An
door Andreh60 Jan 3, 2017 om 07:59
Auto & vervoer

Wegenbelastig was incluisief bij leasen

In november 2016 ben ik een overeenkomst aangegaan, om 36 maanden een Toyota Hibride te leasen. Aanbod was incluisief wegenbelasting. Nu gaat een maand later de wegenbelasting omhoog , en Justlease zegt dan de verhoging door mij zelf betaald moet worden, maar aanbod was ,en is nu nog steeds , incluisief wegenbelasting. In de gegevens van mijn abonnement, staat ook incluisief wegenbelasting.Kan Justlease dit zomaar doen?

6317 8 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Jan 3, 2017 om 08:11
830 Antwoorden / 0 Vragen

De AV lijkt te zeggen dat dit inderdaad kan en u bent daarmee akkoord gegaan:

4.7 In de navolgende gevallen kan lessor de leaseprijs aanpassen:
1...
2...
3...in geval van tussentijdse wijziging van houderschapsbelasting dan wel van andere wijzigingen in de belastingheffing;

akkerdistel
door akkerdistel Jan 3, 2017 om 18:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Aan de andere kant mogen belangrijke zaken, volgens de wet, bij 'n product/dienst niet enkel in de voorwaarden verstopt worden. Zie persoonlijk toch wel 'n mogelijkheid voor discussie :-).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2017 om 11:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk uw volledige overeenkomst na. Als het er echt niet instaat kan het niet maar zie ook de al gegeven reactie met de verwijzing naar de Contract voorwaarden.kleine lettjes of niet. ,

be
door bertwolf - Jan 3, 2017 om 11:30
28 Antwoorden / Vragen

Het is heel gebruikelijk dat de leasemaatschappij dit doorbelast.

ha
door halex - Jan 3, 2017 om 12:37
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dit kan. De leasemaatschappij heeft geen invloed op een verhoging van de belastingen. En mag zulke verhogingen dan ook doorbelasten. Het zou dan zeer onredelijk zijn dat een tussentijdse verhoging gedurende het contract voor risico komt van de maatschappij. Zeker nu u zelf wist (of in november '16 kon weten) dat de belasting vanaf 1/1/17 verhoogd wordt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 3, 2017 om 13:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ja, en ze staan hierin ook volledig in hun recht. Ze maken een offerte heel scherp, wáarin bijv 30 euro per maand aan wegenbelasting is ingecalculeerd. Als de overheid deze belasting verhoogd kan de leasemaatschappij hier niets aan doen. Dit valt dan ook niet meer binnen de offerte.

pi
door pieterwolters - Jan 3, 2017 om 20:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is toch niet iets bijzonders voor dit contract? Dat gebeurt toch met alle contracten waar kosten in zitten verwerkt die buiten de invloedsfeer van de aanbieder zitten? Als dat niet zou kunnen zouden aanbieders bij bosjes failliet gaan als overheidsbeleid veranderd.

An
door Andreh60 - Jan 16, 2017 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Aanbieding is en was

Incl. All Risk verzekering

·  Incl. vervangend vervoer

·  Incl. volle tank brandstof

·  Incl. reparatie, onderhoud en banden

  • Incl. verhaalsbijstand
  • Incl. pech hulp door heel Nederland
  • Flexibele kilometerbundel met contractafrekening
  • Geen fiscale bijtelling
  • Persoonlijk dashboard en app voor inzicht
  • Alleen nog tanken!
  • Incl. wegenbelasting (geïncasseerd door de Belastingdienst)
  • waarom zou ik als klant de verhoging moeten betaen, als de aanbieding icl wegenbelasting is, waaraan geen bedrag of hoogte van bedrag is benoemd?

newmikey
door newmikey Jan 16, 2017 om 23:25
830 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat u daarmee vooraf akkoord bent gegaan zoals hierboven al omschreven is. Dat lijkt me toch niet z'o ingewikkeld om te begrijpen maar u blijft gewoon doordrammen?

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 17, 2017 om 00:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kijk eens even u heeft zelf al antwoord.

Incl. wegenbelasting (geïncasseerd door de Belastingdienst

Dus dat gaat buiten de leasemaatschappij om. Dus daar kunt u ze NOOIT op pakken. Gewoon de verhoging betalen!

An
door Andreh60 Jan 30, 2017 om 18:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het meedenken, maar Justlease heeft het prima met mij opgelost. Dus "doordrammen" of krijgen waar je recht op hebt, helpt.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 30, 2017 om 19:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je hebt er geen recht op. Zie contract. Nu geven ze u een vinger maar ze pakken straks een hele hand terug. 100%

marita5
door marita5 - Jan 16, 2017 om 23:48
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Andreh60 ,

Zit de wegenbelasting in het contract inbegrepen en hoeveel betaal ik ?

Ja, de maandprijs op de website is inclusief de wegenbelasting en dit bedrag staat ook vermeld op het contract. Op het contract wordt de wegenbelasting apart vermeld ten overstaande van de maandelijkse leaseprijs vanwege de RTL-registratie.

De wegenbelasting wordt bepaald aan de hand van de gekozen auto, het type brandstof en de provincie waarin je woont.

Volgens de RTL-registratie staat de auto geregistreerd op naam van de leaserijder en de wegenbelasting wordt door de overheid doorbelast aan degene waar de auto op geregistreerd staat. De overheid factureert niet aan de leasemaatschappij, maar direct aan jou. Dit heeft als voordeel dat ook boetes direct bij jou terechtkomen en wij geen administratiekosten hoeven door te berekenen.

Je kunt een indicatie van de wegenbelasting van je leaseauto berekenen via de rekenhulp van de Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/

Het enige dat je moet opzoeken, is het gewicht van de auto (deze kun je vinden op je kentekenbewijs/kentekencard).

Bron : leasen.nl