jo
door joroalro Nov 24, 2018 om 19:34
Auto & vervoer

Waarom worden de onveilige scootmobiels niet per direct verboden door de ministe

Waarom worden onveilige scootmobiels niet per direct verboden door de minister?

De stint werd toch ook per direct verboden op de wegen nadat er een verschrikkelijk ongeluk mee gebeurt was?

Of is het minder erg als er een volwassen persoon omkomt in het verkeer op een scootmobiel?

2387 18 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 24, 2018 om 19:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of is het minder erg als er een volwassen persoon omkomt in het verkeer op een scootmobiel?

Wil je echt antwoord op die vraag?

Gr
door Grunn1 - Nov 24, 2018 om 19:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De scootmobiels zijn goedgekeurd om te worden gebruikt en de stint in eerste instantie ook echter zijn er daarna aanpassingen aan gedaan die niet zijn gekeurd.

ma
door manwijf Nov 25, 2018 om 15:12
574 Antwoorden / 1 Vragen

"echter zijn er daarna aanpassingen"  = geen Nederlands

Moet zijn: Echter, er zijn daarna etc.

pino123
door pino123 Nov 26, 2018 om 08:23
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Echt, heel erg belangrijk deze opmerking!

Gr
door Grunn1 Nov 27, 2018 om 00:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou manwijf daar heb ik wat aan dank je pfffff

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2018 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En iedereen met een scootmobiel dwingen thuis te blijven zitten? Tot die dingen aangepast zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 24, 2018 om 20:45
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ik denk dat u dat aan de hiervoior verantwoordelijke minister moet vragen.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 24, 2018 om 22:10
532 Antwoorden / Vragen

Als jij de minister kunt overtuigen welke scootmobiel waarom onveilig is zal de minister hem wel verbieden.

gerbera
door gerbera - Nov 24, 2018 om 22:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn in geen onveilige scootmobiels maar eerder de gebruiker(s) die denken Max Verstappen te zijn en in volle vaart een bocht nemen. Als je er verstandig mee omgaat is het een prachtige uitvinding alleen moet je er wel mee kunnen omgaan. En daar schort het sommige nog wel eens aan. Dus zijn we weer op de paniektoer beland.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 25, 2018 om 00:15
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Joro,

Waarschijnlijk durft de minister dit niet aan omdat dan een te grote groep wordt gedupeerd.
Ik heb de Stint altijd al een eng voertuig gevonden omdat er met veel kinderen op de rijbaan werd gereden hier in Amsterdam op plekken waar geen fietspad is.

Waar ik het meest benieuwd naar ben,is of de bestuurster van het fatale ongeluk in Oss een rijbewijs had....
Waarom reed ze die Stint niet tegen een boom?

ne
door neodutchio Nov 25, 2018 om 09:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Speculeren en onderbuikgevoelens hebben we niets aan hier. Dat u de Stint eng vond vanwege de plek op de weg heeft werkelijk niets te maken met het ongeluk. Aan de Stint zijn na de typegoedkeuring nog essenciele zaken aangepast waardoor het niet meer type goedgekeurd was. Vergelijk het met een auto. Zet in een mini een motor van een Ferrari en geheid komen er problemen.

De bestuurder van de Stint in Oss had gewoon alle papieren om met een Stint te mogen rijden. Er is nog geprobeerd om af te remmen en ja, ze is zelfs tegen een boom aangereden in de hoop dat die daarmee zou stoppen. Echter is de bestuurster door die klap haar evenwicht kwijt geraakt, kon niet tijdig meer sturen en de Stint stuiterde terug het fietspad op richting de overweg.

Uw onderbuikgevoel en uw ondertoon dat het de schuld zou kunnen zijn van de bestuurster stuit mij op de borst. Temeer ook dat ik de persoon in kwestie ken en zij levenslang met een een ondragelijke bagage moet rondlopen. Iedereen kan en mag daar zijn of haar mening over hebben, maar hou die mening bij u. Vragen over dit voorval moet u op de juiste plekken stellen. Dus niet ergens openbaar waar iedereen iets denkt te weten. De een roept ja, de ander nee. En vervolgens gaan de verhalen door waar weinig van klopt. Buiten dat de persoon in kwestie door het ongeluk en het schuldgevoel veel te verwerken heeft, zou zij zich ook moeten bezighouden met het rechtzetten en beantwoorden van suggestieve reakties van onbekenden. Doe dat gewoon niet, de situatie is al erg genoeg.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 25, 2018 om 10:25
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo professor Neodutchio......

Bedankt voor je informatie.
Jammer,dat deze informatie nooit openbaar is gemaakt.

Als ik jouw verhaal samenvat,leg jij dus de schuld bij de fabrikant?.....

Cookies
door Cookies Nov 25, 2018 om 10:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@@@ Gaan we hier nu kwasi deskundig de stint perikelen bespreken?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 25, 2018 om 10:37
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Netflixfan,

Met de bierfiets was de gemeente Amsterdam wel snel met een verbod in het centrum.......

Ik vind het ongelooflijk,dat je met een cursus op een Stint mag rijden met kinderen erin.....

ne
door neodutchio Nov 25, 2018 om 13:19
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De bierfiets is weer een andere discussie. Alcohol en verkeer gaat niet samen. Ook al dachten ze het goed ingericht te hebben dat diegene aan het stuur nuchter zou zijn deed niets af aan de veiligheid dat beschonken mensen op de fiets zaten. Kans op vallen, overlast, maar ook de hygiene. Dat daar een verbod op kwam was dus ook niet vreemd.

Dhr. Peter Coppes heeft de Stint uitvoerig onderzocht. Veel van zijn punten zijn gewoon naar buiten gebracht. Of er een rechtszaak gaat komen is afwachten, dat hebben u en ik niet voor het zeggen. Die kan bepalen wie de schuldige is. En iemand die debit is aan een aanpassing zonder dit te laten keuren zal het dus juridisch lastig gaan krijgen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 25, 2018 om 19:27
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Het wordt inderdaad spannend wie schuldig is bij deze aanrijding.
Het zal waarschijnlijk een lange juridische procedure worden helaas.....

pe
door peentjes - Nov 25, 2018 om 02:56
421 Antwoorden / 0 Vragen

Het verbieden van de stint op basis van een enkel ongeluk is pure wikkekeur van de minister gebleken op basis van emoties. Dat zou het ook zijn bij het vetbieden van scootmobiels. Of van andere vervoermiddelen.

ne
door neodutchio Nov 25, 2018 om 09:34
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Na het ongeluk is de Stint uitgebeid onderzocht en bleken er zaken aangepast te zijn waardoor deze niet meer voldeed aan het typegoedkeuring. Essenciele onderdelen bleken aangepast of vervangen waardoor de Stint anders reageerde dan de bedoeling was. Het zou dus wachten zijn tot het volgende ongeluk zou gaan gebeuren. Er bleken trouwens al meerdere bijne ongelukken en andere klachten al gemeld te zijn. Echter is de afloop in die gevallen gelukkig niet zo erg geweest.

In het kort: de rem zat aan de verkeerde kant en was niet sterk genoeg. De kuip zat niet voldoende verankerd aan het frame. Auto's hebben metalen platen om magnetische straling tegen de houden, de Stint niet.

Volgens u is het willekeur en emoties, maar de feiten zeggen genoeg.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 25, 2018 om 10:29
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Kun je met ons delen waar je al deze informatie vandaan hebt gehaald?

ne
door neodutchio Nov 25, 2018 om 13:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Geboren Amsterdammer, wat dacht u van internet en ander media?

jo
door jorisw Nov 25, 2018 om 13:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is zelfs bij het journaal geweest. Dus je hoeft er geeneens ver voor te zoeken.

@Peentjes: het was geen willekeur, maar gewoon een snelle actie vanuit het ministerie. Als de minister na een ongeluk met kinderen eerst een paar maanden onderzoek wil breekt ook de pleuris uit. Kortom: het is nooit goed. Of wat te denken als er geen verbod was gekomen en een week later was er nog een ongeluk gebeurt. Dan was de minister met pek en veren het binnenhof afgejaagd. Zo zijn we dan ook weer.

my
door mystery Nov 25, 2018 om 16:34
34 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten dat hoort zo'n vervoermiddel als de Stint gewoonweg niet op de weg met KINDEREN erin.
KDV 's klagen nu steen en been dat het duurder word, nou laat ik duidelijk zijn toen ze met busjes reden voor de Stint er was is de prijs nadien alleen maar gestegen en nooit gezakt dus het argument dat ze nu duurder uitzijn is kolder.

Een automobilist is verplicht een goedgekeurd stoeltje in zijn auto te hebben en in een Stint kan men gewoon los zitten, m.a.w. terecht dat dit ding van de weg afgehaald word en al zeker na de aanpassingen die zijn gedaan na de typegoedkeuring.

En ja ik ken ook mensen die op zo'n Stint reden bij een KDV maar opleiding laat me niet lachen rondje om de kerk je kan bocht maken rechtdoor en remmen dan kan je rijden met zo'n ding.

Met kinderen erin mag de opleiding wel wat beter zijn en sowieso het complete ontwerp dient aangepast te worden als er kinderen mee vervoert mogen worden

ne
door neodutchio Nov 25, 2018 om 17:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Correctie op Mystery, in een auto moet je inderdaad voor je eigen kinderen een goedgekeurd stoeltje hebben. Andermans kinderen mag je, gek genoeg, zonder stoeltje meenemen.

In een Stint, en trouwens in elke bakfiets, zitten gordeltjes. Dit is namelijk ook nodig om de babyschalen mee vast te zeggen. Iedereen die zin in een Stint moet ook gewoon een gordetje om.

De reden waarom een KDV duurder wordt is door wettelijke bepalingen. Waar er vroeger geen beperkingen waren in het aantal kinderen van een bepaalde leeftijd is dat er nu wel. Zo mag een leidster op een babygroep maar 2 baby's onder de 1 jaar hebben. Dat wil dus zeggen dat bij een derde kind er een extra leidster bij moet. Ook mag je als leidster nog maar 6 kinderen hebben.
Ook allerlei veiligheidseisen zijn aangepast.
Om de kosten zoveel mogelijk te drukken moet je dus zoeken naar andere opties. Een busje voor de deur voor 2 keer per dag naar school te rijden is gewoon duur. Een Stint is dan goedkoper. Maar dat ondanks dit soort bezuinigingen de prijzen toch omhoog blijven gaan heeft puur te maken met regelgeving en salarissen.

my
door mystery Nov 25, 2018 om 18:50
34 Antwoorden / 0 Vragen

@ Neo,

Dat geef ik ook aan het is de regelgeving maar heeft dus compleet niks van doen met de Stint, want kosten waren met een bus toen lager maar het word alsmaar duurder door de overheid.
Maar dat is niet de schuld van de Stint cq Bus vervoer.

De kosten drukken kan dus gewoon erg simpel door de goedverdienende directeuren een stap terug te laten doen want die lachen zich een slag in de ronde, immers al word die prijs vertienvoudigd we hebben hun nodig.

Ik denk dan even als eigen ondernemer niet in deze tak, maar als ik daar wel in zou zitten zou als eerste de veiligheid en welzijn van de aan mij toe vertrouwde kinderen toch voorrang hebben en zou ze nooit in zo'n veredelde badkuip laten vervoeren.

Nu was het een noodlottig ongeval met een trein maar het had net zo goed een auto of vrachtauto kunnen zijn, er zitten 6 tot 8 kinderen in die badkuip, probeer jij met je auto maar eens legaal 6 tot 8 kinderen te vervoeren dat gaat je niet lukken dus waarom deze badkuip in 1ste instantie al is toegelaten om kinderen te vervoeren is mij een raadsel.

ne
door neodutchio Nov 25, 2018 om 19:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Mistery, de Stint is 'gewoon' 1 van de middelen om kinderen te vervoeren. Er zijn ook (elektrische) bakfietsen waar rustig 6 kinderen in kunnen. De typegoedkeuring is gegeven, onder die voorwaarden mocht die dus de weg op. En zo lang iedereen in de gordel zit is er niets gevaarlijks aan. Het wordt pas gevaarlijk als kinderen gaan staan, meerdere mensen op de bestuurdersplek meegenomen worden of andere zaken gedaan worden die niet tot het eigenlijke gebruik horen. Net als wat u zegt met een auto. Daar mag je geen 6 kinderen in vervoeren (mits er zoveel gordels aanwezig zijn). Maar neem je er 4 mee, dan mag dat, maar is dat net zo veilig of gevaarlijk. Of ik nu op een Stint sta of op een bakfiets zit, beide voeruitgen zijn niet per definitie onveilig. En of er 6 of 8 kinderen in kunnen maakt het ook niet meer onveilig.

Gelukkig zijn er al andere opties dan kinderdag verblijven. Gastouders en nannies schieten als paddenstoelen uit de grond. Goedkoper omdat er geen onnodig personeel is en spelen in kleinere groepen in een thuissituatie. En dat terwijl de controles net zo goed zijn.

my
door mystery Nov 25, 2018 om 22:38
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik blijf erbij dit soort middelen zijn niet geschikt om kinderen te vervoeren en al zeker niet door mensen die maar een rondje rijden om de kerk hebben gehad.
Veiligheid staat wat mij betreft voorop.
Natuurlijk maakt het wel uit hoeveel kinderen er in zitten een bakfiets met 1 of 2 kinderen heeft een andere remweg dan 1 met 6 of 8 idem dito met die veredelde badkuip.
Dat het handig is zal best zo zijn en qua type goedkeuring destijds ook alleen ik weet zeker dat dit ding niet getest is met 8 kinderen er in door iemand die een rondje om de kerk heeft mogen rijden en toen geschikt werd geacht om er mee om te kunnen gaan.

Zelfs voor het rijden op een scooter moet je nog meer kunnen.

Een auto is opzich vele malen veiliger dan een omgebouwde badkuip.

ro
door ron503 - Nov 25, 2018 om 08:46
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een scootmobiel is bedoeld om één persoon te vervoeren terwijl de stint bedoeld is voor het vervoer van meerdere personen en vaak zeg maar commercieel gebruikt wordt. De scootmobiel heeft sinds de opkomst al hetzelfde remprincipe en werd enkel verstrekt als er een medische noodzaak toe was en in bruikleen verstrekt. Groot voordeel was dat de scootmobiel jaarlijks een onderhoudsbeurt kreeg en op veiligheid werd gecontroleerd. Anno nu kan iedereen een scootmobiel aanschaffen en dat wordt massaal gedaan dus neent de kans op ongevallen ook toe. Het is hier al geschreven maar het is inderdaad zo dat een scootmobiel wel veilig is maar de berijder de scootmobiel onveilig gebruikt enerzijds door onkunde en anderzijds om zo snel als mogelijk van A naar B te geraken en zich king/queen of the road waant.

holstein
door holstein - Nov 25, 2018 om 09:13
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ben het wel met je eens, want na dat hele tragische ongeluk is de stint op stel en sprong verboden, maar er zijn jaarlijks enkele tientallen doden met een scootmobiel en daar hoor je weinig over, terwijl die bediening en techniek vrijwel hetzelfde is als de stint.
Is misschien de impact van het ongeval in Oss geweest, maar toch is het meten met 2 maten.

ne
door neodutchio - Nov 25, 2018 om 09:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bij de Stint is het bewezen dat het een onveilig voertuig is. Ik ken dan weer geen enkel rapport over een scootmobiel. Wel zijn er tig filmpjes te vinden van bestuurders van een scootmobiel die werkelijk alles kapot kunnen rijden, maar dit is allemaal veroorzaakt door de bestuurder zelf.

Elk voertuig heeft een typegoedkeuring. Na de goedkeuring mag je niet zomaar meer aanpassingen doen. In het geval van de Stint is dat wel gebeurd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 25, 2018 om 10:39
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Kun je met ons delen waar jij de informatie over de Stint vandaan haalt?

diumenge
door diumenge Nov 25, 2018 om 11:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kent geen enkel rapport over de scootmobiel?

Hier wat leesvoer dan: swov.nl/nieuws/diepteonderzoek-scootmobielongevallen-veiliger-scootmobielen-en-veiliger-wegomgeving

Thijs12
door Thijs12 - Nov 25, 2018 om 09:45
532 Antwoorden / Vragen

Er gebeuren dagelijks ernstige ongevallen met de de auto, de scooter, de motor. Ook die worden dan ook niet plotseling in zijn geheel verboden  Zo is dat ook met de scootmobiel. Of is het dan minder erg als een volwassen persoon omkomt in een auto? Of dan maar alle gemotoriseerd verkeer verbieden? Zo ken ik er nog een paar .

panter22
door panter22 - Nov 25, 2018 om 10:55
6599 Antwoorden / Vragen

De Nissan leaf werkt net zo als de scootmobiel. Alleen er zit nog wel een rempedaal in de auto voor noodgevallen.
Die remknop heb je nog niet op de scootmobiel. Om in een scootmobiel de weg op te kunnen gaan heb je geen rijvaardiheidstest nodig. Niet iedereen is even handig en in paniek doe je wel eens iets verkeerd.
En wat denk je van een elektrische rolstoel. Mag die dan ook niet meer?
https://www.youtube.com/watch?v=GYx9q5R4vrs

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 25, 2018 om 11:11
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Panter,

Het grote verschil tussen de Stint en een scootmobiel ,is dat met de Stint kinderen vervoerd worden.
Met een Stint heb je dus een grote verantwoordelijkheid als bestuurder.

ne
door neodutchio Nov 25, 2018 om 16:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Met een scootmobiel kan ik ook mensen omver rijden. Een mogelijk verbod heeft niets te maken met hoeveel mensen er gereden kan worden.

panter22
door panter22 Nov 25, 2018 om 17:07
6599 Antwoorden / Vragen

Als bestuurder heb je altijd een verantwoordelijkheid.
Niet alleen voor jezelf en degenen die je vervoert, maar ook voor andere weggebruikers.
Ik heb ze nog nooit zien rijden, maar op het filmpje zie je dat het een rijdende plastic tobbe is waar kinderen in vervoerd worden. Behalve een heupgordel geen enkele bescherming voor de kinderen.En het gaat ook nog behoorlijk hard.
https://www.youtube.com/watch?v=8eDgqK3xs1g

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2018 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij had men voor het besturen van die stint geen papieren nodig. Maar dat ongeluk was al rampzalig genoeg.

Als, als gevolg daarvan, strenger gekeken wordt naar de scootmobielen, vooral het systeem van remmen en gasgeven, is dat slechts een “voordeel”.

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2018 om 12:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een rare veronderstelling en idiote vergelijking.

my
door mystery - Nov 25, 2018 om 14:25
34 Antwoorden / 0 Vragen

Scootmobiel hoeft niet verboden te worden maar er moet wel eens harder gehandhaafd worden op mensen die niet kunnen rijden met zo'n ding.
Een groot deel van de ouderen meent maar als ze er aan komen met hun scootmobiel en dan het liefst volgas door een winkelcentrum dat iedereen maar opzij gaat voor hun.
Het apparaat zelf is veilig zat alleen de gekken die er op rijden zijn een compleet gevaar op de weg en op de stoep.

panter22
door panter22 Nov 26, 2018 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Dan ga je toch even aan de kant. Dat doe je toch ook met die gekken die aan komen  jakkeren met hun opgevoerde auto,s .

my
door mystery Nov 26, 2018 om 10:39
34 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom moet ik opzij gaan rijden met een scootmobiel betekent geen vrijbrief om als een mongool door een winkelcentrum te crossen en iedereen maar opzij te duwen met dat ding omdat je zgn moeite hebt met lopen.
Ik stem voor rijbewijs in te voeren en niet een 1 dags  cursus maar een maand lang en dan examen doen uiteraard wel op eigen kosten.

En misbruik je dat ding dus verkeersregels etc negeren meteen scootmobiel en rijbewijs in beslag van dat ding.

aurora1
door aurora1 Nov 27, 2018 om 03:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, je kunt de mensen die afhankelijk van een scootmobiel zijn ook opsluiten en de sleutel weggooien. Dan heeft ú in ieder geval nergens last van. Als het voor u meezit zult u nooit afhankelijk van zo een voertuig zijn en voor het overige beter dan ieder ander rijden en dat voor u de wegen vrij gehouden worden. U doet me denken aan een paar jonge mensen bij mij in de buurt die middels een rondschrijven de hele buurt wilden activeren om een man met een gehandicapten parkeerplaats op zijn kenteken te dwingen andere werktijden te nemen en vooral korter te werken want dan konden zij er parkeren en moesten ze niet maar liefst 10- 20 meter lopen om te parkeren.

Waardeloze figuren vind ik dat die je soms wel iets toewenst zoals werken in een revalidatie centrum of zodanig tijdelijk "inpakken" dat ze zelf kunnen ondervinden hoe het is om met een lichaam dat niet veel wil te werken en door het leven te gaan. U mag hopen dat u nooit iets naars zal gebeuren.

Ka
door Kassagebruiker - Nov 25, 2018 om 17:09
683 Antwoorden / 5 Vragen

Op 24 september 1901 vond het eerste auto-ongeluk met dodelijke afloop in Nederland plaats. Aan de voet van de Valkenburgse Cauberg botste een auto waarvan de remmen het niet meer deden tegen de middeleeuwse Grendelpoort. De 41-jarige kapitein van de Nederlandse generale staf raakte dodelijk gewond, de Duitse militaire attaché luitenant-kolonel Von Ziegler zwaar gewond. (bron wikipedia). Volgens zeggen was daar de toenmalige koningin persoonlijk aanwezig, achteraf en zei: "Dit mag nooit meer gebeuren".

Wat de huidige scootmobielrijders/elec. rolstoel betreft. Laatst was ik in de winkel. winkelwagen tegen de koeling aan, maar de mevr die wilde passeren hield bij hoog en laag,
bijna klagelijk, vol  dat er geen ruimte was. Er was aan de ene kant 10 cm en aan de andere kant 15 cm. Ze bleek er probleemloos langs te kunnrn .........

ne
door neodutchio Nov 25, 2018 om 17:29
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat vrouwen niet snappen wat 10 of 15 cm is is omdat mannen altijd over lengtes liegen. Dat kan je de dames dus niet kwalijk nemen.

my
door mystery Nov 26, 2018 om 10:30
34 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat heeft meer met de mentaliteit van sommige oude knarren te maken die in een scootmobiel rijden, die denken nog dat ze in het jaar 1800 leven en dat iedereen voor hun maar meteen op zij moet gaan.
Als je niet oplet rijden ze je gewoon voor je donder, en dan staan ze te schreeuwen dat jij maar op zij moet gaan staan hun moeten erdoor, niet even wachten zoals normale mensen nee gewoon asociaal doorduwen.
Enigste oplossing bij dat soort volk is gewoon wielklem erop en laten staan.

gerbera
door gerbera - Nov 25, 2018 om 21:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom worden de onveilige scootmobiels niet per direct verboden door de minister

Gewoon omdat die ze niet kan bijhouden. Het is net als met de e-bikes, hoe ouder hoe harder.;-))