in
door ingridl_1 Sep 17, 2010 om 21:41
Auto & vervoer

Wie heeft ervaring met een caravanhoes voor een caravan die in de winter buiten staat?

onze caravan die wij in de zomermaanden op een seizoenplaats hebben staan blijft in de winter ook buiten staan.wie heeft ervaring hiermee?
is dit beter dan zo laten staan daar we geen plek hebben om hem binnen te stallen.
alvast bedankt voor jullie antwoord.

21599 7 Rapporteer

jarom
door jarom - Sep 20, 2010 om 14:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste is natuurlijk een goede geventileerde overdekte stalling, ik denk dat zo'n hoes wel een goedkoper maar geen echt alternatief is. Als er vocht onder blijft staan heb je m.i. snel muffe lucht in de bekleding en eventuele roestvorming op div. onderdelen. Maar ja, een stalling kost jaarlijks geld nietwaar....

aragon
door aragon - Sep 20, 2010 om 14:05
106 Antwoorden / 0 Vragen

Een caravanhoes werkt net als een autohoes, d.w.z. dat je zo'n hoes regelmatig even van de auto of caravan moet halen om te luchten.
Zou je dit niet doen, dan is de kans op condensvorming onder de hoes groot, hetgeen de vorming van roest en "weer" bevorderd.

jt
door jtomassen - Sep 20, 2010 om 14:17
4 Antwoorden / 2 Vragen

Naast het nadeel van condensvorming loopt u ook kans op doffe en/of kale plekken op uw caravan, immers de verflaag is veeeeel dunner dan die van uw auto (en die heeft meestal ook nog een laklaag). Door de wind klappert en schuurt de hoes steeds langs de verf en langs de kunststof ramen.
Als u de caravan toch enigszins wilt beschermen denk dan eens aan een zgn sneeuwdak. Dit is een extra dak bovenop het dak van de caravan zodat u evt hagelschade voorkomt maar de caravan toch de maximale wind/ventilatie krijgt.

klazien4
door klazien4 - Sep 20, 2010 om 15:24
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ik sluit me bij het advies om een sneeuwdak te plaatsen aan.Denk ook aan voldoende vochtvreters in de caravan en zet uw kussen overeind dit scheelt enorm.
gr Klazien

br
door brons005 - Sep 20, 2010 om 15:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet verstandig om je caravan helemaal af te sluiten van ventilatie. De caravan is gemaakt voor buiten. Dat deze goed geventileerd en overdekt staat is niet erg maar zeker niet afsluiten. Ik snap ook niet dat deze hoezen te koop zijn.
Het is tevens slecht voor je dichtingskit. Je voorkomt er lekkages mee.
Een keertje extra wassen en in de was zetten is veel beter.

Gr. Ben Bronsgeest

lo
door loekzagwijn - Sep 20, 2010 om 15:47
8 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb al vele jaren ervaring met een Caravanhoes. Als U er nog een moet kopen let dan op dat het een VENTILERENDE hoes is.
Die heb ik ook en dat werkt PRIMA. Niet vergeten als dat kan bevriezen af te tappen of leeg te maken. Succes!( ik heb die van mij gekocht in Best bij Coppens)

jftm
door jftm - Sep 20, 2010 om 20:00
182 Antwoorden / 5 Vragen

Ik laat m'n caravan buiten staan met een extreem aflopend dak. Hierdoor blijft er in ieder geval geen water op staan. Koelkast en een van de raampjes (in de luwte) op een kier. Water er uit laten lopen met de kranen open i.v.m. het dichtvriezen.
Verder is het wijs om de wielen niet een heel jaar op dezelfde plek te laten rusten; van de grond af is nog beter.
John