wc
door wcbr Sep 29, 2017 om 17:01
Auto & vervoer

Waterkaarten ANWB app werkt niet

Ik heb begin september 2017 een app (versie 27 juli 2017) "Waterkaarten ANWB" - een weekabonnement - voor mijn iPad air2 gekocht. In 2015 en 2016 had ik die app ook al aangeschaft, de app werkte toen prima. De recent aangeschafte app werkte echter niet (althans niet op een cruciaal onderdeel: de actuele positiebepaling van het schip werd niet weergegeven). Gelukkig had ik nog oude ANWB-waterkaarten aan boord en kon zodoende wel enigszins de koers bepalen, anders zou het echt niet verantwoord zijn geweest om de grote rivieren en de Oosterschelde op de gaan. Na veelvuldig contact te hebben gehad met de ANWB werd  uiteindelijk door de ANWB beaamd dat de app problemen heeft: na een crash van de app is de app door de ANWB weer in de lucht gebracht, maar er waren daarna wel kinderziektes, zo deelde de ANWB mij telefonisch mee. Dus, op het moment dat ik overging tot mijn aanschaf van de app was het bij de ANWB bekend dat de app niet goed werkt op een iPad. Een update van de app wordt niet voor 2018 verwacht, stelt de ANWB. Er staat echter geen waarschuwing op de site van de ANWB.

Na veel heen en weer gemail, heb ik herhaald dat ik de koopovereenkomst van de app wil ontbinden, want ik heb niets aan de app, de ANWB heeft mij een ondeugdelijk product verkocht (een werkende locatievoorziening is immers van essentieel belang) en ik wil mijn geld terug. Het blijft echter stil aan de kant van de ANWB. Wat nu te doen?
Dit is de laatste mail van de ANWB: Dank u wel voor uw bericht.

Het is bekend  dat de locatievoorziening op de iPad niet altijd correct functioneert.

Soms kan het liggen aan verkeerde instellingen, maar in uw geval ligt het daar niet aan.

Helaas kan het probleem niet op korte termijn opgelost worden.

De huidige verwachting is dat na de herziening van de app dit probleem niet meer zal voorkomen.

Deze versie zal niet voor 2018 verschijnen.

Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

3624 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2017 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zult u van de winter dan nog zoveel het water opgaan? En echte kaarten erbij zijn altijd aan te bevelen.

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2017 om 18:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dan helemaal geen papieren kaarten ook mee?
Alleen af willen gaan op een app lijkt me verre van verstandig.

ne
door neodutchio - Sep 29, 2017 om 19:11
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het wordt niet meer voor 2018 verwacht. Gelukkig duurt 2017 niet zo lang meer en zou theoretisch over 3 maanden de verbeterde app er kunnen zijn.

Ge
door Genee - Sep 29, 2017 om 19:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft uw iPad air2 wel GPS, alleen de cellulair versie heeft dat.
Wanneer de iPad cellulair niet uitgesloten wordt bij de systeemvereisten zou u uw geld terug moeten krijgen.
Ga anders naar het Juridisch Loket in uw woonplaats voor advies.

jo
door jorisw Sep 29, 2017 om 23:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

TS zegt dat eerdere versies wel werkten.

Ge
door Genee Sep 30, 2017 om 00:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Stond die eerdere versie ook op de iPad air2, uit zijn verhaal maak ik op van niet.

wc
door wcbr Oct 1, 2017 om 21:14
Antwoorden / 1 Vragen

Tijdens de week varen heeft de locatie pijl het welgeteld 2 uur gedaan. Dus 2 uur lang werd de positie van de boot correct weergegeven.

wc
door wcbr Oct 1, 2017 om 21:18
Antwoorden / 1 Vragen

De koers werd dus uiteindelijk niet aangegeven. Verscheidene keren heb ik de iPad geconnect met mijn iPhone, maar dat hielp ook niet

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2017 om 00:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou ook maar niet gaan varen als u ook geen up-to-date papieren kaarten heeft. Onverantwoord inderdaad. Van mij zou daar goed op gecontroleerd mogen worden.
Er zijn meerdere zgn waterkaarten, koop die dan (ook).
Kijk eens hier: https://www.myshiptracking.com/nl/search/vessels
En er zijn meer van dergelijke websites.
Anders maar alle vrachtverkeer erover informeren dat u uw koers niet kunt bepalen en ook uw eigen positie niet kent. Persoonlijk vind ik dat nogal gevaarlijk.

Ge
door Genee - Sep 30, 2017 om 08:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag aan Apple het aankoopbedrag terug.
https://www.iculture.nl/tips/geld-terugvragen-apps/

ro
door ron503 - Sep 30, 2017 om 10:44
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Er valt eigenlijk niets te ontbinden want het weekabonnement á 5,49 euro stopt automatisch en het is aan u om die te verlengen. Als blijkt dat de app niet naar behoren werkt is verlengen niet handig en blijft de financiéle schade beperkt. Verdere actie ondernemen lijkt me niet zinvol want u heeft geen app gekocht maar een aan een app gekoppelde dienst.

Ge
door Genee Sep 30, 2017 om 12:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zie nu dat de waterkaarten 2 dagen gratis te gebruiken zijn, TS had dus geen kosten hoeven te maken.
En als het om €5,49 gaat, geen bedrag om je druk over te maken.

ro
door ron503 Sep 30, 2017 om 12:31
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Tja wat dat betreft stijgen de principes en irritatie vaak boven de realiteit uit. En dan nog vraagsteller had de mobiele telefoon aan het abonnement kunnen koppelen en zo verder kunnen navigeren.

opaplop
door opaplop - Aug 16, 2018 om 09:44
76 Antwoorden / 12 Vragen

Wij hebben een Smartphone en hebben twee fietsverzekeringen man en vrouw elk een  bij de ANWB met er aan gekoppeld een GPS systeem, maar nu zouden wij bijde, mijn vrouw en ik een smartphone moeten hebben om er een fiets app op te zetten.een kan wel maar twee niet. Wij hebben een auto en rijden er samen in en hebben elk een pas en dat kan wel. Ik kan wel een fietspas krijgen maar niet met de mogelijkheid om de GPS te hebben, wie weet hoe het zit.

Ge
door Genee Aug 16, 2018 om 10:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u dan in de app niet kiezen met welke gps tracker (fiets) u verbinding wilt maken?
Of als de instelling niet gewijzigd kan worden de app verwijderen, opnieuw installeren en gps instelling van betreffende fiets ingeven. U had beter een nieuwe topic kunnen starten, nu staat uw vraag bij waterkaarten app.

Gr
door Grunn1 Aug 16, 2018 om 10:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@opaplpop. Waarom reageert u met een totaal andere vraag op een jaar oud topic? U kunt beter zelf een eigen vraag aanmaken.