Is
door Isaäc Cohen Mar 22, 2018 om 13:32
Auto & vervoer

Wat is de minimale levensduur van een accu van een hybrideauto

Mijn Honda Civic hybrid heeft precies 200.000 km gelopen en het systeem geeft aan dat de accu het gaat begeven.
Mijn pa heeft een Toyota Prius hybrid en toen de accu het bij ruim 300.000 km begaf kreeg hij een nieuwe accu van Toyota omdat Toyota vindt dat de accu minstens 500.000 km mee moet gaan.
Ik kan nergens vinden wat de minimale levensduur van een accu van een hybride auto is.
Kan ik op basis van het Toyota vehaal een nieuwe accu bij Honda claimen?
Is er een minimale levensduur bekend?

Alvast dank en vriendelijke groet,

Isaäc Cohen

36186 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2018 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, maar u kunt het altijd vragen.

Maar die auto’s gaan al heel wat jaren mee.

ma
door maarten heest - Mar 22, 2018 om 14:36
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie hier en daar 8 jaar garantie staan en ook -verschillende- kilometrages. Wat zegt Honda er zelf van trouwens? Misschien kunt u eens rondkijken op sites als die van de Hondahybridclub, of de ANWB, of de site van Autoweek. Daar komt u vast verder.

hansje klein
door hansje klein - Mar 22, 2018 om 15:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De ANWB-wegenwacht meldt ...

'... dat er zelden problemen met de Toyota-Prius accu's zijn. Ze gaan erg lang mee en het komt zelden voor dat ze vervangen moeten worden. De vervanging kost € 800,- en dan gaan ze wéér heel lang mee'.

Misschien heeft Toyota toch wat meer ervaring met  de hybride-techniek en accu's.

De Volkskrant < berichtte dat ze tot wel twintig jaar kunnen volhouden, maar stelt wèl enkele voorwaarden!

> Autoweek < heeft 99 antwoorden gekregen op deze vraag m.b.t. de houdbaarheid

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2018 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt altijd proberen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 23, 2018 om 00:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U kunt toch ook niet claimen dat een Tesla electrisch 500km haalt en u max 30.
Wat een rare vergelijking.
Sowieso zijn hybride auto's sjoemelbakken.
Benzine verstoken om electrisch te kunnen rijden. Los van het verlies/ rendement tijdens die omzetting.

@H
door @HENK@ Mar 25, 2018 om 13:17
158 Antwoorden / 1 Vragen

@ diewilik
misschien moet je je eens verdiepen in de werking van een hybride auto want je verstookt geen benzine om electrisch te rijen en er is dus ook geen sprake van rendement.

een hybride werkt op zijn best in een rit waarbij veel afgeremd word enz want juist met o.a. afremmen en uitrijden worden de batterijen geladen.

met andere woorden, op een rit naar parijs weinig tot geen winst en op een stadsrit in een drukke stad juist veel winst.

natuurlijk ga je niet eerst benzine verstoken om via een generator de accu te vullen en er vervolgens electrisch mee te rijden...

Ik persoonlijk denk ook niet dat hybride of electrisch rijden een echte oplossing is, dat terzijde maar zoals jij het je voorsteld is het zeker niet.

eigenlijk is full electrisch rijden wel zoals jij bedoelde te zeggen want daar is wel sprake van rendement

jo
door jorisw Mar 25, 2018 om 13:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs al zou je wel een fossiele  brandstof gebruiken om elektriciteit op te wekken, dan is dat nog altijd efficienter dan een motor die volledig op fossiele brandstof draait. Ieder motor heeft een werkgebied waar het rendement optimaal is. Laat de motor in dat gebied werken en die motor is veel zuiniger dan een traditionele motor. Dieseltreinen werken als sinds jaar en dag op die manier.

me
door mein33 - Mar 25, 2018 om 15:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor een accupakket bestaat geen minimum levensduur.
De ene accu gaat b.w.v.s. mee tot het einde der tijden en de ander geeft na een korte periode al de pijp aan Maarten.
Als er slechts één accu in het accupakket slecht gaat werken dan zal dit al z'n weerslag hebben op het gehele accupakket
U kunt geen rechten ontlenen aan de levensduur van het accupakket van een andere auto of dat van een ander automerk.
U zult zich moeten vervoegen bij uw Honda merkdealer en daar zal/kan worden bezien hoe met uw accupakket probleem om te gaan en voor wie de gehele of gedeeltelijke kosten zijn bij een mogelijk noodzakelijke vervanging.