mathijs_b
door mathijs_b Jul 22, 2018 om 19:19
Auto & vervoer
Waarom laat de Provincie Limburg je 24 Km rijden over een afstand van 4 Km?

In Oostelijk Zuid Limburg, Parkstad, wordt de Buitenring aangelegd.

In Nieuwenhagen zit je op ongeveer 4Km van Heerlen.

De bewegwijzering laat daar echter zien dat je 24Km moet rijden om in Heerlen ter komen.

Je moet dan via Brunssum, Hoensbroek en Nuth naar Schinnen, om dan terug naar Heerlen te rijden.

Totale waanzin!!!

Waarom doet de provincie dit? Om de CO2 uitstoot op te voeren?

Ontbreekt er ergens een stukje intelligentie, of is er een andere reden voor?

2645 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2018 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zei de Provincie of Rijkswaterstaat toen u daar de vraag neerlegde?

simon55
door simon55 - Jul 22, 2018 om 19:26
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag t aan de provincie, hier zijn bij mij weten geen ambtenaren of gedeputeerde van uw provincie aanwezig

he
door henk51 - Jul 22, 2018 om 20:01
90 Antwoorden / 0 Vragen

Ze doen dit om te vermijden dat veel autos door  30 km woonwijken en dorpskernen gaan crossen .Met alle gevaren voor fietsende scholieren en winkelende dorpsgenoten. Een buitenring is bedoeld om de dorps en stadskernen  woonwijken te ontlasten van vracht en personen auto's overlast.

groeten Henk

mathijs_b
door mathijs_b Jul 23, 2018 om 12:09
641 Antwoorden / 77 Vragen

Het klopt dat ze de woonwijken willen ontlasten. Daar is de Buitenring ook voor bedoeld.

Maar om je dan zoveel Km te laten omrijden terwijl er doorgaande wegen richting Heerlen genoeg zijn vind ik niet de beste oplossing.

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2018 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mathijs

Hadden ze dan ook nog een “binnenring” moeten aanleggen?

mathijs_b
door mathijs_b Jul 24, 2018 om 02:30
641 Antwoorden / 77 Vragen

@Tijger1

De Binnenring ligt er ook al zo'n 8 jaar.

Via de Binnenring kun je alle oostenlijke wijken/buurten van Heerlen bereiken. Van de Binnenring naar Centrum Heerlen is 1,5Km
De binnenring ligt op 3,5Km vanaf de wegwijzer.........

Dusssss..... dat bedoel ik!!!!!

ne
door neodutchio - Jul 22, 2018 om 20:05
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Waarschijnlijk bent u met de ring sneller en veiliger op uw eindbestemming.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2018 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U mag die vier kilometer ook rustig lopen of fietsen.

mathijs_b
door mathijs_b Jul 23, 2018 om 12:11
641 Antwoorden / 77 Vragen

En de auto? Hoe krijg ik die thuis als ik ga lopen?

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2018 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die laat u gewoon thuis staan. En die 4 km zal ervan afhangen waar je woont in Nieuwenhagen en waar je moet zijn in Heerlen.

gerbera
door gerbera - Jul 22, 2018 om 22:19
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Ontbreekt er ergens een stukje intelligentie, of is er een andere reden voor?
Zou het kunnen dat dit door de aanleg werkzaamheden aan de nieuwe buitenring komt. En zoals al geschreven om te voorkomen dat u door de dorpskernen rijdt. U bent toevallig een weggebruiker met een personenauto, maar wist u dat er ook "vracht"verkeer bestaat.
En zo'n grote auto langs je voordeur lijkt mij niet echt prettig. Dus ja er zal best wel over nagedacht zijn.

jo
door jorisw - Jul 22, 2018 om 22:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet helemaal niks natuurlijk. Als je denkt dat het slimmer kan dan wat de borden aangeven moet je dat vooral doen. Ik neem aan dat als anderen (bijvoorbeeld trucks met opleggers) jouw straat als shortcut gebruiken je daar dan ook geen probleem mee hebt.

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2018 om 23:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Antwoorden gelezen: alweer een vraagsteller die even gewoon wordt afgezeken. Geen wonder dat er steeds minder mensen op de site komen. Terwijl Mathijs-B ook een forumlid is. De geijkte antwoorden: wat zei Rijkswaterstaat of de Provincie? En "u mag die 4 kilometer ook rustig lopen of fietsen".  Antwoord van @henk51 slaat koppen, geen kritiek maar normaal antwoord. Zouden meer forumleden moeten doen.

ma
door marnix1 Jul 23, 2018 om 08:32
256 Antwoorden / 22 Vragen

Nee, u deugt!
uit een andere vraag:
"@corrie0503, hoe ter wereld kan je nu iets "gratis" verwachten? Er is immers nooit iets gratis. Ik noem het niet eens oplichting meer maar domheid van een ieder die iets gratis bestelt. Denk nu toch eens na: er is toch geen enkel bedrijf wat cadeautjes uit gaat uitdelen. Waarschuwingen op het internet ten spijt: toch trappen mensen er in. Oi oi. En wat @marita5 schrijft: lijkt wel een Tupperware party of, erger, pyramidespel. Mond op mond reclame. Maar mooi: jij hebt al een rekening binnen, inclusief terug gestuurd te hebben. Fijne toko."

Grunnen.
door Grunnen. Jul 23, 2018 om 11:22
509 Antwoorden / Vragen

Beetje boter op je hoofd ?

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2018 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.

Of Mathijs nou een forumlid is of niet, maakt toch helemaal niets uit? Hoe moet de rest van Nederland weten waarom op een verkeersbord een langere route aangegeven is dan mogelijk is?

En als hij dan een forumlid is, weet hij, of kan hij weten, of kan hij hier navragen, waar hij een antwoord kan krijgen op zijn vraag. En dat is bij de Provincie, of Rijkswaterstaat.

En wat is er mis met die 4 kilometer fietsen? Plus dat hij de sluipwegen door de dorpen wel zal kennen.

En wat is overigens uw antwoord?

ne
door neodutchio - Jul 23, 2018 om 00:00
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Overigens, van Nieuwenhagen naar Heerlen is wel wat meer dan 4 kilometer. 7 kilometer in 11 minuten, Dat is dus ongeveer 35km/u. Dan wil ik niet weten wat voor weg het is. 24km over de grote weg a 80km/u is net 7 minuutjes langer. Maar dan wel 7 veilige minuutjes. Geen dorpskernen, geen plaatselijk verkeer, geen voetgangers/fietsers, geen voorrang aan rechts hoeven geven, schonere lucht voor de omwonenden, geen ronkende auto's voor de deur, enz, enz.

Dus bij wie mist dan een stukje intelligentie?

mathijs_b
door mathijs_b Jul 24, 2018 om 02:33
641 Antwoorden / 77 Vragen

@ Neodutchio

Kom eens kijken....en huiver!

marita5
door marita5 - Jul 23, 2018 om 09:01
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mathijs-B ,

De Buitenring zorgt voor een vlotte verbinding tussen gemeenten in de regio en voor een goede verbinding met nationale en internationale wegen. Daarbij worden bestaande wegen die door woonkernen leiden ontlast .

Dat is goed voor de leefbaarheid. Bovendien biedt de nieuwe weg volop kansen voor economische en toeristische ontwikkelingen en verbetert de verkeersveiligheid in het gebied.

Lees hier de volledige informatie ,

https://www.buitenring.nl/

panter22
door panter22 - Jul 23, 2018 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

De provincie maakt omleidingsroutes voor het geval er calamiteiten zijn.
Die routes gaan zoveel mogelijk buiten de dorpen om, om zo weinig mogelijk overlast voor de bewoners te veroorzaken.
Dan kan het voorkomen dat je een stuk om moet rijden.
Zelf zou je het niet erg vinden als er maandenlang zwaar vrachtverkeer door je anders zo rustige straat denderde,
Dat had je natuurlijk geen totale waanzin!!! genoemd.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2018 om 09:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

of is er een andere reden voor?
Dat lijkt me wel: ontlasting van de woonkern.
Keuze gemaakt tussen afstand en verkeersveiligheid.

me
door mein33 - Jul 23, 2018 om 17:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom laat de Provincie Limburg je 24 km. rijden over een afstand van 4 km. ?

@Mathijs-b,

Als ik het goed begrijp, dan wil men u zes maal (3 x heen en terug) het zelfde traject van 4 km. laten rijden om vervolgens weer op het punt waar u bent begonnen, te eindigen ?
Daar schiet u helemaal niets mee op !

Ik denk dat niemand hiervoor een zinnige verklaring kan bedenken.   ;-))

ne
door neodutchio - Jul 24, 2018 om 07:58
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn wat reacties van u die vragen oproepen. U hebt het over de afstand vanaf Nieuwenhagen. Maar als er een tip komt om te gaan fietsen geeft u aan waar de auto dan moet blijven. U woont dus schijnbaar niet in Nieuwenhagen. Dan zou u dus al op een andere route de doorgaande weg kunnen nemen. Dus niet eerst naar Nieuwenhagen rijden, maar een andere weg.