be
door berg Jan 5, 2019 om 19:21
Auto & vervoer

Wat moet ik doen als het CBR zo traag is dat ik zonder rijbewijs kom te zitten

mijn moeder heeft een nieuw rijbewijs aangevraagd zij is daar in augustus al mee begonnen ,ze is gekeurd en goed gekeurd en heeft alles opgestuurd haar rijbewijs verloopt op 10 januari maar ze heeft nog niets ontvangen .Wat nu???

3712 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2019 om 19:24
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u he nieuws in de media o.a. Telegraaf niet gelezen?  melden bij Nationale Ombudsman

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2019 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zult u de tram of bus moeten nemen als uw moeder niet voor taxi kan spelen.

ho
door holy53 Jan 5, 2019 om 20:39
68 Antwoorden / 1 Vragen

Flauw!

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2019 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Flauw. Hoezo? De Ts kan ook een taxi nemen, of de fiets.

tenormin
door tenormin Jan 5, 2019 om 22:34
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker zouteloos @tijger1, daar ging de vraag niet over. Je kunt ook niet beoordelen of fiets/taxi in aanmerking komen. En als de moeder is goedgekeurd, is dat gewoon frustrerend. Betrek het even op jezelf: (als je je het al kan inleven): alles okay en toch: je kunt niet rijden. Nog steeds optimist tot in de ksit? Je wilt rijden en zeker niet per taxi.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2019 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien even het topic lezen? De Ts komt zonder rijbewijs te zitten. En als hij bedoelt dat zijn moeder zonder rijbewijs komt te zitten, dan rijdt hij haar toch? Er kunnen zoveel mensen niet rijden, of hebben geen auto.

tenormin
door tenormin Jan 5, 2019 om 23:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

"en als hij bedoelt dat zijn moeder zonder rijbewijs komt te zitten" dan rijdt hij haar toch? GOM: je kunt dus ook al zien dat hij alles kan doen om moeder ergens naar toe te brengen. Heb sinds een jaar geen vervoer en kan je verzekeren dat dit op zijn Hollands gezegt: kl*te is. En ook, men wil niet afhankelijk zijn. Ga bijna hopen dat je het zelfde gaat meemaken, maar nee, dat dan ook weer niet. Is erg vervelend.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2019 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mens stel je niet zo aan. Moet moe nog een maandje wachten, so what. Tijdje terug vroeg u  naar tijden voor de bus. Doen duizenden en duizenden mensen, de bus nemen.

Ka
door Kassagebruiker Jan 6, 2019 om 00:42
683 Antwoorden / 5 Vragen

Het moge van de krant en tv en internet bekend zijn dat bij bepaalkde keuringen 6 maanden minimum tegenwoordig is. Gewoon op tijd beginnen.

me
door mein33 - Jan 5, 2019 om 19:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En wat  was het antwoord van het CBR toen u dezelfde vraag aan hen stelde ?

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2019 om 19:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe bedoelt u "wat nu" met te veel vraagtekens? Dat moet uw moeder toch zelf bepalen?
Ik zou zolang voor Moeder als taxi fungeren. Moeder kan in haar verzekeringspolis kijken wat erin staat over verlopen rijbewijs. Is ze t/m 1 jaar verlopen verzekerd dan kan ze eventueel rijden met risico op een boete. Zelf zou ik wachten op het nieuwe rijbewijs en dat u bijv. als taxi fungeert of dat ze OV gebruikt inclusief de taxi. Kijk ook nog even op de site van het CBR of er iets over te vinden is.
 Dwz als uw moeder niet voor u voor taxi speelt....

ja
door janf43 - Jan 5, 2019 om 20:33
733 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo traag?  Ik las over die problemen en mijn rijbewijs zou eind januari verlopen. Gezien de leeftijd moet ik gekeurd worden. Minimaal 4 maanden van te voren beginnen wordt geadviseerd. Dus ik vul begin september de eigen verklaring in. Krijg netjes een melding van ontvangst en de mededeling dat de beoordeling wel even kan duren. Na 3 dagen krijg ik de nodige papieren in de brievenbus en maak omdat er weer wordt gewezen op mogelijke vertragingen onmiddellijk een afspraak met de (huis)arts. Die contoleert het een en ander, vult de lijsten in en ik stuur die per post op. Krijg weer per mail een ontvangstbevestiging en de mededeling dat beoordeling even op zich kan laten wachten. Binnen een week krijg ik een brief, dat ik ben goedgekeurd voor de komende 5 jaar, maar ik moet wel binnen 4 weken mijn nieuwe rijbewijs ophalen omdat het anders ongeldig wordt verklaard. De reden is dat er een code op komt te staan waaruit blijkt dat ik bij het rijden een bril of contactlenzen moet dragen. Echt een verrassing was dat niet, want ik heb sinds mijn 11e een bril en heb al meer dan 50 jaar met bril op de foto van het rijbewijs gestaan. Kortom in oktober heb ik mijn nieuwe rijbewijs gekregen terwijl mijn oude tot eind januari geldig was. Als dat iedere keer zo door gaat heeft de staat of gemeente over een aantal jaren 1 jaar eerder hun geld binnen...

En dan ook nog..Ik keek natuurlijk bij het in ontvangst nemen van mijn nieuwe rijbewijs waar die code staat. Ik kon hem niet vinden. Het meisje achter de balie kon me ook niet helpen en ging het vragen. Het zou er elektronisch op moeten staan. Een bekend gezegde is: zien is geloven. Een perfect staaltje bureaucratie die de burger alleen maar geld kost.

tenormin
door tenormin Jan 5, 2019 om 22:40
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@janf43, bedankt voor de tip, 4 maanden van te voren. Moet in Mei voor het eerst een medische keuring ondergaan; geen idee dat het zo lang van te voren moest worden aangevraagd. Bedankt (ook al heb ik momenteel geen auto): wil het niet laten verlopen want er "hangt wat in de lucht".

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2019 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt toch zo’n autootje waar je geen rijbewijs voor nodig hebt?

tenormin
door tenormin Jan 5, 2019 om 23:23
16826 Antwoorden / 108 Vragen

GOM: Nee, ik heb geen 45 km autootje.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2019 om 23:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik herinner mij een verhaal dat u dat georganiseerd had, ter vervanging vanuw auto.

En gezien uw leeftijd hebt u al eerder een keuring gehad? Dus dat kan niets nieuws zijn.

ja
door janf43 - Jan 5, 2019 om 20:37
733 Antwoorden / 0 Vragen

Uw moeder heeft een keuring ondergaan, de desbetreffende arts heeft de formulieren ingevuld en mogelijk aangegeven dat hij geen problemen ziet (maar hij mag dat eigenlijk niet doen), maar de uiteindelijke goedkeuring wordt gegeven door een arts in dienst van het CBR. Zodra die uitslag binnen is kan uw moeder haar rijbewijs laten verlengen

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2019 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jan

Je  kan maar wat te zeuren hebben hè. Te traag, te vlug, het is niet goed, of het deugt niet.

Thijs12
door Thijs12 - Jan 5, 2019 om 21:13
532 Antwoorden / Vragen

Ik wacht ook. Niets aan te doen. Geen auto rijden tot dat het rond is. Ik vind het ook jammer . Gelukkig heeft mijn vrouw ook een rijbewijs.