Ed
door Edbo May 10, 2018 om 12:17
Auto & vervoer

Waarom stijgen de brandstofprijzen??,terwijl de brandstof in br.stoftanks van ee

De prijzen stijgen ,terwijl de brandstof in de voorraadtanks van de tankstations toch nog de Oude prijs hebben!!

1596 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 10, 2018 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als de prijs weer naar beneden gaat, heeft de brandstof in de rank nog de oude hoge prijs.

edrick3
door edrick3 - May 10, 2018 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zo gaat dat nu eenmaal.
Ter info:
Tweederde van de Euro95 bestaat uit accijns, wettelijke heffing en BTW. De rest van de literprijs is onder andere afhankelijk van de productieomvang, de dollarkoers, wereldgebeurtenissen en weersomstandigheden.
(Bron)

ro
door ron503 - May 10, 2018 om 12:27
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De voorraadtanks zijn niet zo groot als u wellicht denkt, de brandstofprijzen zijn gerelateerd aan de ruwe olie prijs en stijgen danwel dalen met die prijs mee.

Gr
door Grunn1 May 10, 2018 om 21:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De tanks zijn alleen groot als de prijs naar beneden gaat.

aurora1
door aurora1 - May 10, 2018 om 16:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

?? !!

gerbera
door gerbera - May 10, 2018 om 16:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom stijgen de levensmiddelprijzen terwijl de groothandel en de winkel zelf nog flinke (oude prijs) voorraden heeft?

Gerry1969
door Gerry1969 - May 10, 2018 om 16:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom vraagt u salarisverhoging terwijl u hetzelfde aantal uren werkt en niet productiever bent geworden.

tenormin
door tenormin - May 10, 2018 om 16:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom stijgen de huren terwijl we nog steeds in de bestaande woning wonen? ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2018 om 17:35
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is een kwestie van vraag en aanbod en ook concurrentie.
In Nl nog niet aan de orde maar in Duitsland kunt u meemaken dat de prijs terwijl u staat te tanken 2ct omlaag gaat.

Een 'annekdote': in het verleden bracht ik als tankerstuurman met regelmaat crudoil (ruwe olie) naar Europa en het gebeurde wel eens dat wij opdracht kregen langzamet re gaan varen omdat naar verwachting de olieprijs zou stijgen.

In tijden van goedkope olie gebeurde het ook vaak dat tankers vol geladen voor een kust bleven wachten omdat er een prijsstijging werd verwacht door bijv. ontwikkelingen/afspraken binnen de OPEC.

Gr
door Grunn1 - May 10, 2018 om 21:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat komt omdat wij Nederlanders ons graag laten verneuken door alles en iedereen.

Als je het nieuws volgt betreffende brandstof prijzen dan lees je het volgende. Als de olieprijs daalt dan duurt het een aantal dagen voordat je dat aan de pomp merkt omdat de brandstof voor een hogere prijs is ingekocht. Als de olieprijs stijgt merk je dat gelijk aan de pomp ondanks dat de brandstof voor een lagere prijs is ingekocht. Snap je hem? Wij laten alles over ons heenkomen, hebben overal commentaar op maar doen nergens iets aan.

jo
door jorisw May 11, 2018 om 09:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Aantoonbare bullshit wat je nu schrijft. Doet het ongetwijfeld leuk aan de borrletafel maar het klopt niet.

Gr
door Grunn1 May 11, 2018 om 09:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@jorisw, het is gewoon een feit en geen aantoonbare bullshit. Het is zelfs aangetoond dat er vertraging van een paar dagen zit in prijsverlaging maar niet in prijsverhoging. Bij prijsverlaging is altijd het excuus dat er voor een hogere prijs is ingekocht maar dat excuus hoor je niet bij prijsverhoging. Frappant is wel dat in Duitsland elke verhoging en verlaging direct aan de pomp doorberekend wordt.

jo
door jorisw - May 11, 2018 om 09:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heel simpel: bij dit soort producten wordt als kostprijs de huidige prijs gebruik, immers voor iedere liter brandstof die wordt verkocht moet nieuwe worden aangekocht om de levering te kunnen garanderen. Bij ander soort producten kan een leverancier wel de verkoopprijs op de inkoopprijs baseren. Denk bijvoorbeeld aan een auto: dealer koopt een auto in en verkoopt die met marge. Het is immers niet strikt noodzakelijk dat die dealer direct een nieuwe auto inkoopt om weer voorraad te hebben.

Kl
door Klagen2puntnul - May 11, 2018 om 09:25
1 Antwoorden / Vragen

Prachtige vraag. Ik denk dat het komt doordat het grootkapitaal kleine mannetjes als jij kapot wil maken. Ga toch lekker fietsen!