vi
door viper1967 May 18, 2018 om 10:46
Auto & vervoer

Waarom prijsverschil dealers

voorbeeld
kia picanto design uitvoering dealer a 14445 dealer b 15298 dealer c 15995 betreft identieke auto met dezelfde opties
waarom dit grote prijsverschil zo kan ik elke dealer wel afspeuren waar ik het goedkoopst uit bent tijdrovende onderneming. Kia kan me geen duidelijk antwoord geven.

8088 17 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 18, 2018 om 10:58
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dealers zijn toch ook gewoon ondernemers? Hetzelfde bankstel kan bij de 1 ook duurder of goedkoper zijn dan bij de andere zaak. Dus inderdaad kwestie van struinen.

lo
door lovewinnie - May 18, 2018 om 11:05
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn momenteel op zoek naar een auto. Ook veel prijs verschil. Echter is gevoel met de garage/verkoper naast de prijs ook belangrijk vind ik. Als gevoel niet goed is maar de prijs lager dan garage waar auto duurder is ga ik toch voor de duurdere.
Het blijven ondernemers die de auto's ook weer inkopen , deze prijs verschilt ook weer en dus de verkoop prijs ook

Gerry1969
door Gerry1969 - May 18, 2018 om 11:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

DealerA heeft een showroom op een B locatie en betaalt 2600 euro huur.  Dealer C heeft ee grote showroom op een A1 locatie en betaalt 5600 euro huur.
Dealer  A heeft jonge monteurs  en dealer  C goed opgeleide monteurs met jaren lange ervaring
Daar ontstaan prijsverschillen . En de goedkope dealer zou weleens mindere service kunnen bieden  want dat moet ook worden betaalt
Zo kan  een leenauto bij de duurdere dealer gratis zijn en bij fe goedkope dealers moet er worden betaald.

U moet dus veel meet vergelijken als alleen de prijs.

ju
door juliomariner - May 18, 2018 om 11:09
1321 Antwoorden / 2 Vragen

De inkoopprijs voor de dealers zal wel gelijk zijn echter de ene neemt genoegen met minder marge dan de ander.

koekeloer
door koekeloer May 22, 2018 om 09:48
562 Antwoorden / 18 Vragen

Dealers hebben niet dezelfde inkoopsprijs. Grote dealers die heel veel bij de importeur kopen krijgen meer korting dan een kleine dealer die maar een paar autos per jaar verkoopt

tijger1
door tijger1 - May 18, 2018 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een fles Cocacola kost ook niet in iedere winkel hetzelfde.

me
door mein33 - May 18, 2018 om 11:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom niet zou je bijna denken !
De ene dealer geeft geen 'korting' of heeft geen 'aanbieding', terwijl de anderen verschillende de aanbiedingen hebben van € 750,00 tot wel € 1546,00.
Dat kan allerlei oorzaken hebben, zoals bijv. de omzet verhogen waardoor er goedkoper door de importeur geleverd wordt.
Van een model, waarvoor binnenkort vervanging komt, af willen.
Van een auto af willen (met een minder gevraagde kleur) die al te lang op voorrraad staat en dus geld kost.
Tijdrovend maar misschien wel geldbesparend, al zou ik daar voorzichtig mee zijn omdat het bij een eventuele inruil wel eens niet zo'n denderende korting kan blijken te zijn, omdat u die dan deels zelf betaald.

aurora1
door aurora1 - May 18, 2018 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zou zomaar eens vrij ondernemerschap kunnen heten..... Daar heeft u vast weleens van gehoord.
Kies de dealer die het dichts bij uw woonadres is en onderhandel over de prijs. Bekijk ook wie het beste bekend staat qua naam en service. Ik vind de verschillen best meevallen.

vi
door viper1967 - May 18, 2018 om 14:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dan is het toch weer raar dat die picanto design edition goedkoper is bij dealer a, en bij dealer a de picanto gt-line weer duurder dan dealer b. Je ziet dan door de bomen het bos niet meer.

me
door mein33 May 18, 2018 om 14:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Je moet tevoren weten welke uitvoering je zou willen en dan op zoek gaan naar een (mogelijk) koopje.  ;-))

Als je het bos niet meer ziet, dan proberen tussen de bomen die je wel ziet door te rijden en als je dan alsmaar bomen en bomen en bomen ziet, dan heb je het bos toch nog gevonden. ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2018 om 15:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Stond vroeger al op iedere telefoon
NOkia

diumenge
door diumenge - May 18, 2018 om 15:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, als je de goedkoopste wil hebben dan zal je er wat tijd in moeten steken.

panter22
door panter22 - May 18, 2018 om 15:36
6599 Antwoorden / Vragen

Als je het te veel moeite en tijd vindt om de goedkoopste dealer te vinden, dan doe je dat toch niet?
Ga naar de dichtsbijzijnde en je bent klaar.

getty
door getty - May 18, 2018 om 15:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tja, dit mag gewoon.

Misschien valt er bij de duurdere weer beter te onderhandelen over de inruil of extra's.
Of heeft de ander weer een betere service.

jo
door joQ - May 18, 2018 om 16:32
23 Antwoorden / 1 Vragen

Dealers spreken omzet (afname) budgetten af met de importeur. als ze deze halen extra inkoop korting! Dus laagste prijs kunnen geven zeker als jaar ten einde loopt.

inkoop voordeel dus!

ro
door ron503 - May 18, 2018 om 17:13
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt wel dat merkdealers jaarlijks afspraken met de importeur maken over het aantal af te nemen auto's dat de dealers denken te verkopen. Dealer A ziet nu al dat het target van de afspraak niet gehaald gaat worden, dealer B maakt zich nog niet zoveel zorgen en dealer C is zeker van zijn afspraken en gooit pas in het najaar de auto's in de aanbieding geholpen door de importeur want dan gaat de reclame campagne lopen met vaak de slogan 'nu kopen morgen ophalen' de winst is dan wat minder maar de target is wel gehaald. In deze periode een nieuwe auto aanschaffen is niet echt slim want het kan maarzo zijn dat de Kia aan het eind van het jaar duizenden euro's goedkoper over de toonbank gaat om u toch maar over te halen om een Kia aan te schaffen. Bedenk wel dat u met de aanschaf ook 7 jaar garantie opgezadeld krijgt en jaarlijks tegen een boel geld aan onderhoud aanloopt want geen stipt onderhoud is einde garantie.

jo
door jorisw - May 18, 2018 om 18:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben alle 3 de dealers de auto op voorraad klaar staan zodat je er direct mee kunt wegrijden? Maar los van dat: het is je wellicht ook wel eens opgevallen dat dezelfde producten bij verschillende winkels ook wel eens andere prijzen hebben. Waarom zou dat voor auto's anders moeten zijn?

Maar haal m gewoon bij dealer a. Scheelt een hoop geld.

tijger1
door tijger1 May 18, 2018 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of bij dealer B  als daar de koffie lekkerder is, of bij dealer C als daar gratis wifi is. :-))

ho
door honza23 - May 22, 2018 om 18:00
261 Antwoorden / 3 Vragen

Dealer A koopt er 20 in bij de importeur en krijgt daardoor een flinke korting, en die geeft ie door aan de klant
Dealer B koopt er ook een aantal maar die zijn al door de importeur op kenteken gezet: extra korting

me
door mein33 - May 22, 2018 om 18:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@viper1967,

Heeft u toch maar voor een Viper uit 1967 gekozen ?
Zie toch wel grote prijsverschillen bij de verschillende aanbieders !  ;-))

Ta
door Tanyya - May 24, 2018 om 14:37
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf altijd mijn auto bij de dealer zelf in onderhoud. Ik zou gewoon naar de Kia dealer zelf gaan. Misschien iets duurder, maar dan heb je wel kwaliteit en vaak pechhulp ook inbegrepen :)

tijger1
door tijger1 May 24, 2018 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat de Ts het nou over drie Kia dealers hebben.;-)

ro
door ron503 May 24, 2018 om 15:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de auto wordt niet zoveel verdient maar het bijna verplicht stellen om het onderhoud door de verkopende dealer uit te laten voeren is de grootste winstpakker. 5 jaar garantie is 5 jaar onderhoudskosten betalen en dat zijn dure stempeltjes in het onderhoudsrapport.