2018 om 10:05
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Als u de auto in Duitsland huurt voor vakantie buiten Nederland, dan gelden de Nederlandse belastingregels niet.
Voor ook kort gebruik in Nederland als hiervoor al genoemd via de link naar de Belastingdienst.

U doelt lijkt mij op vakantiedoeleinden?

wi
door wicra66 - May 5, 2018 om 11:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is met meerdere zaken zo. Een nachtkastje bij een Zweeds bedrijf kost in Nederland  € 39,95. Precies hetzelfde kastje met hetzelfde bestelnummer kost zowel in Duitsland als in Belgie  € 29,99. In Nederland is het dus ca. 30% duurder. Helaas is het vanuit Nederland niet te bestellen in Duitsland of Belgie.
We worden hier in Nederland een oor aangenaaid door allerlei regeltjes en belastingen.

tijger1
door tijger1 May 5, 2018 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan rijdt u toch de grens over en gaat het halen?