fr
door frits_23519 Sep 16, 2020 om 11:29
Auto & vervoer
Waarom wil Stella Fietsen geen terugroepactie organiseren?

Ik heb een 1-jaar oude Stella fiets. Tijdens een fietstocht is het zadel afgebroken. Ik heb hierover met Stella Fietsen diverse keren gemaild. Het zadel is inmiddels gerepareerd. Mijn eigen schadevergoeding wordt door mijn rechtsbijstandsverzekering geregeld. Ik heb in mijn mail aan Stella Fietsen dringend verzocht om een terugroepactie te organiseren voor alle Stella fietsen met zo'n zadelbevestiging om te voorkomen dat er niet nog meer slachtoffers (zelfs dodelijke) vallen door ondeugdelijke zadelbevestiging met 1M8 boutje. Want met een terugroepregeling is deze ondeugdelijke zadelbevestiging binnen 10 minuten verholpen. Volgens de monteur is het afbreken van de zadelpen al vaker voorgekomen. Stella Fietsen wil hier echter niet aan beginnen. Sinds vorig jaar worden deze zadelbevestigingen door Stella Fietsen echter niet meer gebruikt.

3837 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 16, 2020 om 11:33
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als ze voor alles een terugroepactie moeten doen, zelfs bij één incident, kunnen ze wel stoppen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 16, 2020 om 11:34
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Frits,

Ben u gevallen met de fiets?

gerbera
door gerbera Sep 16, 2020 om 14:11
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Moet dat dan?

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2020 om 11:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze verkopen duizenden fietsen.

ne
door neodutchio - Sep 16, 2020 om 11:43
5150 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt hier de antwoorden teruglezen op het forum van de collegae waar u in augustus hetzelfde gevraagd hebt.
Klik hier

H
et antwoord van Stella, beviel u dat niet?Klacht bij klachtcompas

Het lijkt wel op een wraaktopic waarbij u probeert Stella zwart te blijven maken. Waarom?

Bij Stella reageert u niet, op klachtenkompas ook nket, bij radar hebt u zich niet meer laten zien en nu gaat u hier weer verder?

gerbera
door gerbera - Sep 16, 2020 om 12:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft het over een afgebroken zadel maar u doelt waarschijnlijk op het boutje waarmee de zadelstrop op de zadelpen is gemonteerd. Dit is zowat op elke fiets een M8 bout en als die afbreekt zal het zadel los gaan zitten en mogelijk iets zakken maar blijft dan op de verdikking van de zadelpen hangen. Bij een goed fietszadel wordt normaal een BMP 178 bout gebruikt die van een veel betere kwaliteit is.

Volgens de monteur is het afbreken van de zadelpen al vaker voorgekomen.
Een zadelpen is heel wat anders, dit is nml de buis die in het frame gaat en waarop het zadel, met de zadelstrop, is gemonteerd. De zadelpen wordt ook met een M8 bout vastgezet en als die afbreekt zal het zadel alleen maar zakken en het zadel draaibaar zijn.

Ben evenwel nieuwsgierig welke schade u heeft opgelopen dat de rechtsbijstandverzekering er mee aan de slag gaat.

sira
door sira Sep 16, 2020 om 19:14
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Darmperforatie?

bussy02
door bussy02 - Sep 16, 2020 om 14:20
145 Antwoorden / 37 Vragen

Zal het te maken hebben met kwaliteit/prijsverhouding.
Een terugroep actie kost een hoop geld, het boutje dat zijn de kosten niet voor zo'n firma.
De monteur zal wel niet in dienst van Stella zijn.

mr
door mrmoto - Sep 16, 2020 om 19:26
167 Antwoorden / 4 Vragen

gezien uw uitspraken hier en op Radar denk ik dat u bezig bent met een wraak-actie , hier kunt u beter geen tijd meer insteken daar u niets te verliezen heeft maar zeker ook niets te winnen. als u een echt goede fiets wilt kopen doe dat dan in een stenen winkel bij een merkdealer en niet in een fietsensupermarkt als Stella .

la
door lamb - Sep 16, 2020 om 19:40
28 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn echtgenote overkwam hetzelfde met haar, toen 1 jaar oude, Stella fiets: tijdens een fietstocht brak spontaan haar zadel af. Ze reed met een aantal andere dames in een groepje, gelukkig kwamen ze met de schrik er goed van af.
Omdat ze niet verder kon fietsen heeft ze mij gebeld en heb haar met de auto opgehaald en ben gelijk (met de fiets op de fietsendrager) doorgereden naar een Stella winkel.
In de werkplaats aldaar werd het probleem direct onderkend (kwam veel vaker voor, toevallig was er ook iemand die hetzelfde overkomen was) en werd een andere zadelpen (met een andere zadelbevestiging) gemonteerd. Dit werd direct gedaan, excuses aangeboden e.d. Deze service op zich was perfect. Alles kosteloos.
Maar..... we bleven wel met de vraag zitten waarom dit geen terugroepactie noodzaakte. De gevolgen van een spontaan afbrekend zadel hoef ik niet uit te leggen, zeker niet wanneer je in een groepje rijdt.....

rj
door rjw - Sep 16, 2020 om 20:14
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Bij hoeveel fietsen is dit al voorgekomen?

justmeagain
door justmeagain - Sep 17, 2020 om 00:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

En hoezo wordt uw schadevergoeding door uw rechtsbijstand geregeld. Het zadel repareren was onder garantie, dus welke schade moet er dan worden vergoed?

fr
door frits_23519 - Sep 17, 2020 om 11:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Veel vragen op mijn roep tot terugroepactie Stella fietsen met 1 boutzadelbevestiging. Deze zadelbevestiging, die nu al een tijd niet meer gebruikt wordt, omdat er teveel zadels afbraken. Ook nu bij de reacties een mevrouw, waarbij het zadel is afgebroken. In de Stella werkplaats (waar ze met deze fiets naar toe zijn gegaan) werd het probleem direct onderkend, kwam veel vaker voor. Toevallig was er ook iemand in de zaak, die hetzelfde overkomen was. Hier werd ook een 2 bouts zadelbevestiging gemonteerd.
Het is zeker geen wraakactie, zelfs heb ik nog geen schadevergoeding (o.a. bril van € 840,--) geaccepteerd omdat ik dan moet tekenen verder geen actie meer te ondernemen.Mijn grote zorg is, dat nu de fietsen met deze 1 bout zadelbevestiging ouder worden en meer km rijden het risico van afbraak zadel iedere dag groter wordt.Zelf ben ik flink gevallen (zie foto knie) en zwaar ribbenkneuzing. Heb zeker 2 maanden nodig gehad om weer een beetje normaal te kunnen functioneren.Mensen die een nieuwe fiets of schadevergoeding geaccepteerd hebben, mogen niet meer reageren. Mensen, die de verkeerde kant op zijn gevallen en hierdoor door een auto overreden zijn, kunnen ook niet meer reageren. Dan wordt ook niet gedacht dat het afgebroken zadel de oorzaak was. Vaak is al bij voorbaat dat oudere mensen vallen met een e-bike omdat het te snel gaat. Nogmaals meldt u en we proberen andere Stella fietsters en fietsers voor dit ongeluk te behoeden. Een terugroepactie van Stella met fietsen met deze 1 bouts zadelbevestiging levert betere reclame op dan bewezen dodelijke ongelukken.

panter22
door panter22 Sep 18, 2020 om 16:43
6599 Antwoorden / Vragen

Trek voortaan een goede jeans aan ipv een korte broek. Met de snelheid van zo'n e-bike is dat onverantwoord. Je moet wel flink de vaart er in hebben gehad met zoveel schade. Kunnen Stella fietsers zich bij jou melden en op welke manier? Wat ben je van plan met die meldingen te gaan doen?

panter22
door panter22 - Sep 19, 2020 om 17:17
6599 Antwoorden / Vragen

Het is zeker geen wraakactie, zelfs heb ik nog geen schadevergoeding (o.a. bril van € 840,--) geaccepteerd omdat ik dan moet tekenen verder geen actie meer te ondernemen.
Maar een beetje voorzichtig zijn met deze actie tegen Stella fietsen.
Nu  flink te keer gaan op het internet en straks de ruime schadevergoeding ontvangen omdat je de overeenkomst nog niet getekend hebt?
Dat kan wel eens anders aflopen.