Wij zijn WA Casco verzekerd en na aangereden te zijn, wil de verzekering niet be
In september is een Lease Mercedes achter op ons gereden. We hebben alles keurig gemeld. Onze verzekering Inshared, zei ons, deze schade te melden bij een ASR garage. Dat hebben wij gedaan in Zoetermeer, zij hebben foto's gemaakt en een rapport opgesteld. Zij konden pas na 6 weken repareren. Wij hebben aan Inshared gemeld dat bij onze eigen garage de schade binnen een week kon worden gemaakt. Inshared gaf ons toestemming dit bij onze eigen garage te laten repareren. Na de factuur, (zelf), naar beide verzekerings maatschappijen te hebben gestuurd, tot op heden alleen maar e-mails gekregen van beide partijen, met als kers op de taart een mailtje van de tegenpartij, autoschade@one-uw.nl, dat wij de nota van onze garage maar zelf moesten betalen. Kunt u ons hierin helpen?
Contact opnemen met je eigen verzekeringsmaatschappij. Zij hebben toestemming verleend en zij zullen de schade gaan verhalen op de tegenpartij.
? Inshared is de eigen verzekeraar
TS krijgt toch een mail van de verzekeraar van de tegenpartij waarin staat dat zij het zelf moeten betalen.
U hoeft en moet helemaal geen kopie-factuur naar de tegenpartij versturen. U doet nu dingen die uw eigen maatschappij had gedaan.
Waarom betaald de eigen verzekeraar niet? Is er enkel gezegd dat er bij de eigen garage gerepareerd mocht worden, of zitten daar aanvullende voorwaarden aan?
Uw verhaal is nu te incompleet om een juist advies te geven.
Alleen als uw schade wordt gerepareerd bij een garage waarmee uw verzekeraar afspraken heeft gemaakt wordt de rekening direct door uw verzekeraar vergoed.
Als u de auto, ook al heeft u toestemming gekregen, elders laat repareren zult u de kosten eerst zelf moeten betalen. Als uw verzekeraar de schade vergoed wordt het schade bedrag al dan niet minus een eigen risico, aan u uitbetaald.
Bij de verzekeraar van de tegenpartij moet u in dit geval niet zijn. Uw verzekeraar zal de claim met hen afhandelen.
Mocht u er met Inshared er niet uitkomen dan kunt u een klacht indienen bij het Kifid.
Eewn en ander zal afhangen van de voorwaarden van uw verzekering en ik begrijp uit uw vraag dat het geen All Risk verzekering betreft maar Casco en dat kan betekeken dat schade waarvan/waarvoor u zelf aansprakelijk wordt gesteld niet wordt vergoed. Ik zie dat men bij Inshared wel een extra casco verzekerung kent (zie: https://www.inshared.nl/autoverzekering) die u dan kennelijk niet heeft.
Ondanks hetgeenn ik nu stelde, bent u het oneens met de besluitvorming resp. het niet uitkeren, dan kunt u de klachtregeling bentten en zie dan (werd al eerder genoemd maar nu de link) https://www.kifid.nl/contact/
IK zou nog eens contact opnemen met uw verzekeraar en de voorwaarden doorlezen. Ik heb met mijn casco verzekering nog nooit een factuur gehad na reparatie. Het moet mogelijk te maken hebben met de wisseling van raparatielocatie.
Geachte C.Koot,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Heeft u een verhaalsrechtsbijstandsverzekering?
Is die toestemming voor de reparatie op papier?
Hoezo ASR garage? ASR is een verzekeraar maar heeft niets met Inshared (onderdeel van Achmea) van doen.
Uw auto is casco verzekerd. Stop daarom met de contacten met de verzekeraar van de wederpartij en concentreer u op uw eigen verzekeraar. Bel hen, en vraag wat er nog nodig is om uw schade vergoed te krijgen. Zij zullen uw schade moeten afhandelen. Of u een verhaalsbijstanddekking heeft (een vraag hierboven) is van geen belang nu de auto casco verzekerd is.
Achterop komen verkeer wat zoals hier achterop de auto gereden is, is ten alle tijden verantwoordelijk voor de schade. Ook bij overmacht. Reparateur had de rekening rechtsstreeks moeten indienen bij verzekeraar, waarna deze het had kunnen overnemen om tot compensatie over te kunnen gaan. Heb zelf negatieve ervaringen met Inshared en helemaal met Achmea. Mocht U er met inshared niet uitkomen en deze bemiddeling gaat weigeren stel de tegenpartij dan, met aangetekende brief aansprakelijk, onder vermelding verdere stappen te ondernemen indien zij dit nog langer weigeren te doen. Informeer wel de eigen verzekeraar voordien. Stel ook dat Inshared haar verplichtingen moet na komen c.f. de verzekeringsovereenkomst en verwijs daarna. Indien er ook een politie rapport toegevoegd kan worden staat U helemaal sterk. Hoe het wel of niet gekeerd wordt, degene die bij achterop gereden is, is en blijft verantwoordelijk.
Op de website van Kifid is een kennisdocument te vinden waarin het onder meer gaat over erkenning van aansprakelijkheid in geval van autoschade door een derde. Mogelijk is dit voor u informatief: https://www.kifid.nl/kifid-kennis/erkent-de-verzekeraar-terecht-aansprakelijkheid-na-aanrijding/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer