Waarom wil Stella Fietsen geen terugroepactie organiseren?
Ik heb een 1-jaar oude Stella fiets. Tijdens een fietstocht is het zadel afgebroken. Ik heb hierover met Stella Fietsen diverse keren gemaild. Het zadel is inmiddels gerepareerd. Mijn eigen schadevergoeding wordt door mijn rechtsbijstandsverzekering geregeld. Ik heb in mijn mail aan Stella Fietsen dringend verzocht om een terugroepactie te organiseren voor alle Stella fietsen met zo'n zadelbevestiging om te voorkomen dat er niet nog meer slachtoffers (zelfs dodelijke) vallen door ondeugdelijke zadelbevestiging met 1M8 boutje. Want met een terugroepregeling is deze ondeugdelijke zadelbevestiging binnen 10 minuten verholpen. Volgens de monteur is het afbreken van de zadelpen al vaker voorgekomen. Stella Fietsen wil hier echter niet aan beginnen. Sinds vorig jaar worden deze zadelbevestigingen door Stella Fietsen echter niet meer gebruikt.
U kunt hier de antwoorden teruglezen op het forum van de collegae waar u in augustus hetzelfde gevraagd hebt.
Klik hier
Het antwoord van Stella, beviel u dat niet?Klacht bij klachtcompas
Het lijkt wel op een wraaktopic waarbij u probeert Stella zwart te blijven maken. Waarom?
Bij Stella reageert u niet, op klachtenkompas ook nket, bij radar hebt u zich niet meer laten zien en nu gaat u hier weer verder?
U heeft het over een afgebroken zadel maar u doelt waarschijnlijk op het boutje waarmee de zadelstrop op de zadelpen is gemonteerd. Dit is zowat op elke fiets een M8 bout en als die afbreekt zal het zadel los gaan zitten en mogelijk iets zakken maar blijft dan op de verdikking van de zadelpen hangen. Bij een goed fietszadel wordt normaal een BMP 178 bout gebruikt die van een veel betere kwaliteit is.
Volgens de monteur is het afbreken van de zadelpen al vaker voorgekomen.
Een zadelpen is heel wat anders, dit is nml de buis die in het frame gaat en waarop het zadel, met de zadelstrop, is gemonteerd. De zadelpen wordt ook met een M8 bout vastgezet en als die afbreekt zal het zadel alleen maar zakken en het zadel draaibaar zijn.
Ben evenwel nieuwsgierig welke schade u heeft opgelopen dat de rechtsbijstandverzekering er mee aan de slag gaat.
Darmperforatie?
Zal het te maken hebben met kwaliteit/prijsverhouding.
Een terugroep actie kost een hoop geld, het boutje dat zijn de kosten niet voor zo'n firma.
De monteur zal wel niet in dienst van Stella zijn.
gezien uw uitspraken hier en op Radar denk ik dat u bezig bent met een wraak-actie , hier kunt u beter geen tijd meer insteken daar u niets te verliezen heeft maar zeker ook niets te winnen. als u een echt goede fiets wilt kopen doe dat dan in een stenen winkel bij een merkdealer en niet in een fietsensupermarkt als Stella .
Mijn echtgenote overkwam hetzelfde met haar, toen 1 jaar oude, Stella fiets: tijdens een fietstocht brak spontaan haar zadel af. Ze reed met een aantal andere dames in een groepje, gelukkig kwamen ze met de schrik er goed van af.
Omdat ze niet verder kon fietsen heeft ze mij gebeld en heb haar met de auto opgehaald en ben gelijk (met de fiets op de fietsendrager) doorgereden naar een Stella winkel.
In de werkplaats aldaar werd het probleem direct onderkend (kwam veel vaker voor, toevallig was er ook iemand die hetzelfde overkomen was) en werd een andere zadelpen (met een andere zadelbevestiging) gemonteerd. Dit werd direct gedaan, excuses aangeboden e.d. Deze service op zich was perfect. Alles kosteloos.
Maar..... we bleven wel met de vraag zitten waarom dit geen terugroepactie noodzaakte. De gevolgen van een spontaan afbrekend zadel hoef ik niet uit te leggen, zeker niet wanneer je in een groepje rijdt.....
En hoezo wordt uw schadevergoeding door uw rechtsbijstand geregeld. Het zadel repareren was onder garantie, dus welke schade moet er dan worden vergoed?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer