adrie2
door adrie2 Dec 19, 2005 om 13:45
Auto & vervoer

Wie heeft er ook problemen met het ontvangen van NS-mailings

Vanaf 2002 heb ik een voordeelurenkaart.

Na een jaar kwam ik erachter dat ik een kwartaalblad SPOOR (met aantrekkelijke aanbiedingen en nieuwtjes) behoor te ontvangen. Sindsdien heb ik meerdere telefoontjes, brieven en faxen aan NS verstuurd. Men vertelde mij dat er achter mijn naam in hun adressenbestand een vinkje staat bij "wenst geen mailing te ontvangen" Dat zou worden weggehaald.

Nu, na bijna vier jaar is het hun nog niet gelukt om dat vinkje weg te halen en heb ik zojuist mijn veertiende fax verstuurd. Wat kan ik nog doen?

732 3 Rapporteer

adrie2
door adrie2 - Dec 19, 2005 om 15:26
7 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor het antwoord.

Erger is dat ik ook niet zonder extra reclameren mijn vrij-reizenbiljetten (60+) ontvang. Dat duurde dit jaar zo lang dat ik die pas ontving nadat de geldigheid van het eerste biljet was verlopen.

Die mogelijkheid om mijn kaart in te trekken en me opnieuw aan te melden heb ik in een eerder gevoerd telefoongespek eens genoemd, maar men bezwoer mij dat dat niet nodig was.

Het is bij NS kennelijk erg moeilijk om een simpele correctie in hun adressenbestand uit te voeren. Na veertien keer soebatten ben ik het goed zat.

adrie2
door adrie2 - Jan 9, 2006 om 13:22
7 Antwoorden / 3 Vragen

NS heeft na mijn vijftien telefoontjes brieven en faxen (gedurende de laatste twee jaar) nu gereageerd met een korte standaardbrief van slechts ??n zin (die bovendien inhoudelijk bezijden de waarheid is.) Ik voelde me door die klantonvriendelijke houding bijzonder gegriefd, dus:

er reste mij niets anders dan mijn voordeelurenkaart per eerstvolgende vervaldag op te zeggen.

(Later, als ik het gevoel heb dat ze hun zaakjes orde hebben kan ik me weer aanmelden.)

Het is toch niet te geloven: Het enige wat ik hen vraag te doen is een vinkje in hun klantenbestand weg te halen, maar daartoe zijn ze kennelijk niet in staat!

Logisch, als ze d?t al niet klaarspelen, zullen ze er ook nooit in slagen om hun treinen op tijd te laten rijden.

Met NS-klantenservice is niet op een normale wijze te communiceren

ka
door kasperht - Jan 9, 2006 om 13:24
8 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik eerst zou proberen is nog een keer te bellen en te vragen of de persoon aan de telefoon in staat is zelf het vinkje te verwijderen of dit moet laten doen. Want je krijgt haast het idee dat als ze het zelf kan doen terwijl jij belt dat het niet fout kán gaan....je kan er in elk geval proberen achter te komen door doorvragen en je evt. door te laten verbinden met iemand met meer verstand ervan waar het probleem in zit.

En anders...misschien een raar idee. Maar wat als je nu per eerstvolgende opzegdatum je kaart opzegd en apart daarvan per die datum een nieuwe kaart aanvraagt!?

Risico is natuurlijk wel dat het administratief een nog groter chaos zou kunnen worden, maar het kan ook zijn dat ze je opnieuw toevoegen aan het bestand, maar dan zonder dat vinkje...

Een andere oplossing zie ik in elk geval niet zo 1-2-3