Pe
door Perico Mar 26, 2020 om 13:29
Auto & vervoer

Waarom zijn de busvervoersbedrijven niet coulant met een jaarabonnement om deze stop te zetten

Ja ik heb een jaar abonnement en vanwege corona kan ik niet reizen naar mijn werk.
Ondertussen loopt het abonnement wel door.
Connexxion stelt zolang er geen negatief reisadvies is gegeven is het niet mogelijk om  de kosten van het abonnement terug te vragen.
Men stelt zich ook niet coulant op om een mogelijkheid te creeeren om een tijdelijke abonnements stop in te voeren zodat er geen geld van de rekening wordt gehaald.
Het gaat gaat hier toch wel gauw om 160 euro per maand.
Ik vind dat schandalig, lijkt op oplichterij.
Men stelt dat je wel het abonnement kan opzeggen maar dan moet je weer na afloop van de corana epidemie weer alles opnieuw aanvragen.

Vandaar dat ik graag een reactie van u wil hebben hoe Kassa hier over denkt

1186 12 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Mar 26, 2020 om 13:33
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Je mag nog gewoon reizen. Ze bieden hun dienst dus aan..dat u er geen gebruik van maakt geeft u geen recht op te zeggen of te kunnen zeggen. U abonnement is gewoon geldig.
Pas wnr er geen gebruik meer gemaakt mag worden van bus of trein heeft u rechten

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2020 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zult u dat aan Kassa moeten vragen. U bent nu op het forum.

Klik onderaan op contact.

Heeft overigens niets met oplichterij te maken.

marita5
door marita5 - Mar 26, 2020 om 13:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Perico ,

 U kunt toch nog met Connexxion reizen .

Vanwege het coronavirus maak ik voorlopig geen gebruik van mijn abonnement. Kan ik de kosten voor mijn abonnement terugkrijgen?

Er is geen negatief OV-reisadvies afgegeven en reizen is nog steeds mogelijk. Het is niet mogelijk om de kosten van je abonnement (gedeeltelijk) terug te vragen. Je kunt je abonnement wel beëndigen volgens de reguliere productvoorwaarden

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/over-het-coronavirus

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-per-onderwerp/openbaar-vervoer

panter22
door panter22 - Mar 26, 2020 om 13:46
6599 Antwoorden / Vragen

Ga eens met je werkgever praten. Of krijg je geen reiskostenvergoeding?
Als je ziek zou zijn, krijg je dan ook van Connexxion je reiskosten terug?

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2020 om 13:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Welja, lijkt op oplichterij. En ook nog schandalig. Toe maar, wat een grote woorden. Als u even verder denkt dan uw neus lang is: mocht het Corona virus ächter de rug zijn" dan komt Nederland (en menige rest van de wereld) in een flinke recessie terecht. En dat zal zorgen voor nog meer kosten e.d. en zal uw abonnement misschien wel anderhalve keer duurder worden. U kunt nu gewoon de Connession bus instappen, dus...

pe
door peentjes - Mar 26, 2020 om 13:55
421 Antwoorden / 0 Vragen

Denk u eens in. Ja u heeft een jaarabonnement dat u maandelijks moet betalen. En ja de bus rijdt gewoon. Dan is er dus noch sprake van schandaligheid noch van oplichterij. Ook als u ziek was geweest is er geen teruggavebeleid. En alle andere mogelijke voorbeelden kunt u zelf verzinnen. Maar dat had u vast zelf al bedacht voordat u uw stukje ging schrijven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2020 om 16:09
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: u kunt reizen met de bus dus kunt u wel degelijk ook met de bus naar uw werk.
Ten tweede, wij zijn niet de redactie van Kassa maar vrijwilligers, niet gebonden aan Kassa redactie, die proberen vragen te beantwoorden en adviezen te geven.
En dan: Let op:  U plaatst een beschuldiguing van oplichting op een openbaar, in de gehele wereld bereikbaar / leesbaar forum entenzij u oplichting kunt bewijzen kan dat een strafrechtelijke aangeifte tegen u betekeken. Openbaar smaadschrift.

rj
door rjw - Mar 26, 2020 om 16:45
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Gaan we nu voor ieder detail waar impact is door corona een topic aanmaken?

marita5
door marita5 Mar 26, 2020 om 17:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , en ? u bent niet verplicht om te reageren

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2020 om 17:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is absoluut geen oplichting, maar u bent hier op het forum. Voor Kassa: zie onderaan de pagina.
U kunt toch gewoon gebruik maken van uw abonnement? U kunt zelfs naar uw werk reizen én terug, maar de werkgever heeft kennelijk de tent gesloten. Dus reis maar wat erop los met uw abonnement. Connexxion heeft natuurlijk gelijk.
Wat is oplichting? Lees en huiver:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oplichting

rj
door rjw - Mar 26, 2020 om 18:40
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Betreft het een speciaal woon-werkabonnement of kan je het ook voor andere ritten gebruiken?

gerbera
door gerbera - Mar 26, 2020 om 21:59
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Door omstandigheden ben ik momenteel niet in staat te fietsen maar toch wordt elke maand de premie van mijn fietsverzekering ingehouden. Mag dat of kan ik dat voor die periode terug vragen?

Komt een beetje op hetzelfde neer, maar nee natuurlijk kan dat niet, net zo min alsdat u dat kan, de bussen en treinen rijden gewoon.

Magnum007
door Magnum007 - Mar 27, 2020 om 00:49
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Perico,

Ik raad je aan om het abonnement inderdaad op te zeggen als dat kan.