Frns
door Frns Nov 4, 2016 om 15:41
Auto & vervoer

Wanneer stellen we het rijgedrag van jongeren ter discussie?

Het gaat altijd maar over ouderen in het verkeer. Maar ik vraag me af wie er nu voor meer gevaarlijke situatie's in het verkeer zorgt, die oudere of die jongere bestuurder? Er zullen zeker oudere zijn die eigenlijk niet meer achter het stuur moeten plaatsnemen. Maar kijk eens om je heen in het hedendaags verkeer, er zijn zoveel jongeren die elke verkeersregel aan hun laars lappen, het is je reinste verkeer anarchie! Stel dát nu eens aan de orde in Kassa!

2040 18 Rapporteer

ja
door jackyh - Nov 4, 2016 om 15:51
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waar komt dit opeens vandaan.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2016 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

Uit de nieuwsbrief.

@frns

Als u contact met Kassa wil, moet u onderaan op contact klikken.

pi
door pieterwolters - Nov 4, 2016 om 15:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Overdrijven is ook een vak.....
Ik vraag me ook af waarom dit in een consumentenprogramma aan de orde zou moeten komen.

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2016 om 16:06
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Denk niet dat dit een onderwerp voor een T.V. programma is. Artikelen voldoende in de krant te lezen. En is ook recent nog een publicatie geweest over de meeste brokkenmakers: de jongeren tot 27 jaar en de senioren boven de 80. Ook dat de meeste ongelukken tegenwoordig komen door... u raad het al: men, bijna iedereen bezig is met de sociale media. De Verzekeringsmaatschappijen hebben niet voor niets voorgesteld dat, als blijkt dat er een Iphone aan te pas kwam bij een ongeluk, dat niet meer onder de verzekering mag vallen maar voor eigen kosten moet komen. Tja, wat is wijsheid in deze.

costnix
door costnix Nov 4, 2016 om 17:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dus met een Android, Windows of Blavkberrie toestel mag er wel worden uitbetaald?!

tenormin
door tenormin Nov 4, 2016 om 17:50
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Nee @costnix. ☺

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2016 om 16:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is dat artikel niet gewoon overgenomen van de ANP? Of is het een item voor een Kassa uitzending?

sinypots
door sinypots - Nov 4, 2016 om 16:13
55 Antwoorden / 1 Vragen

Graag niet alleen het rijgedrag. Ook de telefoon op de fiets en de oortjes......... wat mij betreft moet dat verboden worden.

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2016 om 16:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan maar massaal over op een Android smartphone.

DOOR TENORMIN - 4 NOV. 2016 OM 16:06
11349 ANTWOORDEN / 68 VRAGEN

De Verzekeringsmaatschappijen hebben niet voor niets voorgesteld dat, als blijkt dat er een Iphone aan te pas kwam bij een ongeluk, dat niet meer onder de verzekering mag vallen maar voor eigen kosten moet komen. Tja, wat is wijsheid in deze.

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2016 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zelf Windows.:-))

Cookies
door Cookies Nov 4, 2016 om 17:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oeps, de underdog even vergeten.

costnix
door costnix Nov 4, 2016 om 17:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En underunderdog Blackberry :-)

tenormin
door tenormin Nov 4, 2016 om 17:51
16817 Antwoorden / 108 Vragen

En ik had natuurlijk vergeten alles onder 1 noemer te schrijven. Sorry.

Cookies
door Cookies Nov 4, 2016 om 17:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: no problem, was ook meer een geintje van me. Waarschijnlijk lees ik straks ook een ingrijpen van de redactie.

Cookies
door Cookies Nov 4, 2016 om 18:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: Misschien straks een enkele underdog? https://tweakers.net/nieuws/116211/blackberry-directeur-partners-zullen-toestellen-met-toetsenbord-maken.html

Johkwe
door Johkwe - Nov 4, 2016 om 16:18
44 Antwoorden / Vragen

Wordt alleen maar erger als de snelweg politie opgeheven is.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 4, 2016 om 16:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is een item komende zaterdag, voor wie zich afvraagt 'waar dit nou vandaan komt'

http://kassa.vara.nl/nieuws/zaterdag-in-kassa-vormen-ouderen-een-groter-risico-in-het-verkeer?

Cookies
door Cookies Nov 4, 2016 om 16:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Thanks.

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2016 om 16:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt het over de ouderen, die regelmatig tegen het verkeer in rijden? Of met hun 45km karretje de A12 nemen?

DOOR JOHKWE - 4 NOV. 2016 OM 16:18
1 ANTWOORDEN / VRAGEN

Wordt alleen maar erger als de snelweg politie opgeheven is.

th
door theflyingdoctor - Nov 4, 2016 om 16:32
18 Antwoorden / 1 Vragen

Nou die jongeren hebben zeker geen tijd om zich met verkeersregels bezig te houden.

Pas stond in het AD een groot artikel dat fietsers geen licht voerden in het donker of niet eens een lamp op hun fiets hebben.

Dat is heel simpel, voor fietsers bestaan er al vele jaren geen verkeersregels meer en dat hoeft ook niet.

Als auto bestuurder ben je ten allen tijde fout als je een fietser overhoop rijd, hun zijn de zwakke schakel in het verkeer.

Als u groen licht krijgt om door te rijden bent u strafbaar als u een fietser plat rijd die door rood reed, u had moeten blijven staan.

(is uitspraak van de rechter).

Tienduizenden auto bestuurders wachten bij het links of rechts afslaan op de fietser die rechtdoor lijken te moeten, en zonder de hand uit de steken afslaan.

Omdat het opsteken van je hand heel veel energie kost hoeft dat niet meer, hun zijn de zwakke schakel dus te moe om die hand uit te steken.

Als ze append op de fiets een meter voor je auto zonder handen aan het stuur afslaan, dus hoeven ze niet opzij te kijken ben je als auto bestuurder weer strafbaar, want zij zijn de zwakke partij die hoeven niet te kijken als ze afslaan.

Bij mij in het dorp komen ze al append van het schoolplein de weg op een hele drukke weg op hoeven ze niet te kijken want als ik ze platrijd ben ik strafbaar, de gene die onder de auto ligt heeft nog nooit in de gaten gehad wie of wat ze geraakt heeft, want hun zijn immers de zwakke partij.
En zo kan ik nog wel 6 A4 tjes volschrijven over wat er mis is.
Fietsers en bromfietsers zijn nergens aan gebonden, en vogelvrij, u bent altijd fout als er iets gebeurt

Ik rijd vanaf heden met een vaste filmcamera achter mijn voorruit om aan te tonen dat ik gedaan heb wat ik kon bij een aanrijding.

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2016 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent niet strafbaar, maar u bent aansprakelijk.

ve
door vergeetet - Nov 4, 2016 om 16:38
10 Antwoorden / 1 Vragen

Meer zichtbare en onherkenbare verkeerspolitie zou wel eens kunnen helpen, dan kunnen ze het massale gebruik van mobieltjes achter het stuur ook eens gaan bekeuren.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2016 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het "rijgedrag" van ouderen wordt zaterdag behandeld in het programma.:-((

Edit: dubbel.

th
door theflyingdoctor - Nov 4, 2016 om 17:06
18 Antwoorden / 1 Vragen
eclipse
door eclipse - Nov 4, 2016 om 17:36
1561 Antwoorden / 370 Vragen

zodra  er in den haag eens  normaal wordt nagedacht  over wandelaars ,fietsers, snorscooters  en auto `s  in het verkeer met een mobiel in de hand, nu is er toch besloten dat fietsers  wel mogen bellen, appen en wat niet meer .  idioot gewoon.. over idioot gesproken, kijk en huiver  elke avond  op rtl 7   idioten op de weg 19:00 uur   P.s  enkele gemeenten hebben al een apv gebod  om iig dat pokemon gedoe tegen te gaan zoals Egmond  aan zee

me
door mein33 - Nov 4, 2016 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Misdragingen en niet alleen in het verkeer, komen voor in elke leeftijdscategorie en bij iedereen, op welke sport van de maatschappelijke ladder hij of zij ook staat.
Niets is de mens vreemd en de één net iets meer dan de ander maakt zich van tijd tot tijd wel eens, bewust en/of onbewust, schuldig aan een (verkeers) foutje of overtreding.
Maar om nou van je reinste "verkeers anarchie" te spreken gaat mij toch wat te ver.
Het leven bestaat nu éénmaal uit geven en nemen.
Niemand is zonder zonde, hoe graag sommigen ook het tegendeel daarvan voor zichzelf zouden willen bewijzen.
Vandaag voorkom je aanrijding door allert te reageren op een foutje of stommiteit van een ander, maar ben je er wel van bewust dat anderen dat ook doen door allert te reageren op bijzondere en vreemde acties die je zelf uithaalt, al ben je je daar zelf niet altijd van bewust.
Steek gerust het vermanende vingertje uit, maar wijs wel het eerst naar jezelf  ;-))

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2016 om 19:42
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, @mein33, ben altijd een van de eersten om hand in eigen boezem te steken, maar na 3 aanrijdingen "van achterop", ik weet het niet. De derde was een vrachtwagenchauffeur en daar kon ik echt niet tegenop. Hij bleek aan het koffiezetten te zijn (?) en ik mocht voor de rest van de tijd de WAO in, tot de letters werden vervangen tot AOW.. En geloof me, daar kom je niet 1,2,3 in. (De andere twee kwamen ook van achteren binnenvaren). Heb ik zelf ooit iets fout gedaan? Ja, een paaltje van het Ministerie van onderwijs geraakt. Moest, geloof het of niet, 2,50 gulden betalen! Is echt waar. ☼

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2016 om 12:54
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is niet meer en minder een aspect van niet handhaven. Handhaving in deze heeft geen priotriteit bij politie, mede gebaseerd op het feit dat er te weinig capaciteit voor is. Maar voor zover ik dagelijks zie zijn het mensen van alle leeftijden die verkeersregels aan hun laars lappen, vooral ook fietsers.