C.
door C. Koot Feb 7, 2023 om 08:13
Auto & vervoer

Wij zijn WA Casco verzekerd en na aangereden te zijn, wil de verzekering niet be

In september is een Lease Mercedes achter op ons gereden. We hebben alles keurig gemeld. Onze verzekering Inshared, zei ons, deze schade te melden bij een ASR garage. Dat hebben wij gedaan in Zoetermeer, zij hebben foto's gemaakt en een rapport opgesteld. Zij konden pas na 6 weken repareren. Wij hebben aan Inshared gemeld dat bij onze eigen garage de schade binnen een week kon worden gemaakt.  Inshared gaf ons toestemming dit bij onze eigen garage te laten repareren. Na de factuur, (zelf), naar beide verzekerings maatschappijen te hebben gestuurd, tot op heden alleen maar e-mails gekregen van beide partijen, met als kers op de taart een mailtje van de tegenpartij, autoschade@one-uw.nldat wij de nota van onze garage maar zelf moesten betalen.  Kunt u ons hierin helpen?

4655 10 Rapporteer

pino123
door pino123 - Feb 7, 2023 om 08:34
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Contact opnemen met je eigen verzekeringsmaatschappij. Zij hebben toestemming verleend en zij zullen de schade gaan verhalen op de tegenpartij.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 7, 2023 om 09:56
16830 Antwoorden / 202 Vragen

? Inshared is de eigen verzekeraar

pino123
door pino123 Feb 7, 2023 om 10:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

TS krijgt toch een mail van de verzekeraar van de tegenpartij waarin staat dat zij het zelf moeten betalen.

sira
door sira - Feb 7, 2023 om 09:21
2326 Antwoorden / 24 Vragen

U hoeft en moet helemaal geen kopie-factuur naar de tegenpartij versturen. U doet nu dingen die uw eigen maatschappij had gedaan.

ne
door neodutchio - Feb 7, 2023 om 09:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom betaald de eigen verzekeraar niet? Is er enkel gezegd dat er bij de eigen garage gerepareerd mocht worden, of zitten daar aanvullende voorwaarden aan?
Uw verhaal is nu te incompleet om een juist advies te geven.

sw
door swat1500 - Feb 7, 2023 om 09:36
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen als uw schade wordt gerepareerd bij een garage waarmee uw verzekeraar afspraken heeft gemaakt wordt de rekening direct door uw verzekeraar vergoed.
Als u de auto, ook al heeft u toestemming gekregen, elders laat repareren zult u de kosten eerst zelf moeten betalen. Als uw verzekeraar de schade vergoed wordt het schade bedrag al dan niet minus een eigen risico, aan u uitbetaald.

Bij de verzekeraar van de tegenpartij moet u in dit geval niet zijn. Uw verzekeraar zal de claim met hen afhandelen.

Mocht u er met Inshared er niet uitkomen dan kunt u een klacht indienen bij het Kifid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2023 om 10:02
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Eewn en ander zal afhangen van de voorwaarden van uw verzekering en ik begrijp uit uw vraag dat het geen All Risk verzekering betreft maar Casco en dat kan betekeken dat schade waarvan/waarvoor u zelf aansprakelijk wordt gesteld niet wordt vergoed. Ik zie dat men bij Inshared wel een extra casco verzekerung kent (zie: https://www.inshared.nl/autoverzekering) die u dan kennelijk niet heeft.

Ondanks hetgeenn ik nu stelde, bent u het oneens met de besluitvorming resp. het niet uitkeren, dan kunt u de klachtregeling bentten en zie dan (werd al eerder genoemd maar nu de link) https://www.kifid.nl/contact/

in
door inno1 - Feb 7, 2023 om 10:39
116 Antwoorden / Vragen

IK zou nog eens contact opnemen met uw verzekeraar en de voorwaarden doorlezen. Ik heb met mijn casco verzekering nog nooit een factuur gehad na reparatie. Het moet mogelijk te maken hebben met de wisseling van raparatielocatie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 7, 2023 om 12:29
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte C.Koot,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Heeft u een verhaalsrechtsbijstandsverzekering?

Is die toestemming voor de reparatie op papier?

emcede
door emcede - Feb 7, 2023 om 22:17
960 Antwoorden / 4 Vragen

Hoezo ASR garage? ASR is een verzekeraar maar heeft niets met Inshared (onderdeel van Achmea) van doen.

Uw auto is casco verzekerd. Stop daarom met de contacten met de verzekeraar van de wederpartij en concentreer u op uw eigen verzekeraar. Bel hen, en vraag wat er nog nodig is om uw schade vergoed te krijgen. Zij zullen uw schade moeten afhandelen. Of u een verhaalsbijstanddekking heeft (een vraag hierboven) is van geen belang nu de auto casco verzekerd is.

agapon1951
door agapon1951 - Feb 8, 2023 om 13:37
169 Antwoorden / Vragen

Achterop komen verkeer wat zoals hier achterop de auto gereden is, is ten alle tijden verantwoordelijk voor de schade. Ook bij overmacht.  Reparateur had de rekening rechtsstreeks moeten indienen bij verzekeraar, waarna deze het had kunnen overnemen om tot compensatie over te kunnen gaan.  Heb zelf negatieve ervaringen met Inshared en helemaal met Achmea. Mocht U er met inshared niet uitkomen en deze bemiddeling gaat weigeren stel de tegenpartij dan, met aangetekende brief aansprakelijk, onder vermelding verdere stappen te ondernemen indien zij dit nog langer weigeren te doen. Informeer wel de eigen verzekeraar voordien.  Stel ook dat Inshared haar verplichtingen moet na komen c.f. de verzekeringsovereenkomst en verwijs daarna. Indien er ook een politie rapport toegevoegd kan worden staat U helemaal sterk. Hoe het wel of niet gekeerd wordt, degene die bij achterop gereden is, is en blijft verantwoordelijk.

Co
door Com-mcr - Feb 8, 2023 om 15:27
9 Antwoorden / Vragen

Op de website van Kifid is een kennisdocument te vinden waarin het onder meer gaat over erkenning van aansprakelijkheid in geval van autoschade door een derde. Mogelijk is dit voor u informatief: https://www.kifid.nl/kifid-kennis/erkent-de-verzekeraar-terecht-aansprakelijkheid-na-aanrijding/