Waarom worden de onveilige scootmobiels niet per direct verboden door de ministe
Waarom worden onveilige scootmobiels niet per direct verboden door de minister?
De stint werd toch ook per direct verboden op de wegen nadat er een verschrikkelijk ongeluk mee gebeurt was?
Of is het minder erg als er een volwassen persoon omkomt in het verkeer op een scootmobiel?
De scootmobiels zijn goedgekeurd om te worden gebruikt en de stint in eerste instantie ook echter zijn er daarna aanpassingen aan gedaan die niet zijn gekeurd.
"echter zijn er daarna aanpassingen" = geen Nederlands
Moet zijn: Echter, er zijn daarna etc.
Echt, heel erg belangrijk deze opmerking!
Nou manwijf daar heb ik wat aan dank je pfffff
Als jij de minister kunt overtuigen welke scootmobiel waarom onveilig is zal de minister hem wel verbieden.
Er zijn in geen onveilige scootmobiels maar eerder de gebruiker(s) die denken Max Verstappen te zijn en in volle vaart een bocht nemen. Als je er verstandig mee omgaat is het een prachtige uitvinding alleen moet je er wel mee kunnen omgaan. En daar schort het sommige nog wel eens aan. Dus zijn we weer op de paniektoer beland.
Hallo Joro,
Waarschijnlijk durft de minister dit niet aan omdat dan een te grote groep wordt gedupeerd.
Ik heb de Stint altijd al een eng voertuig gevonden omdat er met veel kinderen op de rijbaan werd gereden hier in Amsterdam op plekken waar geen fietspad is.
Waar ik het meest benieuwd naar ben,is of de bestuurster van het fatale ongeluk in Oss een rijbewijs had....
Waarom reed ze die Stint niet tegen een boom?
Speculeren en onderbuikgevoelens hebben we niets aan hier. Dat u de Stint eng vond vanwege de plek op de weg heeft werkelijk niets te maken met het ongeluk. Aan de Stint zijn na de typegoedkeuring nog essenciele zaken aangepast waardoor het niet meer type goedgekeurd was. Vergelijk het met een auto. Zet in een mini een motor van een Ferrari en geheid komen er problemen.
De bestuurder van de Stint in Oss had gewoon alle papieren om met een Stint te mogen rijden. Er is nog geprobeerd om af te remmen en ja, ze is zelfs tegen een boom aangereden in de hoop dat die daarmee zou stoppen. Echter is de bestuurster door die klap haar evenwicht kwijt geraakt, kon niet tijdig meer sturen en de Stint stuiterde terug het fietspad op richting de overweg.
Uw onderbuikgevoel en uw ondertoon dat het de schuld zou kunnen zijn van de bestuurster stuit mij op de borst. Temeer ook dat ik de persoon in kwestie ken en zij levenslang met een een ondragelijke bagage moet rondlopen. Iedereen kan en mag daar zijn of haar mening over hebben, maar hou die mening bij u. Vragen over dit voorval moet u op de juiste plekken stellen. Dus niet ergens openbaar waar iedereen iets denkt te weten. De een roept ja, de ander nee. En vervolgens gaan de verhalen door waar weinig van klopt. Buiten dat de persoon in kwestie door het ongeluk en het schuldgevoel veel te verwerken heeft, zou zij zich ook moeten bezighouden met het rechtzetten en beantwoorden van suggestieve reakties van onbekenden. Doe dat gewoon niet, de situatie is al erg genoeg.
Hallo professor Neodutchio......
Bedankt voor je informatie.
Jammer,dat deze informatie nooit openbaar is gemaakt.
Als ik jouw verhaal samenvat,leg jij dus de schuld bij de fabrikant?.....
@@@ Gaan we hier nu kwasi deskundig de stint perikelen bespreken?
Hallo Netflixfan,
Met de bierfiets was de gemeente Amsterdam wel snel met een verbod in het centrum.......
Ik vind het ongelooflijk,dat je met een cursus op een Stint mag rijden met kinderen erin.....
De bierfiets is weer een andere discussie. Alcohol en verkeer gaat niet samen. Ook al dachten ze het goed ingericht te hebben dat diegene aan het stuur nuchter zou zijn deed niets af aan de veiligheid dat beschonken mensen op de fiets zaten. Kans op vallen, overlast, maar ook de hygiene. Dat daar een verbod op kwam was dus ook niet vreemd.
Dhr. Peter Coppes heeft de Stint uitvoerig onderzocht. Veel van zijn punten zijn gewoon naar buiten gebracht. Of er een rechtszaak gaat komen is afwachten, dat hebben u en ik niet voor het zeggen. Die kan bepalen wie de schuldige is. En iemand die debit is aan een aanpassing zonder dit te laten keuren zal het dus juridisch lastig gaan krijgen.
Hallo Neodutchio,
Het wordt inderdaad spannend wie schuldig is bij deze aanrijding.
Het zal waarschijnlijk een lange juridische procedure worden helaas.....
Het verbieden van de stint op basis van een enkel ongeluk is pure wikkekeur van de minister gebleken op basis van emoties. Dat zou het ook zijn bij het vetbieden van scootmobiels. Of van andere vervoermiddelen.
Na het ongeluk is de Stint uitgebeid onderzocht en bleken er zaken aangepast te zijn waardoor deze niet meer voldeed aan het typegoedkeuring. Essenciele onderdelen bleken aangepast of vervangen waardoor de Stint anders reageerde dan de bedoeling was. Het zou dus wachten zijn tot het volgende ongeluk zou gaan gebeuren. Er bleken trouwens al meerdere bijne ongelukken en andere klachten al gemeld te zijn. Echter is de afloop in die gevallen gelukkig niet zo erg geweest.
In het kort: de rem zat aan de verkeerde kant en was niet sterk genoeg. De kuip zat niet voldoende verankerd aan het frame. Auto's hebben metalen platen om magnetische straling tegen de houden, de Stint niet.
Volgens u is het willekeur en emoties, maar de feiten zeggen genoeg.
Hallo Neodutchio,
Kun je met ons delen waar je al deze informatie vandaan hebt gehaald?
Geboren Amsterdammer, wat dacht u van internet en ander media?
Het is zelfs bij het journaal geweest. Dus je hoeft er geeneens ver voor te zoeken.
@Peentjes: het was geen willekeur, maar gewoon een snelle actie vanuit het ministerie. Als de minister na een ongeluk met kinderen eerst een paar maanden onderzoek wil breekt ook de pleuris uit. Kortom: het is nooit goed. Of wat te denken als er geen verbod was gekomen en een week later was er nog een ongeluk gebeurt. Dan was de minister met pek en veren het binnenhof afgejaagd. Zo zijn we dan ook weer.
Buiten dat hoort zo'n vervoermiddel als de Stint gewoonweg niet op de weg met KINDEREN erin.
KDV 's klagen nu steen en been dat het duurder word, nou laat ik duidelijk zijn toen ze met busjes reden voor de Stint er was is de prijs nadien alleen maar gestegen en nooit gezakt dus het argument dat ze nu duurder uitzijn is kolder.
Een automobilist is verplicht een goedgekeurd stoeltje in zijn auto te hebben en in een Stint kan men gewoon los zitten, m.a.w. terecht dat dit ding van de weg afgehaald word en al zeker na de aanpassingen die zijn gedaan na de typegoedkeuring.
En ja ik ken ook mensen die op zo'n Stint reden bij een KDV maar opleiding laat me niet lachen rondje om de kerk je kan bocht maken rechtdoor en remmen dan kan je rijden met zo'n ding.
Met kinderen erin mag de opleiding wel wat beter zijn en sowieso het complete ontwerp dient aangepast te worden als er kinderen mee vervoert mogen worden
Correctie op Mystery, in een auto moet je inderdaad voor je eigen kinderen een goedgekeurd stoeltje hebben. Andermans kinderen mag je, gek genoeg, zonder stoeltje meenemen.
In een Stint, en trouwens in elke bakfiets, zitten gordeltjes. Dit is namelijk ook nodig om de babyschalen mee vast te zeggen. Iedereen die zin in een Stint moet ook gewoon een gordetje om.
De reden waarom een KDV duurder wordt is door wettelijke bepalingen. Waar er vroeger geen beperkingen waren in het aantal kinderen van een bepaalde leeftijd is dat er nu wel. Zo mag een leidster op een babygroep maar 2 baby's onder de 1 jaar hebben. Dat wil dus zeggen dat bij een derde kind er een extra leidster bij moet. Ook mag je als leidster nog maar 6 kinderen hebben.
Ook allerlei veiligheidseisen zijn aangepast.
Om de kosten zoveel mogelijk te drukken moet je dus zoeken naar andere opties. Een busje voor de deur voor 2 keer per dag naar school te rijden is gewoon duur. Een Stint is dan goedkoper. Maar dat ondanks dit soort bezuinigingen de prijzen toch omhoog blijven gaan heeft puur te maken met regelgeving en salarissen.
@ Neo,
Dat geef ik ook aan het is de regelgeving maar heeft dus compleet niks van doen met de Stint, want kosten waren met een bus toen lager maar het word alsmaar duurder door de overheid.
Maar dat is niet de schuld van de Stint cq Bus vervoer.
De kosten drukken kan dus gewoon erg simpel door de goedverdienende directeuren een stap terug te laten doen want die lachen zich een slag in de ronde, immers al word die prijs vertienvoudigd we hebben hun nodig.
Ik denk dan even als eigen ondernemer niet in deze tak, maar als ik daar wel in zou zitten zou als eerste de veiligheid en welzijn van de aan mij toe vertrouwde kinderen toch voorrang hebben en zou ze nooit in zo'n veredelde badkuip laten vervoeren.
Nu was het een noodlottig ongeval met een trein maar het had net zo goed een auto of vrachtauto kunnen zijn, er zitten 6 tot 8 kinderen in die badkuip, probeer jij met je auto maar eens legaal 6 tot 8 kinderen te vervoeren dat gaat je niet lukken dus waarom deze badkuip in 1ste instantie al is toegelaten om kinderen te vervoeren is mij een raadsel.
@Mistery, de Stint is 'gewoon' 1 van de middelen om kinderen te vervoeren. Er zijn ook (elektrische) bakfietsen waar rustig 6 kinderen in kunnen. De typegoedkeuring is gegeven, onder die voorwaarden mocht die dus de weg op. En zo lang iedereen in de gordel zit is er niets gevaarlijks aan. Het wordt pas gevaarlijk als kinderen gaan staan, meerdere mensen op de bestuurdersplek meegenomen worden of andere zaken gedaan worden die niet tot het eigenlijke gebruik horen. Net als wat u zegt met een auto. Daar mag je geen 6 kinderen in vervoeren (mits er zoveel gordels aanwezig zijn). Maar neem je er 4 mee, dan mag dat, maar is dat net zo veilig of gevaarlijk. Of ik nu op een Stint sta of op een bakfiets zit, beide voeruitgen zijn niet per definitie onveilig. En of er 6 of 8 kinderen in kunnen maakt het ook niet meer onveilig.
Gelukkig zijn er al andere opties dan kinderdag verblijven. Gastouders en nannies schieten als paddenstoelen uit de grond. Goedkoper omdat er geen onnodig personeel is en spelen in kleinere groepen in een thuissituatie. En dat terwijl de controles net zo goed zijn.
Ik blijf erbij dit soort middelen zijn niet geschikt om kinderen te vervoeren en al zeker niet door mensen die maar een rondje rijden om de kerk hebben gehad.
Veiligheid staat wat mij betreft voorop.
Natuurlijk maakt het wel uit hoeveel kinderen er in zitten een bakfiets met 1 of 2 kinderen heeft een andere remweg dan 1 met 6 of 8 idem dito met die veredelde badkuip.
Dat het handig is zal best zo zijn en qua type goedkeuring destijds ook alleen ik weet zeker dat dit ding niet getest is met 8 kinderen er in door iemand die een rondje om de kerk heeft mogen rijden en toen geschikt werd geacht om er mee om te kunnen gaan.
Zelfs voor het rijden op een scooter moet je nog meer kunnen.
Een auto is opzich vele malen veiliger dan een omgebouwde badkuip.
Een scootmobiel is bedoeld om één persoon te vervoeren terwijl de stint bedoeld is voor het vervoer van meerdere personen en vaak zeg maar commercieel gebruikt wordt. De scootmobiel heeft sinds de opkomst al hetzelfde remprincipe en werd enkel verstrekt als er een medische noodzaak toe was en in bruikleen verstrekt. Groot voordeel was dat de scootmobiel jaarlijks een onderhoudsbeurt kreeg en op veiligheid werd gecontroleerd. Anno nu kan iedereen een scootmobiel aanschaffen en dat wordt massaal gedaan dus neent de kans op ongevallen ook toe. Het is hier al geschreven maar het is inderdaad zo dat een scootmobiel wel veilig is maar de berijder de scootmobiel onveilig gebruikt enerzijds door onkunde en anderzijds om zo snel als mogelijk van A naar B te geraken en zich king/queen of the road waant.
Ben het wel met je eens, want na dat hele tragische ongeluk is de stint op stel en sprong verboden, maar er zijn jaarlijks enkele tientallen doden met een scootmobiel en daar hoor je weinig over, terwijl die bediening en techniek vrijwel hetzelfde is als de stint.
Is misschien de impact van het ongeval in Oss geweest, maar toch is het meten met 2 maten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer