Waarom zijn de busvervoersbedrijven niet coulant met een jaarabonnement om deze stop te zetten
Ja ik heb een jaar abonnement en vanwege corona kan ik niet reizen naar mijn werk.
Ondertussen loopt het abonnement wel door.
Connexxion stelt zolang er geen negatief reisadvies is gegeven is het niet mogelijk om de kosten van het abonnement terug te vragen.
Men stelt zich ook niet coulant op om een mogelijkheid te creeeren om een tijdelijke abonnements stop in te voeren zodat er geen geld van de rekening wordt gehaald.
Het gaat gaat hier toch wel gauw om 160 euro per maand.
Ik vind dat schandalig, lijkt op oplichterij.
Men stelt dat je wel het abonnement kan opzeggen maar dan moet je weer na afloop van de corana epidemie weer alles opnieuw aanvragen.
Vandaar dat ik graag een reactie van u wil hebben hoe Kassa hier over denkt
Je mag nog gewoon reizen. Ze bieden hun dienst dus aan..dat u er geen gebruik van maakt geeft u geen recht op te zeggen of te kunnen zeggen. U abonnement is gewoon geldig.
Pas wnr er geen gebruik meer gemaakt mag worden van bus of trein heeft u rechten
Dan zult u dat aan Kassa moeten vragen. U bent nu op het forum.
Klik onderaan op contact.
Heeft overigens niets met oplichterij te maken.
Hallo Perico ,
U kunt toch nog met Connexxion reizen .
Vanwege het coronavirus maak ik voorlopig geen gebruik van mijn abonnement. Kan ik de kosten voor mijn abonnement terugkrijgen?
Er is geen negatief OV-reisadvies afgegeven en reizen is nog steeds mogelijk. Het is niet mogelijk om de kosten van je abonnement (gedeeltelijk) terug te vragen. Je kunt je abonnement wel beëndigen volgens de reguliere productvoorwaarden.
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/over-het-coronavirus
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-per-onderwerp/openbaar-vervoer
Ga eens met je werkgever praten. Of krijg je geen reiskostenvergoeding?
Als je ziek zou zijn, krijg je dan ook van Connexxion je reiskosten terug?
Welja, lijkt op oplichterij. En ook nog schandalig. Toe maar, wat een grote woorden. Als u even verder denkt dan uw neus lang is: mocht het Corona virus ächter de rug zijn" dan komt Nederland (en menige rest van de wereld) in een flinke recessie terecht. En dat zal zorgen voor nog meer kosten e.d. en zal uw abonnement misschien wel anderhalve keer duurder worden. U kunt nu gewoon de Connession bus instappen, dus...
Denk u eens in. Ja u heeft een jaarabonnement dat u maandelijks moet betalen. En ja de bus rijdt gewoon. Dan is er dus noch sprake van schandaligheid noch van oplichterij. Ook als u ziek was geweest is er geen teruggavebeleid. En alle andere mogelijke voorbeelden kunt u zelf verzinnen. Maar dat had u vast zelf al bedacht voordat u uw stukje ging schrijven.
Als al gezegd: u kunt reizen met de bus dus kunt u wel degelijk ook met de bus naar uw werk.
Ten tweede, wij zijn niet de redactie van Kassa maar vrijwilligers, niet gebonden aan Kassa redactie, die proberen vragen te beantwoorden en adviezen te geven.
En dan: Let op: U plaatst een beschuldiguing van oplichting op een openbaar, in de gehele wereld bereikbaar / leesbaar forum entenzij u oplichting kunt bewijzen kan dat een strafrechtelijke aangeifte tegen u betekeken. Openbaar smaadschrift.
Gaan we nu voor ieder detail waar impact is door corona een topic aanmaken?
Ja , en ? u bent niet verplicht om te reageren
Het is absoluut geen oplichting, maar u bent hier op het forum. Voor Kassa: zie onderaan de pagina.
U kunt toch gewoon gebruik maken van uw abonnement? U kunt zelfs naar uw werk reizen én terug, maar de werkgever heeft kennelijk de tent gesloten. Dus reis maar wat erop los met uw abonnement. Connexxion heeft natuurlijk gelijk.
Wat is oplichting? Lees en huiver:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oplichting
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer