rembrantd
door rembrantd Aug 9, 2017 om 18:01
Auto & vervoer

Welke soort benzine kan er in een oude Opel Rekord uit 1985?

Ik ga naar Frankrijk met de caravan op vakantie.

5398 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2017 om 18:21
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Edit. De door te geven site was niet beveiligd. Zoekt u anders zelf even op https://www.opelforum.nl

labren
door labren - Aug 9, 2017 om 19:22
862 Antwoorden / 0 Vragen

super benzine

Po
door Pontiac - Aug 9, 2017 om 19:24
131 Antwoorden / 5 Vragen

Leuk voor u dat u op vacantie mag en heeft die Record al lang in uw bezit en heeft u hier ten lande nog niet eerder getankt zoja tank dan het zelfde als dat u er hier ingooid (domme vragen bestaan niet (zeggen ze))

Gr
door Grunn1 Aug 9, 2017 om 22:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

in veel landen zijn niet altijd dezelfde soorten brandstof als hier te verkrijgen of onder een andere naam.
In Duitsland kan je bij veel pompen geen euro95 krijgen maar wel een soortgelijk E10 echter de samenstelling hiervan is wel anders en niet geschikt voor alle auto's die op euro95 rijden.
Ook Nederland wil overstappen op dezelfde soorten brandstof als in Duitsland en dat kan voor sommige oudere auto's duurder uitpakken met name voor die auto's die wel op euro95 kunnen rijden maar niet op E10. Deze auto's moten dan op een duurdere premium brandstof gaan rijden.
Dus voor je zo reageerd graag even onderzoeken waar en wat wel en niet kan.

Po
door Pontiac Aug 10, 2017 om 10:14
131 Antwoorden / 5 Vragen

is premium dan gelijk aan E98 ?

redfloor
door redfloor Aug 10, 2017 om 12:44
166 Antwoorden / 21 Vragen

E10 is met bio-brandstof bijgemengd. En inderdaad niet geschikt voor oudere auto's. Voor mij is het tegenwoordig in het buitenland soms ook zoeken naar Euro95.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2017 om 19:32
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Oh ja, @janpatat, vergeet niet blaaspijpjes aan te schaffen; is verplicht in Frankrijk.

Gr
door Grunn1 - Aug 10, 2017 om 00:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

  • Loodvrije Superplus 98 (Super Sans Plomb 98) is goed verkrijgbaar. Bij BP heet deze benzine Super Green.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2017 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Prettige vakantie.
Heeft u nog nooit met die auto getankt?

me
door mein33 - Aug 10, 2017 om 10:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@janpatat,

U kunt uiteraard dezelfde benzinesoort tanken die u nu ook tankt.
Voegt u nu een loodvervanger toe dan moet u dat blijven doen.

Kijkt u even op Google op  E10 check om voor het type motor van uw auto de juiste brandstof te vinden.

Topantwoord

ro
door ron503 - Aug 10, 2017 om 11:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Welke benzine er getankt dient te worden hangt van de motor af. Als er een injectiemotor in ligt dan kan middels een stekker in de motorruimte gekozen worden voor 95 of 98 ron = octaangehalte af fabriek is 95 ron de standaard. Bij een carburateur motor zijn er twee varianten de N en de S motor waarbij de N genoeg heeft aan normale 95 en de S super 98 benzine nodig heeft. Tank geen E10 benzine want daar kan de motor niet tegen.

rembrantd
door rembrantd Aug 10, 2017 om 17:31
116 Antwoorden / 36 Vragen

Dank voor je informatie. Ik heb een 2.0S (sinds 2 weken) dus dan is het duidelijk wat ik moet tanken.

aurora1
door aurora1 Aug 11, 2017 om 01:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wel dapper om met een oude auto die u nog maar net heeft, niet goed kent, op vakantie te gaan.
U kunt ook nog op een Old Timers site nog wat informatie vragen.

ro
door ron503 Aug 11, 2017 om 11:27
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de Opel redelijk goed is onderhouden dan voorzie ik geen problemen want de 2.0 S motor is degelijk geconstrueerd en uiteraard geen snelheidsmonster maar kan ook met een caravan goed in het verkeer meekomen. Het is wel handig om een vakantiecheck te laten uitvoeren want voorkomen is beter dan repareren.

rembrantd
door rembrantd Aug 11, 2017 om 17:19
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ben inmiddels op de 1e camping aangekomen zonder problemen. De maximumsnelheid van 130 heb ik niet kunnen halen maar de 100 haalt hij makkelijk. Verder reisverslag volgt.

aurora1
door aurora1 Aug 12, 2017 om 17:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank, heel mooi. D.w.z. als die camping niet bij u om de hoek zit.... In de vakantie hoeft u toch ook niet 130 te rijden? En alsmaar op zijn maximum rijden zal ook niet zo goed zijn. Bovendien is er dan weinig "lucht" om te passeren of snel te kunnen uitwijken als dat nodig is.

gerbera
door gerbera - Aug 10, 2017 om 14:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ga naar Frankrijk met de caravan op vakantie.
prettige vakantie, maar een caravan hoeft toch niet te tanken.;-)
Met de link van @tijger1 kunt u controleren aan welke drank uw auto is verslaafd.
Op 3 type's na kan opel ook met E10 de weg op.

gerbera
door gerbera - Aug 12, 2017 om 15:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR JANPATAT 11 AUG. 2017 OM 17:19
74 ANTWOORDEN / 25 VRAGEN

Ik ben inmiddels op de 1e camping aangekomen zonder problemen. De maximumsnelheid van 130 heb ik niet kunnen halen maar de 100 haalt hij makkelijk. Verder reisverslag volgt.